Tinder-biojen trendit 2023
Tinderissä toistuvat samat letkautukset profiilista toiseen ja vuosien aikana trendit vaihtelevat, toiset jutut ovat pysyvämpiä kuin toiset.
Tällä hetkellä miesoletettujen profiileista voi bongata seuraavaa:
- Pituusvihjaus: "Yletän ylähyllylle" "Oon pidempi kuin sä korkkareis".. Näitä näkyy todella usein. Miksei sitä pituutta voi ilmaista suoraan tai olla laittamatta sitä. Herää kysymys siitä, että mikä onkaan hyllyn korkeus? Ja kuinka pitkä nainen ja kuinka korkeissa koroissa on sinua lyhyempi?
- "Tykkään läpsytellä sua pepulle/puristella sua pepusta." Eh.. kysy edes lupa ensin.
- Arvostelut. Äiti antaa viisi tähteä ja kissanhoitaja kaksi. Ja eksän mielestä olet tosi kiva.
- Musta vitsihuumori. Nämä biot ovat vähenemään päin, missä kuvaillaan itseä esimerkiksi narkomaaniksi sarjamurhaajaksi, mutta eivät ole vielä täysin poistuneet kuvioista.
- Vaatimuslista. Lista siitä, mitä kaikkea toisen ei tule olla. Yleensä kokonaisuudessaan negatiivinen ja henkilöstä itsestään vähän informaatiota antava bio.
- Vitsikäs plusmiinus-lista omista ominaisuuksista. Välillä myös sisältyy em. vaatimuslistaan toiseen liittyvistä ominaisuuksista.
Tässä osa nykytrendeistä.
Kiinnostaisi tietää, että millaisia biotekstejä naisilla tulee vastaan? Ja jos sinulla on joku aimmin mainituista asioista biossasi, niin mistä olet idean keksinyt?
Nämä jutut voi toki upota joihinkin, mutta itse laitan profiilin herkemmin vasemmalle, jos se toistuu monissa bioteksteissä. Profiilit, joissa kerrotaan avoimesti ja ilman mitään kikkakolmosia itsestään, toimivat minusta parhaiten. Mitä mieltä muut olette?
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo on kyllä ihmeelliseksi mennyt kun ihmiset ei halua enää treffeille. Kirjekavereita kyllä olis tyrkyllä vaikka kuinka. N39
Kyllä varmasti haluavat. Et vain ole riittävän houkutteleva, että miehet jaksaisivat nähdä sen enempää vaivaa kanssasi treffeille pääsyyn. Todennäköisesti eivät jaksa kirjoitella niin kauan, kuin sinä naisena toivot/vaadit.
Eri kirjoittaja tässä. Minä suostuin juuri yhden miehen kanssa treffeille nopeammin kuin olisin oikeastaan halunnut. Mainitsin että mieluiten tutustun ensin alustavasti kirjoittelemalla, ja kirjoittelimmekin sitten vähän, mutta mies ei kysynyt minusta tai profiilistani mitään. Juttu eteni pelkästään minun kysymyksieni varassa. Totesin että tilanne ei tästä paremmaksi muutu, eli joko käyn tapaamassa hänet tai lopetamme jutun tähän.
Tässä tapauksessa päätin lähteä tapaamaan, mutta paljon paremmin nuo treffit sujuisivat jos olisin lähdössä niille aidosti innostuneena tästä miehestä. Siksi miehen olisi kannattanut olla aktiivisempi keskustelussa.
Ymmärrän toki, että ei välttämättä jaksa jos on tullut monet pakit, mutta valitettavasti passiivisuus voi edesauttaa sitä että nytkin tulee tapaamisen päätteeksi pakit. Jos kovasti ärsyttää ja harmittaa eikä jaksa, niin suosittelisin pitämään vähän taukoa kunnes jaksaa taas panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo on kyllä ihmeelliseksi mennyt kun ihmiset ei halua enää treffeille. Kirjekavereita kyllä olis tyrkyllä vaikka kuinka. N39
Kyllä varmasti haluavat. Et vain ole riittävän houkutteleva, että miehet jaksaisivat nähdä sen enempää vaivaa kanssasi treffeille pääsyyn. Todennäköisesti eivät jaksa kirjoitella niin kauan, kuin sinä naisena toivot/vaadit.
Itseasiassa mä en halua kirjoitella vaan mieluummin heti treffeillä. Mutta kun pitäis chättäillä wassa, laittaa kuvaa, olla instaa... Mulla on ihan selkeät kuvat profiilissa
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun mies on Tinderissä, niin biotekstissä lukee piilotetusti:
"Olen mies, joka piiloutuu nettiprofiilin taakse, jotta ei tarvitse ottaa riskejä. Olen siis low-value-mies. Aloitathan keskustelun?"
Höpsis, eikä lue.
Joukossa on niitäkin, jotka ovat nähneet vaivaa hyvän profiilin eteen ja kertovat itsestään oikeasti mielipiteitä jakavia asioita (joista se yhteensopiva kumppaniehdokas tykkää mutta muut eivät). Nämä eivät yleensä ruinaa toista aloittamaan keskustelua.
En muuten ymmärrä miten voi olla niin valtava vaiva aloittaa keskustelu. Itselle se ei ole yhtään vaikeaa. Osa matcheistani ei ole aloittanut minun suuntaani enkä minä heidän suuntaansa. Oletan että heillä on sama syy kuin itselläni: keskusteluja on jo käynnissä riittävä määrä - toistaiseksi. En koskaan tykkää profiileista, joissa näinkin simppelistä asiasta tehdään iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa mä en halua kirjoitella vaan mieluummin heti treffeillä. Mutta kun pitäis chättäillä wassa, laittaa kuvaa, olla instaa... Mulla on ihan selkeät kuvat profiilissa
Miehet ovat oppineet pelaamaan noin, että kirjoitellaan naisen mieliksi kauan tekstitse. On joka kerta älytön riski ehdottaa treffejä, kun keskustelu voi loppua yleensä siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen mies, joka piiloutuu nettiprofiilin taakse, jotta ei tarvitse ottaa riskejä. Olen siis low-value-mies. Aloitathan keskustelun?"
Höpsis, eikä lue.
Joukossa on niitäkin, jotka ovat nähneet vaivaa hyvän profiilin eteen ja kertovat itsestään oikeasti mielipiteitä jakavia asioita (joista se yhteensopiva kumppaniehdokas tykkää mutta muut eivät). Nämä eivät yleensä ruinaa toista aloittamaan keskustelua.
En muuten ymmärrä miten voi olla niin valtava vaiva aloittaa keskustelu. Itselle se ei ole yhtään vaikeaa. Osa matcheistani ei ole aloittanut minun suuntaani enkä minä heidän suuntaansa. Oletan että heillä on sama syy kuin itselläni: keskusteluja on jo käynnissä riittävä määrä - toistaiseksi. En koskaan tykkää profiileista, joissa näinkin simppelistä asiasta tehdään iso ongelma.
Ei kukaan oikeasti deittailuun panostava mies ole Tinderissä. Ainoa todellinen väylä löytää hyviä naisia on rohkeat avoimet lähestymiset ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis, eikä lue.
Ei kukaan oikeasti deittailuun panostava mies ole Tinderissä. Ainoa todellinen väylä löytää hyviä naisia on rohkeat avoimet lähestymiset ulkona.
Puhu vain omasta puolestasi. Miehet ovat yksilöitä! Itse olen tavannut Tinderissä useammankin hyvän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kaikki pitäisi saada mahdollisimman vähällä vaivalla. Ei ole yhtään semmoista aikaansaavaa miehistä energiaa. Semmoinen energia olisi todellinen turn on.
Eli siis aikaansaapuus on miehistä energiaa.
Ja te naiset kitisette palkkatasa-arvosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kaikki pitäisi saada mahdollisimman vähällä vaivalla. Ei ole yhtään semmoista aikaansaavaa miehistä energiaa. Semmoinen energia olisi todellinen turn on.
Aikaansaava nainen täällä hei. Semanttinen pilkunviilaus on minulle samantekevää, mutta en ole koskaan ollut tyytyväinen parisuhteessa perässävedettävän miehen kanssa, joten sellaisten kanssa en matchaile Tinderissä.
Palkkatasa-arvosta kitisen silloin, kun nainen joka tekee mieskollegaansa kovempaa tulosta (mitattavasti) on siitä huolimatta huonommin palkattu. Esimerkkejä löytyy tuttavapiiristä.
Oliko vielä muuta?
En kirjoita profiiliin mitään enkä lue muiden profiileja. Vain kasvot ja ikä kiinnostaa, loput saan selville chattaamalla.
Ulkonäkö ei ole tärke muuten kuin että kasvot eivät saa etoa, mutta en myöskään etsi laatikkoleukaa tai hylkää kaljuja.
Olen ollut vuoden sinkku ja käyn treffeillä joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaansaava nainen täällä hei. Semanttinen pilkunviilaus on minulle samantekevää, mutta en ole koskaan ollut tyytyväinen parisuhteessa perässävedettävän miehen kanssa, joten sellaisten kanssa en matchaile Tinderissä.
Palkkatasa-arvosta kitisen silloin, kun nainen joka tekee mieskollegaansa kovempaa tulosta (mitattavasti) on siitä huolimatta huonommin palkattu. Esimerkkejä löytyy tuttavapiiristä.
Oliko vielä muuta?
Tuli kunnon Justiina fibat.
Voin olla väärässäkin.
- Eri
Cv profiili: työhistoria opiskeluhistoria ja työnhakumainen luonnekuvaus.
Omaisuus katalogi: kuvia aitosta veneestä ja talosta jne.
"Olen avoimessa suhteessa."
En tiedä mitä etsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat oppineet pelaamaan noin, että kirjoitellaan naisen mieliksi kauan tekstitse. On joka kerta älytön riski ehdottaa treffejä, kun keskustelu voi loppua yleensä siihen paikkaan.
Niin siis minä, nainen, olen ehdottanut treffejä. Mikä riski siinä on miehelle? Että ei olekaan sellainen mitä profiiliinsa on laittanut? Ilmeisesti näillä on eniten menetettävää. Muutenhan sinne matalan kynnyksen treffeille lähtis heti.
Vierailija kirjoitti:
Tai tekstit: En tykkää vaniljasta. On muita parempiakin makuja kuin vanilja. Etc... Joo kiitos ei. Mun kaappi täynnä kaikennäköistä, mut en käytä niitä mieheen joka ottaa ne noin itsestäänselvyytenä jokaisen näkemänsä ihmisen kanssa. Ja on samaa ilmeisimmin hankkinut jo sadoilta aiemminkin. Tosin aina ihmetellyt, että vastaako noihin oikeasti joku??
Ei tykkää vaniljaseksistä. En vastaa, kun sitomisleikit ei ole mun juttu.
Naisilla vaatimus että miehellä pitää olla "tavoitteita elämässä" ja "kunnianhimoa" Itse ovat silti jotain kynsiteknikkoja tai partureita ja skumppalasi kädessä pintaliitokaverien kanssa bilekuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Te naiset, jotka olette olleet pidempää Tinderissä kertokaa vähän tarkemmin mitä tapahtuu vaikka puolen vuoden sisällä. Sehän tiedetään, että naiset saa ihan hurjan alkuryöpsäyksen. Tykkäyksiä tulee tuhansia muutamissa päivissä. Miten se jatkuu? Hiljeneekö ja missä vaiheessa.
Ihan alussa näytetään niitä miesmalleja. Kun on vetänyt tarpeeksi monta vasuriin, alkaa tulla tavismiehiä vastaan. Jo viikossa näkyi pakan pohja, vaikka on vielä iso läjä miesten profiileja käymättä läpi. Suosittelee ostamaan maksullisen Passin.
Jos vetää liikaa vasuriin tai ei saa keskustelua jatkettua, näyttää huonoimpia profiileja. Täytyy osata pelata sen tekoälyä vastaan. Tinder ei todellakaan näytä sinulle sopivinta kumppaniehdokasta. Tinder lukee myös keskustelut läpi. Jos mainitsee esim. kissa, tulee vastaan kissanomistajia, mutta heissä on myös jokin dealbreakeri esim. lapset. Mainitsin profiilissani olevani vela. Löysin lopulta parisuhteen, mutta siihen meni 1,5 v - viikkotasolla 5-10 h.
N40 Helsingistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä muuta?
Tuli kunnon Justiina fibat.
Voin olla väärässäkin.
- Eri
Olet yhtä aikaa väärässä ja oikeassa.
Ne miehet, jotka koen perässävedettäviksi, luultavasti kokevat minut Justiinamaiseksi. Osa näistä haluaisi silti suhdetta kanssani, koska olisi niin kiva kun joku muu tekisi päätökset ja vähän pomottaisi makkarinkin puolella, mutta itse haluan tasavertaisen kumppanin.
Miehet joilla on omaakin järkevää sanottavaa eivät takerru epäolennaisuuksiin kuten tuo jolle vastasin, joten he eivät helposti saa minusta esille tätä puolta.
t. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä rivi emoji kuvia eikä minkäänlaista tekstiä.
En lähde arvailemaan, että mitähän on mahtanut kuva arvoituksellaan tarkoittaa vaan ohitan suoraan.
Mun kaverilla oli tinderissä vain emojirivi tekstin paikalla ja on nyt tinderissä tapaamansa miehen kanssa naimisissa.
Myös mun miehellä oli biossa pelkkiä emojeita. Ei ne todellakaan olleet mikään plussa, mutta matchasin silti. Nyt ollaan naimisissa ja meillä on kaksi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Harmi, sillä olisit noilla spekseillä minulle se toivekumppani. :)
Huonona puolena minussa on se, että edellytän myös mieheltä lapsettomuutta ja olen todella vaativa persoonallisuuden suhteen.
Ei tuo ole huono puoli, että etsit lapsetonta kumppania, vaan puhtaasti realismia. Itsekin toivoisin kohtaavani lapsettoman naisen (ja sellaisena pysyvän). Mutta se on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta, teitä ei vaan ole (ainakaan deittipalveluissa). Tai sitten on, mutta sitä asiaa ei tuoda esille profiilissa.
T: lainaamasi viestin kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te naiset, jotka olette olleet pidempää Tinderissä kertokaa vähän tarkemmin mitä tapahtuu vaikka puolen vuoden sisällä. Sehän tiedetään, että naiset saa ihan hurjan alkuryöpsäyksen. Tykkäyksiä tulee tuhansia muutamissa päivissä. Miten se jatkuu? Hiljeneekö ja missä vaiheessa.
Ihan alussa näytetään niitä miesmalleja. Kun on vetänyt tarpeeksi monta vasuriin, alkaa tulla tavismiehiä vastaan. Jo viikossa näkyi pakan pohja, vaikka on vielä iso läjä miesten profiileja käymättä läpi. Suosittelee ostamaan maksullisen Passin.
Jos vetää liikaa vasuriin tai ei saa keskustelua jatkettua, näyttää huonoimpia profiileja. Täytyy osata pelata sen tekoälyä vastaan. Tinder ei todellakaan näytä sinulle sopivinta kumppaniehdokasta. Tinder lukee myös keskustelut läpi. Jos mainitsee esim. kissa, tulee vastaan kissanomistajia, mutta heissä on myös jokin dealbreakeri esim. lapset. Mainitsin profiilissani olevani vela. Löysin lopulta parisuhteen, mutta siihen meni 1,5 v - viikkotasolla 5-10 h.
N40 Helsingistä
Kiitos näkemyksellis-kokemuksellisesta jaosta. Hyvin hoidettu ja respect!
Voiko tuolta "liikaa vasuriin" kautta päädytystä pakan pohjimmaiset -tilanteesta korjata parempiin sfääreihin ilman boostereita tai maksuja? Mikä "käytös" parantaa statusta algon silmissä?
Mitä tämä siis tarkoittaa? Mitä miesten pitäisi tehdä toisin?