Tinder-biojen trendit 2023
Tinderissä toistuvat samat letkautukset profiilista toiseen ja vuosien aikana trendit vaihtelevat, toiset jutut ovat pysyvämpiä kuin toiset.
Tällä hetkellä miesoletettujen profiileista voi bongata seuraavaa:
- Pituusvihjaus: "Yletän ylähyllylle" "Oon pidempi kuin sä korkkareis".. Näitä näkyy todella usein. Miksei sitä pituutta voi ilmaista suoraan tai olla laittamatta sitä. Herää kysymys siitä, että mikä onkaan hyllyn korkeus? Ja kuinka pitkä nainen ja kuinka korkeissa koroissa on sinua lyhyempi?
- "Tykkään läpsytellä sua pepulle/puristella sua pepusta." Eh.. kysy edes lupa ensin.
- Arvostelut. Äiti antaa viisi tähteä ja kissanhoitaja kaksi. Ja eksän mielestä olet tosi kiva.
- Musta vitsihuumori. Nämä biot ovat vähenemään päin, missä kuvaillaan itseä esimerkiksi narkomaaniksi sarjamurhaajaksi, mutta eivät ole vielä täysin poistuneet kuvioista.
- Vaatimuslista. Lista siitä, mitä kaikkea toisen ei tule olla. Yleensä kokonaisuudessaan negatiivinen ja henkilöstä itsestään vähän informaatiota antava bio.
- Vitsikäs plusmiinus-lista omista ominaisuuksista. Välillä myös sisältyy em. vaatimuslistaan toiseen liittyvistä ominaisuuksista.
Tässä osa nykytrendeistä.
Kiinnostaisi tietää, että millaisia biotekstejä naisilla tulee vastaan? Ja jos sinulla on joku aimmin mainituista asioista biossasi, niin mistä olet idean keksinyt?
Nämä jutut voi toki upota joihinkin, mutta itse laitan profiilin herkemmin vasemmalle, jos se toistuu monissa bioteksteissä. Profiilit, joissa kerrotaan avoimesti ja ilman mitään kikkakolmosia itsestään, toimivat minusta parhaiten. Mitä mieltä muut olette?
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kuinka vaikeata se tuntuu olevan monelle tehdä edes perus ok profiili. Ei todellakaan luulisi olevan vaikeaa ottaa muutama selkeä valokuva, jossa näyttää helposti lähestyttävältä ja kirjoittaa jotain positiivista itsestään ja siitä mitä etsii.
Jaa, kokemukseni mukaan tavallisilla naisilla ja varsinkaan miehillä ei ole riittävää työkokemusta kuvissa poseeraamisesta, ja kun perusilme on neutraali kaikesta vaikeinta on juuri se helposti lähestyttävän näytteleminen.
Eivätkö nämä ihmiset hymyile ikinä sitten muutenkaan elämässään vaan ilme on aina se sama neutraali? Jotenkin tuntuu aivan kummalliselta, että pieni hymykin olisi jonkun mielestä joku äärimmäisen vaikea taito.
Tottakai he hymyilevät. Kaikki ei vaan ole valokuvauksellisia. Itse olen hyvin hymyilevä ihminen ja saan siitä paljon kehuja livenä, mutta kameran edessä jähmetyn ja kuvat vaihtelee välillä ärtynyt-väsynyt-surullinen-pelokas vaikka kuinka irvistän.
Miesten biotekstejä:
"Sama kun edellisellä"
"Teen bion myöhemmin"
Ja
"Aloitathan keskustelun?"
"Plussaa, jos aloitat keskustelun"
tai jotain muuta naisen aloitukseen viittaavaa ja sitten ei kuitenkaan vastata, kun nainen laittaa viestiä. Ei noita kannata matchata, kun ilmoittavat saamattomuudestaan jo biossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustelua inhoava lapseton absolutistinainen. Onneksi en ole tinderissä, en trendaa.
Harmi, sillä olisit noilla spekseillä minulle se toivekumppani. :)
No minä olen toinen samanlainen, ja olen Tinderissä. Tosin en varsinaisesti inhoa matkustelua, en vaan kovin usein sitä harrasta. Enkä ole absolutisti, en vain juuri koskaan tule juoneeksi alkoholia.
Huonona puolena minussa on se, että edellytän myös mieheltä lapsettomuutta ja olen todella vaativa persoonallisuuden suhteen. En yhtään jaksa kliseisiä tekstejä enkä varsinkaan tekstittömiä profiileja. Kirjoittakaa hyvät ihmiset mielellään niin tiiviisti ja luovasti kuin osaatte! Älkää tuhlatko merkkejä selittelyyn ja itsestäänselvyyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kuinka vaikeata se tuntuu olevan monelle tehdä edes perus ok profiili. Ei todellakaan luulisi olevan vaikeaa ottaa muutama selkeä valokuva, jossa näyttää helposti lähestyttävältä ja kirjoittaa jotain positiivista itsestään ja siitä mitä etsii.
Jaa, kokemukseni mukaan tavallisilla naisilla ja varsinkaan miehillä ei ole riittävää työkokemusta kuvissa poseeraamisesta, ja kun perusilme on neutraali kaikesta vaikeinta on juuri se helposti lähestyttävän näytteleminen.
Eivätkö nämä ihmiset hymyile ikinä sitten muutenkaan elämässään vaan ilme on aina se sama neutraali? Jotenkin tuntuu aivan kummalliselta, että pieni hymykin olisi jonkun mielestä joku äärimmäisen vaikea taito.
Tottakai he hymyilevät. Kaikki ei vaan ole valokuvauksellisia. Itse olen hyvin hymyilevä ihminen ja saan siitä paljon kehuja livenä, mutta kameran edessä jähmetyn ja kuvat vaihtelee välillä ärtynyt-väsynyt-surullinen-pelokas vaikka kuinka irvistän.
Kuvaa itseäsi videolle kun juttelet kaverin kanssa (tai pyydä kaveria kuvaamaan). Ota videosta kuvakaappauksia. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitten pitää vaan ottaa vaikka sata kuvaa, onneksi se digikameroiden aikaan varsin helppoa. Kyllä sieltä ennen pitkää tulee kohdalle ihan ok näköinenkin kuva.
Vierailija kirjoitti:
Miesten biotekstejä:
"Sama kun edellisellä"
"Teen bion myöhemmin"Ja
"Plussaa, jos aloitat keskustelun"tai jotain muuta naisen aloitukseen viittaavaa ja sitten ei kuitenkaan vastata, kun nainen laittaa viestiä. Ei noita kannata matchata, kun ilmoittavat saamattomuudestaan jo biossa
Joo tai sitten vielä tylymmin että "En aloita keskustelua"
Minua ärsyttää ne iänikuisen vanhat kliseet, jotka olivat kliseitä jo lehti-ilmoitusten aikaan.
Hakusessa.
Puhuu ja pussaa.
Olen iloinen, sosiaalinen ja luotettava.
Kokeillaan nyt tätäkin.
Jne.
Noista tulee mieleen, että keskustelenko eläkeläisen kanssa. Kuvissa saattaa näyttää aavistuksen nuoremmalta, mutta moni on tuolla vanhoilla kuvilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten biotekstejä:
"Sama kun edellisellä"
"Teen bion myöhemmin"Ja
"Plussaa, jos aloitat keskustelun"tai jotain muuta naisen aloitukseen viittaavaa ja sitten ei kuitenkaan vastata, kun nainen laittaa viestiä. Ei noita kannata matchata, kun ilmoittavat saamattomuudestaan jo biossa
Eli naisia ärsyttää kun miehet toimivat naisten tyyliin?
News flash: teillä naisilla on aika halvetin usein sellainen periaate, että miehen on aloitettava keskustelu. Ja sitten miehen pitää viihdyttää nokkelilla kommenteilla kun nainen vastailee "heh" ja ":)".
Mä vaippaan samantien vasuriin kun profiilissa on ketjut ja musta sydän ja niin tekee mun ystävätkin. Ollaan tästä puhuttu naisten kesken, että ihan oikeastiko miehet luulee, sen olevan keino saada haluamaansa?? Kyllä se tuo mieleen ennemminkin ällöttävän vain seksin perässä olevan tyypin joka on hankkinut erikoissuuntauksillaan ja ylipäätään yliseksismillään jo kaikki maailman kukkakaalit keppiinsä. Vai mitä miehet tykkäis naisen profiilissa, että seksi maku ja mieltymykset ilmoitetaan kuin mäkkärin tilaus tai omat harrastukset? Ja heti tuntemattoman kanssa pitäisi harrastaa villiä sidontaa? Eiköhän mieltymykset voida katsoa yhdessä kun yhdessäolo on riittävän turvallista ja mukavaa ja edennyt sille asteelle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten biotekstejä:
"Sama kun edellisellä"
"Teen bion myöhemmin"Ja
News flash: teillä naisilla on aika halvetin usein sellainen periaate, että miehen on aloitettava keskustelu. Ja sitten miehen pitää viihdyttää nokkelilla kommenteilla kun nainen vastailee "heh" ja ":)".
Jos ihan biossa asti ilmoittaa että ei aio tehdä sitä tai tätä asiaa, niin siinä ollaan jo valmiiksi niin kielteisellä mielialalla liikkellä että ei kyllä houkuttele tykkäämään.
Aina, kun mies on Tinderissä, niin biotekstissä lukee piilotetusti:
"Olen mies, joka piiloutuu nettiprofiilin taakse, jotta ei tarvitse ottaa riskejä. Olen siis low-value-mies. Aloitathan keskustelun?"
Tai tekstit: En tykkää vaniljasta. On muita parempiakin makuja kuin vanilja. Etc... Joo kiitos ei. Mun kaappi täynnä kaikennäköistä, mut en käytä niitä mieheen joka ottaa ne noin itsestäänselvyytenä jokaisen näkemänsä ihmisen kanssa. Ja on samaa ilmeisimmin hankkinut jo sadoilta aiemminkin. Tosin aina ihmetellyt, että vastaako noihin oikeasti joku??
Vierailija kirjoitti:
Mä vaippaan samantien vasuriin kun profiilissa on ketjut ja musta sydän ja niin tekee mun ystävätkin. Ollaan tästä puhuttu naisten kesken, että ihan oikeastiko miehet luulee, sen olevan keino saada haluamaansa?? Kyllä se tuo mieleen ennemminkin ällöttävän vain seksin perässä olevan tyypin joka on hankkinut erikoissuuntauksillaan ja ylipäätään yliseksismillään jo kaikki maailman kukkakaalit keppiinsä. Vai mitä miehet tykkäis naisen profiilissa, että seksi maku ja mieltymykset ilmoitetaan kuin mäkkärin tilaus tai omat harrastukset? Ja heti tuntemattoman kanssa pitäisi harrastaa villiä sidontaa? Eiköhän mieltymykset voida katsoa yhdessä kun yhdessäolo on riittävän turvallista ja mukavaa ja edennyt sille asteelle...
Minullakin menee nämä kettinkikeijot vasuriin. Avoimesti seksistä puhuminen jo profiilissa vaikuttaa minusta epätoivoiselta ja siltä, että mies on ollut aiemmin seksittömässä parisuhteessa ja yrittää nyt "tilata" takuuvarmasti seksistä pitävän naisen.
Se mikä näiltä on jäänyt ymmärtämättä: useimmilla naisilla seksistä pitäminen riippuu siitä millaista seksiä ko. mieheltä saa, ja miten hän yleisesti ottaen naista kohtelee. Tällaisesta profiilista tulee siis kuva, että mies on tylsä tai jopa huono sängyssä, eikä ole kiinnostunut kehittämään itseään vaan näkee että vain ex-naisissa on ollut vikaa.
Oman kokemukseni mukaan parhaat rakastajat eivät yleensä mainitse seksiä sanallakaan ennen kuin olemme tutustuneet vähän ihmisinä. He kun ymmärtävät että tosi paljon on kiinni henkisestä yhteydestäkin.
Vierailija kirjoitti:
"Olen mies, joka piiloutuu nettiprofiilin taakse, jotta ei tarvitse ottaa riskejä. Olen siis low-value-mies. Aloitathan keskustelun?"
Tämä. Kaikki pitäisi saada mahdollisimman vähällä vaivalla. Ei ole yhtään semmoista aikaansaavaa miehistä energiaa. Semmoinen energia olisi todellinen turn on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kaikki pitäisi saada mahdollisimman vähällä vaivalla. Ei ole yhtään semmoista aikaansaavaa miehistä energiaa. Semmoinen energia olisi todellinen turn on.
Ei se ole miehisestä energiasta kiinni vaan siitä, ettei sellaista energiaa ole pakko käyttää. Jos sitä olisi pakko käyttää, niin miehet sitä energiaa käyttäisivät. Naisilta odotetaan kuitenkin nykyään myös aloitekykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten biotekstejä:
"Sama kun edellisellä"
"Teen bion myöhemmin"Ja
Jos ihan biossa asti ilmoittaa että ei aio tehdä sitä tai tätä asiaa, niin siinä ollaan jo valmiiksi niin kielteisellä mielialalla liikkellä että ei kyllä houkuttele tykkäämään.
Jep, tuolla asenteella kyllä karkottaa takuuvarmasti ne keskustelutaitoisetkin naiset.
Joo on kyllä ihmeelliseksi mennyt kun ihmiset ei halua enää treffeille. Kirjekavereita kyllä olis tyrkyllä vaikka kuinka. N39
Vierailija kirjoitti:
Naisilla kuvia, joissa nainen on 5 vuotta nuorempi ja/tai 10 kiloa kevyempi.
Treffeille tulee sitten vastaan läski. Jipii.
Tätä tekee kumpikin sukupuoli. En tiedä mitä järkeä kun totuus kuitenkin paljastuu...
Vierailija kirjoitti:
Joo on kyllä ihmeelliseksi mennyt kun ihmiset ei halua enää treffeille. Kirjekavereita kyllä olis tyrkyllä vaikka kuinka. N39
Kyllä varmasti haluavat. Et vain ole riittävän houkutteleva, että miehet jaksaisivat nähdä sen enempää vaivaa kanssasi treffeille pääsyyn. Todennäköisesti eivät jaksa kirjoitella niin kauan, kuin sinä naisena toivot/vaadit.