Onko täällä ihan oikeasti tavallisia perheitä joiden lapsesta on tehty lastensuojeluilmoitus?
Onko tehty ilmoitus ilman syytä tai sitten syystä? Miksi on tehty? Häpeättekö asiaa? Itse häpeän kovasti. Useita lasuja takana. Ensin teki ex ja vaimonsa ja exän äiti (ei toimenpiteitä), sitten päivystyksestä kun hakeuduin sinne kun äitini oli juuri kuollut, olin työkyvytön ja uneton ja seuraavana päivänä olisi ollut töitä. Ei toimenpiteitä.
Mielessäni kaikuu vain exän pilkka kuinka kenenkään normaalin ihmisen lapsesta ei tehdä ilmoituksia.
Kommentit (645)
Kun missä tahansa tilanteessa tulee ilmi, että olet muuten "normaali", työssäkäyvä, täyspäinen ja tasapainoinen sekä rakastava huoltaja mutta saatat joskus juoda saunaoluen tai viiniä ruoan kanssa, olet ehdottomasti leimattu alkoholistiksi! Tämä johtaa siihen, että olet lasun silmissä hirviö, jota on seurattava.
Vaikka lapsia olisi kuultu tuhanteen kertaan, kodissa vierailtu, vanhempien työpaikkoihin oltu yhteydessä, koulussa käyty jne. Ei, se "leima" ei vain katoa, vaikka mitä muuta todistaisi.
Itse jouduin jopa lähtemään kaksi kertaa kesken työpäivän huumetestiin (verikokeeseen)! Ja siis mikään minun tai perheeni elämässä ei ole viitannut siihen, että käyttäisimme huumeita (emme ole koskaan edes kokeilleet!) tai olisimme muutenkaan epäsopivia vanhemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tarvitsee isän ja äidin. Nykyisin kuulee, että yksi vanhempi riittää.
Kukin perhe toimii oman parhaan kykynsä mukaan. Yleensäottaen viranomaista ei kannata vastustaa alkuunkaan.
Minun työkaverin mies kuoli, olisko pitänyt lapsetkin pistää isän mukaan multiin, kun äiti jäi heidän kanssa yksin ? Sille ei kukaan voinut mitään, kun sairaalaan kuitenkin kuoli, eli ei mihinkään kadulle tai kotiin.
Onpa suorastaan herttaista tahallista väärinymmärtämistä. 😉
Tuskin tuossa mitään väärinymmärrystä on. On vain kerrottu että kaikilla ei ole mahdollisuutta siihen että olisi molemmat vanhemmat. Jos nyt näin rautalangasta väännetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tarvitsee isän ja äidin. Nykyisin kuulee, että yksi vanhempi riittää.
Kukin perhe toimii oman parhaan kykynsä mukaan. Yleensäottaen viranomaista ei kannata vastustaa alkuunkaan.
Minun työkaverin mies kuoli, olisko pitänyt lapsetkin pistää isän mukaan multiin, kun äiti jäi heidän kanssa yksin ? Sille ei kukaan voinut mitään, kun sairaalaan kuitenkin kuoli, eli ei mihinkään kadulle tai kotiin.
Onpa suorastaan herttaista tahallista väärinymmärtämistä. 😉
Tuskin tuossa mitään väärinymmärrystä on. On vain kerrottu että kaikilla ei ole mahdollisuutta siihen että olisi molemmat vanhemmat. Jos nyt näin rautalangasta väännetään.
Ei toki jos toinen kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmasta, kun masentui ja avautui ammattilaiselle mieltä vaivaavista asioista. No lopetti tapaamiset siihen. Ei sillä, asiat oli rankkoja. Tavallisen perheen tavallinen teini, jolla n. 15-v aivoissa myrskysi ehkä vähän enemmän kuin muilla -mutta ei mitään epänormaalia kuitenkaan. Ei väkivaltaa eikä mitään sellaista.
Nuoremmasta, kun sai päähänpiston ja pölli 2 Pirkka-olutta kaupasta. Aiheesta tehty ilmoitus, josta minä sitten vaadin sossun tapaamisen. Sossu olisi kuitannut puhelulla. Myös sakkolappu haettiin poliisilaitokselta ja siellä oli poliisi ja nuorisotyöntekijä paikalla. Oli niin nolo kokemus, että oppi kerrasta.
Molemmista kasvoi ns. tolkun ihmisiä.Vanhemmalla masennus nostaa edelleen ajoittain päätään, mutta ei ole nyky-yhteiskunnassa edes harvinaista.
Täysi- ikäisestä vanhemmasta ei voi tehdä lastensuojeluilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele tavallinen? On tehy, normalista teinien alkoholn kokeilusta, josta ei TODELLAKAAN TEHTY LASUJA 90-luvulla , kun ite olin teini.
Niin ne ajat muuttuu.
Niin muuttuu ja ei todellakaan parempaan suuntan. Nykyään on ihan hirveetä ihmisten ahdistelua ja kyttäämistä.
Ihan hirvittää. Kaikki on pelko ersiissä lasujen kanssa, kunniitä joka suunnasta tehdään ihan mitättömistä syistä. Uskalla hemmetti tehdä mitään, kun kaikki on väärin tehty.
EHKÄ se johtuu siitä että vielä 80-/90-luvulla oli pienemmillä paikkakunnilla valitettavan yleistä ilmiö jossa lapset joutuivat hoitamaan sellaista mikä olisi kuulunut vanhempien hoitaa esimerkiksi vanhemman alkoholiongelman tai mt-ongelmien vuoksi.
Seuraukset näistä virheistä näemme nykypäivänä kun nämä sen ajan lapset ovat hankkineet omia lapsia ja kipuilevat nyt sitten ja siirtävät oman lapsuutensa laiminlyödyksi tulemista omaan jälkikasvuunsa. Tavat millä he sitä tekevät VOIVAT olla toiset mutta yhtä vahingolliset lapsille. Siksi kannatan vahvasti aikaisen ennaltaehkäisevän lastensuojelutyön mallia.
fixed for you
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen perhe; ei alkoholin käyttöä, ei väkivaltaa, ei merkittäviä taloushuolia, rakkautta ja rajoja. Nuori voi psyykkisesti pahoin ja on vaaraksi itselleen. Onneksi ammattilaiset teki lasun ja nuori sai tarvitsemaansa apua. En häpeä. Henkilökohtaisesti olen äärimmäisen tyytyväinen meidän kaupungin lastensuojelutyöhön!
Juuri näin. Suomen lastensuojelu toimii hyvin. Kunpa meillä aikuiset ihmiset ymmärtäisivät perheen tasapainoisuuden ja vakauden merkityksen lapselle paremmin ennen lasten hankkimista suunnitellusti.
Niin. Hankkikaa sellainen vauva, joka ei itke yöllä.
Prk, tai teen lasun! Terv. Lapseton ikäneito
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tehty enkä tiedä yhtään ainutta perhettä, joista olisi tehty.
Luuletko että perheet niitä mainostavat?
Minä tiedän useamman, aikalailla tavallisen perheen. Jokaisella omat ongelmansa varmasti, mutta niinhän meillä kaikilla. Ei siis mitään elämänhallintaongelmaisia.
Ei ole olemassa syyttömiä perheitä. On vain huonosti kuulusteltuja perheitä.
- Lastensuojelun motto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele tavallinen? On tehy, normalista teinien alkoholn kokeilusta, josta ei TODELLAKAAN TEHTY LASUJA 90-luvulla , kun ite olin teini.
Niin ne ajat muuttuu.
Niin muuttuu ja ei todellakaan parempaan suuntan. Nykyään on ihan hirveetä ihmisten ahdistelua ja kyttäämistä.
Ihan hirvittää. Kaikki on pelko ersiissä lasujen kanssa, kunniitä joka suunnasta tehdään ihan mitättömistä syistä. Uskalla hemmetti tehdä mitään, kun kaikki on väärin tehty.
EHKÄ se johtuu siitä että vielä 80-/90-luvulla oli pienemmillä paikkakunnilla valitettavan yleistä ilmiö jossa lapset joutuivat hoitamaan sellaista mikä olisi kuulunut vanhempien hoitaa esimerkiksi vanhemman alkoholiongelman tai mt-ongelmien vuoksi.
Seuraukset näistä virheistä näemme nykypäivänä kun nämä sen ajan lapset ovat hankkineet omia lapsia ja kipuilevat nyt sitten ja siirtävät oman lapsuutensa laiminlyödyksi tulemista omaan jälkikasvuunsa. Tavat millä he sitä tekevät VOIVAT olla toiset mutta yhtä vahingolliset lapsille. Siksi kannatan vahvasti aikaisen ennaltaehkäisevän lastensuojelutyön mallia.
fixed for you
Mitä yrität sanoa?
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tehtiin kun kuuntelin naapurin tyttöjen juhlintaa koko yön, hilluivat rappukäytävässä ja menin sanomaan.
Muutaman päivän päästä soitettiin että on tehty nimetön lasu. Olin kuulemma sekaisin ollut rappukäytävässä keskellä yötä, heittänyt kahvia heidän oveen ja repinyt ei mainoksia lapun irti.Tottakai keskellä yötä huonosti nukkuneena saatan näyttää tukka sekaisin olevalta äidiltä mutta mikä hätä lapsillani silloin oli? Olivat nukkumassa ja onneksi eivät heränneet tuohon heidän meteliin mikä kesti koko yön. Siitä en tiedä miksi heidän ovessaan oli kahvia tai lappu revitty, olisivatko ihan itse kun niin kännissä siellä käytävässä sekoilivat. Että tälläistä.
Ei sinusta tehty vaan lapsistasi.
Aivan, siinä kirjoitin väärin. Mutta miksi nukkuvista lapsista tehtiin lasu? Siitä kun äiti yritti saada känniääliöt hiljaisiksi keskellä yötä että lapset saa nukuttua ja myös äiti että jaksaisi hoitaa lapsiaan.
Olisi varmaan pitänyt kuunnella koko yö sitä riehumista ja olla lasten kanssa väsyneenä seuraavana päivänä josta kai siitäkin oltaisiin tehty lasu että äiti on väsynyt.
Oikeasti me yksinhuoltajat emme voi puolustautua kun kaikki kääntyy meidän syyksi, meidät on kaikki leimattu samanlaisiksi ja on ollut kamalaa elää lukemalla miten yh sitä yh tätä.
Meidän tuikitavallisesta perheestä on tehty kolme lasua, yhdestäkään ei tosin seurannut mitään jatkotoimenpiteitä.
Yksi ongelma näyttäå olevan se, että tämän päivän nuoret vanhemmat ovat tottuneet olemaan keskipiste. Heidän oikeudet menevät edelle lasten oikeuksista. Ei ymmärretä, että nyt se oma lapsi onkin se, johon pitää sitoutua. Ei tietenkään koske kaikkia, mutta monia. Siitä kertoo sekin, että vanhempi kuvittelee lastensuojeluilomoituksesta että se tehtiin hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tehtiin kun kuuntelin naapurin tyttöjen juhlintaa koko yön, hilluivat rappukäytävässä ja menin sanomaan.
Muutaman päivän päästä soitettiin että on tehty nimetön lasu. Olin kuulemma sekaisin ollut rappukäytävässä keskellä yötä, heittänyt kahvia heidän oveen ja repinyt ei mainoksia lapun irti.Tottakai keskellä yötä huonosti nukkuneena saatan näyttää tukka sekaisin olevalta äidiltä mutta mikä hätä lapsillani silloin oli? Olivat nukkumassa ja onneksi eivät heränneet tuohon heidän meteliin mikä kesti koko yön. Siitä en tiedä miksi heidän ovessaan oli kahvia tai lappu revitty, olisivatko ihan itse kun niin kännissä siellä käytävässä sekoilivat. Että tälläistä.
Aivan, siinä kirjoitin väärin. Mutta miksi nukkuvista lapsista tehtiin lasu? Siitä kun äiti yritti saada känniääliöt hiljaisiksi keskellä yötä että lapset saa nukuttua ja myös äiti että jaksaisi hoitaa lapsiaan.
Olisi varmaan pitänyt kuunnella koko yö sitä riehumista ja olla lasten kanssa väsyneenä seuraavana päivänä josta kai siitäkin oltaisiin tehty lasu että äiti on väsynyt.
Oikeasti me yksinhuoltajat emme voi puolustautua kun kaikki kääntyy meidän syyksi, meidät on kaikki leimattu samanlaisiksi ja on ollut kamalaa elää lukemalla miten yh sitä yh tätä.
Just näin, yksinhuoltajat niputetaan roskasakiksi joka elää tukirahoilla ja joiden lapsista tulee rikollisia.
Mahtaako mikään muu ryhmä olla yhtä räikeästi leimattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne ajat muuttuu.
fixed for you
Mitä yrität sanoa?
-sivusta
Korostin tekstistä ne olennaisimmat kohdat mitä lasuttajien retoriikassa tulee AINA esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin, yksinhuoltajat niputetaan roskasakiksi joka elää tukirahoilla ja joiden lapsista tulee rikollisia.
Mahtaako mikään muu ryhmä olla yhtä räikeästi leimattu?
Harmillista. Toki ydinperhe jossa on turvallista elää on lapsille paras vaihtoehto. Sen eteen kannattaa tehdä töitä vaikeinakin aikoina. Väkivaltaa ja päihdeongelmia yms kaikkea tuollaista ei tietenkään pidä jo lasten edun vuoksi katsella hetkeäkään.
Oikeasti, olin alaikäinen kun hilluttiin kaupungilla ennen 2000 lukua. Elämä oli huoletonta, tiedettiin säännöt ja rajat ja se että vanhemmat kyllä antoi kokeilla siipiä. Rikoksista tuli huudot mutta niitä ei siksi tehtykään. Meistä tuli normaaleja aikuisia ja lämmöllä muistelemme nuoruutta! Ei ollut pelkoa että kytätään tai hajoitetaan perhe. Pahoinvointi lisääntyy kun kyttäys lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne ajat muuttuu.
fixed for you
Mitä yrität sanoa?
-sivusta
Korostin tekstistä ne olennaisimmat kohdat mitä lasuttajien retoriikassa tulee AINA esille.
Ei savua ilman tulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako mikään muu ryhmä olla yhtä räikeästi leimattu?Harmillista. Toki ydinperhe jossa on turvallista elää on lapsille paras vaihtoehto. Sen eteen kannattaa tehdä töitä vaikeinakin aikoina. Väkivaltaa ja päihdeongelmia yms kaikkea tuollaista ei tietenkään pidä jo lasten edun vuoksi katsella hetkeäkään.
Totta mutta monissa ydinperheissä ei ole yhtä turvallista elää kuin yksinhuoltajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, olin alaikäinen kun hilluttiin kaupungilla ennen 2000 lukua. Elämä oli huoletonta, tiedettiin säännöt ja rajat ja se että vanhemmat kyllä antoi kokeilla siipiä. Rikoksista tuli huudot mutta niitä ei siksi tehtykään. Meistä tuli normaaleja aikuisia ja lämmöllä muistelemme nuoruutta! Ei ollut pelkoa että kytätään tai hajoitetaan perhe. Pahoinvointi lisääntyy kun kyttäys lisääntyy.
Siihen aikaan sosiaalinen normisto oli huomattavasti terveempi kuin nykypäivänä.
Ehkä se johtuu siitä että vielä 80-/90-luvulla oli pienemmillä paikkakunnilla valitettavan yleistä ilmiö jossa lapset joutuivat hoitamaan sellaista mikä olisi kuulunut vanhempien hoitaa esimerkiksi vanhemman alkoholiongelman tai mt-ongelmien vuoksi.
Seuraukset näistä virheistä näemme nykypäivänä kun nämä sen ajan lapset ovat hankkineet omia lapsia ja kipuilevat nyt sitten ja siirtävät oman lapsuutensa laiminlyödyksi tulemista omaan jälkikasvuunsa. Tavat millä he sitä tekevät voivat olla toiset mutta yhtä vahingolliset lapsille. Siksi kannatan vahvasti aikaisen ennaltaehkäisevän lastensuojelutyön mallia.