Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ihan oikeasti tavallisia perheitä joiden lapsesta on tehty lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
21.03.2023 |

Onko tehty ilmoitus ilman syytä tai sitten syystä? Miksi on tehty? Häpeättekö asiaa? Itse häpeän kovasti. Useita lasuja takana. Ensin teki ex ja vaimonsa ja exän äiti (ei toimenpiteitä), sitten päivystyksestä kun hakeuduin sinne kun äitini oli juuri kuollut, olin työkyvytön ja uneton ja seuraavana päivänä olisi ollut töitä. Ei toimenpiteitä.

Mielessäni kaikuu vain exän pilkka kuinka kenenkään normaalin ihmisen lapsesta ei tehdä ilmoituksia.

Kommentit (645)

Vierailija
641/645 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on.  Sairasteli talvella useat flunssat ja  vatsataudin poissaolot koulusta ylitti koulun asettaman rajan ja lasu napsahti.    En tajua miten olis pitänyt toimia toisin. Opettajat huutaa oppilaille, että pysykää kipeänä kotona, mutta sitten valitetaan, ettei ole koulussa. Kuumeisenako olis pitänyt kouluun laittaa?

Ja kyllä, jokaikinen poissaolo ilmoitettiin Wilmassa

Vierailija
642/645 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut lasten isästä 3.5v sitten, kaksi alakouluikäistä lasta viikko-viikko -systeemillä. Minä hoidan harrastukset, hammaslääkärit, autan läksyissä (vanhempi soittelee iskäviikoilla päivittäin, ettei isi auta läksyissä niin voitko äiti selventää) ja lohdutan.

Jossain vaiheessa lapset alkoivat puhua että isi käyttäytyy pelottavasti ja puhuu pelottavia, mm. että minut ja nykyinen kumppanini pitäisi hukuttaa. Isompi ymmärtää mitä alkoholi on, nuorempi puhuu isin juovan setätölkkejä. Tein lasun, koska puheiden perusteella ex oli lasten seurassa reippaasti humalassa puhuessaan hukuttamisista. Ja jos on ollut selvinpäin, niin olen vielä enemmän huolissani kaikkien henkisestä hyvinvoinnista.

Asia on sen verran tuore, ettei minulle ole vielä tullut muuta kuin puhelinsoitto tehdystä lasusta, ja exän kiukkuinen puhelu siitä, miten työnnän nokkaani asioihin, jotka eivät minulle kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/645 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri teki "varmuuden vuoksi" kaikista rappukäytävän perheistä. Sairas systeemi. Hyödyttää vain huostaanotoista rahaa saavia firmoja. 

Vierailija
644/645 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on.  Sairasteli talvella useat flunssat ja  vatsataudin poissaolot koulusta ylitti koulun asettaman rajan ja lasu napsahti.    En tajua miten olis pitänyt toimia toisin. Opettajat huutaa oppilaille, että pysykää kipeänä kotona, mutta sitten valitetaan, ettei ole koulussa. Kuumeisenako olis pitänyt kouluun laittaa?

Ja kyllä, jokaikinen poissaolo ilmoitettiin Wilmassa

No montako prossaa oli 

Vierailija
645/645 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä teki pari vuotta sitten neuvolan terveydenhoitaja. Sen takia, ettei oikein kemiat kohdanneet hänen kanssa. Oli ensimmäinen kerta, kun kyseisen hoitajan luona käytiin. Sosiaalipalveluista soittivat ja kertoivat, että ilmoitus on tehty ja että vaikka se onkin aika epämääräinen, täytyy se silti käsitellä, kuten ohjeet sanovat. Tulivat siis käymään meillä ja ilmoitus tietenkin todettiin aiheettomaksi. Sanoivat, että emme ole ainoita, joille on näin käynyt.

Tietenkin tiedettiin jo etukäteen, että ilmoituksesta ei mitään seuraa, oli se silti aika ahdistavaa ja tuntui, että joutuu luopumaan yksityisyydestään. Ja ilmoitushan säilytetään 30 vuotta ja sekin inhottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän