Tilanne eskaloitu viime viikonloppuna ja nyt sitten ero tulossa seksin vuoksi
Eli tavallinen tarina. Keski-ikäinen pari, parikyt vuotta oltu yhdessä, pari lasta ja seksiä todella niukasti suhteessa. Muuten elämässä kaikki kunnossa, terveys, talous, lapsilla menee hyvin jne. Minä tämän suhteen mies ja kärsinyt seksin puutteesta jo monta vuotta, mutta jotenkin aina vaan jaksanut uskoa, että se on väliaikaista ja tilanne tulee paranemaan jossain vaiheessa. Nyt olen kuitenkin tajunnut, että ei tähän parannusta ole tulossa. Minusta seksi ja kaikenlainen läheisyys olisi ihana lisä elämään, enkä ymmärrä miksi sitä ei hyödynnettäisi, kun kerran pariskunta ollaan. Haluan edelleen vaimoa todella paljon, hän on kaunis ja pitänyt itsestään kaikin tavoin hyvin huolta.
Viime lauantaina, kun oli aika mennä saunaan yhdessä, sanoinkin, että taidan saunoa tällä kertaa yksin. Vaimo oli ihan puulla päähän lyöty ja ihmetteli, että mistä minä nyt mökötän. Sanoin, että haluan saunoa rauhassa ja en kestä katsella häntä enää alasti, koska en saa koskettaa tai millään lailla osoittaa haluani. Vaimo suuttui tietenkin ja sanoi, että olen lapsellinen. Mutta en antanut periksi ja saunottiin sitten erillään. Saunassa päätin, että yritän kerran vielä keskustella asiasta vaimon kanssa ja yritin löytää parhaat mahdolliset keinot ja sanat asian käsittelyyn. Kysyin vaimolta mm. että miten hänestä olisi suotavaa, että minä ilmennän ja toteutan seksuaalisuuttani? Ja että seksuaalisuuteni ja haluni ei katoa mihinkään vaikka hän haluaa aina haudata nämä keskustelut. Olen keski-ikänen mies, jolla on vielä paljon haluja enkä ole valmis olemaan loppuikääni puutteessa. Vaimo ei keksinyt oikein mitään vastausta ja sanoi sitten, että minun pitää varmaan sitten vaihtaa naista. Ja minä totesin siihen, että näin se varmaan sitten on. Loppuilta totaali hiljaisuus.
Seuraavana aamuna sanoin, että en ole unohtanut eilistä keskustelun aihetta, että haluaako hän yrittää vielä keskustella vai aletaanko miettiä miten eroa lähdetään järjestelemään. Näin se tilanne sitten näköjään eskaloitui. Ei ollu varsinaisesti tarkoitus ero-korttia vielä lyödä pöytään, vaikka olen sitä useasti miettinytkin. Mutta en yksinkertaisesti keksi enää mitään keinoa, jos toinen ei asiasta halua keskustella. Oisko täällä muita haluttomia vaimoja, miten vastaisitte tuohon kysymykseen, että miten miehen sitten pitäisi seksuaalisuuttaan toteuttaa, jos te kieltäydytte siitä täysin?
Kommentit (239)
Parin vuoden ajan totaalihaluton mies kosketti minua eilen ohimennen eroottisesti päivällä. Olin ihan sfääreissä, että nyt hän ehkä on uudestaan alkanut haluta seksiä! Suunnilleen leijuin, että nyt seksielämä alkaa uudestaan. Nyt kun asiaa ajattelen, niin alkaa itkettää, sillä käsitän, miten epätoivoiseksi tämä on mennyt. Se ehkä havainnollistaa vieläkin selvemmin, miten epäterve seksitön suhde on ja miten huonosti se saa voimaan. Kun se on päällä, aiheen yrittää eristää mielestä kokonaan ja olla ajattelematta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Parin vuoden ajan totaalihaluton mies kosketti minua eilen ohimennen eroottisesti päivällä. Olin ihan sfääreissä, että nyt hän ehkä on uudestaan alkanut haluta seksiä! Suunnilleen leijuin, että nyt seksielämä alkaa uudestaan. Nyt kun asiaa ajattelen, niin alkaa itkettää, sillä käsitän, miten epätoivoiseksi tämä on mennyt. Se ehkä havainnollistaa vieläkin selvemmin, miten epäterve seksitön suhde on ja miten huonosti se saa voimaan. Kun se on päällä, aiheen yrittää eristää mielestä kokonaan ja olla ajattelematta sitä.
Se on juuri näin. Voi olla hyviä hetkiä, nauretaan yhdessä ja arvostaa kumppania, mutta silti joka päivä jysähtää tajuntaan se, ettei meillä ole seksiä ikinä. Seuraavien tuntien ajan onkin ihan paska olo.
Olen nainen. Jos ajattelisin etten riitä miehelle, saattaisin loukkaantuneena käskeä hänen etsiä sitten uusi nainen. Se ei tarkoita sitä, että oikeasti ajattelisin niin tai haluaisin sitä.
On ollut puheita hormoniehkäisystä jo. Mutta voihan toi ap:n vaimon haluttomuus johtua vaihdevuosistakin. Alkavat usein nelikymppisillä, joskus jo aiemmin. Se voi olla herkkä aihe puhua, mutta jos ongelma johtuu siitä, se olisi helposti hoidettava ja ohimenevä.
Vierailija kirjoitti:
On ollut puheita hormoniehkäisystä jo. Mutta voihan toi ap:n vaimon haluttomuus johtua vaihdevuosistakin. Alkavat usein nelikymppisillä, joskus jo aiemmin. Se voi olla herkkä aihe puhua, mutta jos ongelma johtuu siitä, se olisi helposti hoidettava ja ohimenevä.
Joissakin tapauksissa on ohimenevä ongelma, ja helposti hoidettavissa. Joissakin tapauksissa taas ei ole. Ihmiset ovat yksilöitä, myös tässä vaihdevuosi- asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä se yleensä siinä vaiheessa kun biologia ilmoittaa naiselle että nyt on lisääntymiset lisäännytty, niin naisen halukkuus seksiinkin lopahtaa aivan riippumatta siitä mitä mies tekee, on tehnyt tai on jättänyt tekemättä. Aivan jokaisen naisen kohdalla näin ei käy, mutta suuren valtaosan kohdalla käy. Tämä on ikävä tosiasia, mikä on syytä ymmärtää silloin kun viidenkympin kieppeissä ikää on, joskus jo aikaisemminkin. Tämä tapahtuu täysin riippumatta siitä kuinka aktiivista ja hyvää seksi on joskus aiemmin ollut, ja minkälaista orgasmien ilotulitusta. Kun ei vain haluta niin silloin ei haluta.
Ai? Minä olen entistä enemmän innoissani kun ei ole pelkoa raskaudesta eikä sähläämistä minkään kondomien kanssa. Olen paljon vapautuneempi.
Olet yksinkertaisesti sanottuna vähemmistössä. M
Olen nyt alkanut etsiä seksikumppania 45--53-vuotiaista naisista, ja kyllähän niistä löytyy seksinnälkäisiäkin. Kauheassa kiimassa tuntuu monet olevan ja alapää kostuu reilusti. Ei siis lainkaan toivoton tehtävä. Ehkä se vaikuttaa, kun nainen on pitkässä suhteessa ollut 25v, ei se oma ylipainoa kerännyt puoliso enää sytytä, mutta ihastuminen uuteen laittaa perhosia vatsanaluseen.
Vierailija kirjoitti:
Mies54 kirjoitti:
"Sinun pitää varmaan sitten vaihtaa naista."
Jos tämä on parasta, mitä vaimosi pystyy verbalisoimaan esitettyäsi mielestäni erittäin asiallisesti ja rakentavasti itsellesi tärkeän parisuhteeseenne liittyvän asian, niin suosittelen sinua eroamaan. Varsinkin kun asia ei selvästikään ollut esillä ensimmäistä kertaa.
Tuollainen vastaus osoittaa kyllä täydellistä piittaamattomuutta sinun tarpeitasi ja haluistasi. Vaimosi ei ilmeisimmin ole valmis seksin suhteen minkäänlaisiin kompromisseihin.Jos mies painostaa liikaa seksin kanssa, kuka tahansa väsyy.
kyllä sitä seksiä pitäisi ymmärtää harrastaa ilmankin painostusta
Avioliitossa olijoista Finsexin mukaan muutama prosentti elää avoimessa liitossa. Se on siis aika harvinainen tapa. Yhden tällaisen pariskunnan tiedän. Heillä on sovitut viikonloput, jolloin vuorotellen saavat olla sivusuhteidensa kanssa. Ainakin 5 vuotta on nyt toiminut, mutta toki heidän liittonsa ei ole kovinkaan harmoninen, ennemminkin riitaisa. Heillä on kyllä myös keskenään seksiä. Onhan se emotionaalisesti vaativaa, etenkin kun ne kumppanit ehkä eivät halua jakaa partneriaan vaan toivovat jotain enemmän. Parasta olisikin avoimessa liitossa olijoiden seurustella keskenään, jolloin pelin henki on selvä: kyse ei ole mistään ykkössuhteesta ja siihen liittyy salailua, koska harva on tätä täysin julkisesti tai edes niin, että lapset ovat koskaan tavanneet tätä kumppania. Tavataan silloin tällöin muttei rakenneta mitään yhteistä. Toki siihen voi liittyä myös jonkinlaista ihastumista, mutta se alkaa pian haitata sitä pääsuhdetta. Hieno tasapaino sen suhteen, että tullaan hyvin yhdessä toimeen, muttei liian hyvin.
"Haluton" nainen täällä. Ikää itselläni 42. Parisuhdetta takana jo 20 vuotta.
Ongelmana on meillä ollut ehkä se, että olen ollut "kiltti tyttö" ja halunnut miellyttää toista ja olen seksiä harrastanut myös, vaikka en itse haluaisi. Olen nyt vuosia yrittänyt vihjailla, että jonkinmoinen esileikki voisi saada minutkin lämpiämään paremmin. Tai sitten jos on spontaania seksiä, niin jälkihipsuttelua ja jutustelua toivoisin.
Nyt varmaan pari vuotta olen toistanut ihan selkokielellä ja suoraan, mitä haluan seksiltä (esileikiksi esim. tuhmien viestien laittoa, sanallista lämmittelyä, hierontaa ym...). Mutta tuntuu, että yhden kerran kokeilee ja taas palataan suoraan toimintaan. Minä en vaan syty siitä, että ollaan päivät erillään, pyöritetään arkea, ei puhuta toisillemme ja sitten kun mennään nukkumaan, niin yhtä äkkiä onkin himokas mies vieressä ja minä itse jo ihan väsynyt koko arkeen. Olen näissäkin tilanteissa "antanut", mutta seksi onkin sitten kuin yksi suoritettava kotityö. Varsinkin, jos ilman mitään esileikkiä spontaanisti sekstaillaan ja sitten mies nukahtaa heti. Tulee mieleen, että olen itsestäänselvyys, jota ei enää tarvitse hurmata eikä lämmitellä.
Halumme ovat erilaiset: mies on spontaanimpi ja minä olen responsiivinen, eli tarvitsen pidemmän ajan lämpeämiseen. Olen omasta haluttomuudestani puhunut, en tiedä sitten onko siitä hyötyä. Sitten mies taas kysyy, että mistä minä syttyisin... ja jälleen kerran selitän saman litanian, mitä ennenkin.
Olen myös toivonut, että olisi enemmän parisuhdeaikaa. Että tehtäisiin asioita yhdessä. Mutta aika heikkoa on.. Molemmat elävät omaa elämäänsä. Kadotan kohta itseni ja seksuaalisuuteni. Tykkään seksistä kovasti ja itsekin toivoisin, että seksikertoja olisi useamman kerran viikossa, en vaan halua olla pelkkä panoreikä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on meillä ollut ehkä se, että olen ollut "kiltti tyttö" ja halunnut miellyttää toista ja olen seksiä harrastanut myös, vaikka en itse haluaisi. Olen nyt vuosia yrittänyt vihjailla, että jonkinmoinen esileikki voisi saada minutkin lämpiämään paremmin. Tai sitten jos on spontaania seksiä, niin jälkihipsuttelua ja jutustelua toivoisin.Nyt varmaan pari vuotta olen toistanut ihan selkokielellä ja suoraan, mitä haluan seksiltä (esileikiksi esim. tuhmien viestien laittoa, sanallista lämmittelyä, hierontaa ym...). Mutta tuntuu, että yhden kerran kokeilee ja taas palataan suoraan toimintaan. Minä en vaan syty siitä, että ollaan päivät erillään, pyöritetään arkea, ei puhuta toisillemme ja sitten kun mennään nukkumaan, niin yhtä äkkiä onkin himokas mies vieressä ja minä itse jo ihan väsynyt koko arkeen. Olen näissäkin tilanteissa "antanut", m
Kannattaa sanoa suoraan. Vaimoni nosti kissan pöydälle joskus 6v sitten, ja sanoi, että nyt täytyy seksissä olla kunnon esileikit. Tilanne kriisiytyi pari kertaa, kun vaimo puhalsi pelin poikki, kun olin nousemassa päälle liian aikaisin, mutta sanotaan kuukaudessa-kahdessa opin siihen, että esileikki kestää niin kauan että vaimolle selvästi riittää ja hän on jo saanut pari orgasmia. Sitten yhdyntä. Tämä oli minulle ihan ok, koska mielelläni lutkutan ja sormetan pillua, kun nainen voihkii kiimassaan. Systeemi toimi hyvin monta vuotta ja vaimoni orgasmien määrä seksissä ehkä tuplaantui, mutta nyt taas hän on alkanut valittaa, että eikö voitaisi joskus vain naida ilman pitkää esileikkiä ja siis syyttää minua tästä turhasta venyttämisestä. Hän syyttää, etten osaa heittäytyä. No, mikäpä siinä, naidaan sitten ilman esileikkiä.
Minulla on AP:n kanssa sama tilanne. Tilanne meni siihen, että ilmoitin vaimolleni, että tulen harrastamaan seksiä jossain, hän saa päättää onko se kotona. Keskustelujen jälkeen sovimme, että kumpikin saa harrastaa seksiä tahollaan muiden kanssa. En kysele vaimoni menojen perään eikä hän minun. Nyt minulla on kaikin puolin tyydyttävä FWB suhde kivan eronneen naisen kanssa, jolla on lapset vuoroviikoin. Asumme vielä aika lähekkäin, joten tapaamisia on helppo järjestää. Viihdyn hyvin puolisoni kanssa muuten, joten tämä järjestely sopii minulle.
Täällä on yksi viisikymppinen entinen haluton nainen. Minun kohdalla haluttomuus liittyi siihen, että ex oli seksissä varsin omakeskeinen eikö osannut tai edes yrittänyt kiihottaa ja tyydyttää minua. Kuka sellaista sekaiä haluaa pidemmän päälle, jos ei saa ikinä orgasmia? No minä en ainakaan. Itse olin vielä sen verran arka, että en uskaltanut tai osannut edes vaatia itselleni parempaa seksiä. Miehen kaikki parannusehdotukset ja toimet keskittyivät häneen ja hänen tyydytyksensä ja nautintoonsa.
Mies päätyi lopulta pettämään ja ero siitä tuli. Elää nyt myrskyiseasä suhteessa, seksin määrästä en tiedä eikä kiinnosta.
Itse tapasin 2v eron jälkeen uuden miehen jonka kanssa seksi sujunut kohta 10v eikä tosiaan ole haluttomuutta kummallakaan. Seksiä on 2-3 kertaa viikossa ja molemmat saavat tyydytyksen ja panostetaan laatuun. Nyt jälkikäteen olen erittäin tyytyväinen, että ex mokasi, kun muuten en olisi eronnut vaan tyytynyt siihen surkeaan eloon.
Eli itse uskon, että sillä haluttoman kumppanilla on iso merkitys itsellään miksi toinen on haluton. Jos seksi on huonoa, on turha valittaa. Katse peiliin. Ja tilanteet ovat toki erilaisia ja en väitä, että kaikkien tilanne on tämän kuin minun, mutta tässä yksi selitys.
N51
Miehellä ongelmaa 🤣😅😂
Ei osaa, viitsi tai pysty.
Håmå kaapissa?
Miehet pilaa kaiken. Ei ne pysty edes keskustelemaan ko asiasta.
Mitätöntä.
Kuka haluaa olla tyhjennyspussi 0-3 työntöö ja tuijotus seinään. Ei suutele edes.
Ei mitään. Notthhhinnnggg... 😁
Kyrpätyhjennys.
Surrrkeaaa.😂
Vierailija kirjoitti:
Olipa hyvä, koskettava kirjoitus. Itsekin erosin nelisen vuotta sitten, ja pitkälti juuri seksihalujen eriparisuuden vuoksi, vaikkei siitä noin suoraan puhuttukaan.
Itsellä on nyt sitten 4 vuoden jälkeen tilanne, jossa seksi naisystävän kanssa on loistavaa. Hän on halukas ja kiihkeä jne, ja luonteeltaan tietysti myös mukava jne. Emme tosin asu yhdessä, mutta se voi olla hyväkin asia, eipähän pääse suhde arkipäiväistymään, ja tietysti myös "oma tupa, oma lupa", jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Perhe kyllä hajosi tämän eron takia, mutta näkeehän niitä lapsia silti 2 päivää viikossa...
Tsemppiä sinulle, bro!
M48
huono kehuja syytää muutaman vuoden kokemuksella uudesta, jos vaha kesti 15...30v. ja se vanga synnytti lapsiii sulle. olihan alkuaika silloinkin ok. hei ihmiset miksi vertaatte edelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pilaa kaiken. Ei ne pysty edes keskustelemaan ko asiasta.
Mitätöntä.
Kuka haluaa olla tyhjennyspussi 0-3 työntöö ja tuijotus seinään. Ei suutele edes.
Ei mitään. Notthhhinnnggg... 😁
Kyrpätyhjennys.
Surrrkeaaa.😂
lesboudu, tekstistäs saa sen kuvan. siili vai pitkätukka sulla...
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on meillä ollut ehkä se, että olen ollut "kiltti tyttö" ja halunnut miellyttää toista ja olen seksiä harrastanut myös, vaikka en itse haluaisi. Olen nyt vuosia yrittänyt vihjailla, että jonkinmoinen esileikki voisi saada minutkin lämpiämään paremmin. Tai sitten jos on spontaania seksiä, niin jälkihipsuttelua ja jutustelua toivoisin.Nyt varmaan pari vuotta olen toistanut ihan selkokielellä ja suoraan, mitä haluan seksiltä (esileikiksi esim. tuhmien viestien laittoa, sanallista lämmittelyä, hierontaa ym...). Mutta tuntuu, että yhden kerran kokeilee ja taas palataan suoraan toimintaan. Minä en vaan syty siitä, että ollaan päivät erillään, pyöritetään arkea, ei puhuta toisillemme ja sitten kun mennään nukkumaan, niin yhtä äkkiä onkin himokas mies vieressä ja minä itse jo ihan väsynyt koko arkeen. Olen näissäkin tilanteissa "antanut", m
Auttaako, kun se halukas mies on illalla siinä vieressä, että sanot hänelle suoraan, että et ole yhtään lämmennyt, että hiero ensin mua täältä ja tee sitten näin, kosketa mua tänne, suutele mun nännejä/niskaa/klitorista/mitä haluatkaan jne. Tai ohjaa mies oikeaan paikkaan koskemaan ja jos koittaa mennä liikaa suoraan asiaan niin sano, että ehei, et ole valmis?
A. Ketään ei kiinnosta
B. Menkää sexpoon ja avatkaa suhde, siinä kaikki voittaa
Kai tuo riippuu täysin siitä, miksi se seksielämä on kuihtunut. Jos ei tilanne ole alunpitäenkään ollut kovin optimaalinen tai toisen halujen katoaminen on seurausta parisuhteen muista ongelmista, niin voisin hyvinkin kuvitella, että vaihtamalla paranee eli parisuhde kukoistaa jonkun toisen kanssa.
Jos syyt ovat muualla tai niitä ei varsinaisesti ole, niin olettaisin sen haluttomamman jäävän mielummin yksin. Itse tuntisin itseni petetyksi, jos meille tulisi ero ja vaimo aloittaisi intohimoisen suhteen jonkun toisen kanssa. Tietty jokaisella on eron jälkeen oikeus tehdä mitä haluaa, mutta itse kysyisin kaksi kysymystä. Jos se johtuikin minusta, miksi et sanonut mitä puuttui? Ja jos mitään ei puuttunut ja se edelleen johtui minusta, miksi et vain lähtenyt?