Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanne eskaloitu viime viikonloppuna ja nyt sitten ero tulossa seksin vuoksi

Vierailija
21.03.2023 |

Eli tavallinen tarina. Keski-ikäinen pari, parikyt vuotta oltu yhdessä, pari lasta ja seksiä todella niukasti suhteessa. Muuten elämässä kaikki kunnossa, terveys, talous, lapsilla menee hyvin jne. Minä tämän suhteen mies ja kärsinyt seksin puutteesta jo monta vuotta, mutta jotenkin aina vaan jaksanut uskoa, että se on väliaikaista ja tilanne tulee paranemaan jossain vaiheessa. Nyt olen kuitenkin tajunnut, että ei tähän parannusta ole tulossa. Minusta seksi ja kaikenlainen läheisyys olisi ihana lisä elämään, enkä ymmärrä miksi sitä ei hyödynnettäisi, kun kerran pariskunta ollaan. Haluan edelleen vaimoa todella paljon, hän on kaunis ja pitänyt itsestään kaikin tavoin hyvin huolta.

Viime lauantaina, kun oli aika mennä saunaan yhdessä, sanoinkin, että taidan saunoa tällä kertaa yksin. Vaimo oli ihan puulla päähän lyöty ja ihmetteli, että mistä minä nyt mökötän. Sanoin, että haluan saunoa rauhassa ja en kestä katsella häntä enää alasti, koska en saa koskettaa tai millään lailla osoittaa haluani. Vaimo suuttui tietenkin ja sanoi, että olen lapsellinen. Mutta en antanut periksi ja saunottiin sitten erillään. Saunassa päätin, että yritän kerran vielä keskustella asiasta vaimon kanssa ja yritin löytää parhaat mahdolliset keinot ja sanat asian käsittelyyn. Kysyin vaimolta mm. että miten hänestä olisi suotavaa, että minä ilmennän ja toteutan seksuaalisuuttani? Ja että seksuaalisuuteni ja haluni ei katoa mihinkään vaikka hän haluaa aina haudata nämä keskustelut. Olen keski-ikänen mies, jolla on vielä paljon haluja enkä ole valmis olemaan loppuikääni puutteessa. Vaimo ei keksinyt oikein mitään vastausta ja sanoi sitten, että minun pitää varmaan sitten vaihtaa naista. Ja minä totesin siihen, että näin se varmaan sitten on. Loppuilta totaali hiljaisuus.

Seuraavana aamuna sanoin, että en ole unohtanut eilistä keskustelun aihetta, että haluaako hän yrittää vielä keskustella vai aletaanko miettiä miten eroa lähdetään järjestelemään. Näin se tilanne sitten näköjään eskaloitui. Ei ollu varsinaisesti tarkoitus ero-korttia vielä lyödä pöytään, vaikka olen sitä useasti miettinytkin. Mutta en yksinkertaisesti keksi enää mitään keinoa, jos toinen ei asiasta halua keskustella. Oisko täällä muita haluttomia vaimoja, miten vastaisitte tuohon kysymykseen, että miten miehen sitten pitäisi seksuaalisuuttaan toteuttaa, jos te kieltäydytte siitä täysin?

Kommentit (239)

Vierailija
201/239 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
202/239 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kieltäytynyt, mieheltä loppui kyky - ainakin mun seurassa. Toisaalta olen niin syvästi loukkaantunut monista hänen ilkeyksistään, ettei haittaa. Minulla on terveet kädet ja vilkas mielikuvitus. 

Naisen haluttomuus voi johtua monista asioista, esim. lääkärikäynti voisi auttaa. 

Ero on aika äkkinäinen ratkaisu. Teillä lienee lapsiakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/239 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin kuin vaimollesi. Meillä oli muita vaikeuksia, emmekä osanneet puhua niistä lainkaan, niin menin jotenkin emotionallisesti ja seksuaalisesti lukkoon. Sitten aloin hävetä haluttomuuttani enkä pystynyt enää puhumaan siitä. Minut olisi pitänyt passittaa sekä gynekologille että pari/seksi/terapeutille mutta ex päätyi pettämään ja jättämään.

Minun kohdallani kyse ei ollut ilkeydestä tai tunteettomuudesta vaan olin aivan solmussa itseni kanssa. 

Vierailija
204/239 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi noin kuin vaimollesi. Meillä oli muita vaikeuksia, emmekä osanneet puhua niistä lainkaan, niin menin jotenkin emotionallisesti ja seksuaalisesti lukkoon. Sitten aloin hävetä haluttomuuttani enkä pystynyt enää puhumaan siitä. Minut olisi pitänyt passittaa sekä gynekologille että pari/seksi/terapeutille mutta ex päätyi pettämään ja jättämään.

Minun kohdallani kyse ei ollut ilkeydestä tai tunteettomuudesta vaan olin aivan solmussa itseni kanssa. 

Älä yhtään puolustele sitä ukkoasi, hänen syytään oli kaikki alusta loppuun.

Vierailija
205/239 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä se yleensä siinä vaiheessa kun biologia ilmoittaa naiselle että nyt on lisääntymiset lisäännytty, niin naisen halukkuus seksiinkin lopahtaa aivan riippumatta siitä mitä mies tekee, on tehnyt tai on jättänyt tekemättä. Aivan jokaisen naisen kohdalla näin ei käy, mutta suuren valtaosan kohdalla käy. Tämä on ikävä tosiasia, mikä on syytä ymmärtää silloin kun viidenkympin kieppeissä ikää on, joskus jo aikaisemminkin. Tämä tapahtuu täysin riippumatta siitä kuinka aktiivista ja hyvää seksi on joskus aiemmin ollut, ja minkälaista orgasmien ilotulitusta. Kun ei vain haluta niin silloin ei haluta.

Ai? Minä olen entistä enemmän innoissani kun ei ole pelkoa raskaudesta eikä sähläämistä minkään kondomien kanssa. Olen paljon vapautuneempi.

Vierailija
206/239 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi sama naisena, ja samoin ihanalle miehelle, jonka sittemmin löysin, kävi vaimonsa kanssa. Mietin monesti mitä näille jätetyille seksittömille kuuluu, löytävätkö halunsa toisen ihmisen kanssa vai huokaisevatko helpotuksesta kun saavat jäädä itsekseen ilman seksijankkausta.

Vierailija
207/239 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kovasti oma tilanne lähestymässä samaa. Vaimon mielestä kaikki on hyvin, koska joillakin toisilla menee huonommin. En tiedä, toimiiko avoin suhde. Sitten tietty vähän ihmetyttäisi, jos vaimoa alkaisi seksi kiinnostaakin jonkun toisen kanssa. Kärvistelen nyt vielä hetkisen.

Mikä on mielestäsi hetkisen? Ihan kuriositeettina? Itse nimittäin olen kärvistellyt hetkisen nyt reilu pari vuotta ja mietin milloin on aika tehdä oikeasti asialle jotain. Keskusteluyritykset eivät ole johtaneet mihinkään, ja ahdistus kasvaa päivä päivältä. Ei suoranaisesti itse seksin puutteen vuoksi vaan enemmänkin tunteen että toinen osapuoli ei halua.

Vierailija
208/239 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rupeaa olemaan myös sama tilanne. Ja se kyllä näkyy minun käytöksessäni ikävästi. Tänään aamulla vaimo kysyi viimeksi, että mikä mättää, ja haluaisi että olen hänen kanssaan onnellinen. Hänen mukaansa hänellä kaikki minun kanssa hyvin ja on onnellinen kyllä. Vastasin vain että olen mielestäni sanonut asian vaikka kuinka monta kertaa että missä mättää. No eipä se siitä mennyt kuin kuuroille korville taas. Minä olin tympeä, ja molemmat lähtivät tahoillaan töihin. Sellainen pattitilanne.

Vierailija
209/239 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut olisi pitänyt passittaa? Etkö osaa itse tehdä mitään?

Vierailija
210/239 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä se yleensä siinä vaiheessa kun biologia ilmoittaa naiselle että nyt on lisääntymiset lisäännytty, niin naisen halukkuus seksiinkin lopahtaa aivan riippumatta siitä mitä mies tekee, on tehnyt tai on jättänyt tekemättä. Aivan jokaisen naisen kohdalla näin ei käy, mutta suuren valtaosan kohdalla käy. Tämä on ikävä tosiasia, mikä on syytä ymmärtää silloin kun viidenkympin kieppeissä ikää on, joskus jo aikaisemminkin. Tämä tapahtuu täysin riippumatta siitä kuinka aktiivista ja hyvää seksi on joskus aiemmin ollut, ja minkälaista orgasmien ilotulitusta. Kun ei vain haluta niin silloin ei haluta.

Ai? Minä olen entistä enemmän innoissani kun ei ole pelkoa raskaudesta eikä sähläämistä minkään kondomien kanssa. Olen paljon vapautuneempi.

Luepas lainaamastasi tekstistä virke, joka alkaa sanoilla "Aivan jokaisen naisen kohdalla...."  Sitten mietit ihan kaikessa rauhassa mitä siinä virkkeessä sanottiin, ja mitä se mahtaa tarkoittaa.

Vierailija
211/239 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rupeaa olemaan myös sama tilanne. Ja se kyllä näkyy minun käytöksessäni ikävästi. Tänään aamulla vaimo kysyi viimeksi, että mikä mättää, ja haluaisi että olen hänen kanssaan onnellinen. Hänen mukaansa hänellä kaikki minun kanssa hyvin ja on onnellinen kyllä. Vastasin vain että olen mielestäni sanonut asian vaikka kuinka monta kertaa että missä mättää. No eipä se siitä mennyt kuin kuuroille korville taas. Minä olin tympeä, ja molemmat lähtivät tahoillaan töihin. Sellainen pattitilanne.

Ei se pattitilanne siitä ratkea itsekseen. Vaimo haluaa kulissit, sinä haluat kunnon parisuhteen. Mieti tarkkaan, haluaatko jatkaa elämääsi vaimon sisustukseen sopivana huonekaluna, vai haluatko alkaa luoda elämääsi sellaiseksi kuin haluat. Rohkeutta ja tsemppiä päätöksen tekoon!

Vierailija
212/239 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kovasti oma tilanne lähestymässä samaa. Vaimon mielestä kaikki on hyvin, koska joillakin toisilla menee huonommin. En tiedä, toimiiko avoin suhde. Sitten tietty vähän ihmetyttäisi, jos vaimoa alkaisi seksi kiinnostaakin jonkun toisen kanssa. Kärvistelen nyt vielä hetkisen.

Mikä on mielestäsi hetkisen? Ihan kuriositeettina? Itse nimittäin olen kärvistellyt hetkisen nyt reilu pari vuotta ja mietin milloin on aika tehdä oikeasti asialle jotain. Keskusteluyritykset eivät ole johtaneet mihinkään, ja ahdistus kasvaa päivä päivältä. Ei suoranaisesti itse seksin puutteen vuoksi vaan enemmänkin tunteen että toinen osapuoli ei halua.

Taitaa olla aika ryhtyä tekemään asialle jotakin, ellet sitten halua ahdistuksen vievän hermojesi lisäksi myös terveyttäsi. Mitä jos ottaisit tukevan otteen omasta elämästäsi ja ilmoittaisit, että nyt riittää ja tuo pari vuotta jatkunut tilanne ei enää yksinkertaisesti käy sinulle. Asioita pitää muuttaa tavalla tai toisella. Ei puoliso voi yksipuolisesti vain ilmoittaa, että jalat on pantu ristiin loppuiäksi ja seksi on nyt tässä suhteessa ohi. Tai saahan hän niin tehdä, mutta sinulla on täysi oikeus toimivaan ja nautinnolliseen omaan seksielämään. Jollei se onnistu tuossa suhteessa, pura sopimus.

Varmasti löytyy sopivampiakin kumppaneita ja saat tuntea itsesi halutuksi.

Vierailija
213/239 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi sama naisena, ja samoin ihanalle miehelle, jonka sittemmin löysin, kävi vaimonsa kanssa. Mietin monesti mitä näille jätetyille seksittömille kuuluu, löytävätkö halunsa toisen ihmisen kanssa vai huokaisevatko helpotuksesta kun saavat jäädä itsekseen ilman seksijankkausta.

Kirjoitin tuolla aiemmin olevani kuin ap:n vaimo syistä jotka liittyivät seksin ulkopuolisiin asioihin jotka saivat parisuhteemme ja minut lukkoon + eksällä oli tiettyjä vapautumiseen ja heittäytymiseen liittyviä rajotteita. Ei minusta mitään välttämättä ylitsepääsemätöntä kuitenkaan, mutta niistä ei puhuttu.

Minulle kävi monien vuosien jälkeen niin että löysin muutamankin kumppanin, joiden kanssa seksi on sujunut ihan eri lailla.

Vierailija
214/239 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tuolla aiemmin olevani kuin ap:n vaimo syistä jotka liittyivät seksin ulkopuolisiin asioihin jotka saivat parisuhteemme ja minut lukkoon + eksällä oli tiettyjä vapautumiseen ja heittäytymiseen liittyviä rajotteita. Ei minusta mitään välttämättä ylitsepääsemätöntä kuitenkaan, mutta niistä ei puhuttu.

Minulle kävi monien vuosien jälkeen niin että löysin muutamankin kumppanin, joiden kanssa seksi on sujunut ihan eri lailla.

Kommunikaatio on monessa tapauksessa avain.  Sen merkitystä ei voi ylikorostaa. Tietty joskus ei haluta puhua siksi, että tiedetään, että mielessä on sellaisia asioita, että ne etäännyttävät ennestään.

Vierailija
215/239 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut olisi pitänyt passittaa? Etkö osaa itse tehdä mitään?

Yritin kyllä (ujosti) puhua asioita eksän kanssa auki mutta hänkin oli kuin muuri. Luin vasta paljon myöhemmin että seksuaaliterapeutille voi mennä myös yksin. Luulin silloin, että sinne on aina pakko mennä kaksin.

Yritän siis sanoa että meidän pääongelma ei ollut seksi vaan ne muut ongelmat heijastui seksiin, meillä oli hyvin vaikeita ja surullisia asioita lähipiirissä monta lyhyen ajan sisällä ja meillä oli täysin päinvastaiset tavat suhtautua tapahtumiin.

Minulla oli myös terveysongelma, jota häpesin. Jälkeenpäin ajateltuni ongelma oli hyvin pieni, mutta en tajunnut sitä silloin. Eksässäni ei ollut sellaista lämmintä hyväksyntää tai leikillisyyttä, mitä on ollut myöhemmissä kumppaneissani - minkä takia en ole ollut niin lukossa. Mutta en syytä siitä eksää, ei kukaan ole täydellinen. On vain niin, että olisimme tarvinneet ulkopuolista apua.

Vierailija
216/239 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöriikö kaikki nykyään seksin ympärillä? Käsittämättömiä vastauksia osalla, minä ja minun tarpeet, viis toisesta! Missä kunnioitus ja välittäminen? Kertoo paljon nykymaailmasta.

Olisi hyvä kuulla myös aloittajan puolison näkemys, sieltäkin voisi löytyä vastaus?

N45

Vierailija
217/239 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöriikö kaikki nykyään seksin ympärillä? Käsittämättömiä vastauksia osalla, minä ja minun tarpeet, viis toisesta! Missä kunnioitus ja välittäminen? Kertoo paljon nykymaailmasta.

Olisi hyvä kuulla myös aloittajan puolison näkemys, sieltäkin voisi löytyä vastaus?

N45

Tälleen miehenä voin kertoa, että kaikki ei pyöri seksin ympärillä, mutta jos seksiä ei ole lainkaan ja seksittömyyteen ei ole mitään hyvää terveydellistä syytä, se pikku hiljaa myrkyttää kaiken muun hyvän. Se tuhoaa läheisyyden ja nakertaa rakkautta. Itse olin seksittömässä liitossa, ja aina kun oltiin kainalokkain, tuli minulle inhottava olo siitä, että taaskaan en saa pillua, vaikka se nyt on aika yksinkertaista siirtyä muutama askel makuuhuoneeseen, ottaa vaatteet pois ja levittää jalat.

Katsoisin kyllä, että minun kohdallani se oli tärkein syy, miksi 9-vuotinen avioliitto päättyi rakkauden loppumiseen. Muitakin vaikeuksia oli, mutta minusta koko ajan tuntui, etten voi loppuelämääni elää vain runkaten. Ei ollut uskoa suhteen tulevaisuuteen. Seksittömyys jatkui viimeiset 3 vuotta, olin silloin 3-kymppinen. Ensi alkuun seksiä oli. Seuraavassa liitossa oli upea olo kun kumppani silmät sumuisina huohotti kiimasta ja veti minua makuuhuoneen suuntaan kun oltiin vähän suudeltu ja kosketeltu toisiamme. Hyvä seksi saa ihmisen tuntemaan itsensä voittajaksi ja nostaa valtavasti arvostusta kumppania kohtaan.

M50

Vierailija
218/239 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Tälleen miehenä voin kertoa, että kaikki ei pyöri seksin ympärillä, mutta jos seksiä ei ole lainkaan ja seksittömyyteen ei ole mitään hyvää terveydellistä syytä, se pikku hiljaa myrkyttää kaiken muun hyvän. Se tuhoaa läheisyyden ja nakertaa rakkautta. Itse olin seksittömässä liitossa, ja aina kun oltiin kainalokkain, tuli minulle inhottava olo siitä, että taaskaan en saa pillua, vaikka se nyt on aika yksinkertaista siirtyä muutama askel makuuhuoneeseen, ottaa vaatteet pois ja levittää jalat.

Katsoisin kyllä, että minun kohdallani se oli tärkein syy, miksi 9-vuotinen

Tuossapa se on pähkinänkuoressa.

Vierailija
219/239 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N45

Jos kunnioittaa puolisoaan, niin huolehtii myös hänen haluistaan. Jos ei tee näin, niin silloin kyseessä on täysin itsekäs ihminen.

Vierailija
220/239 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yksinkertaisesti sanottuna vähemmistössä. Mutta kiva tietysti sinulle, edellyttäen että kumppanisikin tuntee samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi