Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo ostaa kysymättä isoja lahjoja

Vierailija
21.03.2023 |

Olenko kiittämätön kun pyysin mummoa sopimaan meidän vanhempien kanssa ennen kuin ostaa isoja lahjoja? Suuttui kun pyysin tätä. Lapsi on vasta 1-vuotias ja mummo on ostanut jo potkupyörän, polkutraktorin, ison poliisiauton jne. Haluaisimme itsekin vaikuttaa siihen millaista tavaraa meillä säilytetään, nuo kun vievät aika paljon tilaa. Muiden sukulaisten kanssa ei ole ollut ongelmaa kun kysyvät mitä toivotaan ja antavat mielellään rahana että voimme itse ostaa. Mummolle vaan tuntuu olevan tärkeää että saa itse valita mitä ostaa.

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on pelkkää riitaa ja katkeruutta , väärät vanhemmat. Ja vielä ei puolisoakaan valittu semmosta jolla olisi hyvät vanhemmat.

Kyllä siinä terapiaa tarvitsee.

Aikoinaan meiltä toivottii jotain 5 v prinsessa ruusus- pukua. Kävin kaikki mahdolliset kaupat ja lelukaupat kaupungissa mutta missään ei sitä ollut. Vein jonkun kirjan sitten.

Tai jotain määrättyä legosarjaa ei löydy mistään. Sama oli yksi kirja, ei ollut kaupungin kirjakaupoissa eikä verkkokaupassa.

Vierailija
82/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on pelkkää riitaa ja katkeruutta , väärät vanhemmat. Ja vielä ei puolisoakaan valittu semmosta jolla olisi hyvät vanhemmat.

Aikoinaan meiltä toivottii jotain 5 v prinsessa ruusus- pukua. Kävin kaikki mahdolliset kaupat ja lelukaupat kaupungissa mutta missään ei sitä ollut. Vein jonkun kirjan sitten.

Tai jotain määrättyä legosarjaa ei löydy mistään. Sama oli yksi kirja, ei ollut kaupungin kirjakaupoissa eikä verkkokaupassa.

No onpa vaikeaa. Kun on tyhmä:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummut on tyhmiä kun päivän kiertävät kauppoja eikä löydy tavaraa jonka tarkat koordinaatiot on kyllä viesteissä.

Vierailija
84/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummut on tyhmiä kun päivän kiertävät kauppoja eikä löydy tavaraa jonka tarkat koordinaatiot on kyllä viesteissä.

Se hakemasi sana on koordinaatti. Ei koordinaatio.

I rest my case.

Vierailija
85/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää roina pois ja rahat säästöön, lapsi voi haluta parin vuoden päästä erilaisen fillarin tai vihaakin vaikka poliisiautoja. Asetattehan te rajat lapsellekin, miksei mummolle? Me olisimme korvia myöten paskassa jos olisi päätetty säilyttää kaikki isovanhempien ostama sonta kun muutimme ulkomaille.

Vierailija
86/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myykää roina pois ja rahat säästöön, lapsi voi haluta parin vuoden päästä erilaisen fillarin tai vihaakin vaikka poliisiautoja. Asetattehan te rajat lapsellekin, miksei mummolle? Me olisimme korvia myöten paskassa jos olisi päätetty säilyttää kaikki isovanhempien ostama sonta kun muutimme ulkomaille.

Kuka noita ostaa? Järjetön riesa.

Vierailija
87/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan kohdillaan: mummo ostaa kalliita/isoja/sopimattomia lahjoja. Mummo ei osta minkäälaisia lahjoja. Mummo ei osta meidän lapsille lahjoja.

Minun mummoilla oli kaikki kohdallaan. Toinen neuloi villasukkia, ja toinen osti kirjoja. Saatiin ihan itse toivoa, mikä kirja tänä jouluna/syntymäpäivänä. Ja isoäiti osti.

Ja sukat heti kierrätykseen. Olisi lankarahat antanut rahana.

Kyllä me niitä mummin tekemiä sukkia käytimme. Ja kun tuli se ensimmäinen joulu, jolloin ei mummilta sukkapakettia tullutkaan, ymmärsimme, että mummi on jo niin vanha, ettei enää jaksa neuloa. Piti alkaa itse neulomaan. Jos olisimme mummille sanoneet, että emme käytä villasukkia, ei mummi niitä olisi meille tehnyt. 

Vierailija
88/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui kun kieltäydyin kylässä vastaanottamasta yhtä yllätyslahjaa. Toki loukkaantui, mutta ei, en ala vastaanottamaan kassillisia vääränkokoisia vaatteita tai pyörää, jota käytetään parin vuoden päästä. Kyllä aikuisen ihmisen pitää se sietää, ettei mitä tahansa voi ostella toisen kotiin ja jatkuvasti.

Turhia juttuja edelleen vastaanotan kuitenkin, enkä tee numeroa jos eivät ole oikeanlaisia. Esim. vasta sain vääränkokoisia sukkia, kiitos ja kiertoon ystäväperheelle. En turhaa sellaisesta pahoista mieltä. Ongelma on se, kun mummo on käynyt ostamassa useamman muovipussin väärän kokoisia vaatteita, silloin valitsin vain oikean kokoiset ja ehdotin, että antaa jollekin tuttavaperheelle loput.

Ylipäätään esimerkiksi pyörän osto voi olla ainakin isommalle lapselle niin iso asia, että haluaa olla mukana valitsemassa itse. Meidän jo koululaiselle pojalle oli todella tärkeää ostaa ensimmäinen "isojen poikien" pyörä eskari-iässä isän kanssa kahdestaan.

Vierailija
89/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummit ovat ihania. Kummatkin. 

Oikeasti säälin teitä, joilla on niin kauhean paha olla, että mikään ei kelpaa. 

On liian paljon lapsista kiinnostuneet mummit ja liian vähän lapsista kiinnostuneet mummit, on liian kovaääniset tai liian hiljaiset mummit ja voi kamala kun niillä on niin pahan hajuista hajuvettäkin.

Tiedättekös, että vika mummeissa on satavarmasti se, että teissä on vikaa. Jos joku on omaan elämäänsä ja itseensä tyytyväinen, niin on ihan taatusti muita huolia kuin se, mitä mummot tekevät väärin.

Eniten säälin lapsianne.

Toivottavasti nuo kasvavat äkkiä isoiksi ja löytävät hyvät appivanhemmat ja puolisot ja kääntävät teille lopullisesti selkänsä.

Oletteko muuten tulleet ajatelleeksi, että teidän ei todellakaan olisi pitänyt hankkiutua raskaiksi tai ryhtyä äideiksi?

Parempi olisi ollut pysyä lapsettomina tai antaa lapsi rakastavaan kotiin heti synnytyslaitokselta.

Vierailija
90/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lasten tavara esim paikkakunta/lähiö - kirppari facesivujen kautta menee kaupaksi. Etenkin kun on käyttämättömiä fillareita, polkuautoja, potkumopoja, hiekkakaivureita ym turhaa roinaa ja saastaa jollekin.

Vierailija
91/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lasten tavara esim paikkakunta/lähiö - kirppari facesivujen kautta menee kaupaksi. Etenkin kun on käyttämättömiä fillareita, polkuautoja, potkumopoja, hiekkakaivureita ym turhaa roinaa ja saastaa jollekin.

Ei mene. Kaikilla on noita liikaa.

Ja pienten lasten vanhemmilla on oikeasti muutakin tekemistä.

Vierailija
92/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jonkinlaista hidasta nurkanvaltausta, tahallista sellaista. Ei sille muuta selitystä ole.

Normaali ihminen ei kävele vanhemman yli tuolla lailla, vaan kykenee toimimaan yhdessä vanhemman kanssa.

Meillä appivanhemmat selkeästi yrittävät toteuttaa jotain omia ihannehaaveitaan tuomillaan lahjoilla. Lapsen omilla toiveilla tai luonteella ei ole väliä. Anoppi kyllä yrittää olla trendikäs, ja tuo asioita joista on lukenut uutisissa, todeten että "nykyään se pitää olla rullaluistimet/googlelasit/vauvojen metallinpaljastinsetti (joku random villitys siis). Ainut vaan, että lapsia eivät nämä trendit kiinnosta. Appi taas yrittää ohjata lasten harrastuksia ostelemalla kysymättä kalliita harrastusvälineitä, joista on pakko olla kiitollinen. Molemmat ihmettelevät suureen ääneen lasten omia mieltymyksiä. Kauhulla odotetaan tulevia synttäreitä.

Vierailija
93/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy menevän, seuraan kaupunkimme face- kirpparia.

Ei kaikilla ole mummoja jotka kantaa kallista "sontaa." Ei heillä ole rahakkaita mummoja, joilla on rahat tiukassa ja kelpaa kirpparivaatteetkin, menevin artikkeli kuulemma myyntipöydillä lasten vaatteet ja tavarat.

Vierailija
94/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta mummolla on oikeus ostaa mitä haluaa... Mutta sanoisin hänelle että jos tila alkaa loppua kesken niin myytte sitten vanhimpia pois.

Mummo saa ostaa vaikka kuorma-autollisen krääsää, mutta mitään oikeutta hänellä ei ole niitä viedä kenenkään kotiin, edes vaikka kuinka kertoisi, että "tämä on pikkupertille lahja".

Kyllä.

Ja vanhemmat saa itse hoitaa lapsensa, ja yökyläillä kotonaan niitten kanssa, mitään oikeutta ei ole vaatia, että isovanhemmat tuhlaa omaa vapaa-aikaansa heidän lapsiensa hoitamiseen. On turhaa vaatia isovanhemmilta tukiverkkoa toimimiseen, ollaan vaan kaikki itsekkäitä ja pidetään huoli omista tunteista, muista välittämättä.

Minä, minä, minä ja minä.

Kyllä niitä on minäminäminä-mummojakin. "Minä päätän, milloin minun lapsenlapsi tulee minun luokse yökylään (huom! ei hoitoon), ja määrään, mitä minun lapsenlapseni vanhemmat saavat ja eivät saa tehdä silloin, kun minun lapsenlapseni on minun luonani yökylässä. Ja minä päätän, mitä minä ostan minun lapsenlapselleni lahjaksi. Hän on minun lapsenlapseni, joten minä saan ihan itse päättää, mitä minä hänen kanssaan teen ja milloin."

Ja auta armias, jos minäminäminä-mummon lapsenlapsi sanoo mummolle, ettei halua jotain, mitä mummo on hänen päänmenokseen päättänyt, laittaa minäminäminä-mummo välit poikki miniäänsä.

Vierailija
95/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy menevän, seuraan kaupunkimme face- kirpparia.

Ei kaikilla ole mummoja jotka kantaa kallista "sontaa." Ei heillä ole rahakkaita mummoja, joilla on rahat tiukassa ja kelpaa kirpparivaatteetkin, menevin artikkeli kuulemma myyntipöydillä lasten vaatteet ja tavarat.

Juuri oli lehtijuttu siitä miten nykyään ei saa lasten vaatteita edes ilmaiseksi menemään.

Ja muovikrääsää on kaikilla nurkat piukassa.

Vierailija
96/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim somessa natkuttaa äideistään ja anopeistaan.

Vierailija
97/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jonkinlaista hidasta nurkanvaltausta, tahallista sellaista. Ei sille muuta selitystä ole.

Normaali ihminen ei kävele vanhemman yli tuolla lailla, vaan kykenee toimimaan yhdessä vanhemman kanssa.

Meillä appivanhemmat selkeästi yrittävät toteuttaa jotain omia ihannehaaveitaan tuomillaan lahjoilla. Lapsen omilla toiveilla tai luonteella ei ole väliä. Anoppi kyllä yrittää olla trendikäs, ja tuo asioita joista on lukenut uutisissa, todeten että "nykyään se pitää olla rullaluistimet/googlelasit/vauvojen metallinpaljastinsetti (joku random villitys siis). Ainut vaan, että lapsia eivät nämä trendit kiinnosta. Appi taas yrittää ohjata lasten harrastuksia ostelemalla kysymättä kalliita harrastusvälineitä, joista on pakko olla kiitollinen. Molemmat ihmettelevät suureen ääneen lasten omia mieltymyksiä. Kauhulla odotetaan tulevia synttäreitä.

Kuulehan nyt ap, hanki oma elämä. Lapsesi ei tule kiittämään sinua ilkeydestäsi. Tai anna lapsesi rakastavaan perheeseen, jossa ei käydä typeriä valtataisteluja kuten sinä käyt.

Vierailija
98/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan nyt ap, hanki oma elämä. Lapsesi ei tule kiittämään sinua ilkeydestäsi. Tai anna lapsesi rakastavaan perheeseen, jossa ei käydä typeriä valtataisteluja kuten sinä käyt.

Kyllä se turha valtataistelija ap:n perheessä on se mummo joka ei ole edes perheenjäsen😂😂

Vierailija
99/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta mummolla on oikeus ostaa mitä haluaa... Mutta sanoisin hänelle että jos tila alkaa loppua kesken niin myytte sitten vanhimpia pois.

Mummo saa ostaa vaikka kuorma-autollisen krääsää, mutta mitään oikeutta hänellä ei ole niitä viedä kenenkään kotiin, edes vaikka kuinka kertoisi, että "tämä on pikkupertille lahja".

Kyllä.

Ja vanhemmat saa itse hoitaa lapsensa, ja yökyläillä kotonaan niitten kanssa, mitään oikeutta ei ole vaatia, että isovanhemmat tuhlaa omaa vapaa-aikaansa heidän lapsiensa hoitamiseen. On turhaa vaatia isovanhemmilta tukiverkkoa toimimiseen, ollaan vaan kaikki itsekkäitä ja pidetään huoli omista tunteista, muista välittämättä.

Minä, minä, minä ja minä.

Kyllä niitä on minäminäminä-mummojakin. "Minä päätän, milloin minun lapsenlapsi tulee minun luokse yökylään (huom! ei hoitoon), ja määrään, mitä minun lapsenlapseni vanhemmat saavat ja eivät saa tehdä silloin, kun minun lapsenlapseni on minun luonani yökylässä. Ja minä päätän, mitä minä ostan minun lapsenlapselleni lahjaksi. Hän on minun lapsenlapseni, joten minä saan ihan itse päättää, mitä minä hänen kanssaan teen ja milloin."

Ja auta armias, jos minäminäminä-mummon lapsenlapsi sanoo mummolle, ettei halua jotain, mitä mummo on hänen päänmenokseen päättänyt, laittaa minäminäminä-mummo välit poikki miniäänsä.

Ja siinä sinä sitten ihmettelet, miksi anoppisi ei voi sietää sinua?

Huh huh mikä riivinrauta olet.

Vierailija
100/148 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olet kiittämätön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi