Alkanut ärsyttää nämä jatkuvasti saikuilla olevat, jotka jaksavat lenkkeillä, ulkoilla, tavata ystäviä...
Itse kun olen todella sairas kun jään pois töistä, pystyn vain makaamaan.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla jokin tasoittava järjestelmä meille terveille että saataisiin vaikka kannustus rahaa siitä ettei olla saikulla. Saikku on omaa nautinto aikaa monelle, ja me kuitenkin painamme töissä tehden saikuttajien työt.
Sulla on niin kipeä järjen juoksu, että suosittelen sullekin ihan saikkua, tai vähintään terapiaa. Työterveyshuollosta järjestynee 🙏
Mun työ on käsillä tekemistä. Nyt odotan käsileikkausta. Olen sairaslomalla leikkaukseen asti (leikkauspäivä on jo tiedossa) ja monta viikkoa sen jälkeen. Miksi pitäisi maata pimeässä peiton alla kun kaikki muut ruumiinosat toimii, paitsi tuo käsi?
Mun ex työnantaja soitti kesken sairasloman ja käski tulla tykypäivän retkelle. Menin kun en uskaltanut kieltäytyä. Siellä hän sitten piruili että kuinka säkin jaksat nauraa ja syödä vaikka olet sairas. Olin saikulla depression vuoksi. Ilman esinaisen sanoja se päivä olisi ollut piristävä ja hauska.
Vierailija kirjoitti:
Saikulla voi olla monesta syystä. Aina se ei ole ratkaisu, että jää sängynpohjalle, vaikka olisikin saikulla.
Ok jos jalka on poikki mutta jos on valitus ettei jaksa mitään, niin ei silloin kuulu jaksaa yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Jos on masennuksen tai burnoutin takia saikulla, niin pitääkö jäädä kotiin makaamaan? 😂 apua, kun voi olla typeriä ihmisiä. Toivottavasti kukaan ei silti vaikka oksennustaudissa tapaa kavereitaan, se on sitten asia erikseen.
Kyllä! Kohta kaikilla on masennus kun sitten saa luvalla palkallisesti tehdä kaikkea kivaa ja pitää ja olla vastuuton ja huoleton.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan Suomessa ihmiset voi olla kateellisia toisten mielenterveysongelmista.
Omalla ex-työpaikallani nämä olivat selkävaivaisia yms. Tajusivat, että MT-syistä jäisivät kiinni.
Minulla on ranne hajalla. En voi tehdä (toimisto)työtäni, mutta voin ulkoilla ja istua kahvilassa. Olen myös käynyt tänä aikana parissa työpaikan illanistujaisissa.
Kummasti ap lla on aikaa kyttää mitä muut tekee saikulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on masennuksen tai burnoutin takia saikulla, niin pitääkö jäädä kotiin makaamaan? 😂 apua, kun voi olla typeriä ihmisiä. Toivottavasti kukaan ei silti vaikka oksennustaudissa tapaa kavereitaan, se on sitten asia erikseen.
Hämmästyttävä laaja alkaa olla tämä burn-out epidemia jossa kaikkea muuta jaksaa tehdä paitsi töitä. Kyllä se alkaa työkaveria tympimään. Siitähän siinä on kyse pitkälti että kenellä on eniten pokkaa lusmuilla työnantajan piikkiin.
Tämä. Kun ei nyt ihan joka toinen voi olla työssä uupunut tai masentunut, mutta ei tietenkään niin pahasti ettei energia riittäisi kaikkeen kivaan. Ne tunnolliset sitten hoitaa näiden työt.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex työnantaja soitti kesken sairasloman ja käski tulla tykypäivän retkelle. Menin kun en uskaltanut kieltäytyä. Siellä hän sitten piruili että kuinka säkin jaksat nauraa ja syödä vaikka olet sairas. Olin saikulla depression vuoksi. Ilman esinaisen sanoja se päivä olisi ollut piristävä ja hauska.
Onpa sairas tyyppi :( toivottavasti en koskaan eksy samalle työpaikalle hänen kanssaan.
Itse olen ollut työelämässä nyt 34 vuotta. Olen ollut sairauslomalla keskimääräisesti 1 kerta / 3 vuotta. Työni on ollut aina sellaista, että tuuraajaa ei ole (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) ja sairastelu on tehnyt työtehtävistäni kaaoksen, eli kovin helposti en ole pois. Viime vuonna oli pitkä sairausloma, eli liukastuin töihin mennessä ja useampi luu murtui ja olin töistä pois 7 viikkoa (tuuraaja palkattiin).
Olen turhankin tunnollinen, työ on kuitenkin vain työtä ja nyt 50v täytettyäni olen miettinyt, että mitalia en tunnollisuudesta saa. Elämä on nyt ollut itselläni todella vaikeaa kun mieheni ensin masentui ja lopulta jätti minut + lapsemme yhteisen 28 vuoden jälkeen. Silti, päivääkään en ole sairauslomaa hakenut vaikka unettomia öitä, itkuisia päiviä, ruokahaluttomuutta, oksentamista yms ollut. Olen huolehtinut niin miehestä kuin lapsestamme, nyt pikkuhiljaa alan hyväksymään tilanteen ja omakin hyvinvointi alkaa kiinnostamaan ja lopullisen eron tekeminen vaatii lisää kyyneliä.
Oma tekeminen ja hyvinvointi on se mistä kannattaa pitää huolta ja antaa muiden elää omaa elämää.
Työkaveri saikuttaa krapulassa. Varmaa tietoa mutta ehkä pomokin joskus saa tietää. Kieltämättä nyppii joka kuukausi saikuttajat. Bonusjärjestelmä pitäisi olla vähän poissa oleville. Mielipiteeni on tapasaikuttajista.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Sinä et voi tietää, mistä syystä ihminen on saikulla. Itse olin juuri vakavan uupumuksen takia useamman viikon saikulla ja lääkärikin nimenomaan kehotti ulkoilemaan, tapaamaan ystäviä jne.
Kun itse olin uupumuksen laukaiseman vaikean masennusjakson vuoksi sairauslomalla niin sain luonnollisesti samat neuvot. Olin kuitenkin niin stressaantunut ja ahdistunut siitä että joku työkaveri näkisi minut ulkona ja jauhaisi sitten minusta pas*** työpaikalla että oli tosi vaikea lähteä minnekään niinä hetkinä kun siihen olisi ollut voimia. Tuo varmaan osaltaan pidensi saikkua kun tuntui ettei rauhassa voi toipua. Ihmiset ja sairaudet ovat erilaisia ja tarvitsevat eri asioita.
Toivoisin ettei kukaan liian herkästi tuomitse toista saikuttajaksi. Olen itsekin ollut se tyyppi joka pinnistelee työpäivän läpi yrittäen vaikuttaa mahdollisimman normaalilta ja lähtee sitten kotiin illaksi itkemään ja vahingoittamaan itseään. Viimeinen asia mitä tuohon kaipaa päälle on että joku juoruakka voivottelee kuinka olen laiska saikuttaja jos tuon jälkeen jään sairauslomalle.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää ylipäätään jatkuvasti saikuilla olevat. En tiedä mitä saikuillaan tekevät mutta eräskin mamma oli just kolme viikkoa sitten saikulla ja nyt TAAS. Mikä ihme sairaus voi olla kun joka kuukausi tuntuu olevan saikulla... En käsitä!
Työkaveri sai kaihileikkauksesta 2-3 viikoa sairauslomaa. Jonkin ajan kuluttua sitten leikattiin toinen silmä ja taas oli sairauslomalla ainakin kaksi viikkoa. Ei meillä toimistolla kaikki tienneet noista leikkauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävä laaja alkaa olla tämä burn-out epidemia jossa kaikkea muuta jaksaa tehdä paitsi töitä. Kyllä se alkaa työkaveria tympimään. Siitähän siinä on kyse pitkälti että kenellä on eniten pokkaa lusmuilla työnantajan piikkiin.
Tämä. Kun ei nyt ihan joka toinen voi olla työssä uupunut tai masentunut, mutta ei tietenkään niin pahasti ettei energia riittäisi kaikkeen kivaan. Ne tunnolliset sitten hoitaa näiden työt.
Uupumus uhkaa nimenomaan tunnollisia, ei hulda huolettomia joille riittää että työ tehdään vähän sinnepäin ja aika kuluu paremmin toisten saikkuja kyylätessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sairas tyyppi :( toivottavasti en koskaan eksy samalle työpaikalle hänen kanssaan.
Ihan selvästi halusi vaan testata onko muka sairas. Tuosta olisi pitänyt vaan kieltäytyä vedoten sairauslomaan.
Eli sinä siis mene kipeänäkin töihin jos vain pystyt kävelemään? Sinä olet yksi syy sille miksi ihmiset saikuttavat. Sitä paitsi monella ihmisellä on muutakin tekemistä kuin kitua työpaikalla.
Mä toivoisin että nämä toisten ruoskijat saisivat joku kaunis päivä osakseen sairauden joka voi keskeyttää jopa työuran, koska niin hienosti tässä ketjussa tuntuvat pärjäävän.
Jos työpaikka on niin helvetillinen, että jaksaa vain saikusta toiseen, on kai aika vaihtaa paikkaa. Ongelmallinen työpaikka ei saikun aikana muutu.
Aloittaja ei taida tietää, että nykyisin lähes vaivaan kuin vaivaan lääkärit suosittelevat hoidoksi liikuntaa ja ulkoilua. Ainoastaan infektiosairauksissa kehotetaan lepäämään.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/