Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko kuormittavia ihmisiä? Miten toimit heidän kanssaan?

Vierailija
20.03.2023 |

Minä kyllä kuuntelen, mutta "puolella korvalla".

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Olen väsynyt ja pessimisti.

Vierailija
2/7 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä helpointa, kun on heidän kanssaan samaa mieltä kaikesta. Myötäilee, ja yrittää pitää kontaktin lyhyenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni on sellainen, mutta ymmärtämättään sitä itse. Hänellä ei ole sosiaalisia taitoja, joten syy-yhteys on tämä. Ei niinkään se, että kaataisi omia huoliaan muille tai valittaisi niistä. Hän vain aika yksipuolisesti kertoo jo monettako kertaa tarinoitaan muille. En asu enää kotona, joten palaudun kyllä tarinoista riittävästi ennen uutta käyntiä. Muutoin ihan tavallinen ihminen niin eipä ole tarvetta muutoksille. Ihana, että on edelleen olemassa :)

Vierailija
4/7 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään aina, että olen itse sellainen.

Vierailija
5/7 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni on sellainen, mutta ymmärtämättään sitä itse. Hänellä ei ole sosiaalisia taitoja, joten syy-yhteys on tämä. Ei niinkään se, että kaataisi omia huoliaan muille tai valittaisi niistä. Hän vain aika yksipuolisesti kertoo jo monettako kertaa tarinoitaan muille. En asu enää kotona, joten palaudun kyllä tarinoista riittävästi ennen uutta käyntiä. Muutoin ihan tavallinen ihminen niin eipä ole tarvetta muutoksille. Ihana, että on edelleen olemassa :)

Joo, nuo tuollaiset moneen kertaan samoja juttujaan kerta toisensa jälkeen tarinoivat ovat aika raskasta seuraa.

Mikä niitä vaivaa, olen miettinyt?

Vierailija
6/7 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tunnen paljonkin. Lapsuudenperheeni ja myös muita.

Onneksi lapsuuden perheeni jäsenet ovat muutenkin häiriintyneitä joten olen heidät ulostanut elämästäni pois. Eli ei ole heistä enää haittaa.

Tämän lapsuuden perheen ehdollistuman takia seuraani pyrkivät yhä edelleen hankkiutumaan rasittavat tapaukset. En heitä tietenkään päästä lähipiiriini vaan pidän heidät niin etäällä kuin mahdollista. Joissain konteksteissa joudun heitä sietämään.

Lisäksi osaan ignoorata ihmisiä, eli teeskentelen että en näe tai kuule heitä. Tätä joutuu käyttämään paljon tietyntyyppisten ihmisten kanssa.

Vierailija
7/7 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Olen ottanut etäisyyttä, koska en pidä heidän kanssaan tekemisissä olemisen olevan tärkeämpää kuin oman jaksamiseni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi