Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkanut ärsyttää nämä jatkuvasti saikuilla olevat, jotka jaksavat lenkkeillä, ulkoilla, tavata ystäviä...

Vierailija
20.03.2023 |

Itse kun olen todella sairas kun jään pois töistä, pystyn vain makaamaan.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri saikuttaa krapulassa. Varmaa tietoa mutta ehkä pomokin joskus saa tietää. Kieltämättä nyppii joka kuukausi saikuttajat. Bonusjärjestelmä pitäisi olla vähän poissa oleville. Mielipiteeni on tapasaikuttajista.

edelleen vastaamatta jäänyt: miten pakotatte sen lääkärin kirjoittamaan sairaslomaa jos ei ole oireita?

Vierailija
82/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kaikki käsityöryhmätkin täynnä uupuneiden upeita käsitöitä jne. " Kun kehotettiin keskittymään mukaviin juttuihin". Luovuutta ja intoa riittää neulesuunnitteluun ja toteutukseen, mutta töihin ei päästä. Se maailma nyt vaan ei pyöri niin, että me kaikki voitais kuunnella saikulla itseämme ja tehdä jotain mukavaa täydellä palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kaikki käsityöryhmätkin täynnä uupuneiden upeita käsitöitä jne. " Kun kehotettiin keskittymään mukaviin juttuihin". Luovuutta ja intoa riittää neulesuunnitteluun ja toteutukseen, mutta töihin ei päästä. Se maailma nyt vaan ei pyöri niin, että me kaikki voitais kuunnella saikulla itseämme ja tehdä jotain mukavaa täydellä palkalla.

Maailma kyllä pyörii, mutta kun tarpeeksi kovaa puristat, ihmiset tippuvat kyydistä. En kylläkään usko että ymmärrät.

Vierailija
84/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo vuosia huono vastustuskyky sekä sairastuin vuosia sitten kilpirauhasen vajaatoimintaan. Olen nyt myös sairastanut viime vuosina akillesjännetulehduksen ja plantaarifaskiitin sekä rampannut laajoissa sydänkokeissa. Mä olen entinen urheilija ja edelleen teen kotijumppaa vaikka jalkapohja on nytkin kipeä.

Sain vasta kunnollisen annoksen noston kilpirauhasen vajaatoimintaan ja vasta nyt olo on alkanut normalisoitua. Mun laisia on varmasti muitakin työelämässä joilla on ikää alle 40 ja jotka päälle päin näyttävät terveiltä ja totuus on sitten ihan muuta.

Mutta koska mikään näistä asioista ei ole NIIN merkittävä niin töitä on haettava ja jaksettava tehdä jotta olisi varaa muuhunkin elämään. Olen tällä hetkellä työtön ja toivun vielä tuosta plantaarifaskiitista, mutta en tiedä onko musta edes muuhun kuin pätkätöihin kun mulla kasaantuu näitä vaivoja (kun jalka toipuu niin käteen tulee rasitusvamma tms.).

Varmaan pakko opiskella jotain jota voi tehdä ilman fyysisiä ponnisteluja, mutta en pidä kuin fyysisestä työstä :(

Vierailija
85/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sairaudesta,jos kuumetta tai jalka paketissa,ei lenkille pysty lähtemään,mutta muuten lenkki varmasti piristää kun saa happea ja raitista ilmaa ja auttaa tervehtymistä,kuin jos makaisi punkassa. Auringon valolla on todella vaikutusta. Itse terveenäkin piristyn potenssiin 1000 kun kevätaurinko alkaa taas paistaa ja  lämmittää

Vierailija
86/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex töissä moni tuli sairaan töihin, kun se töissä olo oli muutenkin sellaista kärvistelyä.

Sairauslomia pidettiin terveenä, silloin siitä vapaa-ajasta pääsi nauttimaan ja tekemään kaikkea kivaa.

Ja kun teki paljon ylitöitä ja muita, niin kertyi valtavan suuret keskimääräiset ansiot ja saikkukorvauskin oli sitten suuri, tämän takia moni oli parikin viikkoa poissa joka kuukausi.

Ei pidä paikkansa.

Työnantaja maksaa työntekijän palkan täysin 9 päivän ajan.

Täydellä palkalla saa vuodessa sairastaa 60 päivää, tällöin Kela korvaa palkasta osan työnantajalle.

Kun on ollut sairaslomalla tuon 60 pv, vuodessa, palkka laskee automaattisesti 70 prosenttiin. Ja myöhemmin lisää.

Tietyn ajan sairaslomalla ollut, ei enää saa palkkaa ollenkaan.

Vaan hän siirtyy sairaspäivärahalle.

Ja vain tuohon sairaspäivärahaan, vaikuttaa henkilön palkka ja tulot omasta työstään.

Vierailija
87/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä terveistä jotka ette ikinä saikuta ja paikkaatte muiden saikut olette oikeasti terveitä? Musta se kuulostaa jo jonkin asteiselta uupumukselta venyä sairaiden puolesta ja olla jossain määrin katkera tästä. Mitään palkintoa ette tule kuitenkaan siitä venymisestä saamaan.

En tarkoita, että pitää laiskottelemaan ruveta, mutta tuossa että joustaa aina niiden sairaiden eteen on burnoutin ainekset. Siinähän yksi tekijä on kokemus siitä ettei voi vaikuttaa työskentelyolosuhteisiin ja tämä teidän venymisenne sairaiden eteen ei sekään ole tervettä. Puhuisin työnantajan kanssa tai sitten jos ei sitä kautta asiat luonnistu niin työterveyden. Heidän pitäisi järjestää asiat niin että TE ette kuormitu liikaa.

-Olemme tiimi-, hokee työnantaja. Jos joku on poissa, paikkaamme hänen töitään.

Kun otat yhteytyä liittoon liian suureksi kasvavan/kuormittavan työtaakan vuoksi, on heidän vastaus se, miten työnantaja saa teettää töitä työntekijöillään.

Samaa jargonia työterveydessä, missä kehoitetaan vain pitämään huolta ergonomiasta, ettei paikat kipeydy ja väsy.

T. Siivousala

Vierailija
88/95 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri saikuttaa krapulassa. Varmaa tietoa mutta ehkä pomokin joskus saa tietää. Kieltämättä nyppii joka kuukausi saikuttajat. Bonusjärjestelmä pitäisi olla vähän poissa oleville. Mielipiteeni on tapasaikuttajista.

edelleen vastaamatta jäänyt: miten pakotatte sen lääkärin kirjoittamaan sairaslomaa jos ei ole oireita?

Masennukseen saa aina jos on kyky ruikuttaa tai itkeä tai voivotella. Kukaan ei tiedä asioiden todellista laitaa.

Vierailija
89/95 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä esim. Kävin koiran kanssa lenkillä ja kaupassa vaikka ranteeni oli murtunut.

Töissä vain tarvitsee molempia käsiä.

Vierailija
90/95 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sairaiden paratiisi. Täällä sairastumisesta palkitaan.

Vierailija
91/95 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on masennuksen tai burnoutin takia saikulla, niin pitääkö jäädä kotiin makaamaan? 😂 apua, kun voi olla typeriä ihmisiä. Toivottavasti kukaan ei silti vaikka oksennustaudissa tapaa kavereitaan, se on sitten asia erikseen.

Et ole oikeasti masentunut ja uupunut jos jaksat suorittaa urheilua ym.

Ihmiset reagoivat eri tavoin masennukseen. Passiivinen, peseytymätön, sängyssä haisevana ja syömättä makaava masentuneen kuva on vanhanaikainen ja väärä.

Olin itse henkisesti niin huonossa kunnossa, että psykiatri olisi ottanut minut osastolle. Olin ajoittain katatoninen. Kävin silti joka päivä suorastaan rääkkäämässä itseäni liikunnalla, ja todellakin peseydyin ja hoidin itseäni ulkoisesti. Liikunta ja pakonomainen toiminnallisuus oli ainoa tapa olla itkemättä tauotta, ja vetää överit rauhoittavilla, että ahdistus lievenee.

Vierailija
92/95 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää ylipäätään jatkuvasti saikuilla olevat. En tiedä mitä saikuillaan tekevät mutta eräskin mamma oli just kolme viikkoa sitten saikulla ja nyt TAAS. Mikä ihme sairaus voi olla kun joka kuukausi tuntuu olevan saikulla... En käsitä!

Esim syöpähoito

Endometrioosi.

Vierailija
93/95 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koronan aikaan sai olla viikon omalla ilmoituksella sairaslomalla, arvattiin heti, kuka tulee tätä käyttämään: luulosairas, ammattisairastaja lintsaaja.

Hän otti kahdesti sen viikon sairasloman.

Syy: Samassa metrovaunussa joku oli yskinyt ja luulosairas on mahdollisesti altistunut. Hän ei voi mitenkään ottaa sitä riskiä, että tulisi töihinsä ja mahdollisesti voisi tartuttaa kaikki meillä.

Ja sama taas kuukauden kuluttua. Jossain vaunun perällä oli kuulunut yskimistä ja se olikin sitten heti saikun paikka.

Vierailija
94/95 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Sinä et voi tietää, mistä syystä ihminen on saikulla. Itse olin juuri vakavan uupumuksen takia useamman viikon saikulla ja lääkärikin nimenomaan kehotti ulkoilemaan, tapaamaan ystäviä jne.

Jostain syystä uupumus koskee aina niitä ikäviä asioita, mutta hyvin jaksaa puuhastella kaikkea mukavaa. Rampata kahvilla, tapahtumissa, kirppareilla, mutta ai että kun pitäis tehdä jokin työasia niin johan uuvuttaa.

Vierailija
95/95 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset valehtelee oireensa. Ei monetkaan oireet näy päällepäin vaan saikkua kirjoitetaan pelkästään ihmisen kertoman perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi