Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkanut ärsyttää nämä jatkuvasti saikuilla olevat, jotka jaksavat lenkkeillä, ulkoilla, tavata ystäviä...

Vierailija
20.03.2023 |

Itse kun olen todella sairas kun jään pois töistä, pystyn vain makaamaan.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on masennuksen tai burnoutin takia saikulla, niin pitääkö jäädä kotiin makaamaan? 😂 apua, kun voi olla typeriä ihmisiä. Toivottavasti kukaan ei silti vaikka oksennustaudissa tapaa kavereitaan, se on sitten asia erikseen.

Hämmästyttävä laaja alkaa olla tämä burn-out epidemia jossa kaikkea muuta jaksaa tehdä paitsi töitä. Kyllä se alkaa työkaveria tympimään. Siitähän siinä on kyse pitkälti että kenellä on eniten pokkaa lusmuilla työnantajan piikkiin.

Vierailija
22/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on masennuksen tai burnoutin takia saikulla, niin pitääkö jäädä kotiin makaamaan? 😂 apua, kun voi olla typeriä ihmisiä. Toivottavasti kukaan ei silti vaikka oksennustaudissa tapaa kavereitaan, se on sitten asia erikseen.

Hämmästyttävä laaja alkaa olla tämä burn-out epidemia jossa kaikkea muuta jaksaa tehdä paitsi töitä. Kyllä se alkaa työkaveria tympimään. Siitähän siinä on kyse pitkälti että kenellä on eniten pokkaa lusmuilla työnantajan piikkiin.

Burnoutiin ei saa palkallista sairaslomaa, ennenkuin se menee akuutin stressireaktion puolelle. Burnout ei ole sairasloman aihe, vaan akuutti stressireaktio. Sitä ei saa millään "vähän väsyttää"-kriteereillä. Työkaverisi on kyllä oikeasti vakavasti sairas, jos hän usein saa tuolla perusteella sairaslomaa.

Toisaalta sinähän et voi tietää hänen sairasloman perustettaan, koska sitä ei työkavereille tarvitse kertoa. Ehkä hän käy syöpähoidoissa, ja asiaa peitelläkseen sanoo vaan että burnout.

Älä kyttää muiden sairaslomia, tee ne työsi. Äläkä roiku työaikana vauvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä lusmuilet työnantajan piikkiin vauvafoorumilla. Et ole yhtään parempi ihminen.

Vierailija
24/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Olen itse nyt 2 kk saikulla ja lenkkeilen kävellen päivittäin. Tapaisin mielelläni kavereita, mutta ovat kaikki töissä eivätkä juuri ehdi.

Mutta mullapa ei ole mikään kausiflunssa saikun syynä vaan vakavammasta sairaudesta toipuminen.

Niimpä. Itse lusin 3kk saikkua ja syy ei ole mt tahi flunssa tms Ohjeistus on kuntouttaa itseäni ja toimia voinnin rajoissa. Ulkoilla, liikkua jne...ehkä pääsen töihin saikun päätyttyä, ehkä en. Olen tyyppiä liiankin tunnollinen ja tämmönen äkkivakava on niin turhauttavaa.

Vierailija
25/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masennuksen vuoksi sairaslomalla. 

Teen ns mukavia asioita joihin riittää energia. 

Kaikki mitkä vaatii vähänkin keskittymistä niin en jaksa yhtään. 

Vierailija
26/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Sinä et voi tietää, mistä syystä ihminen on saikulla. Itse olin juuri vakavan uupumuksen takia useamman viikon saikulla ja lääkärikin nimenomaan kehotti ulkoilemaan, tapaamaan ystäviä jne.

Muakin kehotettiin tekemään asioita jotka tekee onnelliseksi, en jaksanut nousta sängyssä suihkuun asti pääsin muutaman kerran. Hiuksia en jaksanut pestä kuitenkaan.

Vierailija
27/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Sinä et voi tietää, mistä syystä ihminen on saikulla. Itse olin juuri vakavan uupumuksen takia useamman viikon saikulla ja lääkärikin nimenomaan kehotti ulkoilemaan, tapaamaan ystäviä jne.

Muakin kehotettiin tekemään asioita jotka tekee onnelliseksi, en jaksanut nousta sängyssä suihkuun asti pääsin muutaman kerran. Hiuksia en jaksanut pestä kuitenkaan.

Olet ihan tavan palstatäti. Itsestä ei huolehdita ja ryysyissä kuljetaan.

Vierailija
28/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on eri asia kuin burnout. Burnoutin syyt tulevat ulkoa päin, masennus on ainakin osin sisäinen prosessi jossa mielihyväkemikaalit estyy. Burnout voi aiheuttaa masennusta, mutta se poistuu, kun burnoutin syyt (liiallinen työmäärä) poistuu. Masennuksesta ei toivuta kolmen viikon liikunta/urheilusaikulla, mutta burnoutissa se on hyvinkin mahdollista. Varsinkin, jos työyhteisö myös herää burnoutin syihin ja työtehtäviä järjestellään niin, että töihin palaavalla ei vaan odota kolmen viikon rästihommat pöydällä myöhässä.

Vierailija
29/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida 22-v:

Asiakas sanoi pahasti - 5 pv saikkua

Kissa kuoli - 7 pv saikkua

Somessa ei tykätty tarpeeksi - 14 pv saikkua

Vierailija
30/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on eri asia kuin burnout. Burnoutin syyt tulevat ulkoa päin, masennus on ainakin osin sisäinen prosessi jossa mielihyväkemikaalit estyy. Burnout voi aiheuttaa masennusta, mutta se poistuu, kun burnoutin syyt (liiallinen työmäärä) poistuu. Masennuksesta ei toivuta kolmen viikon liikunta/urheilusaikulla, mutta burnoutissa se on hyvinkin mahdollista. Varsinkin, jos työyhteisö myös herää burnoutin syihin ja työtehtäviä järjestellään niin, että töihin palaavalla ei vaan odota kolmen viikon rästihommat pöydällä myöhässä.

Burnoutista kärsivät järjestään pakkosuorittavat naiset. Ja sellaisesta eivät nämä kireät, äksyilevät akat opi ikinä pois!

Vierailija
31/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ida 22-v:

Asiakas sanoi pahasti - 5 pv saikkua

Kissa kuoli - 7 pv saikkua

Somessa ei tykätty tarpeeksi - 14 pv saikkua

Edelleen, miten pakotat lääkärin kirjoittamaan sinulle sairaslomaa ilman asianmukaisia oireita?

Vierailija
32/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä terveistä jotka ette ikinä saikuta ja paikkaatte muiden saikut olette oikeasti terveitä? Musta se kuulostaa jo jonkin asteiselta uupumukselta venyä sairaiden puolesta ja olla jossain määrin katkera tästä. Mitään palkintoa ette tule kuitenkaan siitä venymisestä saamaan.

En tarkoita, että pitää laiskottelemaan ruveta, mutta tuossa että joustaa aina niiden sairaiden eteen on burnoutin ainekset. Siinähän yksi tekijä on kokemus siitä ettei voi vaikuttaa työskentelyolosuhteisiin ja tämä teidän venymisenne sairaiden eteen ei sekään ole tervettä. Puhuisin työnantajan kanssa tai sitten jos ei sitä kautta asiat luonnistu niin työterveyden. Heidän pitäisi järjestää asiat niin että TE ette kuormitu liikaa.

Vierailija
33/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisikin fyysinen vaiva, voi silti olla parempaa ulkoilla tervehtymisaikana kuin könöttää sohvalla. Kaikki fyysiset sairaudet ja operaatiot eivät näy päällepäin.

Näinpä. Monilta leikattiin käsi muutama kuukausi sitten. Todellakin kävin silti ulkoilemassa, ihmisten ilmoilla ja näin ystäviä.

Kotonako olisi pitänyt olla siksi, että leikkauksen vuoksi en voinut tehdä töitä käden kanssa?

Vierailija
34/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan Suomessa valehdellaan törkeästi terveysasioissa ihan viranomaisten ja terv. huollon henkilökunnan puolesta.

Vierailija
35/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ollaan huomattu, että sinua joka ketjussa aina mukamas joku ärsyttää. 😂

Vierailija
36/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää ylipäätään jatkuvasti saikuilla olevat. En tiedä mitä saikuillaan tekevät mutta eräskin mamma oli just kolme viikkoa sitten saikulla ja nyt TAAS. Mikä ihme sairaus voi olla kun joka kuukausi tuntuu olevan saikulla... En käsitä!

Esim syöpähoito

Vierailija
37/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pakottavat lääkärin kirjoittamaan sairaslomaa, ne "saikuttajat"?

Ei tarvi pakottaa. Tuttu lääkäri ja yksityinen sairausvakuutus.

Vierailija
38/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan Suomessa ihmiset voi olla kateellisia toisten mielenterveysongelmista.

Kyllä! Niin törkeää kommentointia täälläkin, ei ihme että Suomessa voidaan pahoin, kun lyödään lyötyjä.

Vierailija
39/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saikulla koska minulla on kasvain aivoissa. Se aiheuttaa erinäisiä ongelmia ja hoidotkin ovat hieman raskaita. Hyvinä päivinä yritän ulkoilla, tavata ystäviä ja tehdä muutakin aloittajan pyllyä kutkuttavaa. Oikein huonoina pystyn vain itkemään ja oksentamaan eikä niitä hyviä ole kovin paljon. Miten olis ap, vaihdetaanko?

Vierailija
40/95 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla jokin tasoittava järjestelmä meille terveille että saataisiin vaikka kannustus rahaa siitä ettei olla saikulla. Saikku on omaa nautinto aikaa monelle, ja me kuitenkin painamme töissä tehden saikuttajien työt.

mä en enää ole työelämässä, mutta toi tilanne on mulle tuttu, koska mä olin aina se, kuka oli töissä, kun eri vitustautienj takia lähes kaikki muut oli vuorotellen sairaslomalla, kun itse en näitä saanut, yhtenä vuotena oli joulunaikoihin virus kiertämässä, melkein kadehdin, tyhmää sinänsä tietysti. olin sellaisessa työssä, että normaalisti ei voitu pitää vuodenvsaihteesa vuosilomia. 

mitenkään ei tätä noteerattu, ei tullut ylimäärästä rahaa eikä muutakaan.