Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun politiikkasi rahan lainaamisessa?

Vierailija
18.03.2023 |

Lainaatko rahaa esimerkiksi tutulle tai kaverille, jos hän kysyy?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan ainoastaan sellaisen määrän rahaa, jonka olen valmis menettämään.

Vierailija
2/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa enää kun takaisinmaksu on ollut aina niin hankalaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa lainattavaksi.

Vierailija
4/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan vain hyvälle ystävälle, enkä koskaan enempää kuin olen valmis menettämään.

Vierailija
5/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa. Suosittelen menemään töihin. Sillä keinolla minunkin rahat on hankittu. Okei, jos ihan pakko olisi niin kympin voin heittää mutta siitäkin tehdään velkakirja.

Vierailija
6/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liaan paljon jänyt mailmalle lainatuja rahoja.Ihmiset unohtaa maksaa.Enkä omia kehdanut pyytää takaisin. 5 vuotta opetellut sanoo Ei.Ohjestan ruoka kassi  jonoihin.Kuin Kirkon diakoniin  ottamaan kontakti ,Saa ostolapun kaupaan , kuin sossusta,Unohtamatta peastusarmejan pääkallo paikaa,varaamalla ajan sinne.

Vierailija
7/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa - jo muutaman kymmenen euron takia on mennyt hyviä kaveruuksia piloille.

Vierailija
8/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan rahaa vain rintaperillisilleni. Yleensä kyllä ihan vain annan, ilman takaisinmaksuvelvoitetta. Mutta pari kertaa olen lainannutkin. Ja aina pitää olla valmis siihen, että sitä ei makseta takaisin.

Vierailija
9/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan sellaiselle henkilölle joka on aina maksanut takaisin. Ei ole kertaakaan jättänyt maksamatta. Jos ei maksa takas, en lainaa enää. Mutta en lainaa lainkaan jos itellä on tiukkaa.

Vierailija
10/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan läheiselle ystävälle tai perheenjäsenelle. Tai autan muuten viemällä esim. ruokaa tai vaikka lääkkeitä jos tilanne vaatii, tarjoan lastenhoitoapua tmv. - minulle ainakin ihan itsestäänselvää käytöstä ettei perhettä ja rakkaita jätetä oman onnensa nojaan, kuka tahansa voi joutua hankalaan tilanteeseen milloin vaan lukemattomista syistä. Ikinä ei ole jätetty maksamatta rahoja takaisin tai korvaamalla vastavuoroisesti avulla takaisin.

Vierailija
11/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mistä lainata.

Vierailija
12/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa. Kaikista hankalimpia on lähisukulaiset. Olen joskus antanut, kiltti kun olin. Ja tulos on se,että kohta ollaan vailla vähän lisää ja lisää..pieniä summia, ja yhtäkkiä huomaat, että olet antanut 1000e tai enemmän. Vaihdoin työtehtäviä, ja valehtelen nykyisin röyhkeästi, että tulot ovat tippuneet. Ja kulut kasvaneet (no sitä ei tarvitse edes valehtelen, kun käy ruokakauppa, bensatankki ja maksaa sähkölaskun). On joutunut kasvattamaan melkoisen kovan kuoren ja oppimaan kantapään kautta sanomaan ei. Saatan silti antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, esim.jouluna vähävaraisten keräykseen yms.anonyymisti.

Vierailija
13/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan sellaisille, joiden luotan maksavan takaisin. Veljelle ja ystäville. Olen lainannut suuriakin summia ja aina olen saanut rahat sovitusti takaisin.

Vierailija
14/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa, mutta jos lapset ovat pulassa, niin annan.

Vierailija
15/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa enää.

Kaveripariskunta (lapseton) lainasi minulta, matalatuloiselta yksineläjältä joskus lähes 400€. Kolme kertaa sovittu maksupäivä siirtyi. Vuoden verran kyselin rahojeni perään, kunnes sain ne. Jestas oli hermo kireällä. Rahat olisi varmaan vieläkin saamatta, jos en olisi tomerasti niitä kysellyt.

Nykyään en enää tunne myötätuntoa ihmisiä kohtaan, joilla on puutteita elämänhallinnassa. Lähinnä ärsyttää sellaiset.

Päätin, että minä matalatuloinen yksineläjä pidän kiinni omista rahoistani ja omista pienistä säästöistäni. Jos lapseton pariskunta ei kykene rahankäyttöään järkeistämään, niin ei ole mun ongelma. Lapsia ei ainakaan kannata tehdä, jos taloudenhallinta on vieras asia.

Vierailija
16/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan hyville tyypeille, jos tarvitsevat ja ietysti vain sen verran, kuin järkevästi voin antaa. En lainaa rahaa koskaan, en kenellekään.

Vierailija
17/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Varmin tapa saada välit poikki sukulaisten ja läheisten kanssa on lainata heille rahaa tai autoa.

Vierailija
18/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa. Joskus tosin olen antanut lainaa pyydettäessä rahaa ja sanonut, ettei tarvitse maksaa takaisin.

Vierailija
19/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainannut yhdelle useamman kerran. Viimeinen laina on maksamatta. En ole muistuttanut, mutta taisi huomata itsekin, kun lainaaminen loppui kuin seinään. Olkoot. Muutenkin haluan etäisyyttä tuohon ihmiseen.

Vierailija
20/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vippi.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan