Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun politiikkasi rahan lainaamisessa?

Vierailija
18.03.2023 |

Lainaatko rahaa esimerkiksi tutulle tai kaverille, jos hän kysyy?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa. Minä en ole mikään pikavippifirma, pankki enkä Otto-automaatti.

Vierailija
22/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan parhaalle ystävälle, isompiakin summia. Samoin perheenjäsenille ja miesystävälle voisin lainata. Jollekin muulle maksimissaan muutaman kympin, mutta en mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomman summan voin lainata kumppanille tai siskolle. Ystävälle/kaverille sellaisen summan minkä kestän menettää, jos toinen ei takaisin maksa (samalla lähtee kyllä ystävyys/kaveruus). Tutulle en lainaa yhtään mitään (jos tiukka rahatilanne voin jotain ruokaa tms hyödykettä ostaa).

Vierailija
24/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä jos on löysää rahaa, niin kaikista lähimmäisilleni voin sen muutaman kympin ihan antaakin ilman että tarvitsee maksaa takaisin. Raha ei sinänsä minulle merkitse muuta kuin toimeentulemista, niin tottakai autan pulassa olevia läheisiä.

Vierailija
25/28 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa, sillä se on pankkitoimintaa, eikä minulla ole siihen lupaa. Jos ihminen hoitaa raha-asiansa hän saa joustoluottoa pankista tai voi ottaa luotollisen pankkikortin, jota käyttää hätätilanteessa. Luoton määrää pystyy itse korottamaan mobiilipankissa vaikka tilapäisesti. 

Minulla nuorena joskus loppuivat rahat ennen tilipäivää mutta ei tullut mieleenkään vipata keneltäkään vaan ennemmin kärvistelin tilipäivään saakka. Tiedän ihmisiä, jotka vähän ennen tilipäivää vippaavat kavereilta kympin yhdeltä, pari kymppiä toiselta jne. Sitten tilipäivän maksavat ainakin satasen verran yhteensä näitä vippejä. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Kannattaisi kärvistellä ne muutamat päivät niin olisi sitten koko tili omassa käytössä.

Miehelläni on kaveri, joka aikoinaan vippasi mieheltäni ennen tilipäivää muutaman kympin. Hän maksoi aina tilipäivänä takaisin puolet vipistä ja sanoi, että ensi kuussa maksaa loput. Ennen pitkää hän oli velkaa jo pari sataa. Mieheni sanoi hänelle, että enempää ei tule ennen kuin vanhat vipit on maksanut. Ei sen jälkeen edes tervehtinyt meitä, jos tuli vastaan. No, ei haittaa.

Vierailija
26/28 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainannut sitä jo vuosia Bank Norwegianille ja saan siitä mitätöntä pääomatuloa.

Vierailija
27/28 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelle lainaisin tai mahdollisuuksien mukaan antaisin. Muille en lainaa. Tämä on hyvin yksiselitteistä

Vierailija
28/28 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lainasin , nykyjään olen opetellut sanomaan ei .