Miten selvitä kun ex ei suostu keskustelemaan erosta ja syistä
Miten päästä yli suhteesta kun exä ei suostu käymään lainkaan lopetuskeskustelua? Sanoo vain aloittaneensa uuden elämän ja ettei aio ikinä muistella vanhoja.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:24"]
Lopetuskeskusteluja? Kuulostaa ihan amerikkalaiselta televisioviihteeltä.
Exäsi on päässyt asiasta yli, niin pääset sinäkin ajan kanssa. Älä jää kiusaamaan häntä äläkä itseäsi.
[/quote]
Oletko ollut koskaan vakavassa parisuhteessa
Mun mielestä tuo on selvä merkki siitä että sillä on uusi. Muuten se välittäisi yhä susta mutta nyt se on siirtynyt tunteissaan johonkin muualle...
Hirveetä paskaa mutta minkäs teet. Mutkin on jätetty tolleen ilman mitään selityksiä. Hanki laastari ja tilitä sille.
Varmaankin pistämällä sinetin suhteelle mielessäsi. Tiedät, että se on ohi ja keskityt siihen ajatukseen. Syillä ei loppujen lopuksi ole merkitystä sitten, kun olet yli. Hyväksy mielessäsi, että et niitä häneltä kuule. Kehitä oma teoria suhteen päättymiselle. Katso eteenpäin, keskity itseesi. En oikein edes tiedä, miten itse sen aikanaan tein.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:26"]
Lopetuskeskustelua? On tainnut tulla katseltua amerikkalaisia elokuvia. Paskat siitä jauhamisesta mitään hyötyy, mennyt mikä mennyt. Mitä siinä pitäisi keskustella? Vielä enemmän sattuu kun aletaan kaivelemaan syitä ja seurauksia, kuka teki mitä väärin ja sanoi väärin ja oli vääränlainen. Jos ei kerran yhteiselämä suju niin kampsut kasaan vain turhia jauhamatta. Miettiköön jokainen päässään mitä voi tehdä seuraavassa suhteessa paremmin. Ei niistä keskusteluista tyhmä kuitenkaan mitään opi, ja viisas tajuaa ilmankin.
[/quote]
Mitä? Ajattele nyt jos olette asuneet yhdessä vaikka viisi vuotta ja toinen vaan lähtee ja kieltäytyy sanomasta mitään muuta.
Usko pois, aika auttaa. Mutkin jätettiin ilman selityksiä. Raivosin, kerjäsin edes jotakin selitystä, mutta ei mitään. Lusikat vaan jakoon. Kävin ulkopuolisella auttajalla. Lähetän sinulle ison halin, tiedän mitä käyt läpi.
Sori, ohi on. Eipaluuta, kyllästyi ja hankki elämän. Tee sinäkin niin. Oli tylsää ja ei rakkautta.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 08:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:26"]
Lopetuskeskustelua? On tainnut tulla katseltua amerikkalaisia elokuvia. Paskat siitä jauhamisesta mitään hyötyy, mennyt mikä mennyt. Mitä siinä pitäisi keskustella? Vielä enemmän sattuu kun aletaan kaivelemaan syitä ja seurauksia, kuka teki mitä väärin ja sanoi väärin ja oli vääränlainen. Jos ei kerran yhteiselämä suju niin kampsut kasaan vain turhia jauhamatta. Miettiköön jokainen päässään mitä voi tehdä seuraavassa suhteessa paremmin. Ei niistä keskusteluista tyhmä kuitenkaan mitään opi, ja viisas tajuaa ilmankin.
[/quote]
Mitä? Ajattele nyt jos olette asuneet yhdessä vaikka viisi vuotta ja toinen vaan lähtee ja kieltäytyy sanomasta mitään muuta.
[/quote]No paraneeko mieli sillä että ex kertoo jätteneensä siksi että toinen on lihonnut tai että häpeää tämän käytöstä tai että on huono sängyssä tai mitä tahansa muuta negatiivista joka voi vielä tulla liioiteltuna tuossa tialnteessa?
Toinen nainen tietysti. Silloin ei tahdota selitellä.
Kannattaisiko ehkä aloittajan ymmärtää, että kaikki eivät halua käydä loputtomiin läpi sitä samaa vanhaa sontakasaa joka siihen eroonkin johti.
Yksi syy eroon voi tietty olla se, että ap ei ole nähnyt muuta kuin itsensä siinä suhteessa, jos se ero ja sen syyt on noin suuri arvoitus. Toinen vaihtoehto on se, että ap on tottunut ns, jyräämään oman mielipiteensä läpi kerta toisensa jälkeen ja tällaisen kanssa erokeskustelu on sen toisen osapuolen kannalta aivan turhaa.
No kunhan arvailen. Syitä voi olla miljoona erilaista.
No minäpä voi köydä lopetuskeskustelun exäsi puolesta.
Sinä: Miksi erosimme?
Ex: Koska en halunnut enää elää kanssasi.
Sinä: Miksi et hakunnut?
Ex: Koska lakkasin rakastamasta sinua.
Sinä: Miksi lakkasit? Etkö koskaan rakastanut minua?
Ex: En tiedä. Kyllä minä alussa rakastin tai ainakin uskon, että rakastin. Tunteeni sinua kohtaan vain vuosien myötä lakastuivat.
Sinä: Mitä tein väärin? Olisinko voinut tehdä jotain toisin?
Ex: Et tehnyt mitään varsinaisesti väärin. Elämä kanssasi vain osoittautui erilaiseksi kuin olin ajatellut. Ei, et olisi voinut tehdö mitään toisin.
Sinä: Voisimmeko vielä kerran yrittää?
Ex: Ei, emme voi. Minulla on jo omat suunnitelmani tulevaisuuteen etkä sinä kuulu niihin. Joten heippa ja hyvää loppuelämää.
Sinä: Heippa.
Ole hyvä, nyt voit jatkaa elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 08:51"]
Toinen nainen tietysti. Silloin ei tahdota selitellä.
[/quote]
Tai toinen mies.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 08:53"]
No minäpä voi köydä lopetuskeskustelun exäsi puolesta.
Sinä: Miksi erosimme?
Ex: Koska en halunnut enää elää kanssasi.
Sinä: Miksi et hakunnut?
Ex: Koska lakkasin rakastamasta sinua.
Sinä: Miksi lakkasit? Etkö koskaan rakastanut minua?
Ex: En tiedä. Kyllä minä alussa rakastin tai ainakin uskon, että rakastin. Tunteeni sinua kohtaan vain vuosien myötä lakastuivat.
Sinä: Mitä tein väärin? Olisinko voinut tehdä jotain toisin?
Ex: Et tehnyt mitään varsinaisesti väärin. Elämä kanssasi vain osoittautui erilaiseksi kuin olin ajatellut. Ei, et olisi voinut tehdö mitään toisin.
Sinä: Voisimmeko vielä kerran yrittää?
Ex: Ei, emme voi. Minulla on jo omat suunnitelmani tulevaisuuteen etkä sinä kuulu niihin. Joten heippa ja hyvää loppuelämää.
Sinä: Heippa.
Ole hyvä, nyt voit jatkaa elämääsi.
[/quote]
Olisi silti tärkeää saada kuulla tuo tulevalta ex-puolisolta. Eihän se niin pitäisi olla että toinen vain kääntää selkänsä yhtenä päivänä ja sanoo lähtevänsä.
Ei ole exällä velvollisuutta keskustella, hanki keskusteluapua muualta.
Onpa hyytäviä näkemyksiä naisilla. Te olette varmaan niitä joilla on valmiiksi kriteerit ja kaikki "rakastumisessanne"?
t mies
Ehkäpä sinun kanssasi on jo yritetty keskustella, monta kertaa. Ehkäpä hän on huomannut, ettei keskustelut johda mihinkään. Päästä irti, ja anna toisen elää sellaista elämää, mitä hän HALUAA elää.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:28"]
löysi uuden unohti sinut, kertoo enemmän hänestä kuin sinusta. move on
[/quote]
Niin mutta miten?!!