Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?

Vierailija
18.03.2023 |

Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.

Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.

Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.

Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.

Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.

Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.

Kommentit (458)

Vierailija
121/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiillosmakkaraa paketti ja eilen Valkeakosken Alkosta juostu hanapaketti punkkua. On tämäkin elämää. 

Vierailija
122/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodoralla perhepitsa 18e ilmasella kotiinkuljetuksella. 5e voucher kylkeen, niin 13e. Syön puolet vielä huomennakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiillosmakkaraa paketti ja eilen Valkeakosken Alkosta juostu hanapaketti punkkua. On tämäkin elämää. 

Murtauduit siis eilen pyhäpäivänä valkkiksen alkoon?

Vierailija
124/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi se olla perjantai. Samanlaisia kaikki päivät. Rahaa ei ole, mutta vidutus ei lopu. 

Vierailija
125/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimen tyhjennystä ja kotivaran kulutusta.

Aamulla puuro fiksuruuasta ostetuista kaurahiutaleista. Päällä mustikoita pakkasesta.

Lounaaksi pakkasesta kasvispihvejä ja ruispuikuloita, joista tein ikäänkuin kasvishampurilaisia.

Välipalaksi pakkasesta marjapiirakkaa. Päälle kotivarasta vaniljakastiketta.

Päivälliseksi perunoita ja kotivarasta stroganofsäilykettä. Pakkasesta porkkanaraastetta.

Kohta iltatee ja loput piirakasta.

Vierailija
126/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hirvipaistia itse kasvatettujen perunoiden ja kasvisten kera. Jälkiruoaksi itse viljellyistä mansikoista tehtyä jälkiruokaa. Itse leivottua perunarieskaa ja saaristolaisleipää. Aika halpaa ja herkullista.

Vierailija
127/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vanhemmillani päivällisen. Ei maksanut mitään.

Vierailija
128/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi se olla perjantai. Samanlaisia kaikki päivät. Rahaa ei ole, mutta vidutus ei lopu. 

No, ei hätää. Sitä kaikkia päiviä ja tekemisiä viinipöhnässä muista.

Vierailija
129/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa pari innokasta kalamiestä ja tuovat usein haukea meillekin, haukipihviä siis ruokana.

Preppasin myös kolmelle tulevalle päivälle jo eväitä töihin, säästän kun ei tarvitse mennessä hakea jotain valmista.

Vierailija
130/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei hätää. Sitä kaikkia päiviä ja tekemisiä viinipöhnässä muista.

No ei kun nuo tenoxit vie vielä muistin  

Vierailija
131/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkakeittoa itse mökiltä poimimistani marjoista tehtynä.

Vierailija
132/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kunnon lokkipäivä, kun olin vieraana vanhan ystävän luona ja sen jälkeen antamassa ilmaiseksi sisustusneuvoja (ammattini) sen kaverille. Aamiaisella söin siis toisen maksaman pekoni-omeletti-leipä-aamiaisen, iltapäivällä kahvin kanssa tarjotun kahvin ja kondiittorilta ostetun keksin, lounaaksi toisen maksaman juoman ja ragout-annoksen.

Lokketi lok lok. Melkein hävetti syödä ja juoda toisten laskuun koko päivä, mutto toisaalta vein eilen tuliaiset ja ystävän kaveri sai puoli-ilmaisen sisustusneuvonnan.

Vierailija
133/458 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla oli keltalaputettuja (-50%)sämpylöitä ja keitettyjä punalaputettuja kananmunia. Teenä mustaa irtoteetä/itskerättyjä yrttejä (tällä kertaa nokkosta). Lounaana jämät marjarahkasta, anopilta saatua vispikermaa, punalaputettua halpisrahkaa (sitä missä oli se takaisinvetokin jossain vaiheessa) ja pakastimesta mustikoita ja mansikoita (metsästä/kasvimaalta). Sokerinkin olen saanut ilmaiseksi jossain vaiheessa.

Varsinaisena ruokana jämiä viikon varrelta: paistettua keräkaalia ilmaisella hunajalla ja halpissoijalla maustettuna , keltaista riisiä (eli valkosipulilla - -itse kasvatettua -  ja kurkumalla maustettua riisiä) ja katkarapukastiketta. Rapuja oli ehkä ruokalusikallinen annoksessani, ja loput kastikkeesta itsekasvatettuja kasviksia, halpistomaattimurskaa ja ketsuppipullojen jämiä jääkaapista. AI niin ja pari majoneesipurkinjämää, niistä ei mitään saanut puristamalla ulos, joten laitoin vähän vettä ja ravistin ja kaadoin kastikkeen sekaan. Mut siis sen kastikkeen tein jo eilen vai toissapäivänä? (hitsit tuo muistamattomuus tarttuu) ja tänään söin vaan jämiä.

(no äkkiä laskien, katkaravut 3,69€, tomaattimurska 0,37€, mausteet 0,1€, ketsuppi/majoneesijämät - voiko niille laskea hintaa? 0,20€ kasvikset 0,10€ - riisi 0,30€, mausteet 0,1€, kaali 0,20€ plus mausteet 0,10€  eli yhteensä noin 5€, tuosta tuli kymmenen annosta eli reilusti alle euron per henki). Tässä joku aika sitten oli kaali siinä perinteisessä syystarjouksessa k-supermarketissa 0,69€/kg. Saatoin ostaa kaalin tai kaksi. Tai kolme.

Paistettu kaali oli niin hyvää, että sitä syödään tulevaisuudessa useamminkin. Samoin keltainen riisi.

Vierailija
134/458 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen kasvislasagnea, keaäkurpitsa, sipuli, tomaatit ja yritit omalta kasvimaalta.

Muihin aineksiin meni yhteensä ehkä kymppi ja meidän perhe syö tästä kaksi ateriaa. 

Jälkkäriksi oman pihan omenoista tehtyä omenapaistosta.

Vierailija
135/458 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 5kg pottuja, hintaa tuli 0,50€/kg, monena päivänä on syöty lohkopottuja ruuan kanssa.

Pestoa pakastetuista nokkosista.

Vierailija
136/458 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli aamupalaksi hilloja pienellä jugurttilisällä :)

Vierailija
137/458 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi syön tänään paistettua siikaa, potut ja kasvikset omasta maasta, kanttarellikastikkeen ainekset lähimetsästä 

Siika pyydetty itse toissapäivänä. Halpaa se on kun noilla 30 vuotta sitte ostetuilla veneellä ja verkonrisoilla on nostettu jo useampi tuhat kiloa kalaa, joten ne on kuolettettu jo aikapäivät sitten.

Tämän vuoden luvatkin tuli maksettua jo kevään ensimmäisellä ahvensaaliilla. Kilo ahvenfileitä kaupan hinnoilla kuittaa kepeästi vuoden verkkomerkkien hinnan.

Vierailija
138/458 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirven ulkofilettä, itse metsästettyä. Oli jäänyt jämät isänpäiväpihvipalasta. Ja oman maan perunoita.

Vierailija
139/458 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha ei ollut halpaa, mutta lohkoperunat itse tehden, perunat 0,50€/kg. Keitetyt porkkanat noin 1€/kg.

Jälkkäriksi hilloja, yrttiteetä omista mintuista ym.

Vierailija
140/458 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyjä sämpylöitä, leivinuunissa paistettu niin sähkökään ei maksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi