Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?
Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.
Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.
Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.
Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.
Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.
Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.
Kommentit (458)
Halvista halvinta oli viimeinen pala viime viikonloppuna jämistä tekemääni munatonta brownieta. Laitoin siihen vain voita, pari lusikallista ranskankermaa, leivinjauhetta, loput ruskean sokerin, avaamattoman paketin toissajouluisia suklaatryffeleitä, pari riviä kaapin perältä löytynyttä vanhaa tummaa suklaata ja kaksi pientä pussillista suklaarakeita. Kaikki paitsi voi ja leivinjauhe oli ohittaneet parasta ennen päiväyksen viime vuonna.
Yllättäen brownie muuttui pari päivää jääkaapissa oltuaan ihan hyvän makuiseksi eikä siitä enää huomannut, että se oli valmistettu vanhoista tarvikkeista. Alussa se oli vähän kuivakan makuista mutta ei enää parin päivän jälkeen. Ei tarvinnutkaan heittää mitään pois.
Mielestäni browniesta tulee yleensäkin paljon parempaa kun sen tekee reseptillä jossa ei ole kananmunaa.
Puolukoita, pikakaurahiutaleita.
En syö lainkaan aamiaista vaan päivän pääaterian söin eilen lounasravintolassa, lounasedun kanssa omavastuuhinnaksi jäi 9,53 euroa. Töissä oli tarjolla eiliseltä jäänyttä kakkua ja lisäksi olisi ollut pientä välipalaa työnantajan piikkiin. Päivälliseksi söin sukulaiseni lahjoittaman kanakolmioleivän ja napostelin Lidlin edullisia oliiveja, juomana äitini keittämää marjamehua.
Viime kesän satoa tyhjennetään pakastimesta, mustikoita tänään.
Töissä ilmaista kahvia ja pullaa
Ilmaista: kävin spr:n järjestämässä soppapäivässä, nakkisoppaa ja ruisleipää juuston kera, kahvit jälkkäriksi.
Halpaa: ostin punalaputettua broilerin rintaleikettä josta tein iltapäivällä broilerpastaa, tuli iso annos.
Työnantajan tarjoama kahvi. Tosin se piti itse keittää.
Ruuan kanssa perunoita, sukulaiselta ilmaiseksi.
Aamulla kaurapuuron. Lounaaksi uuniperunoita.
Ainoa ilmainen asia maailmassa on ilma, jota hengität!
Makaronia juuston ja ketsupin kanssa. Jälkkäriksi suklaata. Nam.
Ilmaista... no... ilmaista ja ilmaista :) Citymarketin keräilyasiakkaana sain joskus paketin barillan spagettia näytteenä. Siitä oli tänään ruoka.
Jauheliha ei halpaa, on lähituottajalta ostettua, mutta jatkan sitä itsekerätyillä sienillä niin tulee enemmän, spagetti ja tomaattimurska Lidlin halvinta.
Miehen tekemää patonkia. Ainesosat: sämpyläjauhot, hiiva, öljy, vesi. Söin ihan siltään ilman lisukkeita.
Mä söin halpaa makkaraa, ei ollut mustaa.
Ei oo ilmaista ruokaa. Ilmaiseksi join vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ilmaista ruokaa. Ilmaiseksi join vettä.
Ilmaista/halpaa kysyttiinkin.
Ja kyllä moni ruoka on ilmaista joillekin, saattaa vaatia vähän aikaa tai vaivaa mutta jos on ylimääräistä aikaa niin sille on turha laskea hintaa.
Kyllä mustikat on ihan ilmaisia jos koiraa metsässä lenkittäessä syö samalla mahan täyteen. Vaalimakkarat on ilmaiset, ei siihen mitään vastinetta tarvi antaa jos ei halua. Takapihan villiyrtit tai monivuotiset ilman hoitoa kasvavat kesyt yrtit on kyllä melko ilmaisia.
Söin tänään eilistä työpaikan kokouskahvituksesta jäänyttä sitruunajuustokakkua ( vietettiin kollegan syntymäpäiviä samalla), sain palan mukaan kotiin. Eilen söin sitä samaa kakkua.
Tänään jääkaappi melko tyhjä, aamukahvi ja voileipä, lounas kana-riisi, päiväkahvi ja voileipä, päivällinen kana-riisin loput ja kahvi, illalla kaurapuuro.