Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?
Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.
Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.
Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.
Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.
Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.
Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.
Kommentit (458)
Perunoita, porkkanoita ja lihapullia, ruskeaa kastiketta. Varmaan 3e maksoi 3 hlö kunnon ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri sai ison hauen verkolla ja antoi meille fileroinnin jälkeen selkärangan lihoineen. Pariksi päiväksi saatiin hyvä kalakeitto!
Yök!
Ei kai kukaan mistään kalan selkärangasta ruokaa tee. Kuvottaa pelkkä ajatuskin luunpalasista kellumassa lautasella. Ja taitaa sitä paitsi olla isossa hauessa myrkkyjäkin niin paljon, että jättäisin syömättä.
No ulkomailla aina patonkia juustoa ja olutta tomaattikeittoa ja omelettia.Joskus paistia kuten heillä on usein.Suomessa aina tota ikuista paskalohta tai kuhaa ja perunaa sekä karjalanpaistia.Porkkanaa niin että korvista ulos tulee.Muutama avokado 🥑 ja pari litraa piimää.Salmiakkia karkkia suklaata mehua mansikkakeittoa.Salaattia.
Juoksupizzapäivä oli tänään. Kotimatkalla hain Alepasta taskualennuksella lonkeron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri sai ison hauen verkolla ja antoi meille fileroinnin jälkeen selkärangan lihoineen. Pariksi päiväksi saatiin hyvä kalakeitto!
Yök!
Ei kai kukaan mistään kalan selkärangasta ruokaa tee. Kuvottaa pelkkä ajatuskin luunpalasista kellumassa lautasella. Ja taitaa sitä paitsi olla isossa hauessa myrkkyjäkin niin paljon, että jättäisin syömättä.
Tymä siitä tulee keiton liemi.
Pilkoin makkaraa siivuiksi ruisleivän päälle. Kahvin kera nautiskelin. Taisi mennä lounaasta äsken, heräsin jo aikaisin, siksi lounaskin varhain näin vapaapäivänä.
Myöhäinen aamupala kahvi (ei halpaa), halvin ruispala ja lähimetsän mustikoita. Lounaan ja päivällisen jätin väliin kun muka oli kiire. Nyt illalla sitten Lidlin halvinta mustaa teetä ja kuivakaapin jämistä leivoin hyvät sämpylät eikä leipää tarvitse hakea kaupasta nyt moneen päivään.
Maustoin muuten ankeat evääni oman pihan ruohosipulilla ilmaiseksi.
Tee 0,07€, banaani 0 ,25€, paahtoleipä ja kinkku ja juusto 0.4-0,6€+ sähkö yms. Aamiainen.
Ongittiin ahvenia, fileoitiin ja paistettiin voissa. Kantrellit kerättiin samalla reissulla ja niistä tehtiin soosi. Kema ja perunat ostokamaa.
Tomaatteja, rucolaa, kesäkurpitsaa, vadelmia, herukoita, korianteria, sipulia, salaattia omasta pihasta.
Siemenet ostettu 5v sitten ja sen jälkeen kerätty kypsistä vuosittain.
Itsekerätyistä, -kasvatetuista ja -kuivatuista yrteistä teetä iltapalaleivän kanssa. Päivällä jätin lounaan väliin koska kotilorvipäivä, välipalana tuorepuuro ilmaisista marjoista, jugurtista ja Lidlin sovelluksen ilmaisista kaurahiutaleista.
Karviaismarjoja oman pihan pensaista.
-50% sämpylä aamulla, välissä itsekasvatettua kesäkurpitsaa. Kurpitsansiemenet viime syksynä siskon kurpitsasta. Lounaalla söin hen.koht. alennuksella Cittarista ostettuja nuudeleita ( olen ostanut ilmeisesti nuudeleita niin monta kertaa, että sain kerran tuollaisen alennuksen) ja munakokkelia Prismasta ostetuista 0, 59€/10kpl ensimunista (ilmeisesti niiden pieni koko sai ihmiset jättämään ne kauppaan? Itse ostin aika monta kennollista). Päivällisellä paistinperunoita omista perunoista, halpaa kassleria maustettuna omalla valkosipulilla, seassa sitä omaa kesäkurpitsaa. Hitsit tulipa hyvää, vaikka kuvittelun tekeväni vaan peruspyttistä! Lapsilla oli päivällä nuudelien ja munakokkelun kanssa myös paistettuja sieniä, mutta minulle ei riittänyt kuin pari murusta.
Ollaan nyt tasan kuukausi syöty joka päivä tuoreita sieniä.
Oi kohta saa täälläkin tuoreita sieniä, vielä mennään viime vuoden kuivatuilla tateilla ja suppiksilla. Tänään oli tattikeittoa, kylkeen paahdettua ruisleipää :)
En oo käyny viikkoon kaupassa, voisin arvioida että aika hemmetin monta heräteostosta on jääny tekemättä.
Hävikkituotteina ostettua leipää, muusia ja pussikastiketta.
Kokojyväsämpylöitä kaupan ilta-alesta 20 senttiä kappale
Viiniä (Pullo oli alennettu kympistä kuuteen euroon)