Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?
Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.
Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.
Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.
Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.
Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.
Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.
Kommentit (458)
Vierailija kirjoitti:
AP:n päivä on ollut ihanan marjainen!
Apllä on syömishäiriö.
Ruokaa ei nimeksikään.
Söin koulussa aamulla ilmaisen aamupuuron ja toki myös ilmaisen lounaan ennen puolta päivää. Syön aina reilusti siellä, ei tarvitse kotona syödä kuin iltapala, ehkä pari palaa leipää tms. Kyseessä ammattikoulu, joten ilmainen ruoka on. Vaikka olen aikuinen ja työkkärin tuella opiskelen uutta ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala: 50% alennuksesta ostettu sämpylä (tai siis koko pussihan niitä on, mutta söin nyt yhden). Prisman halvinta levitettä ja itse idätettyjä linssinituja. Tee poistomyynnistä noin 4v sitten ostettua irtoteetä 50% ja 50% itsekerättyjä luonnonyrttejä, tällä kertaa mesiangervoa.
Lounas? Taisi olla pari savusilakkaa ja keltalaputetun (eli -50%)ruisleipäpussin viimeiset viipaleet, se pussi on pyörinyt tuolla leipäkorissa jo pari viikkoa, hyvin säilyy ruisleipä!
Varsinaista iltaruokaa en ole syönyt, mutta keitin päivällä marjakiisseliä omista mansikoista ja naapurin karviaisista (happamia) ja sitä lasillisen tuossa hörppäsin.
Huomenna pitäisi tehdä oikeaa ruokaa. Keitän itsekasvatettuja perunoita, paistan pakkasesta kaivamiani sieniä (suppilovahveroita ehkä), keitän pakastimesta itsekasvatettuja leikkopapuja ja rainbow'n pakasteparsakaalia.
Briteillä näyttää olevan facessa haaste "päivän ruuat 50p". Suomen olosuhteisiin suhteutettuna toi olisi ehkä sellainen 75 senttiä ja voin sanoa, että en kyllä kykenisi suoriutumaan. Mietin, jos pysyisi ostamaan parin päivän ruuat kerrallaan, tai säästämään edelliseltä päivältä rahoja (en ole päässyt selville sopiiko tuollainen) niin jotenkin voisi sumplia. Ja mulla on tosiaan etuna noi omat potut ja ilmaiset marjat, kasvikset ja sienet. Ehkä jotenkin voisi? Tossa haasteessahan ei ole tavoitteena "terveellinen ja tasapainoinen" ruokavalio, vaan että vaan pysyy hengissä. Mutta lasten kanssa en lähde edes leikkimään.
Syömistä ei lainkaan. Syömishäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n päivä on ollut ihanan marjainen!
Apllä on syömishäiriö.
Ruokaa ei nimeksikään.
AP:llä ei ole syömishäiriötä 🤣
Mistä tiedät esim kuinka iso pasta-annos oli? Voin kertoa että iso. Lisäksi tuosta puuttui se iltapala, joka on minulla yleensä se päivän isoin ateria, päivällinen oikeastaan. Se oli iso ruispuuro, läjä marjoja ja 2 munan munakas.
Työpäivinä ei pärjäisi mutta jos aikoo vain maata sohvalla, ei ole mitään järkeä syödä enempää, sitä lihoo.
Töissä banaanin ja appelsiinin. Lisäksi join kahvia. Työnantaja tarjoaa.
Perunamuussia - ei potut maksa paljoa ja tarjouslohta 9 euroa kilo
Lohesta myös graavasin pakkaseen ja tein kalakeitonkin
Graavikalan syömme leivän päällä ja tehdään lohilaatikkokin
Minäkin jätin kotona kahvin juomatta ja join töissä ilmaisen kahvin :)
Ruusunmarjahilloa ja sämpylät aamulla
Alelohta
Illalla pannari omista munista
Toki ne munat on itse asiassa aika arvokkaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala: 50% alennuksesta ostettu sämpylä (tai siis koko pussihan niitä on, mutta söin nyt yhden). Prisman halvinta levitettä ja itse idätettyjä linssinituja. Tee poistomyynnistä noin 4v sitten ostettua irtoteetä 50% ja 50% itsekerättyjä luonnonyrttejä, tällä kertaa mesiangervoa.
Lounas? Taisi olla pari savusilakkaa ja keltalaputetun (eli -50%)ruisleipäpussin viimeiset viipaleet, se pussi on pyörinyt tuolla leipäkorissa jo pari viikkoa, hyvin säilyy ruisleipä!
Varsinaista iltaruokaa en ole syönyt, mutta keitin päivällä marjakiisseliä omista mansikoista ja naapurin karviaisista (happamia) ja sitä lasillisen tuossa hörppäsin.
Huomenna pitäisi tehdä oikeaa ruokaa. Keitän itsekasvatettuja perunoita, paistan pakkasesta kaivamiani sieniä (suppilovahveroita ehkä), keitän pakastimesta itsekasvatettuja leikkopapuja ja rainbow'n pakasteparsakaalia.
Briteillä näyttää olevan facessa haaste "päivän ruuat 50p". Suomen olosuhteisiin suhteutettuna toi olisi ehkä sellainen 75 senttiä ja voin sanoa, että en kyllä kykenisi suoriutumaan. Mietin, jos pysyisi ostamaan parin päivän ruuat kerrallaan, tai säästämään edelliseltä päivältä rahoja (en ole päässyt selville sopiiko tuollainen) niin jotenkin voisi sumplia. Ja mulla on tosiaan etuna noi omat potut ja ilmaiset marjat, kasvikset ja sienet. Ehkä jotenkin voisi? Tossa haasteessahan ei ole tavoitteena "terveellinen ja tasapainoinen" ruokavalio, vaan että vaan pysyy hengissä. Mutta lasten kanssa en lähde edes leikkimään.
Syömistä ei lainkaan. Syömishäiriö?
Tässä ketjussahan on kysytty mitä ilmaista/halpaa olet tänään syönyt. Laitoin tuohon siis ne ilmaiset tai halvat syömiset. Kannattaa muutenkin tehdä diagnoosi yhden ainoan vajaan päivän ruokien perusteella ;-D pääsee kauhistelemaan joka kerta!
(tänäänkin olen syönyt sellaisen halvennetun sämpylän ja sen välissä ituja, lounas oli edullinen tonnikalavuuan jämä, välipalana muutama kourallinen tortillasipsejä ja juustoa sekä tonnikalatäytteisiä paprikoita Italian sukulaisilta saatuina), iltaruuaksi syön "pinaatti"lettuja ja raparperihilloa, jossain välissä syön vielä banaanin, kun sellainen tuossa pöydänkulmalla on, se ei ole kylläkään erityisen halpa).
Keittoperunoita ja jonkinlaisia kalliita gurmee-kananlihamakkaroita. Olivat 50% punalapulla.
Söihän noita.
Söin töissä minulle ilmaisen lounaan ravintolassa. Toki tämä työnantajalle tuli maksamaan, mutta itselleni siis ei. Joku butter chicken annos kikherneillä oli. Alkupalaksi oli leipää, jotain vihersalaattia ja katkarapusalaattia.
Kahvia ja keksejä jälkkäriksi.
Makkarasoppaa ja leipää. Makkaran ja leivän sain kaverilta joka tyhjensi pakkastaan ennen muuttoaan.
(Aamupalaksi kaurapuuroa ja vitamiiniporejuoma, ruoka yllä, iltapalalla samaa leipää jossa päällä maksamakkaraa ja maustekurkkua, teetä ja omenaa)
Leivoin pullaa pakastettavaksi ja siinä menikin liki koko päivä vaikka olin tietysti varautunut olemaan kotosalla mutta yllättää silti aina.
naudan pihvejä -50% ja juuresranskiksia
Työvuoron aikana join työnantajan kustantamaa kahvia ja kylmää vettä.
Härkäpapu-juurespataa, luuliemessä haudutettua ja liemi toki mukana. Lientä tehty iso satsi kun saatiin naudanluita halvalla.