Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?

Vierailija
18.03.2023 |

Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.

Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.

Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.

Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.

Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.

Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.

Kommentit (458)

Vierailija
201/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi av on nykyään täynnä kaikenlaisia köyhäilyjuttuja?! Ikään kuin mikään ei saisi maksaa mitään. Miten jengi on töpeksinyt asiansa niin, että mihinkään ei ole varaa. Tätä  ihmettelen. Vielä enemmän ihmettelen sitä, että tukien varassa elämistä tai köyhyyttä ei hävetä. Onhan se hirvittävä häpeä! 

Vierailija
202/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata ja karkkia maistelin vähän, töissä oli tarjolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis järkyttävää, miten pahoja ja huonoja ruokia jengi tääl syö! Outo suhtautuminen ruokaan. Laadukas, monipuolinen ja mielenkiintoinen/kokeileva ruoka on kuitenkin parhaimmillaan suuri päivittäinen nautinto. Rima menee todella alas, jos kriteerinä on hinta/maksuttomuus. Sääli teitä.

Vierailija
204/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksejä työpaikan kaapista. Samoin kahvia maidon kanssa join. Ja ihan luvan kanssa, talo tarjoaa nuo.

Vierailija
205/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi tuorepuuro, jossa kaurahiutaleita, tarjousjugurttia, tilkka maitoa ja itse kerättyjä mustikoita.

Lounaaksi eilistä nakkisoppaa, jota riittää vielä viikonlopuksikin.

Päivälliseksi jauhelihakastiketta ja perunaa sekä porkkanaraastetta. Jauheliha, peruna ja porkkana sekä suurusteena käytetty vehnäjauho olivat ilmaisia. Tätä syön viikonlopun yli.

Iltapalaksi tein mustikkamuffinseja. Vehnäjauhot ja maito olivat ilmaisia, munat lähituottajalta kakkoslaatua puoleen hintaan ja mustikat samoja itse kerättyjä kuin aamupalallakin.

Vierailija
206/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi av on nykyään täynnä kaikenlaisia köyhäilyjuttuja?! Ikään kuin mikään ei saisi maksaa mitään. Miten jengi on töpeksinyt asiansa niin, että mihinkään ei ole varaa. Tätä  ihmettelen. Vielä enemmän ihmettelen sitä, että tukien varassa elämistä tai köyhyyttä ei hävetä. Onhan se hirvittävä häpeä! 

Kyllä mulla varaa on. Minä vaan tykkään mun rahoista joiden eteen olen nähnyt valtavasti vaivaa, niin en halua laittaa niitä holtittomasti menemään. Ottajia niille olisi aivan varmasti. Mulle olisi suuri häpeä joutua tukien varaan. Siksi säästän itse pahan päivän varaa ja onhan tuota kertynyt reilun parin vuosikymmenen aikana.

Tykkään näistä köyhäilyketjuista, usein saa hyviä vinkkejä mistä vielä vähän nipistää.

Vierailija
207/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis järkyttävää, miten pahoja ja huonoja ruokia jengi tääl syö! Outo suhtautuminen ruokaan. Laadukas, monipuolinen ja mielenkiintoinen/kokeileva ruoka on kuitenkin parhaimmillaan suuri päivittäinen nautinto. Rima menee todella alas, jos kriteerinä on hinta/maksuttomuus. Sääli teitä.

Mun mielestä köyhäilyruoka voi olla hyvinkin monipuolista, mielenkiintoista ja kokeilevaa. Saa olla aika kekseliäs kun loihtii mahantäytettä aineksista, joita sattuu käsiinsä saamaan. Ei voi noudattaa oikein mitään reseptejä, jos yli puolet aineksista puuttuu. Pitää keksiä itse kunnon fuusiokeittiötä.

Vierailija
208/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla varaa on. Minä vaan tykkään mun rahoista joiden eteen olen nähnyt valtavasti vaivaa, niin en halua laittaa niitä holtittomasti menemään. Ottajia niille olisi aivan varmasti. Mulle olisi suuri häpeä joutua tukien varaan. Siksi säästän itse pahan päivän varaa ja onhan tuota kertynyt reilun parin vuosikymmenen aikana.

Tykkään näistä köyhäilyketjuista, usein saa hyviä vinkkejä mistä vielä vähän nipistää.

Sama, mulla on varaa, mutta syön mielummin ilmaiseksi lähimetsän puolukoita kuin pensasmustikoita ties mistä. Syön hyvin, paljon ja terveellisesti vaikka valitsenkin osittain hyvin halpoja vaihtoehtoja. Tukia ei nosteta, velalla ei osteta edes autoja, eivätkä lapseni joudu nostamaan opintolainaa. Jään "eläkkeelle" paljon ennen eläkeikää vaikka olenkin matalapalkkainen.

Vierailija
209/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HK:n eineslihapullia. Maksoi 90 senttiä.

Vierailija
210/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa, huonoa ja laadutonta on marjoissa, metsäsienissä, tuoreessa järvikalassa, villivihanneksissa ja yrteissä? Laadutonta, huonoa ja pahaa ei ole myöskään itse tehty kotiruoka, itse leivottu leipä, puurot, perunat, juurekset...

Tietty jos ei yhtään osaa tehdä ruokaa niin kyllähän hyvätkin raaka-aineet voi pilata.

Ja vaikka arjessa pihistelisi niin ei se tarkoita ettei tietäisi muusta. Itse voin pistää menemään esim 150€ illassa per lärvi kun syödään ja juodaan pitkän kaavan mukaan paremmassa ravintolassa.

Vierailija
211/458 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä asumisyksikössä aamupalaksi puuroa mehukeitolla ja lounaaksi edelliseltä päivältä jäänyttä lohikiusausta. Vaikka sote-alalla palkka on melko pieni niin meillä työpaikalla kiva epävirallinen etu se että saa melko hyvin työpäivän aikana itsensä ruokittua ilmaiseksi työpaikan ruoilla

Vierailija
212/458 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kasan valkosipulia, siitä nyt sitten ihanaa makua vähän kaikkeen pari päivää :)

Vierailija
213/458 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen keitin ison kattilallisen punajuuria. niistä tein pakastimeen ruokia, mutta jäi vähän yli, joten tänään söin perunamuusia ja paistettua juuresraastetta, oheen myös puolukkasurvosta. Että tuli hyvää. Juuresraasteessa oli porkkanaraastetta ja niitä punajuuria sekä reilusti sipulia. suolaa myös. niin ja toki paistinpannulle sitten rypsiöljyä paistamiseen. perunamuusiin laitoin nokareen sulatejuustoa.

En nyt hintaa osaa arvioida, mutta juureksia saa suht edullisesti ja puolukat oli ilmaisia - äidin pakastimesta pöllittyjä, saattoi olla myös minun poimimia.

Vierailija
214/458 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla kananmuna-voileivän 0€

Vierailija
215/458 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkatuorepuuroa

Vierailija
216/458 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maittavan ja runsaan työpaikkaruokalan lounaan joka maksoi 6€

Vierailija
217/458 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita, joita paikallinen leipuri kävi jakamassa meidän harrasteryhmälle kun hänen pakastimensa oli hajonnut ja ne oli osittain sulaneet. Niitä riittää muutama kymmentä vielä seuraavillekin päiville.

Vierailija
218/458 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman pihan mustaherukoista valmistettua vispipuuroa. On muuten älyttömän hyvää.

Vierailija
219/458 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusia jäi, kastike loppui, perunarieskoja muusin lopusta.

Vierailija
220/458 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pidin puuropäivän. Syystä että ei huvittanut lähteä kauppaan ja kaapeista pitää syödä välillä jotain poiskin.

Aamiaiseksi kaurapuuroa mustikoilla ja voisilmällä, keitetty muna, kuppi kahvia.

Lounaaksi riisipuuroa kanelisokerilla, keitetty muna.

Välipalaksi appelsiini.

Päivälliseksi uuniohrapuuro voisilmällä, keitetty muna.

Iltapalaksi vatkattua ruispuolukkapuuroa.

Ja koska puuroja jäi yli niin huomenna voisin kuluttaa vapaapäivän siihen, että lämmitän leivinuunin ja leivon piirakoita riisi- ja ohratäytteillä.

Ruispuolukkapuuroa jäi vielä useaksi päiväksi aamiaiseksi.