Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?
Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.
Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.
Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.
Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.
Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.
Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.
Kommentit (458)
Sukulaiselta ilmaiseksi saatua haukea. Hän kalastelee muttei pidä hauesta, tuo niitä minulle.
Kaverin vkl tuomaa kaalilaatikkoa ja mustikkahyve.
Puolukkatuorepuuro. Itse poimitut puolukat, pari desiä, vähän pikakaurahiutaleita ja desi jugurttia. Yön yli jääkaapissa.
Linssikeitto sipulilla, valkosipulilla ja porkkanoilla on aika halpaa ja minusta hyvää
Karitsan sisäfilettä. Vein "oman käden oikeudella" K-marketista.
Tänään söin "ilmaista" mämmiä, sain se anopilta, kun hän ei voinutkaan syödä (keliaakikko, oli ostanut tavallista mämmiä). Sitä ennen aamupalana söin 50% alennettuna ostettua joululimppua, otin pakastimesta. Sopii pääsiäiseenkin. Sen päällä prismasta kotimaista- maksamakkaraa, se on halpaa kuin makkara (0,76€/pötkö, tosin hinta vaihtelee melkein viikottain). Levitteenä K-menun halpaa margariinia.
Päivällisenä meillä on tarjouslammasta, sen kanssa tarjouskaalista tehtyä lisäkettä, hävikkihevilaatikossa olleita perunoita ja punalaputettuja perunoita (molemmat pitää käyttää pois). Leipänä joko tuota joululeipää tai sitten -50% ruisleipää.
Kohta on ruualla ilmaisia puikuloita naapurilta, alkaa kuulemma jo pukkaamaan ituja kellarissa joten nyt syötävä pois. Porkkanatkin on suht halpoja 1,29€/kg. Kurkkua tarjouksesta 2,99€/kg. Lohi ei ollut niin halpaa, samalla uuninlämmityksellä tulee kuitenkin sämpylöitä pariksi päiväksi.
Ilmaiseksi olen juonut vettä. Ruokana on edullista riisiä+tonnikalakastiketta. Leivon myöhemmin jotain jos jaksan.
Punalaputettu valmisateria kanaviillokki.
broiler filettä karpalo-rosmariini maustettuna, leikattu ohuiksi, salaattia lisänä ja karhun lakuprotteri juomana, kahdelle edullinen ateria ja iso tölkki riittää myös kahdelle
Punalappuleipää. Puolukkapuuroa. Lihakastiketta jatkettiin metsäsienillä, kaverina pottumuusia, potut on nyt halpoja. Itse poimitaan marjat ja sienet ja niin paljon että riittää läpi talven.
Tein makaronilaatikon(halpa) kaverin antamia suolakurkkuja, jälkkäriksi saman kaverin antaman leivoksen, hän toi myös hyvän porkkana-kauraleivän.(ilmaiset)
Oman pihan pillisipulia ja tilliä lohikeitossa, itsetehtyä hilloa pannarin päällä.
Käytännössä ilmaista, hillon sokeri tietty kaupasta mutta pieni määrä
Perunasalaattia, paahtoleipää ja jugurttia, LIDL:stä halpaa ja hyvää.
En ole syönyt tänään vielä mitään muuta kuin 2kpl ilmaiseksi saatua paahtoleivän siivua margariinilla ja juustolla.
Töissä yökkönä mun homma on heittää yli 30h kaapissa olleet päivällisruoat pois. Eli syön siitä vielä, jos maistuu tai heitän bioon. Eilen oli "menyyssä" ihania kaalikääryleitä. Nam!
Ja hinta aina 0e.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaista tämä ei ollut, mutta halpaa ainakin! Lidlin lihapyöryköitä 5,39€/1kg, tomaattipyree tuubista (vanhat tuubit olivat halpoja 0,69€/kpl), jauhoja, ja voita lihapullakastikkeeseen. Ja tarjousperunoita, 0,79€/kg. Siinähän se. Näitä voi tehdä monta erää 1 kg lihapullalaatikosta.
T. Lidl-mies
Hyi helvetti! Ei ole ihme, että ihmiset voivat huonosti kun tuommoista moskaa syövät.
Ikean perjantai lihapullat puoleen hintaan annos 3,50e. Hyvää oli.
Tein viikko sitten ison kattilallisen linssikeittoa, mihin upotin, vaikka mitä (esim. joululta jäänyttä porkkanalaatikkoa ja nahistuneen fenkolin). Sitä söin eilen ja tänään vielä ainakin yhden kerran. Vielä en tiedä jaksanko mitään kokkailla tänään. Ehkä munakasta, mikä sekin menee halpaan kategoriaan...