Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?
Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.
Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.
Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.
Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.
Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.
Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.
Kommentit (458)
Tomaattista linssikeittoa (vähän chiliä niin ai että mikä herkku).
Perunamunakas eiliseltä jääneistä ilmaisista perunoista ja parista kananmunasta.
Korvasieniä, nyt kannattaa kaikkien köyhäilijöiden lähteä metsään.
Vierailija kirjoitti:
Korvasieniä, nyt kannattaa kaikkien köyhäilijöiden lähteä metsään.
Eikä tarvi olla köyhäilijä, korvasienet on herkkua 🤤 Vähän pitää vielä oottaa, meillä mettät on lumen alla.
Vierailija kirjoitti:
Paistan kohta ökykaupasta ostetun ison lihapötkäleen.
Minäkin paistoin viikonloppuna, tänään tein paistoliemeen sosekeiton tarjousporkkanoista ja linsseistä.
Syön enimmäkseen itse tekemääni sesongin mukaista kasvisruokaa eli lähes kaikki on halpaa. Tänään tein kikhernecurryä
Aamulla puuroa
Lounaalla ja päivällisellä eilen tehtyä jauhelihakeittoa
Leivoin tänään korvapuusteja. Aika edulliseksi tuli. Olen oppinut tekemään melko hyvää pullataikinaa, niksi on ettei laita kananmunaa ollenkaan (paitsi voiteluun) ja jauhoja varoo laittamasta liikaa, samoin hiivaa. Puolen litran taikinaan vajaa 1,5 pussia kuivahiivaa, ei kahta pussia niinkuin ohje on. Taikinan saa jättää melko löysähköksi, laittaa mikroon kohoamaan (vedoton paikka, ei tietenkään mikroa päälle!) ja kohonneen taikinan vaivaa vielä ennen leipomista että taikinaa on helpompi käsitellä. Tulee pehmeää pullaa. Ja maukasta kun muistaa laittaa kunnolla sokeria, suolaa ja kardemummaa.
Tänään söin vkl tähteistä tehtyä pyttipannua, mutta ilta alesta osti- 50% haukea 2 filettä, kaupan itse pakkaamat lähikalastajien pyytämää.
Minun piti eilen tyhjentää jääkaappia pitkän loman edellä. Ei mikään aineksista ilmaista ollut, mutta eipähän tullut ruokahävikkiä, kun keräsin kaikki muuten nahistumaan jäävät wokkipannuun. Paprikaa, pakchoita, porkkanaa, sipulia, purjoa, kaalia ja lisäsin vielä pilkottuna viikonloppuna paistetun kalkkunan rintafileen jämät. Hyvä maustekastike ja herkullinen lounas kahdelle oli siinä.
Aamulla neljän viljan puuroa, myöhemmin sitten eilistä spagettia ja kastiketta.
Iltapalaksi tein herkkua: ohuita näkkileipiä Oivariinilla ja juustoa päälle. Join teetä kupillisen.