Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjaston kirja kateissa

Vierailija
17.03.2023 |

En löydä sitä mistään ja eräpäivä lähestyy. Hävettää ihan kamalasti enkä tiedä, mitä voisin tehdä. Olen etsinyt joka paikasta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa lisää aikaa ja jatka etsimistä

Vierailija
2/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut maksamaan. Kokemusta on. Sitten kirja löytyikin vuosien päästä jostain hyllyn takaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole maailmanloppu. Mene kirjastoon ja kerro, miten asia on. Joudut joko korvaamaan kirjan tai tuomaan vastaavan tilalle (jos on saatavissa). Hinta riippuu kirjan iästä ja sisällöstä.

Vierailija
4/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia lainan ja etsit lisää

Vierailija
5/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun itselläni oli sama tilanne, kirja löytyi lopulta jostain repun taskun taskusta johon ei koskaan tule katsottua.

Vierailija
6/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kerran sängyn alta, toisen kerran oli päätynyt muiden kirjojen joukkoon hyllyyn, joten jostain löytyy. Eräpäivää voi uusimalla jatkaa jos ei ole varattu jollekin.

Vierailija
7/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne kirjastoon ja kerrot mitä on tapahtunut. Ne antaa sulle varmaan lisäaikaa etsiä sitä, riippuen kirjasta toki. Tai voit joutua korvaamaan sen joko maksamalla tai uudella vastaavalla kirjalla. Parempi heti suoraan puhua kuin yrittää kierrellä. Kirjastossa tapahtuu tuollaista joka päivä, ei siinä ole mitään hävettävää.

Vierailija
8/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli lasku kirjasta enkä edes ollut käynyt kirjastossa lähes kymmeneen vuoteen.

Vierailija
9/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime vkolla sama juttu täällä 🙄

Vierailija
10/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että tyypit ei kirjaa jo palautettuja kirjoja ja. Rahastavat turhaan niitä, jotka sinne ovat eksyneet jotain lainaamaan. Taitaa loppua lainaamiset rähän ainakin tällä erää niin röyhkeää on tuo rahastus jo palautetuista kirjoista.

Asiakas on alakynnessä, jos ei kykene todistamaan eli pitänee ottaa kuvat kaikista mitkä palauttaa!!

Vierailija
11/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap keksi jokin harrastus...

Ihan joku oma.

Vierailija
12/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hävitin kirjan ja jouduin maksamaan 9e sen korvauksesta, kauheaa. Ei löytynyt kirjaaa mistään myöhemminkään, veikkaan että meni roskiin vahingossa kun oli eteisessä paperiroskiksen vieressä.

Vierailija
13/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää? Jopas on nöyrää.

Kamoon, kadonnut kirjaston kirja. Kukaan ei saa tietää tästä järkyttävästä laiminlyönnistäsi. Maksat vaan jotain.

Vierailija
14/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä suotta häpeile. Näitä sattuu. Uusi kirja niin saat lisää aikaa etsiä. Jos on varauksia, niin ainakin meillä henkilökunta uusii kirjan paikan päällä tai puhelimessa. Jos kirjaa ei löydy joudut joko maksamaan kirjan tai tuomaan uuden tilalle. Joskus saattaa löytyä korvaushintaa halvemmalla divarista, kirpparilta tai kirjakaupan alennusmyynnistä, joten kannattaa tämäkin mahdollisuus ottaa huomioon.  Olen kirjastossa töissä eikä meillä kukaan katso tällaista kirjan hukannutta asiakasta kieroon. 

Vierailija
15/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä asiakkaat kivenkovaan väittävät palauttaneensa kirjan. Sitten parin viikon päästä tulevat nöyrinä palauttamaan sen kirjan, kun sen sitten kotoa löytyi. Terv. kirjastosta.

Vierailija
16/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa katosi kerran yksi sarjakuvakirja. Löysin kirjakaupan alelaatikosta 2€ : lla saman kirjan. Ostin sen ja menin kirjastoon se kirja mukana. Tunnustin kadottaneeni vanhan kirjan ja kysyin voinko palauttaa uuden kirjan. Hyvin onnistui, kun saivat paremmassa kunnossa olevan kirjan kadottamani tilalle.

Vierailija
17/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautin lainaamani kirjat kirjastoon. Yksi kirja puuttui (lainauskuitin mukaan). Kotona sitten etsin ko. kirjaa kaikista mahdollisista paikoista. Ei löytynyt. Lisäsin kirjalle lainausaikaa ja ajattelin "ettei se maasta ole poistunut". Etsisin uudelleen.

Kirja löytyi auton etupenkin alta. Oli liukunut muovikassista penkin alle.

Vierailija
18/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vasta kirje, että olen palauttanut erään oppikirjan niin kastuneena, että sitä ei voi enää laittaa lainaukseen ja joudun korvaamaan. En vaan tajua miten tämä on tapahtunut, kun olen käyttänyt kirjaa vain oppikirjana koulussa, ja olisin kyllä huomannut jos sen olisin märkänä palauttanut :( no, toivottavasti saan sen myytyä vähintään samalla hinnalla kuin korvaushinta kirjastolle.

Vierailija
19/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli -osastoa joutuu palautustiskillä kuunteleen aika paljon. Noloa valehtelua.

Vierailija
20/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira pureskeli joskus kirjaston kirjan. Olis ollut ihan sairaan kallis korvata. Onneksi löytyi kirjakaupan alesta ja se kelpas kirjastolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi