Kirjaston kirja kateissa
En löydä sitä mistään ja eräpäivä lähestyy. Hävettää ihan kamalasti enkä tiedä, mitä voisin tehdä. Olen etsinyt joka paikasta.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Joudut maksamaan. Kokemusta on. Sitten kirja löytyikin vuosien päästä jostain hyllyn takaa..
Voit myös korvata viemällä tilalle täsmälleen samanlaisen kirjan. Joskus onnistuin saamaan koiranjyrsimän kirjan tilalle parilla eurolla uuden.
Vierailija kirjoitti:
Mun koira pureskeli joskus kirjaston kirjan. Olis ollut ihan sairaan kallis korvata. Onneksi löytyi kirjakaupan alesta ja se kelpas kirjastolle.
Ei pidä paikkaansa. Kaikella kirjaston materiaalilla pitää olla lainausoikeudet ja ne maksaa. Ei kirjasto saa antaa lainaksi sitä kirjakaupan kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun koira pureskeli joskus kirjaston kirjan. Olis ollut ihan sairaan kallis korvata. Onneksi löytyi kirjakaupan alesta ja se kelpas kirjastolle.
Ei pidä paikkaansa. Kaikella kirjaston materiaalilla pitää olla lainausoikeudet ja ne maksaa. Ei kirjasto saa antaa lainaksi sitä kirjakaupan kirjaa.
Älä hölötä.
Kirjasto maksaa kirjoista tekijänoikeus maksut, kunkin kirjan LAINAUSMÄÄRIEN mukaan.
Kirjakaupoista ja kustantajilta ne kirjastotkin kirjansa ostavat.
Elokuvissa eli DVD- levyissä on eri asia, tuo korvausmaksu.
Olen kadottanut kaksikin oppikirjaa, ja molemmat korvasin, ostamalla uudet kirjat tilalle.
Kun ne kadotetut kirjakin olivat ihan uusia, ja uusia painoksia, niin korvaushinta olisi ollut yhtä suuri, kuin ostetutkin kirjat.
Ja missä kirjastossa vielä palautetaan kirjat tiskille? Eihän niitä riskejä edes ole enää.
On vain palautus- ja lainausautomaatit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot kyllä melkoisen pösilö!
Milloin olet viimeksi asioinut kirjastossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen vienyt omia luettuja kirjojani kirjastoon. Hyvin ovat kelvanneet sinne, kun ovat olleet niin hyväkuntoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hölötä.
Kirjasto maksaa kirjoista tekijänoikeus maksut, kunkin kirjan LAINAUSMÄÄRIEN mukaan.
Olen kadottanut kaksikin oppikirjaa, ja molemmat korvasin, ostamalla uudet kirjat tilalle.
Kun ne kadotetut kirjakin olivat ihan uusia, ja uusia painoksia, niin korvaushinta olisi ollut yhtä suuri, kuin ostetutkin kirjat.
Ja missä kirjastossa vielä palautetaan kirjat tiskille? Eihän niitä riskejä edes ole enää.
Aika monessa kirjastossa on automaattien lisäksi tiski. Sulla on vaan kai ollut silmät puoliksi kiinni:) Meidän maakunnan kirjastoissa on omatoimiaikonen lisäksi tietyt ajat, jolloin henkilökunta on paikalla. Silloin onnistuu kaikki tiskiasioiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että tyypit ei kirjaa jo palautettuja kirjoja ja. Rahastavat turhaan niitä, jotka sinne ovat eksyneet jotain lainaamaan. Taitaa loppua lainaamiset rähän ainakin tällä erää niin röyhkeää on tuo rahastus jo palautetuista kirjoista.
Asiakas on alakynnessä, jos ei kykene todistamaan eli pitänee ottaa kuvat kaikista mitkä palauttaa!!
Pyydä kuitti palautetuista kirjoista!
Itse palautan ja lainaan itsepalvelussa kirjat. Pari kertaa kone on jumittanut niin, että palautus ei ole kirjautunutkaan kuitille. Olen lukenut uudelleen sen viivakoodin ja sitten homma on hoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hölötä.
Kirjastoissa on tiskit, joille voi palauttaa.
Kirjastoissa on ulkona luukkuja, joihin voi jättää kirjat.
Kirjastoissa on automaatteja, joiden kautta voi palauttaa kirjat.
Kaikki kirjastot eivät ole pelkkien automaattien varassa.
Joskus se palauttamattomaksi väitetty kirja on löytynyt sieltä kirjastosta. En tiedä, kuinka usein tapahtuu muille, mutta omakohtaisia kokemuksia on kolme.
Aika paljon tuntuu kirjaston kirjoja katoavan. Ihmettelen vain miten huonosti toisen omaisuudesta pidetään huolta.