Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi bussien istuimet ovat niin pienet!?

Vierailija
17.03.2023 |

Olen alkanut kiinnittää huomiota siihen, että kun istun HSL-busseissa vieruskaverin kanssa, eivät molemmat millään mahdu istuimiinsa. Eli toisen peppu aina menee osittain sinne käytävän puolelle. Ainoa poikkeus on, jos vieressä istuu lapsi. Samaten, kun tulee sisään bussiin ja kävelee käytävää pitkin, niin käytävän puolisten matkustajien kehonosat ovat osittain tiellä. Tällöin on mahdoton kävellä täydessä bussissa ilman, että osuu kropallaan käytäväpaikalla istuvien käsivarsiin. Todella kiusallista!

Kuvittelin, että olen vain itse lihava ja johtuu siitä (olen L-kokoinen nainen). Mutta kiinnitin huomiota tällä viikolla pariskuntaan, joka istui vierekkäin penkeillä. Molemmat tosi siroja ja xs-kokoisia. Silti naisen peppu oli puoliksi penkin ulkopuolella.

Mitä ihmettä! Osaako joku selittää tämän?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Vierailija
2/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärsseesi on liian iso, suuri pärsse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä mahdun ihan hyvin istuimille. Olen s-kokoinen nainen. Yksi vinksallaan istuva pariskunta ei kerro paljoa asiasta.

Vierailija
4/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ylipainoinen.

Vierailija
5/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole havainnut ongelmaa. Olen xxl-kokoinen nainen.

Vierailija
6/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no ovatko KAIKKI ylipainoisia? Siis olen huomannut, että ne peput tulevat penkin yli joka ikisellä penkkirivillä, kun bussi on täysi. Tuo yksi esimerkki nyt oli vain sellainen, joka sai minut havahtumaan, ettei olekaan ehkä painosta kiinni.

En puhu itsestäni. Joo läski olen, laihdutan.

ap

Vierailija
7/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan mukavaa. Tällainen kiltti mieskin pääsee kokemaan edes paikallisliikenteen linja-autossa naisen lämmön, kun reitemme koskettavat toisiaan. Tästä syystä yritän aina hakeutua bussissa nuoren kauniin neidon viereen.

Kiltti Mies26

Vierailija
8/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nämä, joilla ei ole ollut ongelmaa eri kaupungeista. Onko bussikanta eri? Voisi mainita kaupungin vastauksessa, jos nyt puhuttiin Hesasta.

Vierailija
9/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no ovatko KAIKKI ylipainoisia? Siis olen huomannut, että ne peput tulevat penkin yli joka ikisellä penkkirivillä, kun bussi on täysi. Tuo yksi esimerkki nyt oli vain sellainen, joka sai minut havahtumaan, ettei olekaan ehkä painosta kiinni.

ap

Ovat! Se on nykyään niin yleistä, että ihmiset ei edes tajua, että ovat lihavia. Istuimet on tehty silloin ja sillä mitoituksella kun ihmiset olivat vielä terveellisissä mitoissa.

Vierailija
10/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllähän moni ihminen on ylipainoinen. Itse en ole tämmöistä havaintoa bussissa tehnyt, niin en oikein osaa kommentoida. Voi olla myös, että ihmiset haluavat jättää hajurakoa vierustoveriin, suomalainen tapa. Koittaa istua mahdollisimman kaukana. 

T. edellien s-koon nainen

Vierailija
11/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lihava. Penkit normaalin kokoisia ja reilusti tilaa meille normaalipainoisille. 

Vierailija
12/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liian laaja vartalo. Viet kahden ihmisen tilan. Kyllä normaalit ihmiset mahtuvat ihan hyvin istumaan.

Vierailija
13/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Olen 170-senttinen, vähän ylipainoinen (80kg) nainen. Kun istun bussin istuimella, kankun sivu ottaa kiinni vierustoverin vastaavaan ruumiinosaan. Siksi istun puoli pyllyä käytävän puolella, mikä on epämukavaa ja käytävällä kulkijat osuvat minuun.

Vierailija
14/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllähän moni ihminen on ylipainoinen. Itse en ole tämmöistä havaintoa bussissa tehnyt, niin en oikein osaa kommentoida. Voi olla myös, että ihmiset haluavat jättää hajurakoa vierustoveriin, suomalainen tapa. Koittaa istua mahdollisimman kaukana. 

T. edellien s-koon nainen

Niin, siis otan itse hajuraon aina sillä tavoin, että teen itsestäni pienemmän. Laitan siis kädet eteeni, että hartiat menevät lysyyn ja jalat tiukasti yhteen. Näin saan kyllä jonkun rakosen, mutta aina reidet koskettavat jos vieressä on mies. Miehet kun tuppaavat istumaan leveämmin. Ja kun "annat tilaa" niin he sen kyllä ottavat itselleen. Eli en ole ihan jäävuori, vaikka joku tuolla huutelikin.

ap

Vierailija
15/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kasvaneet, ja myös takkien toppaukset vrt. makuupussitakit. Myös käsilaukkujen ja reppujen koot ovat kasvaneet, viehän nekin sitä tilaa.

Vierailija
16/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole havainnut ongelmaa. Olen xxl-kokoinen nainen.

Oletkin nykymittapuun mukaan prinsessa keijukainen.

Vierailija
17/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllysi on jättikokoinen.

Kerran eräs laardivyöry kirjaimellisesti liiskasi minut ikkunaa vasten, olin silloin itse kokoa s ja tämä otti läskeilleen kaiken elintilan ympäristöstä. Oli helvetin ahdistavaa olla ikkunaa vasten helteisessä hidastelevassa bussissa huohottavan haisevan läskin vieressä.

Vierailija
18/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on liian laaja vartalo. Viet kahden ihmisen tilan. Kyllä normaalit ihmiset mahtuvat ihan hyvin istumaan.

L-kokoinen ihminen on siis epänormaali? L-koko on kyllä yleisin koko naisilla Suomessa. Eli L-koko on se normaalein ihminen, jos kerran on pakko lähteä luokittelemaan porukkaa...

Vierailija
19/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräs laardivyöry kirjaimellisesti liiskasi minut ikkunaa vasten, olin silloin itse kokoa s ja tämä otti läskeilleen kaiken elintilan ympäristöstä. Oli helvetin ahdistavaa olla ikkunaa vasten helteisessä hidastelevassa bussissa huohottavan haisevan läskin vieressä.

:D 

ap

Vierailija
20/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia kuljen omalla autolla. Haisevat ihmiset, ja niitä on paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä