Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi bussien istuimet ovat niin pienet!?

Vierailija
17.03.2023 |

Olen alkanut kiinnittää huomiota siihen, että kun istun HSL-busseissa vieruskaverin kanssa, eivät molemmat millään mahdu istuimiinsa. Eli toisen peppu aina menee osittain sinne käytävän puolelle. Ainoa poikkeus on, jos vieressä istuu lapsi. Samaten, kun tulee sisään bussiin ja kävelee käytävää pitkin, niin käytävän puolisten matkustajien kehonosat ovat osittain tiellä. Tällöin on mahdoton kävellä täydessä bussissa ilman, että osuu kropallaan käytäväpaikalla istuvien käsivarsiin. Todella kiusallista!

Kuvittelin, että olen vain itse lihava ja johtuu siitä (olen L-kokoinen nainen). Mutta kiinnitin huomiota tällä viikolla pariskuntaan, joka istui vierekkäin penkeillä. Molemmat tosi siroja ja xs-kokoisia. Silti naisen peppu oli puoliksi penkin ulkopuolella.

Mitä ihmettä! Osaako joku selittää tämän?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olen ainakin aina mahtununt siihen penkkiin ilman mitään ongelmia. Tänään bussissa vieressä istui arviolta L kokoinen nainen, ei mikään lihava varmasti normaalipainon rajoissa mutta selkeästi mua leveämpi ja tuli osittain mun penkin puolelle. Vuodenaika tientenkin varmasti myös vaikuttaa siinä mielessä että paksut talvitakin vie huomattavan paljon enemmän tilaa. Lisäksi ihan tilastollisesti ihmiset ovat isompikokoisia kuin vielä muutama vuosikymmen sitten ja ylipainoisuutta on paljon. 

Vierailija
82/83 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen upeitti, että olin tänään bussissa kevättakissa. Mahduin aivan hyvin samoille istuimille, joilla aiemmin teki tiukkaa. Noh, katsoin talvitakkiani, ja sehän on kuin Michelin-miehen renkaat. Eli öö... ongelma olikin liian massiivinen talvitakki.

Poistun vihellellen takavasemmalle..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen upeitti, että olin tänään bussissa kevättakissa. Mahduin aivan hyvin samoille istuimille, joilla aiemmin teki tiukkaa. Noh, katsoin talvitakkiani, ja sehän on kuin Michelin-miehen renkaat. Eli öö... ongelma olikin liian massiivinen talvitakki.

Poistun vihellellen takavasemmalle..

ap

lol

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan