Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitteko noin 6000 e lihavuusleikkaukseen?

Vierailija
17.03.2023 |

Olen muutamassa vuodessa lihonut noin 30 kg eli 60 kg-> 92 kg.
Laihdutuskuurilla olen ollut koko ikäni. Ketodieetillä olen saanut painon laskuun, mutta nyt olen painoni kanssa ennätyslukemissa.. Kuorsausta on alkanut olla ja veikkaan, että diabeteskin kolkuttelee ovella..

Olenkin harkinnut lihavusleikkausta Tallinnassa. Olen keski-ikäinen, keskituloinen nainen ja luulen, että saisin puolessa vuodessa säästettyä tuon rahan mikä lihavuusleikkaukseeen menee, mutta onhan se iso raha. Korot nousee, kustannukset nousee jne.

Terveyttäni tässä ajattelen, ylipaino vaikuttaa parisuhteeseeni ja masentaa muutenkin.

Mitä mieltä te olette?

Ja vielä, olen kyllä yrittänyt laihduttaa, Ongelmana on liian isot annokset, napostelu jne. Teen lisäksi pitkiä kävelylenkkejä ja pyöräilen työmatkat.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Olen köyhä muutenkin.

Aina peeaa.

Vierailija
62/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan pidän linjani kurissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vielä tässä

Olen siis entinen sporttipirkko, siksi tämä ottaa niin koville.

Ehkä vielä ensin koiran sitä diabeteslääkettä, se taitaa maksaa noin 100 e kuussa.

Vierailija
64/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin vaikka heti JOS saisin leikkauksen, mutta ehei: paino 67, pituus 165 ja ikä 50

Eli 50 vuotias ei saa leikkausta

??? Ikähän se sulla just sen keikkauksen estääkin

Vierailija
65/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sitäpä tässä pohdinkin, että kyllähän tuonkin rahan voisi käyttää muutenkin, vaikka asuntolainan ylimääräiseen lyhennykseen, uuteen sohvakalustoon tai vaikka osakkeisiin. 

Mutta olen niin ahdistunut tämän painoni kanssa, yrittänyt olen. En usko minkään PT:n minua auttavan, olen entinen himourheilija ja tiedän kyllä, että syön aivan liian isoja annoksia, liikaa hiilaria ja rasvaa. Mutta on vaan niin hemmetin vaikeaa yrittää muuttaa tapojaan. 

Liikunnan lisääminen toi vain armottomat lonkkakinut ja nyt ollaan taas liikkumatta sen aikaa kunhan noi lonkkakivut hellittää. Sitten taas kevyttä hölkkää ja kävelyä.

AP

Joudut niitä tapojasi muuttamaan leikkauksen jälkeenkin. Eikö olisi kuitenkin helpompi muuttaa niitä ilman elimistön silpomista?

Tämä!

Vierailija
66/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin liian lihava niin laittaisin vaikka enemmänkin.

Vierailija
67/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun itsellä riittää itsekuri ja suostunut näkemään vaivaa laihduttamisen eteen enkä vain oikase kirurgin pöydälle

Vierailija
68/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin vaikka heti JOS saisin leikkauksen, mutta ehei: paino 67, pituus 165 ja ikä 50

Eli 50 vuotias ei saa leikkausta

Niin, normaalipainoisia ei leikata.

Vierailija
69/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salille!

Vierailija
70/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sitäpä tässä pohdinkin, että kyllähän tuonkin rahan voisi käyttää muutenkin, vaikka asuntolainan ylimääräiseen lyhennykseen, uuteen sohvakalustoon tai vaikka osakkeisiin. 

Mutta olen niin ahdistunut tämän painoni kanssa, yrittänyt olen. En usko minkään PT:n minua auttavan, olen entinen himourheilija ja tiedän kyllä, että syön aivan liian isoja annoksia, liikaa hiilaria ja rasvaa. Mutta on vaan niin hemmetin vaikeaa yrittää muuttaa tapojaan. 

Liikunnan lisääminen toi vain armottomat lonkkakinut ja nyt ollaan taas liikkumatta sen aikaa kunhan noi lonkkakivut hellittää. Sitten taas kevyttä hölkkää ja kävelyä.

AP

Joudut muuttamaan elintapojasi leikkauksen jälkeenkin, ei se pelkkä leikkaus laihduta, vaan sen jälkeinen elämäntapojen muutos. Leikkaus ei myöskään suojaa lihomiselta, parin vuoden jälkeen monella alkaa paino nousta jos niitä elämäntapoja ei ole onnistuttu muuttamaan pysyvästi.

Olen ymmärtänyt, että leikkauksen myötä näläntunne katoaa. Helppohan se olisi olla syömättä, jos ei olisi nälkä.

Ketodieetilläkin katoaa nälkä ihan muutamassa päivässä. Riskit ovat huomattavasti pienemmät kuin leikkauksessa. Leikkauksen jälkeen et voi syödä juuri mitään, ketodieetillä voit syödä hyvää ruokaa mahan täyteen JA laihtua.

Se muutos sun pitää tehdä joka tapauksessa, miksi et tekisi sitä heti? Perehdy vhh:een kirjojen avulla ja aloita sitten pikkuhiljaa, aina ei tarvitse mennä edes äärirajoille, vaan voi aloittaa 50 g/pv hiilariannoksella.

Hyvä kirja sinulle luettavaksi: Sofie Hexeberg, Ruoalla terveeksi. Jopa 160-kilon lihavuudesta on mahdollista laihduttaa ilman leikkausta normaalipainoon.

Vierailija
71/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveys etunenässä kannattaa satsata. Hiljattain naapuri n 80v kertoi, kuinka oli lihonut n 30v sitten ja tietysti vuosien varrella aina vaan lisää. Oli ollut lukuisilla dieeteillä eikä niistä mitään apua.

Hän hakeutui lihavuusleikkauksedn, joita ei silloin tehty paljon. Paino putosi n 70kg kun oli pahimmillaan ollut liki 140kg.

Kiitti itseään ja elämäänsä kun tajusi mennä leikkaukseen. Nyt on painoa n 80kg, mutta kokee elämänsä hyväksi. Kevyempi olo ja jaksaminen on se kiitos, kun liiat kymmenet kilot saa karistettua.

äJa minä 55 v olen kuulemma liian vanha siihen leikkaukseen. Lisäksi vielä se että olen eläkkeellä eikä minusta koskaan tule työkuntoista niin ei minuun kannata satsata. Eli leikkaus mikä oli ihan alussa jo luvattu, evättiin. 

Vierailija
72/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Noihin leikkauksiin liittyy riskejä. Miksi et vain laihduta? Ketodieetti, jolla laihdutuksen jälkeen myös pysyt. Todella yksinkertaista.

Se on niin helppo sanoa vaikka alkoholistille, että senkun vaan lakkaat juomasta.  Ei ole vaikeaa! Tai narkomaanille, että lopetat vaan aineiden käytön. Todella yksinkertaista hei!

Vierailija
73/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kyllä.

Olen ikuisesti kiitollinen omasta päätöksestäni ja olen ollut jo 8 vuotta normipainoinen. 

Mikään helppo juttu se ei ole, mutta vaivan väärtti. Sanokoon kuka randomi täti mitä tahansa, minun kohdallani oli elämäni paras päätös. 

Miten niin sun päätös? Minäkin päätin vuosien harkinnan jälkeen että hakeudun siihen leikkaukseen, mutta käytyäni kaikki ene-diettit sun muut, lääkäri nauroikin päin naamaa että et sä siihen leikkaukseen pääse, et sä sillä onnelliseksi tule! Sen jälkeen masennuin ja ahdistuin niin paljon että aloin 12 vuoden tupakoimattomuuden jälkeen taas polttaa, ja vuosien raittiuden jälkeen aloin tissutella iltaisin, etten itkisi koko aikaa. Nyt on kovat selkä- ja lonkkakivut yms vaivoja. Eikä ozempiciakaan enää saa. Elämäni meni viemäristä alas. 

Vierailija
74/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP vielä tässä

Olen siis entinen sporttipirkko, siksi tämä ottaa niin koville.

Ehkä vielä ensin koiran sitä diabeteslääkettä, se taitaa maksaa noin 100 e kuussa.

Sehän tässä hauskaa onkin kun sitä ei enää saa mistään.

Vierailija
75/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Noihin leikkauksiin liittyy riskejä. Miksi et vain laihduta? Ketodieetti, jolla laihdutuksen jälkeen myös pysyt. Todella yksinkertaista.

Se on niin helppo sanoa vaikka alkoholistille, että senkun vaan lakkaat juomasta.  Ei ole vaikeaa! Tai narkomaanille, että lopetat vaan aineiden käytön. Todella yksinkertaista hei!

Jos on ruokariippuvuus, ts. Hiilihydraattiriippuvuus, se ei lähde leikkauksella pois. Syömisen lopettaminen kokonaan kun ei ole vaihtoehto. Siksi juuri pitää poistaa ruokavaliosta ne ruoka-aineet, jotka sitä riippuvuutta pitävät yllä, muuten leikkaus on täysin turha. Joillekin se on helppoa, toisten pitää tehdä enemmän itsensä kanssa töitä, jotta ruokasuhde tervehtyy.

Vierailija
76/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyteen en ole valmis käyttämään penniäkään, ellei sitten joku ulkonäkö plus tetveys siinä samalla eli laihdutukseen ehkä jos olisi ylimääräistä rahaa tuon verran. Muitakin rahareikiä on.

Vierailija
77/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon 30kg saat vuodessa pois helposti, jos kantti kestää treenata kunnolla 5x viikossa, ja syöt terveellisesti. Parantaa sun terveyttä noin niiku muutenkin.

Liian nopeaa laihduttamista suosittelet, ei ole pysyvä tulos.

Vierailija
78/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon 30kg saat vuodessa pois helposti, jos kantti kestää treenata kunnolla 5x viikossa, ja syöt terveellisesti. Parantaa sun terveyttä noin niiku muutenkin.

Liian nopeaa laihduttamista suosittelet, ei ole pysyvä tulos.

Laihdutin 20 raskauskiloa pois neljässä kuukaudessa, ei ole näkynyt niitä 20 vuoteen. Tuo laihtumisen aikainen ruokavalio on edelleen ns. Päällä, miksi söisin sitä ruokaa, jolla lihoin, kun voin syödä parempaa ruokaa, joka ei lihota minua?

Vierailija
79/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ton summan personaltraineriin ja psykologiin. Henkilökohtaiseen valmennukseen, en mihinkään nettivalmennukseeen.

Vierailija
80/124 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ruokariippuvuus, ts. Hiilihydraattiriippuvuus, se ei lähde leikkauksella pois. Syömisen lopettaminen kokonaan kun ei ole vaihtoehto. Siksi juuri pitää poistaa ruokavaliosta ne ruoka-aineet, jotka sitä riippuvuutta pitävät yllä, muuten leikkaus on täysin turha. Joillekin se on helppoa, toisten pitää tehdä enemmän itsensä kanssa töitä, jotta ruokasuhde tervehtyy.

Tavallaan syömisen lopettaminen kokonaan on ratkaisu. Viikko pelkkää vettä, niin moni ruokariippuvuus ja ylipäätään ruokailuun kohdistuva riippuvuus on poissa.

Tutki paastoamista ja pätkäpaastoa. Niistä löytyy apu.

Menisin tolla summalla vaikka johonkin muutaman kuukauden hoitojaksolle johonkin terveysklinikalle. En lähtis silpomaan itseäni mistään hinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi