Laittaisitteko noin 6000 e lihavuusleikkaukseen?
Olen muutamassa vuodessa lihonut noin 30 kg eli 60 kg-> 92 kg.
Laihdutuskuurilla olen ollut koko ikäni. Ketodieetillä olen saanut painon laskuun, mutta nyt olen painoni kanssa ennätyslukemissa.. Kuorsausta on alkanut olla ja veikkaan, että diabeteskin kolkuttelee ovella..
Olenkin harkinnut lihavusleikkausta Tallinnassa. Olen keski-ikäinen, keskituloinen nainen ja luulen, että saisin puolessa vuodessa säästettyä tuon rahan mikä lihavuusleikkaukseeen menee, mutta onhan se iso raha. Korot nousee, kustannukset nousee jne.
Terveyttäni tässä ajattelen, ylipaino vaikuttaa parisuhteeseeni ja masentaa muutenkin.
Mitä mieltä te olette?
Ja vielä, olen kyllä yrittänyt laihduttaa, Ongelmana on liian isot annokset, napostelu jne. Teen lisäksi pitkiä kävelylenkkejä ja pyöräilen työmatkat.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä muuten, että korkean verenpaineen hoitoon kuuluu terveellinen ruokavalio ja näillä "sukurasitteisilla ihmisillä" se ruokavalio on aina todella huono.
Jos he söisivät vuoden tuoreita kasviksia, söisi pääsääntöisesti kasvisperäisiä proteineja (+kalaa kerran viikossa), jättäisi suolan, kerman, voin ja kaikkien eläinperäisten tuotteiden käytön pois + lisäisivät liikuntaa, niin se verenpaine kyllä niiltä "sukurasitteisiltakin" ihmisiltä laskisi normaaliin.
Että tekee vihaiseksi lukea näitä kommentteja, kun on juuri seurannut vierestä kuinka toinen on laihduttanut 30kg ja pysynyt normaalipainossa vuosia, alkanut liikkumaan aktiivisesti ja monipuolisesti, muuttanut ruokavalionsa terveelliseksi ja kevyeksi ja joutui silti verenpainelääkitykselle sukurasituksen takia. Mene sinä roskiin mielipiteittesi kanssa.
No, sehän riippuu minkälaiseksi on sen ruokavalionsa muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä muuten, että korkean verenpaineen hoitoon kuuluu terveellinen ruokavalio ja näillä "sukurasitteisilla ihmisillä" se ruokavalio on aina todella huono.
Jos he söisivät vuoden tuoreita kasviksia, söisi pääsääntöisesti kasvisperäisiä proteineja (+kalaa kerran viikossa), jättäisi suolan, kerman, voin ja kaikkien eläinperäisten tuotteiden käytön pois + lisäisivät liikuntaa, niin se verenpaine kyllä niiltä "sukurasitteisiltakin" ihmisiltä laskisi normaaliin.
Että tekee vihaiseksi lukea näitä kommentteja, kun on juuri seurannut vierestä kuinka toinen on laihduttanut 30kg ja pysynyt normaalipainossa vuosia, alkanut liikkumaan aktiivisesti ja monipuolisesti, muuttanut ruokavalionsa terveelliseksi ja kevyeksi ja joutui silti verenpainelääkitykselle sukurasituksen takia. Mene sinä roskiin mielipiteittesi kanssa.
Minulta juuri kuoli yksi sukulaismies seisovilta jaloiltaan kaikkien yllätykseksi. Hän oli ollut koko ikänsä hoikka, vaimonsa tekemää normi kotiruokaa syövä ja erittäin hyväkuntoinen (teki raskaita metsätöitä ja auttoi lapsiaan maataloustöissä eläkkeelle päästyäänkin). Hänellä oli sepelvaltimot aivan tukossa. Meidän suvussa on korkeaa kolesterolia, eikä siihen pysty vaikuttamaan kuin tiettyyn pisteeseen saakka.
Eli sama olla liikkumatta ja ahmia roskaruokaa päivittäin.
Vai mitä haet?
Jos he söisivät vuoden tuoreita kasviksia, söisi pääsääntöisesti kasvisperäisiä proteineja (+kalaa kerran viikossa), jättäisi suolan, kerman, voin ja kaikkien eläinperäisten tuotteiden käytön pois + lisäisivät liikuntaa, niin se verenpaine kyllä niiltä "sukurasitteisiltakin" ihmisiltä laskisi normaaliin."
Hain sitä, että verenkiertoelimistön kuntoon ja toimintaan liittyvä sukurasite ei ole vaan keksitty juttu. Totta kai terveet elämäntavat kannattavat.
Lihot takaisin, usko vain. Vatsalaukku kun venyy.
Niin, kolesteroli on vaikea asia jos on valmiiksi hoikka. Hirveästi ei enää itse voi siihen vaikuttaa. Tai no liikuntaa voi lisätä ja ruokavalion muuttaa, mutta ei ihan rajattomasti. Minulla on kolesterolit koholla vaikka kaikki elämäntavoissa on kunnossa, enkä enempää halua laihduttaa, kun olisin sitten alipainoinen.