Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös miettinyt miksi poikia painetaan alas ja vähätellään, eikä siihen kukaan ole kiinnostunut tekemään mitään muutosta. Kukaan ei puhu niin rumasti omista pojistaan kuin tytöistään.

Siis tietysti kukaan ei puhu tytöistä niin rumasti kuin pojista. Poikia haukutaan ihan avoimesti ihan pienestä asti. Se on vitsiä. Aina ne aiheuttaa ongelmia ja on rasittavia.. hehheh...

Mulla on ihana aikuinen poika, paras ikinä. Pitää huolta perheestään, omaa terveellisiä harrastuksia, on oma koti ja vakityö. Auttaa myös minua välillä, kun ehtii. Osaa kuunnella ja myötäelää, mikä on harvinaista tänä aikana. 10+++ mun pojalle!

Kaikki tismalleen asioita, joita tyttäriltä/miniöiltä odotetaan itsestäänselvästi, eikä heitä tulisi mieleenkään erikseen niistä kiitellä.

Seiskan naisia tuolla tekemisen ja huolehtimisen tasolla.

En tiedä elääkö ihmiset todella näin eri todellisuuksissa, mutta itse alle 40 v naisena en tunne yhtäkään itseni ikäistä naista, joka kyettäisiin alistamaan johonkin tuollaisiin pölyisiin malleihin jossa heihin kohdistuu jotain "odotuksia". Wtf? Ja tunnen monenlaisia, on koulutettuja ja kouluttamattomia... No kaupunkilaisia olemme kylläkin tällä hetkellä kaikki. Mutta monella maalaistaustaa.

Kukaan ei tee yhtään enempää mitä haluaa. Ja miehet tekee osansa tasan tarkkaan.

Missäpäin Suomea on tuollaista? En tunnista yhtään.

Tyypillistä naista. Omat kokemukset kumoaa jopa tilastolliset faktat. Minä en tiedä, minä en tunne, jne = ovat asioita joita ei ole olemassa?

Voi ei sinua ja ymmärryskykyäsi. Missä pyrin kumoamaan tilastollisia faktoja? En käsittääkseni missään.

Olen kyllä erittäin kiinnostunut niistä tilastoista, joissa osoitetaan että naisilta todella vaaditaan noita em asioita. Voitko laittaa? Ja nyt siis tosiaan faktoja, kiitos! Ei mitään "naisista tuntuu että joulukortit pitää lähettää" -shittiä. Vaan osoitus siitä, että joku todella vaatii.

Vierailija
102/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Ei ole omassa päässä. Yhä edelleen on ihmisillä voimakkaat käsitykset siitä, millainen tytön ja naisen kuuluu olla ja miten kuuluu elää. Samoin on myös pitkä liuta asioita, joita ei saa tehdä tai olla, koska ei ole sopivaa tytölle/ naiselle.

Ja turha alkaa vastakkainasetteluun, että kyllä pojilla myös, koska niin onkin. Ne vaan aiheutuu siitä samasta juurisyystä eikä kumpikaan ole oikein.

Pojilla myös on laajempi valinnanvapaus suhteessa omaan elämäänsä. Pojilla on lupa valita ura ja jättää perhe tekemättä. Nainen nähdään syntymästä saakka tulevana kotiäitinä ja siitä ne rajoitukset johtuvat. Jos naisia ei nähtäisi pelkkinä kotiäiteinä ja miehet tekisivät puolet perhevapaista, katoaisi myös miehille asetettu perheen elatusvastuu.

Miettikääs vaikka ihmisten suhtautumista poikaan, joka pyörittää useita tyttöystäviä ja vaihtaa usein uuteen vrt tyttöä, joka käyttäytyy samoin.

Poika nähdään tosi coolina ja kyllä on hyvä kun on vientiä. Tyttö on kelvoton hu o r a.

Luultavasti juontaa juurensa siitä, että tyttö voi tulla raskaaksi ja aviotonta lasta kukaan ei elätä. Poika taas voi koska vaan väittää ettei se ole hänen ja lähteä lätkimään.

Olipas vanhanaikainen viesti. Olen syntynyt 90-luvun lopulla enkä kyllä pysty allekirjoittamaan mitään sanomaasi. Ihan yhtä sikoja on kaikki useaa pyörittävät eikä mun tai kavereideni niskaan ole ollut kukaan hönkimässä lastenteosta. Yhdellä kaverillani on kaksi lasta ja hän elättää yrityksellään vielä opiskelevaa miestänsä, lastensa isää. Mun mieheni taas haluaa viettää koko isyyslomansa kotona, kun meidän lapsi nyt syksyllä syntyy.

Mun kommentti koski asenteita, ei sitä, mitä ihmiset tekee. Itsekin olen korkeasti koulutettu nainen ja tienaan saman verran kuin mieheni. Itse en ole halunnut lapsia, mutta saanut siitä painostusta todella paljon. Yläasteella ollessani vuosina 1997-1999, muistan hyvin elävästi, miten tyttöjä h u o r i t eltii n ja säännöt oli ihan erit tytöille ja pojille. Esim. Pojat sai olla yökylässä tyttöystävien luona, mutta vanhemmat päättivät yhteistuumin, että tyttöjen ei ole sopivaa yöpyä poikien luona 😂 Ja en ole maalta, vaan yhdestä keskikokoisesta kaupungista.

Mutta joo, sun kommentti vaikutti siltä, että olet mies, etkä huomaa epäkohtia, jotka eivät kohdistu omaan vertaisryhmääsi.

Ihan olen raskaana oleva 26v nainen. Kuten edellisessä viestissäni sanoin.

Eipä ihme, että raskaana olevaa 26-vuotiasta ei painosteta lastentekoon 😂

No mut hieno homma, jos tosiaan et mitään ole kohdannut ja toki ikäsi huomioon ottaen voi olla tottakin ja hyvä niin. Sehän kertoo, että pikkuhiljaa saadaan asenteet korjaantumaan. Ysärillä oli meno ainakin melko hirveää.

Ja vaikea uskoa, että kaikkien nykylasten vanhempien asenteet olisi vielä muuttuneet, fiksuimpien kyllä.

N40

Olen elänyt koko elämäni Suomessa, jossa naisilla on ollut täysin yhdenvertaiset mahdollisuudet tehdä mitä tahansa kuin miehillä. Olen 70-luvulla syntynyt, 80-luvun lapsi ja 90-luvun nuori, joka en ole koskaan edes ajatellut, etteikö nainen olisi pätevä tekemään mitä tahansa. Milloinkaan omassa nuoruudessani en muista, että olisimme (ikäpolveni siis) koskaan ikinä ajatelleet, ettei nainen voi käyttäytyä noin, että tuo on miehen työ ja tämä on naisen paikka. Minun sukupolveni on aina ajatellut, että kaikki, jokainen ihminen voi tehdä mitä haluaa.

Sinä olet elänyt feministikuplassa.

Itse olen syntynyt 80-luvun lopulla, eikä minun elämäni aikana naisilla ole ollut vapautta elää kuten itse haluaa.

Älä jaksa valehdella. Kyllä meillä oli. -85

Meillä ei ollut. Jos joku tässä valehtelee, niin sinä.

Sinä puhut vain omasta näkökulmasta. Älä puhu meidän muiden naisten puolesta yhtään mitään. Jos olet jossain lahkossa elänyt tms. niin se on toki vaikuttanut sinun mahdollisuuksiisi

En ole elänyt missään lahkossa, vaan ihan tavallisella tapakristityllä eteläpohjalaisella maaseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju selventää hyvin sen, miksi kaikkia ahdistaa ja miksi mikään ei muutu.

Sitä se ei selvennä, miksi porukalla on aivan mahdoton hinku tulla mitätöimään toisten kokemuksia.

Joka vuosi tehdään tutkimukset, joista selviää, että tyttöjä ja naisia ahdistaa painostus elää elämää eri tavalla kuin he itse haluaisivat. Joku esittää siihen syyt, että joo totta, nämä pätivät jo 30-vuotta sitten myös. Ja taas joku alkaa väittää että ei ole totta, koska minäminä en ole huomannut!! Ja miten muka voisi sama asia kuin 30-vuotta sitten ahdistaa myös nykypäivänä.

Asioiden parantaminen ei vaikeuta kenenkään elämää. Jos jokin on sallittua yhdelle, miksi ei kaikille? Jos jokin on kiellettyä yhdeltä, miksi ei kaikilta? Jos yhdellä on velvollisuus asiaan x, miksi ei kaikilla ole samaa velvollisuutta?!

Ei ole niin vaikeaa!! Eikä haittaa ketään, mutta hyödyttää kaikkia.

Vierailija
104/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on äärimmäisen nais- ja äitivihamielinen maa, jossa ei todellakaan välitetä paskaakaan, jos naiselle/äidille tulee paha mieli. Naisen/äidin kuuluu kärsiä. Ja tästä totta vie huolehtivat ihan kaikki.

Feministien propaganda on taas osunut ja uponnut ja lujaa. Tosiasiassa nimenomaan Suomessa ja muissa pohjoismaissa nainen pääsee kaikessa helpommalla kuin mies. 

Ja sinä olet näköjään hörppinyt ihan olan takaa äärioikeiston kilttimiesten propagandaa. Naisilla on kaikki hyvin ja kaikki on naisten vika. Sunlaiset miehet olisivat tyytyväisiä ainoastaan siten että tasa-arvoa ei enää olisi, vähän lähi-idän mallia missä naiset pysyy vaan kotona nyrkin ja hellan välissä 🙄

Vierailija
105/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt opetetaan olemaan uhreja. Pojat puolestaan opetetaan häpeään, kun heitä suoremmin tai epäsuoremmin pidetään väkivaltaan taipuvaisina. Aivan kuin pojissa olisi sisäsyntyinen tapa olla väkivaltainen, josta pitäisi opetella pois. Se on ihan yhtä järjetöntä kuin väittää naisten olevan sisäsyntyisiä lastentappajia, kun tilastojen valossa suurin osa lasten murhista on naisten tekemiä.

Tilastojen valossa, jos vastasyntyneen heitteillejättöjä ei huomioida, miehet tappaa lapsia moninkertaisesti enemmän kuin naiset.

Väärin. 2003-2019, 1-14-vuotiaat surmatut: Naiset 20, miehet 26. Tämäkö on moninkertaisesti enemmän?

Lähde: Kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutti

Ja alle 1-vuotiaissa luvut ovat: Naiset 32, miehet 2. Eikä puhuta heitteillejätöstä. 

Kuten täälläkin on miehet kertoneet/kommentoineet, niineihän miehet edes halua olla missään tekemisissä alle vuoden ikäisen lapsen kanssa, vaan isä haluaa astua remmiin vasta sitten, kun lapsi on 1-2 vuotias ja vaikeimmat/väsyttävimmät ajat on jo takanapäin.

Olisi todella ihme, jos miehet ehtisi listiä enemmän vauvoja, kun eivät he edes vietä aikaa pienten lasten kanssa. Jos miehet hoitaisivat noita alle vuoden ikäisiä lapsia saman verran, kun naiset nyt( naiset varmaan hoitaa 90%) niin luvut olisivat ihan jotakin muuta. 

Osa noista tapauksista menee edelleen sen lapsivudespykoosin/raskaudenjälkeisen masennuksen piikkiin,mutta miehethän viisaina väittävät, että tuollaisia ole olemassakaan.  Eipä tietenkään, kun eivät itse joudu sen hormooniryöpyn kohteeksi, mikä naisilla on raskauden ja synnytyksen jälkeen.

Miehet surmaan huomattavasti enemmän kun otetaan huomioon ikäluokat joiden kanssa he ovat tekemisissä, eli yli 2v-100v ikäiset. Naiset surmaa yli 2-100v hyvin vähän miehiin verraten vaikka molemmat ovat tekemisissä suunnilleen yhtä paljon näiden ihmisten kanssa. 

Ja miehet todellakin listii aikuisia naisia ihan eri tahtiin, kun naiset miehiä, väitä mitä väität. Tilastot puhuu puolestaan.

Sinun logiikkaasi mukaillen: Miehillä on myös paremmat mahdollisuudet tosiaan saada homma hoidettua siihen "listimiseen" asti. Siksihän naiset käyttää erilaisia keinoja kuin miehet, kuten myrkyttämistä tms. Nainen ei saa miestä helposti hakattua tai kuristettua.

Naiset tekee huomattavasti enemmän väkivaltaa, mitä tilastoidaan. Pienet lapset ja miehet ei raportoi, eikä tee ilmoituksia. Uhritutkimuksissa tai muuta kautta sitten tulevat ilmi.

Laitappa jotain oikeitä lähteitä. Olet selvästi päättänyt uhriutua koko miessukupuolen puolesta ja taistelet vastaan oikeita tilastoja jossa kerrotaan miesten olevan väkivaltaisempia. Vaikka kuinka yrität muuttaa toden taiaksi puhumalla "tilastoimattomista naishakkaajista" niin totta se ei ole ja tiedät sen itsekkin.

Vierailija
106/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt opetetaan olemaan uhreja. Pojat puolestaan opetetaan häpeään, kun heitä suoremmin tai epäsuoremmin pidetään väkivaltaan taipuvaisina. Aivan kuin pojissa olisi sisäsyntyinen tapa olla väkivaltainen, josta pitäisi opetella pois. Se on ihan yhtä järjetöntä kuin väittää naisten olevan sisäsyntyisiä lastentappajia, kun tilastojen valossa suurin osa lasten murhista on naisten tekemiä.

Tilastojen valossa, jos vastasyntyneen heitteillejättöjä ei huomioida, miehet tappaa lapsia moninkertaisesti enemmän kuin naiset.

Väärin. 2003-2019, 1-14-vuotiaat surmatut: Naiset 20, miehet 26. Tämäkö on moninkertaisesti enemmän?

Ja alle 1-vuotiaissa luvut ovat: Naiset 32, miehet 2. Eikä puhuta heitteillejätöstä. 

Kuten täälläkin on miehet kertoneet/kommentoineet, niineihän miehet edes halua olla missään tekemisissä alle vuoden ikäisen lapsen kanssa, vaan isä haluaa astua remmiin vasta sitten, kun lapsi on 1-2 vuotias ja vaikeimmat/väsyttävimmät ajat on jo takanapäin.

Olisi todella ihme, jos miehet ehtisi listiä enemmän vauvoja, kun eivät he edes vietä aikaa pienten lasten kanssa. Jos miehet hoitaisivat noita alle vuoden ikäisiä lapsia saman verran, kun naiset nyt( naiset varmaan hoitaa 90%) niin luvut olisivat ihan jotakin muuta. 

Osa noista tapauksista menee edelleen sen lapsivudespykoosin/raskaudenjälkeisen masennuksen piikkiin,mutta miehethän viisaina väittävät, että tuollaisia ole olemassakaan.  Eipä tietenkään, kun eivät itse joudu sen hormooniryöpyn kohteeksi, mikä naisilla on raskauden ja synnytyksen jälkeen.

Miehet surmaan huomattavasti enemmän kun otetaan huomioon ikäluokat joiden kanssa he ovat tekemisissä, eli yli 2v-100v ikäiset. Naiset surmaa yli 2-100v hyvin vähän miehiin verraten vaikka molemmat ovat tekemisissä suunnilleen yhtä paljon näiden ihmisten kanssa. 

Ja miehet todellakin listii aikuisia naisia ihan eri tahtiin, kun naiset miehiä, väitä mitä väität. Tilastot puhuu puolestaan.

Sinun logiikkaasi mukaillen: Miehillä on myös paremmat mahdollisuudet tosiaan saada homma hoidettua siihen "listimiseen" asti. Siksihän naiset käyttää erilaisia keinoja kuin miehet, kuten myrkyttämistä tms. Nainen ei saa miestä helposti hakattua tai kuristettua.

Naiset tekee huomattavasti enemmän väkivaltaa, mitä tilastoidaan. Pienet lapset ja miehet ei raportoi, eikä tee ilmoituksia. Uhritutkimuksissa tai muuta kautta sitten tulevat ilmi.

Laitappa jotain oikeitä lähteitä. Olet selvästi päättänyt uhriutua koko miessukupuolen puolesta ja taistelet vastaan oikeita tilastoja jossa kerrotaan miesten olevan väkivaltaisempia. Vaikka kuinka yrität muuttaa toden taiaksi puhumalla "tilastoimattomista naishakkaajista" niin totta se ei ole ja tiedät sen itsekkin.

Moniko mies on Suomessa pakastanut vauvojaan? - eri

Vierailija
107/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko mies on Suomessa pakastanut vauvojaan? - eri

Miesten ei tarvitse kun ovat aina voineet ihan vain häippästä.

Vierailija
108/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että sinun mielestäsi tytöt leikkivät uhria kun tässäkin ketjussa on ainakin 4 viestiä siitä kuinka poikaparat ovat "niitä oikeita uhreja". Kyllä miehetkin uhriutuu jatkuvasti mutta eivät miellä sitä uhriutumiseksi.

Asiaa on syytä pohtiä näinkin päin, koska meillä on koko tieteenala jonka tarkoitus on ideologisesti miesvihaisesti uhriuttaa naiset ja syyttää kaikesta miehiä.  Eikö edes saa kysyä että jospa onkin näin päin?

Vierailija
109/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että sinun mielestäsi tytöt leikkivät uhria kun tässäkin ketjussa on ainakin 4 viestiä siitä kuinka poikaparat ovat "niitä oikeita uhreja". Kyllä miehetkin uhriutuu jatkuvasti mutta eivät miellä sitä uhriutumiseksi.

Asiaa on syytä pohtiä näinkin päin, koska meillä on koko tieteenala jonka tarkoitus on ideologisesti miesvihaisesti uhriuttaa naiset ja syyttää kaikesta miehiä.  Eikö edes saa kysyä että jospa onkin näin päin?

Ja sulle on kerrottu, että ei ole. Ole hyvä.

Vierailija
110/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on äärimmäisen nais- ja äitivihamielinen maa, jossa ei todellakaan välitetä paskaakaan, jos naiselle/äidille tulee paha mieli. Naisen/äidin kuuluu kärsiä. Ja tästä totta vie huolehtivat ihan kaikki.

Feministien propaganda on taas osunut ja uponnut ja lujaa. Tosiasiassa nimenomaan Suomessa ja muissa pohjoismaissa nainen pääsee kaikessa helpommalla kuin mies. 

Ja sinä olet näköjään hörppinyt ihan olan takaa äärioikeiston kilttimiesten propagandaa. Naisilla on kaikki hyvin ja kaikki on naisten vika. Sunlaiset miehet olisivat tyytyväisiä ainoastaan siten että tasa-arvoa ei enää olisi, vähän lähi-idän mallia missä naiset pysyy vaan kotona nyrkin ja hellan välissä 🙄

Hieno olkiukko. Kuitenkin naistenkin jo aiemmin huono mielenterveys on edelleen romahtanut juuri tämän hallituksen aikana. Pitäisikö muutenkin menestystä mitata pehmeillä arvoilla ja sillä miten ihmisllä oikeasti menee eli ei kovin hyvin? 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyttojen-ja-naisten-masennuslaakkei…

Vierailija
111/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla todellakin on kaikki hyvin. Tässä asioita, mitkä ovat naisilla paremmin tässä yhteiskunnassa:

-Tytöt saavat samoilla tiedoilla parempia numeroita koulussa

-Naisten ei tarvitse mennä armeijaan/siviilipalvelukseen

-Naiset saavat samoista rikoksista miehiä lievempiä tuomioita

-Naista uskotaan herkemmin huoltajuuskiistoissa ja ne päätetään lähes aina täysin naisen mielen mukaisesti

-Naisia uskotaan herkemmin esim. terveydenhuollossa ja sosiaalitoimessa, ja näin ollen naiset saavat helpommin apua ja erilaisia tukia

-Naisille järkätään kovasti kiintiöpaikkoja ns. perinteisille miesten aloille (niihin mukaviin töihin) ja jopa pörssiyhtiöiden hallituksiin, mutta enpä ole kuullut että miehillä olisi kiintiöitä mihinkään naisvaltaisiin töihin

Pystytkö kumoamaan mitään näistä? Mitä etuja mielestäsi miehellä on tässä yhteiskunnassa, kun itse en keksi yhtäkään? 

Vierailija
112/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla todellakin on kaikki hyvin. Tässä asioita, mitkä ovat naisilla paremmin tässä yhteiskunnassa:

-Naista uskotaan herkemmin huoltajuuskiistoissa ja ne päätetään lähes aina täysin naisen mielen mukaisesti

-Naisia uskotaan herkemmin esim. terveydenhuollossa ja sosiaalitoimessa, ja näin ollen naiset saavat helpommin apua ja erilaisia tukia

-Naisille järkätään kovasti kiintiöpaikkoja ns. perinteisille miesten aloille (niihin mukaviin töihin) ja jopa pörssiyhtiöiden hallituksiin, mutta enpä ole kuullut että miehillä olisi kiintiöitä mihinkään naisvaltaisiin töihin

Pystytkö kumoamaan mitään näistä? Mitä etuja mielestäsi miehellä on tässä yhteiskunnassa, kun itse en keksi yhtäkään? 

No noistahan on kaikki muut tilastojen väärinlukua paitsi tuo armeija-juttu. Ja sekin on noin ainoastaan siksi, kun miehet vastustaa yhtäläistä asevelvollisuutta 😂 Naiset haluaisi senkin tasapäistää, mutta ei käy. Sittenhän miehillä ei olis enää mitään millä päteä.

Vierailija
113/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

No noistahan on kaikki muut tilastojen väärinlukua paitsi tuo armeija-juttu. Ja sekin on noin ainoastaan siksi, kun miehet vastustaa yhtäläistä asevelvollisuutta 😂 Naiset haluaisi senkin tasapäistää, mutta ei käy. Sittenhän miehillä ei olis enää mitään millä päteä.

Tilastojen väärinlukua? Avaapa hieman tätä ajatustasi. Eli onko nyt niin, että tilastot voidaan kumota aina tarvittaessa ja todeta, että totuus löytyy jostain niiden takaa? 

Vierailija
114/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Tilastojen väärinlukua? Avaapa hieman tätä ajatustasi. Eli onko nyt niin, että tilastot voidaan kumota aina tarvittaessa ja todeta, että totuus löytyy jostain niiden takaa? 

Se, että kaksi asiaa tapahtuu yhtä aikaa, ei kerro syy-seuraussuhteesta mitään. Ihan samalla tavalla voidaan lukea tilastoista, että jäätelön syöminen lisää hukkumista. Joo, ne esiintyy kyllä yhtä aikaa, mutta se mikä hukkumisen aiheuttaa, ei ole jäätelö. Syy, miksi ne esiintyy yhtä aikaa on kesä. Kesällä syödään paljon jäätelöä ja uidaan/ veneillään paljon. Mitä enemmän ollaan vesillä, sitä enemmän tapahtuu hukkumisia.

Ja kaikkiin noihin sun esimerkkeihin on ihan vastaavanlainen selitys olemassa. Jos sen haluaa jättää mainitsematta, saa toki minkä tahansa aineiston näyttämään just miltä haluaa, kuten kommentissasi yrität. Armeija- juttu on noista ainut, mikä on totta ja sekin miesten omaa syytä.

Tilastotieteilijä

Vierailija
115/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko nyt niin, että kun Suomessa on vuoden aikana xx määrä jostain rikoksesta syytettyjä oikeudessa, sekä miehiä että naisia, niin miesten niistä saamat keskimäärin kovemmat tuomiot johtuvat siitä, että miehiä on syytettyinä enemmän? Vai siis mitä yrität sanoa? Eikö samasta rikoksesta kuuluisi saada sama tuomio riippumatta siitä onko kyseessä mies vai nainen? 

Vierailija
116/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Mutta joo, tästä lähtien naisten syrjintää todistavat tilastot voitaneen kumota samalla tavalla olankohautuksella? Esim. tää naisten euro on 80 senttiähän menee yhä feministeille läpi, vaikka se on monesti todistettu että se on vähintään 96 senttiä. Ja toinen asia on tämä perheen kotitöiden määrä, joka on Suomessa melkein minuutilleen sama, mutta muissa Pohjoismaissa miehelle jää vähemmän ns. "omaa aikaa" kuin naiselle. 

Vierailija
117/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Ei ole omassa päässä. Yhä edelleen on ihmisillä voimakkaat käsitykset siitä, millainen tytön ja naisen kuuluu olla ja miten kuuluu elää. Samoin on myös pitkä liuta asioita, joita ei saa tehdä tai olla, koska ei ole sopivaa tytölle/ naiselle.

Ja turha alkaa vastakkainasetteluun, että kyllä pojilla myös, koska niin onkin. Ne vaan aiheutuu siitä samasta juurisyystä eikä kumpikaan ole oikein.

Pojilla myös on laajempi valinnanvapaus suhteessa omaan elämäänsä. Pojilla on lupa valita ura ja jättää perhe tekemättä. Nainen nähdään syntymästä saakka tulevana kotiäitinä ja siitä ne rajoitukset johtuvat. Jos naisia ei nähtäisi pelkkinä kotiäiteinä ja miehet tekisivät puolet perhevapaista, katoaisi myös miehille asetettu perheen elatusvastuu.

Miettikääs vaikka ihmisten suhtautumista poikaan, joka pyörittää useita tyttöystäviä ja vaihtaa usein uuteen vrt tyttöä, joka käyttäytyy samoin.

Poika nähdään tosi coolina ja kyllä on hyvä kun on vientiä. Tyttö on kelvoton hu o r a.

Luultavasti juontaa juurensa siitä, että tyttö voi tulla raskaaksi ja aviotonta lasta kukaan ei elätä. Poika taas voi koska vaan väittää ettei se ole hänen ja lähteä lätkimään.

Olipas vanhanaikainen viesti. Olen syntynyt 90-luvun lopulla enkä kyllä pysty allekirjoittamaan mitään sanomaasi. Ihan yhtä sikoja on kaikki useaa pyörittävät eikä mun tai kavereideni niskaan ole ollut kukaan hönkimässä lastenteosta. Yhdellä kaverillani on kaksi lasta ja hän elättää yrityksellään vielä opiskelevaa miestänsä, lastensa isää. Mun mieheni taas haluaa viettää koko isyyslomansa kotona, kun meidän lapsi nyt syksyllä syntyy.

Mun kommentti koski asenteita, ei sitä, mitä ihmiset tekee. Itsekin olen korkeasti koulutettu nainen ja tienaan saman verran kuin mieheni. Itse en ole halunnut lapsia, mutta saanut siitä painostusta todella paljon. Yläasteella ollessani vuosina 1997-1999, muistan hyvin elävästi, miten tyttöjä h u o r i t eltii n ja säännöt oli ihan erit tytöille ja pojille. Esim. Pojat sai olla yökylässä tyttöystävien luona, mutta vanhemmat päättivät yhteistuumin, että tyttöjen ei ole sopivaa yöpyä poikien luona 😂 Ja en ole maalta, vaan yhdestä keskikokoisesta kaupungista.

Mutta joo, sun kommentti vaikutti siltä, että olet mies, etkä huomaa epäkohtia, jotka eivät kohdistu omaan vertaisryhmääsi.

Ihan olen raskaana oleva 26v nainen. Kuten edellisessä viestissäni sanoin.

Eipä ihme, että raskaana olevaa 26-vuotiasta ei painosteta lastentekoon 😂

No mut hieno homma, jos tosiaan et mitään ole kohdannut ja toki ikäsi huomioon ottaen voi olla tottakin ja hyvä niin. Sehän kertoo, että pikkuhiljaa saadaan asenteet korjaantumaan. Ysärillä oli meno ainakin melko hirveää.

Ja vaikea uskoa, että kaikkien nykylasten vanhempien asenteet olisi vielä muuttuneet, fiksuimpien kyllä.

N40

Olen elänyt koko elämäni Suomessa, jossa naisilla on ollut täysin yhdenvertaiset mahdollisuudet tehdä mitä tahansa kuin miehillä. Olen 70-luvulla syntynyt, 80-luvun lapsi ja 90-luvun nuori, joka en ole koskaan edes ajatellut, etteikö nainen olisi pätevä tekemään mitä tahansa. Milloinkaan omassa nuoruudessani en muista, että olisimme (ikäpolveni siis) koskaan ikinä ajatelleet, ettei nainen voi käyttäytyä noin, että tuo on miehen työ ja tämä on naisen paikka. Minun sukupolveni on aina ajatellut, että kaikki, jokainen ihminen voi tehdä mitä haluaa.

Sinä elät omassa tasa-arvo kuplassasi ja se on aivan ymmärrettävää. Saat olla onnellinen, jos olet saanut kasvaa tasa-arvoisessa ja naisia kannustavassa ympäristössä. Kuitenkaan tämä ei tarkoita, että kaikki Suomessa olisivat saaneet kasvaa samanlaisessa ympäristössä kuin sinä. Yleistät virheellisesti oman kokemuksen perusteella.

Itse oon syntynyt kasarilla ja olen kyllä kohdannut kaikenlaista vähättelyä, ahdistelua ja eriarvoistamista keskisuurella paikkakunnalla kasvaessani. Ja niin on kaikki läheisimmät kaveritkin samasta ikäryhmästä. Että näin ne kokemukset voi vaihdella.

Vierailija
118/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon syntynyt kasarilla ja olen kyllä kohdannut kaikenlaista vähättelyä, ahdistelua ja eriarvoistamista keskisuurella paikkakunnalla kasvaessani. Ja niin on kaikki läheisimmät kaveritkin samasta ikäryhmästä. Että näin ne kokemukset voi vaihdella.

Ja samaa kokevat miehetkin, ei tämä maailma ole helppo tai "reilu" paikka kuin hyvin harvoille. 

Vierailija
119/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vika, että miehet eivät saa parempia numeroita samalla opetuksella? Miten se meistä johtuu, jos teillä ei vaan äly tai kyvyt riitä tai ette ole valmiita näkemään vaivaa oppimisen eteen? Meillä ainakin tytöt tekivät tunnollisesti läksynsä ja lukivat kokeisiin. Veli sen sijaan pelasi tietsikalla ja joi energiajuomia, ei tehnyt mitään koulun eteen ellei PAKOTETTU. Ottakaa vastuu omasta oppimisesta!

Naisten vika, että olette lapsen elämässä toisella sijalla? Sen sijaan, että ottaisi itse sellaisen vanhemman rooli, joka osallistuu yhtä paljon kuin äiti, priorisoitte muuta elämää ja sitten uhriudutte, kun lapsi ei piittaa teistä vaan turvautuu siihen äitiin. Äidin syy, kun teitä ei kiinnosta oma lapsi?

Naisten syy, että ette osaa mennä lääkäriin ajoissa, vaan menette viimeisessä hädässä? Naisten syy, että ette osaa ottaa itse vastuuta omasta terveydestä ja selvittää etukäteen mitä testejä esim mahdollisesti tarvitaan ongelman selvittämiseksi? Näin itse toimin, jos mulla on joku terveysongelma. Ja tämä on muutenkin kukkupuhetta, on tutkittu, että naisten ongelmia vähätellään terveydenhuollossa.

Tasa-arvoista henkilöstöpolitiikkaa ei myöskään olisi olemassa, jos sellaiselle ei olisi mitään tarvetta. Johtajia ei kuitenkaan palkata millään sukupuolikiintiöillä vaan meriiteillä, tuo on aivan typerä väite.

Eli sulle jää nillitettävää ainoastaan asepalveluksen osalta. Oletko miettinyt miten muuttaisit systeemiä, kun sodan tullen koko kansa ei voi lähteä rintamalle? Ja naisia syrjitään myös armeijassa, joten sekin epäkohta pitäisi saada kuntoon ensin. Jokaisella suomalisella on sitäpaitsi velvollisuus maanpuolustukseen, joten ei tässä nyt loppupeleissä niin eri viivoilla olla tämänkään asian kanssa. Googlaappa mitä naiset tekivät sotien aikana, niin illuusioosi siitä, että oltais päästy jotenkin vähemmällä särkyy varmaan aika pahasti.

Vierailija
120/152 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten vika, että miehet eivät saa parempia numeroita samalla opetuksella? Miten se meistä johtuu, jos teillä ei vaan äly tai kyvyt riitä tai ette ole valmiita näkemään vaivaa oppimisen eteen? Meillä ainakin tytöt tekivät tunnollisesti läksynsä ja lukivat kokeisiin. Veli sen sijaan pelasi tietsikalla ja joi energiajuomia, ei tehnyt mitään koulun eteen ellei PAKOTETTU. Ottakaa vastuu omasta oppimisesta!

Rauhoitu ja vedä happea, jumalauta. Vaivaudun vastaamaan ainoastaan tähän kohtaan. Kuten jo kirjoitin niin on tutkittu, että pojat saavat SAMOILLA TIEDOILLA tyttöjä huonompia numeroita. Onko se sinusta reilua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä