Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienpuoluetentti klo 21.00 ykkösellä

Vierailija
16.03.2023 |

Kommentteja...

Kommentit (816)

Vierailija
641/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa se kommunistin, feministin ja eläinpuolueen ulina siitä että Tuukka Kuru ei olisi saanut tuoda yhtä puolueensa tärkeintä vaaliteemaa esiin koska se on rasismia :D

Eivät ilmeisesti tykkää demokratiasta. Halutaan järjestelmä, jossa joidenkin mielipiteiden tuominen esiin on kielletty.

Harmi kun eivät alkaneet puhua "turvallisesta tilasta" ja marssineet ulos! 

Vierailija
642/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten minusta tuntuu, että äänestinpä mitä tahansa näistä pienpuolueista, niin he eivät tule saamaan yhtään ehdokastaan eduskuntaamme. Ääneni menisi siis ikään kuin hukkaan?

Tästä on "kiittäminen" D'hontin järjestelmää, mikä suosii suurpuolueita, mikä on suurpuolueiden oma keksintö ja ylläpitämä järjestely. Suoralla äänivaalilla saataisiin suurtakin vaihtelua aikaan.

Heittäisin lonkalta että suorassa vaalissa Tiihonen, Kuru ja Kivinen omaisivat kohtalaiset mahdollisuudet läpipääsyyn pelkästään hyvän esiintymisen ja puolueohjelman erilaisuuden vuoksi. Muilla pienillä olisi melko sama jos fuusioituisivat  kokkareihin tai vihreisiin, heitä ei asialistan puolesta erottanut juuri mikään.

Joo pitää tuosta Kurusta todeta, että onneksi on rehellinen siitä mikä on, eikä yritä päästä valtaan jossain persuissa esittämällä kannattavansa jotain hieman hyväksytympää linjaa.

Kun tuollaisena asiallisena esiintyjänä voisi hyvinkin pärjätä politiikassa. Mutta nykysuomessa ei ehkäisykielto puolueen agendalla vaan voi toimia, onneksi.

Ehkäisykielto? WTF?

Tämä taisi mennä monelta ohi.  Tässäpä kaikille ote puolueen sivuilta: 

"Sinimusta Liike suhtautuu liberaaliin irtosuhdekeskeiseen pariutumiskulttuuriin kriittisesti. Laajamittaisen keinotekoisen ehkäisyn käytöstä on seurannut lyhyellä aikavälillä yhteiskunnallisesti yleisen moraalin rappeutuminen ja syntyvyyden romahtaminen. Suhtaudumme kriittisesti hormonaaliseen ehkäisyyn, joka osaltaan tekee irtosuhteet helpoiksi. Puolueemme rajoittaisi hormonaalisen ehkäisyn saamista esimerkiksi vain parisuhteessa eläville perusterveille naisille. Abortin olemme valmiita sallimaan vain raiskauksen sekä vakavien perinnöllisten ja terveydellisten syiden perusteella."

Eli kannattavat sitä, että kyseisen puolueen kannattajat olisi pitänyt kaikki abortoida. Valitettavasti vahinko on jo tapahtunut. Olisiko jälkiabortti mahdollinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä toinen ote Sinimustien sivustolta: 

"Historiallisista ja kulttuurillisista syistä puolueemme kokee suomalaisen uskonelämän rakentuvan erityisesti luterilaiselle kansalliselle kirkolle, jonka jumalanpalveluselämä toteutetaan suomeksi ja jonka oppia tulisi tulkita tunnustuskirjojen ja kristillisen perhe-elämän näkökulmasta."

Ainut vaan, että kukaan kristityksi tunnustautuva ei voi olla rasisti. Kaikki olemme Jumalan luomia ja Jumalan kuvia ja yhtä arvokkaita kaikki. 

Vierailija
644/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa se kommunistin, feministin ja eläinpuolueen ulina siitä että Tuukka Kuru ei olisi saanut tuoda yhtä puolueensa tärkeintä vaaliteemaa esiin koska se on rasismia :D

Eivät ilmeisesti tykkää demokratiasta. Halutaan järjestelmä, jossa joidenkin mielipiteiden tuominen esiin on kielletty.

Missä kohtaa kommunisten puolueen nainen sanoi siitä mitään?

Vierailija
645/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä toinen ote Sinimustien sivustolta: 

"Historiallisista ja kulttuurillisista syistä puolueemme kokee suomalaisen uskonelämän rakentuvan erityisesti luterilaiselle kansalliselle kirkolle, jonka jumalanpalveluselämä toteutetaan suomeksi ja jonka oppia tulisi tulkita tunnustuskirjojen ja kristillisen perhe-elämän näkökulmasta."

Ainut vaan, että kukaan kristityksi tunnustautuva ei voi olla rasisti. Kaikki olemme Jumalan luomia ja Jumalan kuvia ja yhtä arvokkaita kaikki. 

Näin on. Jossain kohtaa on jokin mennyt heidän elämässään vikaan, kun eivät tätä ymmärrä. Toivottavasti jonain päivänä ymmärtävät. 

Vierailija
646/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kannattaa lukea niitä puolueohjelmia! Kyllä tiesin että tämä sinimusta porukka vastustaa aktiivisesti tasa-arvoa ja aikoo pakottaa naiset synnyttämään ottamalla ehkäisyn pois, koska miehen kuuluu perheen päänä päättää nämäkin asiat tyttöjen ja naisten puolesta.

Itse menin eilisen tentin jälkeen lukemaan Liberaalipuolueen ohjelmaa ja se oli niin hyvin linjassa oman ajatusmaailmani kanssa että äänestän heitä. Heitä tentissä edustanutkin teki ihan hyvän vaikutelman.

Tykkäsin myös eläinoikeustyypistä. Olenkin heitä äänestänyt jossain muissa vaaleissa joissa ei vaan löytynyt mitään hyvää järkevää.

Feministipuolueen edustaja ei vakuuttanut, oli aika jolloin olin tähän kelkkaan lähtemässä mutta yksisilmäinen rasismiin keskittyminen jättäen huomiotta häiritsi liikaa.

Avoimen puolueen tyyppi, joka oli ommellut asunsa olkapäähän samanlaisen mikrokuitumopin kuin mun koiralla on treenilelussaan (suosittelen, koiran lempparilelu), liian hörhö.

Sitten kaikki nää vapaustyypit rokotevainoharhoineen, joo eeei... todellakaan ei.

Vierailija
647/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää sossuja jos haluatte mariinin tapaan nat si sympatiota suomeen.

Suurin osa palstamammoista äänestä Marina sukupuolen ja ulkonäön perusteella. Asiakysymyksissä he ovat yhtä pihalla kuin idolinsa.

Varmaan senkin takia, myös suurin osa äänestää tyhjäntoimittaja sannaa koska haluavat jatkossakin saada palkkansa julkisen suojatyöpaikoista.

Kukaan yksityisellä oleva ei sossuja äänestä, persut potkisi nämä julkisen lokkeilijat kortistoon.

Vierailija
648/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa tässä täytyy äänestää jotain pienpuoluetta.

Turha ainakaan toivoa muutosta jos äänestää jatkuvasti niitä isoja.

Eikä ne äänet mene hukkaan vaikka äänestää pienpuolueita, ainoastaan siinä tapauksessa menee ääni hukkaan jos ei äänestä ollenkaan.

Vierailija
649/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kannattaa lukea niitä puolueohjelmia! Kyllä tiesin että tämä sinimusta porukka vastustaa aktiivisesti tasa-arvoa ja aikoo pakottaa naiset synnyttämään ottamalla ehkäisyn pois, koska miehen kuuluu perheen päänä päättää nämäkin asiat tyttöjen ja naisten puolesta.

Itse menin eilisen tentin jälkeen lukemaan Liberaalipuolueen ohjelmaa ja se oli niin hyvin linjassa oman ajatusmaailmani kanssa että äänestän heitä. Heitä tentissä edustanutkin teki ihan hyvän vaikutelman.

Tykkäsin myös eläinoikeustyypistä. Olenkin heitä äänestänyt jossain muissa vaaleissa joissa ei vaan löytynyt mitään hyvää järkevää.

Feministipuolueen edustaja ei vakuuttanut, oli aika jolloin olin tähän kelkkaan lähtemässä mutta yksisilmäinen rasismiin keskittyminen jättäen huomiotta häiritsi liikaa.

Avoimen puolueen tyyppi, joka oli ommellut asunsa olkapäähän samanlaisen mikrokuitumopin kuin mun koiralla on treenilelussaan (suosittelen, koiran lempparilelu), liian hörhö.

Sitten kaikki nää vapaustyypit rokotevainoharhoineen, joo eeei... todellakaan ei.

ootkohan sä ymmärtäny äänestämisen jotenkin väärin?

Minun käsittääkseni äänestämisellä haetaan koko maan etua, ei omaa etua, siksi MINÄ äänestän PERSUJA koska ne ovat suomen kansalle vähiten huono vaihtoehto kaikista huonoista.

Vierailija
650/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennanen sitten tyhjensi pajatson heti alkuun. Lupasi järkätä Suomelle vaatimattomasti 1000 miljardia ja jokaselle kansalaiselle 1500 euroa kansalaispalkkaa. Tuosta on enää paha populistisemmaksi pistää :D

Kunkahan monta viivaa oli käynyt vessassa vetämässä ennen lähetystä?

Vierailija
651/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käsittääkseni äänestämisellä haetaan koko maan etua, ei omaa etua, siksi MINÄ äänestän PERSUJA koska ne ovat suomen kansalle vähiten huono vaihtoehto kaikista huonoista.

Persut on Suomen kansalle ylivoimaisesti huonoin vaihtoehto. Onneksi ylivoimainen enemmistö suomalaisista ymmärtää tämän.

Vierailija
652/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestäisi skinheadiä. 😂

Vierailija
653/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää sinimustat oli kyllä ylivoimaisesti hörhöin puolue, jonka olen koskaan vaalitenteissä nähnyt ja näitä on tullut aika monta nähtyä kuudella eri vuosikymmenellä.

Tosissa asioissa menevät laitimmaisen äärioikean oikealle puolelle ja seuraavassa aiheessa jo laitavasemmalle ja välillä vihreämmäksi, kuin vihreät. Tota hörhölaumaa ei ainakaan linjakkuudesta voi syyttää.

Juu, en äänestä heitä, mutta toisaalta on jotenkin jännää, että vihreät ovat niin vasemmistolaisia. Itse voisin äänestää vihreitä ehkä ympäristönsuojelun kautta, mutta sitten esim. maahanmuuttopolitiikasta olen ihan eri mieltä. Millä tavalla vihreät arvot liittyvät johonkin sateenkaariaatteeseen ym., en käsitä. Eihän vihreät itsessäänkään ole mitenkään linjakas, he vain ovat sopineet kannattavansa randomisti asioita x, y ja z, vaikka nämä eivät liity toisiinsa mitenkään.

654/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ossi Tiihonen ja Petrus Pennanen olivat kaikista järkevimpiä tästä porukasta.

Vierailija
655/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Ossi Tiihonen ja Petrus Pennanen olivat kaikista järkevimpiä tästä porukasta.

Oohonen oli kyl iha saakelin kova.

Vierailija
656/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se eläinoikeustyyppi olin vähän turha. Puolet ajasta käytti valittamiseen millaisia aiheita käsitellään tai miksi niin vähän pääsee esille

Joo, oli kyllä niin kliseinen mielensäpahoittajatyyppi, joka oli sydänjuuriaan myöten järkyttynyt, kun muut olivat eri mieltä kuin Hän, että miten Yle voi antaa suunvuoroa niillekin, koska hehän ovat väärässä... voi luoja.

Vierailija
657/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut on Suomen kansalle ylivoimaisesti huonoin vaihtoehto. Onneksi ylivoimainen enemmistö suomalaisista ymmärtää tämän.

Kuinka sä tuonkin tiedon osasit sössiä, melko tumpelo olet?

Vierailija
658/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestäisi skinheadiä. 😂

Ei tainnut olla tarjollakaan.

Vierailija
659/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyl Oohosen dominanssist paljolti se fakta ku lopus kysyttii et kenet ottaisit itsesi lisäksi mukaan edariin näist puolueist ni suurin osa valitsi Oohosen kipparoiman Vapauden liiton.

Vierailija
660/816 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä pienpuolueitahan oli ihan saa tanasti. Liekö kaikkien aikojen ennätys?

Ja lähes kaikki enemmän tai vähemmän äärioikeistolaisia. Nämä äärioikeistolaisethan ei oikein tule kenenkään kanssa toimeen ja kun lentävät/lähtevät ovet paukkuen edellisestä puolueesta niin perustavat uuden, kunnes lentävät siitäkin ja perustavat taas uuden, koska narsistinhan täytyy saada päättää kaikesta itse. Näin se puoluekenttä sirpaloituu. Näistäkin äärioikeistolaisista puolueista lähes kaikilla on juuret persuissa. Esimerkiksi Tiihonen oli alunperin persu, kunnes lensi sieltä pihalle ja meni VKK:n leiriin, kunnes meni sukset ristiin sielläkin niinpä perusti oman puolueen. Siinä yksi tyypillisimmistä äärioikeistopuolueen syntytarinoista.

Tarkista faktasi. Tiihonen ei ole lentänyt mistään pihalle, vaan eronnut itse ja ihan syystä. Hän oli ehdolla persujen puheenjohtajaksi ja sai varsin paljon kannatusta, vaikka häntä kohdeltiin ehdokkaana epätasa-arvoisesti. Ja onneksi lähti VKK:sta. Sieltä on muuten lähtenyt moni muukin ja sillekin on hyvä syy. Itsekin kannatin aluksi VKK:ta, mutta ihmettelin systeemiä, jossa kannattajilla ei ole mitään valtaa puolueeseen, vaikka "valta kuuluu kansalle". Tiihonen on selvästi melko talousoikeistolainen, mikä on omasta mielestäni suurin miinus, mutta ei missään nimessä äärioikeistolainen.

Ulkomaalaiskysymyksessä sinimustat ovat selkeästi äärioikeistolaisia, vaikkakin talouskysymyksissä vasemmistoa. Koko oikeisto-vasemmisto-jaosta pitäisi luopua vanhentuneena jaotteluna.