Toppatakki, josta vetoketju rikki... Roskiin suoraan, vai Roskalava-ryhmään?
Yritänkö lahjoittaa sen jollekin fb:n roskalava-ryhmässä vai onko järkevämpää nakata roskiin?
Asiasta ongelman tekee se, että mun pitäis pestä takki, ennenkuin otan siitä kuvan ja laitan roskalavaryhmään.
Ja tuntuu pöljältä alkaa nähdä pesemisen vaivaa, tuhlata vettä ja sähköä, jos sitä ei kukaan sitten haluakaan.
Että niin... Kuinkahan suurella tai pienellä todennäköisyydellä takin joku korjattavaksi haluaa?
On siisti yksivärinen perustakki muuten, muttei mitään kallista merkkiä.
Kommentit (107)
Ei se kaikkea käyttöä haittaa jos toppatakista on vetoketju rikki...
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen takki, joka on vienyt aika paljon luonnovaroja ja jonka valmistus on saastuttanut ympäristöä. Vastuullisena viet ompelimoon, jossa vetoketju vaihdetaan. Maksaa varmaan parikymppiä, mutta uusi takki paljon enemmän.
Nelkyt euroo, vitosen henkkajamaukka takkia ei kannata korjauttaa
Tämä Zlideon tekee varmaan hyvää bisnestä sillä, että ihmiset ostavat vääränmittaisen lukon vääränlaiseen vetoketjuun, joka ei sitten toimikaan. Zlideon on myös aika huteran tuntuinen. En suosittele.
pese. vaihdata ompelijalla- korjausompelimot. iloa itsellesi. toi ei syy heittää pois. ja mikä sana muka tuo -nakata- pois on tässä yhteydessä,pehmeää tekstiiliä sekajätteeseen esim. ettet nyt vaan halunnutkin,että ihmiset mesoisi- miten tyhmää heittää takki jonka voi korjauttaa. näemmä et itse osaa,tuskin konettakaan. nuuka ja köyhempi korjauttaa jos noin pieni ongelma,eikä takki puhki. kuten viekää suutariin kenkäkorjaamoon siis jalkineet. ne on osaavia ,ihan ihmeidentekijöitä ja säästät kunnes uudet. ja huolla itsekin kenkiäsi-suojasuihketta nahkaan- mokalle jne hylkii likaa kosteutta. plankkaa, pyyhi liat ,muista suutarit. ai jos kengännauhat sulta rikki, joutuuuuuuu ostamaan uudet ku emmää ossoo vaihtaa nauhoi... niinhän se menee
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen takki, joka on vienyt aika paljon luonnovaroja ja jonka valmistus on saastuttanut ympäristöä. Vastuullisena viet ompelimoon, jossa vetoketju vaihdetaan. Maksaa varmaan parikymppiä, mutta uusi takki paljon enemmän.
tätähän toi aappi halusi- hälyä. itekin tajuu,että takki pesuun ja hoitoon, saa iloa itelleen. aappi kokeili teitä ja on tyhmä. kato ku siltä menee kengännauhat risaks- hää heittää ne roskiin -avuton, taas joku pv taukki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset korjaa itse?
Omistan muitakin toppatakkeja, eikä mulla edes tuohon ole sopivaa vetskaria valmiina, pitäisi käydä ostamassa.
Ap
nouseeko sulla xxxx jalka enää, korjausompelimoissakin on valmiina materiaaleja yleisempiä värejä- vetoketkut, napit,nepparit, solkia,langat. kysy vai ostako itse ja he -asentavat- sen sulle. ammattilaiselta ku käy nopeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun mulla on muitakin takkeja, en ole aikeissa siis ostaa uutta kuitenkaan.
Ap
Lahjoita sitten mielummin, joku vaihtaa vetoketjun siihen
Niin, kuinkakohan suurella todennäköisyydellä joku haluaa tavallisen toppatakin, korjatakseen sitä heti ensitöikseen...
Kaikki ei oo noin taukkeja kuin sä- Joko esität ääliööö tai sitten vaan oot. Monikin vaihdattaa tai tekee itse jos ei konetta. Monet osaa muokata, kaventaa, uudistaa vaatteita, pienentää,ottaa pois-lisätä jne, tuunata ja siinä onkin uusi kiva vaate. kato jotkut muokkaa iltapukujaankiin uudelle kierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelkyt euroo, vitosen henkkajamaukka takkia ei kannata korjauttaa
myykö kukaan missään 5e takkeja- eli ostit sen kirpparilta siis... se joka muuten ostaa takkinsa kirpparilta elukoineen mukana, niin hän on motivoitunut vaihtamaan-vaihdattamaan vetoketkutkin. myös tuunaamaan, lyhentämään helmat,lahkaat jne. köyhä mm. tai tykkää ompelusta.
Tämä on helppo korjata. Hanki pihdit ja purista sitä vedintä eri suunnilta varovasti. Se on vain vähän löystynyt käytössä ja ei sen takia lukitse niitä vetoketjun "hakasia2 toisiinsa.
Kengännauhakin kun menee poikki heitetään kengät roskikseen. Jep, ei oo mitään köyhyyttä Suomessa eikä mitään hätää kun uusia saa kaupasta ja rahaa on.
Hei, en tiedä toimiiko kaikkiin, mutta näin Temun sivuilla "vetoketjunkorjaajan". Hinta muutaman hilun. Semmoinen pikkuvekotin, joka jotenkin ehkä "kalibroi" sen vetoketjun väkäset oikein tai jotain (vedettiin siis pitkin ketjua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla rikki?
Vetoketjun kun vetää kiinni, se aukeaa alhaalta tai keskeltä heti kun vähänkin liikahtaa.
Ap
Nipistä sitä lukkoa vähän kiinni.
Saattaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikkea käyttöä haittaa jos toppatakista on vetoketju rikki...
Ei niin. Minäkin tein väljällä toppatakilla, josta vetoketju rikki, niin koko tän syksyn pihahommat:) Siinä oli lisäksi kyllä muutama neppari sen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto C) Korjaa itse taikka vaihtoehto D) vie johonkin liikkeeseen korjattavaksi, ei maksa paljoa
Kyllä vaihtoehdot oli (ja on) nyt rajattu ihan vain alotuksessa esitettyihin. Ja ihan perustelluista syistä, vaikken nyt alkanut niitä aloitukseen kirjoittaakaan. Sen tehtyäni olisi alkanut huuto "liian pitkä kirjoitus, ei jaksa lukea" :D
Ap
mitä edes täällä kyselet kun kerta tiijät mitä teet. jos suht uudehko nuttu, se korjautetaan. ai nappi irtoo 1/ 10 sta, sä heität pois, en ossoo kiinnittä takasi tai se hävis-kaikki kymmenen pitäis uusia- ei ei ei- roskiin ja kuka edes sitä haluis ku siitä se nappi puuttuu- no kuule sua välkymmät. osaa kiinnittää napi tai uusia kaikki napit, osaa kävellä korjausompelomoon jne.
Vierailija kirjoitti:
Kengännauhakin kun menee poikki heitetään kengät roskikseen. Jep, ei oo mitään köyhyyttä Suomessa eikä mitään hätää kun uusia saa kaupasta ja rahaa on.
totta haastat, oot niin oikiassa ku olla voi. uusavuttomat, ja jopa tt tuellakin noin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös yksi takki tuossa kunnossa. Muuten hyvä ja ehjä paitsi se vetoketju. On vaikeasti vaihdettavissa. Itse aion uusiokäyttää takin tekemällä siitä jotain muuta. Se on kevytuntuvatakki. Hihoista saa kehitettyä vaikka termospullon ympärille lisäeristystä ja selkäosasta vaikka päälisen istuinalustaksi tms.
Jollekin voi kelvata sun takkisi.
Mitä tuollaisilla tekee?
toppaliivikin ok
Vierailija kirjoitti:
No niin.
Pesin takin, kuivatin, otin kivat kuvat.
On nyt 4 päivää roikkunut Roskalava-ryhmässä, mutta ei kelpaa kellekään.
Odotan vielä 3 päivää ja sitten kutsuu roskis. Harmi.
Ap
vale VALE. Sä et pessyt, ite sanoit oih voih...pitäis eka pestä, vesikulut,sähköö jne. eli puhut täyttä sittuu, ryhmäkurit sulle nyt, noloo. eikä mikään ns harmi sulle. aloitus kertoi muutenkin tarpeeksi, kirjoitat ristiin rastiin. et edes ite muista mitä sekoilet, painu nyt syvälle xxxxxxxxxxxxxx
Vedettävä lipare on yleensä helpohko vaihtaa. Hävitettävistä takeista pitää vain ottaa lipareet talteen. Taskujen lipareet on yleensä hyvässä kunnossa.
eBayssa 6 vetoketjun metallilukkoa maksaa 3€. Pitäisi vain tietää oikea koko. Suutareilla on yleensä joka kokoa.