Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toppatakki, josta vetoketju rikki... Roskiin suoraan, vai Roskalava-ryhmään?

Vierailija
16.03.2023 |

Yritänkö lahjoittaa sen jollekin fb:n roskalava-ryhmässä vai onko järkevämpää nakata roskiin?

Asiasta ongelman tekee se, että mun pitäis pestä takki, ennenkuin otan siitä kuvan ja laitan roskalavaryhmään.

Ja tuntuu pöljältä alkaa nähdä pesemisen vaivaa, tuhlata vettä ja sähköä, jos sitä ei kukaan sitten haluakaan.

Että niin... Kuinkahan suurella tai pienellä todennäköisyydellä takin joku korjattavaksi haluaa?

On siisti yksivärinen perustakki muuten, muttei mitään kallista merkkiä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin.

Vierailija
2/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset korjaa itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoketjun vaihto on kyllä ärsyttävää puuhaa, jäis iteltä tekemättä

Vierailija
4/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla rikki?

Vierailija
5/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen takki, joka on vienyt aika paljon luonnovaroja ja jonka valmistus on saastuttanut ympäristöä. Vastuullisena viet ompelimoon, jossa vetoketju vaihdetaan. Maksaa varmaan parikymppiä, mutta uusi takki paljon enemmän.

Vierailija
6/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset korjaa itse?

Omistan muitakin toppatakkeja, eikä mulla edes tuohon ole sopivaa vetskaria valmiina, pitäisi käydä ostamassa.

Ap

Vierailija
7/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdata vetoketju ompelijalla. Jos uusi vetoketju ommellaan ns. vanhan päälle (eikä upoteta kangaskerroksien väliin), ei vaihto ole kallista.

Vierailija
8/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonainen takki, joka on vienyt aika paljon luonnovaroja ja jonka valmistus on saastuttanut ympäristöä. Vastuullisena viet ompelimoon, jossa vetoketju vaihdetaan. Maksaa varmaan parikymppiä, mutta uusi takki paljon enemmän.

No kun mulla on muitakin takkeja, en ole aikeissa siis ostaa uutta kuitenkaan.

Ap

Vierailija
9/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla rikki?

Vetoketjun kun vetää kiinni, se aukeaa alhaalta tai keskeltä heti kun vähänkin liikahtaa.

Ap

Vierailija
10/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lahjoita sitten mielummin, joku vaihtaa vetoketjun siihen

Vierailija
11/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, kuinkakohan suurella todennäköisyydellä joku haluaa tavallisen toppatakin, korjatakseen sitä heti ensitöikseen...

Vierailija
12/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristä vetoketjun paksua kohtaa. Napauta hieman vasaralla tai purista pihdeillä. Näin korjasin oman takin vetoketjun.

Vierailija
13/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla rikki?

Vetoketjun kun vetää kiinni, se aukeaa alhaalta tai keskeltä heti kun vähänkin liikahtaa.

Ap

Ei se haittaa.

Vierailija
14/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi hajanaisen vetskarin saada helposti korjattua vähään pihdeillä puristamalla, YouTube neuvoo. En ole varma soveltuuko aloittajan takin tapaukseen.

Vierailija
15/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, kuinkakohan suurella todennäköisyydellä joku haluaa tavallisen toppatakin, korjatakseen sitä heti ensitöikseen...

No esim minä. Voi olla että on vetoketjukin valmiiksi.

Vierailija
16/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös yksi takki tuossa kunnossa. Muuten hyvä ja ehjä paitsi se vetoketju. On vaikeasti vaihdettavissa. Itse aion uusiokäyttää takin tekemällä siitä jotain muuta. Se on kevytuntuvatakki. Hihoista saa kehitettyä vaikka termospullon ympärille lisäeristystä ja selkäosasta vaikka päälisen istuinalustaksi tms.

Jollekin voi kelvata sun takkisi.

Vierailija
17/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, no minä siis pesen tuon, otan kuvat ja laitan tarjolle. Toivotaan että joku huolii.

Ap

Vierailija
18/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesun saat hoitaa itse.

Luetunymmärtäminen... Niinhän ap sanoi tekevänsäkin, jos takin roskalavaryhmään laittaa.

Vierailija
19/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto C) Korjaa itse taikka vaihtoehto D) vie johonkin liikkeeseen korjattavaksi, ei maksa paljoa

Vierailija
20/63 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitin roskiin kun takki oli n. 10 vuotta vanha ja kulahtaneen näköinen muutenkin kun niin paljon käytetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän