Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!

Vierailija
15.03.2023 |

Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.

Kommentit (1383)

Vierailija
601/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan hintoja huomena 30 % koska valitatte.

t. K-kauppias

Mulla on eurojackpotti vetämässä ja kun voitan miljoonia, ostan sun kaupan ja myyn kaiken tosi halvalla kaikille plus perustan Helsinkiin, Turkuun ja Tampereelle siistit ja viihtyisät hätämajoitus tilat asunnottomille ja ilmaisen ruoan ja palveluita köyhille.

Vierailija
602/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomat lällykät kirjoitti:

Ruoka on edelleen erittäin halpaa. Kun tekee itse edullisista perusraaka-aineista, niin halpaa on.

Lapsellista vinkua ruuan hinnasta. Mitäs ostatte kallista?

Ei ole enää niitä edullisia perustarvikkeita.

Onpas. Peruna, porkkana, lanttu noin euro/kg. Sipuli ,kaali alle 2 e/kg. Soija, linsit härkäpavut alle 5 e/ kg. Lihasta ja säilykkeitä on jatkuvasti tarjouksia.

Mitähän nuo jatkuvat lihatarjoukset on? Ei meidän kaupassa ainakaan ole. Halvin jauhelihakin 3,50e.

Porkkanat 1,70e/kg ja lanttukin 2,20e/kpl.

Kaali, sipuli, linssit ja soija ei käy.

Lidlissä esim onniokoajan joku kana tarjouksessa. Nyt sunnuntaihin asti kanan sisäfile 9,42€/kg, toki kyseessa sisäfile eli joku halvenpi ruhonosa halvenpaa. Maanantaina alkaa kanan jauheliha 5,99€/kg. Siitä ruoka, vaikka broileripyörykät, taikina jatkettuna porkkanalla tai sienillä. Kaveriksi oikeista perunoista muusi ja marinoitu kaalisalaatti (valkokaali, porkkana, etikka, sokeri, suola, öljy).

Niin Lidlissä. Mutta kun ei kaikilla ole Lidliä lähimaillakaan.

No jos asuu jossain Savukoskella missä on vain yksi Sale, täytyy varmaan miettiä muita keinoja saada rahat riittämään. Kalastus ja marjastus varmaan...

Sanoinko asuvani siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ostoslistassa on koiranruokapurkki. Jos taloudellisesti on vaikeaa, niin lemmikeistä on syytä luopua. Varsinkin siinä tapauksessa, että kaiken maksaa veronmaksaja. Minä en ainakaan maksa vuokrataloalueen sossupummien elukoitten ruokkimista. Ps. minulla on ollut kaksi koiraa ja olen hyvätuloinen. 

Vierailija
604/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on edelleen erittäin halpaa. Kun tekee itse edullisista perusraaka-aineista, niin halpaa on.

Onpas. Peruna, porkkana, lanttu noin euro/kg. Sipuli ,kaali alle 2 e/kg. Soija, linsit härkäpavut alle 5 e/ kg. Lihasta ja säilykkeitä on jatkuvasti tarjouksia.

Mitähän nuo jatkuvat lihatarjoukset on? Ei meidän kaupassa ainakaan ole. Halvin jauhelihakin 3,50e.

Lidlissä esim onniokoajan joku kana tarjouksessa. Nyt sunnuntaihin asti kanan sisäfile 9,42€/kg, toki kyseessa sisäfile eli joku halvenpi ruhonosa halvenpaa. Maanantaina alkaa kanan jauheliha 5,99€/kg. Siitä ruoka, vaikka broileripyörykät, taikina jatkettuna porkkanalla tai sienillä. Kaveriksi oikeista perunoista muusi ja marinoitu kaalisalaatti (valkokaali, porkkana, etikka, sokeri, suola, öljy).

No jos asuu jossain Savukoskella missä on vain yksi Sale, täytyy varmaan miettiä muita keinoja saada rahat riittämään. Kalastus ja marjastus varmaan...

Sanoinko asuvani siellä?

Se oli ESIMERKKI.

Vierailija
605/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämähän näkee postin mukana tulevista mainoksista.

Vierailija
606/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat ovat nousseet paikoitellen tosi omituisesti ja epäloogisesti.

Lidlin perunaloota ja makaroniloota olivat vuosi sitten 1,29e, nyt 1,99e.

Lidlin lasagnetteloota oli vuosi sitten 1,99e, nyt 199e.

Sama valmistaja. Lasagnette on käytännössä makaronilaatikko, sama tuotekin.

Elikkä halpojen peruselintarvikkeiden hinta on lähes tuplautunut, mutta ns keskihintaluokan sekä premiumtuotteiden hinta ei ole muuttunut mihinkään.

Ainoastaan halpa ruoka on kallistunut.

Kuka muka ostaa valmisruokia? Varsinkaan jotain noin perusjuttua kuin joku perunalaatikko tai makaronilaatikko?

Vierailija
607/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko asuvani siellä?

Se oli ESIMERKKI.

No en asu missään korvessa.

Vierailija
608/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sahausta hintojen ja tuotteiden välillä taitaa olla sumutusta ja harhautusta nää sahaukset.

Vierailija
609/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen jättämään alkoholin, tupakan, limut ja makeiset pois niin kyllä on iso säästö ja jää rahaan muuhunkin. Samalla voi aloittaa vaikka luonnossa liikkumisen joka on täysin ilmaista.

Tämä! Mutta kun pitää vielä päästä kerran viikossa mäkkäriin ja kebabbiakin täytyy tilata krapulapäivänä kotiinkuljetuksella niin ei ihme että rahat kuluu. Samoin elokuviin pakko päästä ja trendikahvilaan. Turha silloin valittaa.

Vierailija
610/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu omasta tahdostaan Helsingin alueella ja maksaa tuplavuokraa, koska on niin siistii ja coolia asuu just Helsingissä. Silloin ei ole syytä valittaa.

Vierailija
611/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat ovat nousseet paikoitellen tosi omituisesti ja epäloogisesti.

Lidlin perunaloota ja makaroniloota olivat vuosi sitten 1,29e, nyt 1,99e.

Lidlin lasagnetteloota oli vuosi sitten 1,99e, nyt 199e.

Sama valmistaja. Lasagnette on käytännössä makaronilaatikko, sama tuotekin.

Elikkä halpojen peruselintarvikkeiden hinta on lähes tuplautunut, mutta ns keskihintaluokan sekä premiumtuotteiden hinta ei ole muuttunut mihinkään.

Ainoastaan halpa ruoka on kallistunut.

Kuka muka ostaa valmisruokia? Varsinkaan jotain noin perusjuttua kuin joku perunalaatikko tai makaronilaatikko?

Vaikka kuinka moni, vai luuletko että valmisruokia tehdään vain laittaakseen ne hävitykseen? Ihme ajatus.

Halpaa on syöminen kun ostettiin kaupan tarjouspäiviltä makronilaatikkoa, maksalaatikkoa, pinaatti, porkkana ja verilättyjä, ja lasagnea    euron kpl.    Lätyistä syö 3-4 hlö per paketti, vain perunat ja porkkanaraaste ja puolukkasurvos kylkeen, maksalaatikko riittää kahdelle, tai kahteen ateriaan, siihen kylkeen kaaliraastetta, puolukoita myös, ja höyrytettyjä juureksia. 

Aamulla keitettyjä munia ja kaurapuuroa, omena, iltapalaksi pari leipää, teetä ja banaani.

Vierailija
612/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen jättämään alkoholin, tupakan, limut ja makeiset pois niin kyllä on iso säästö ja jää rahaan muuhunkin. Samalla voi aloittaa vaikka luonnossa liikkumisen joka on täysin ilmaista.

Tämä! Mutta kun pitää vielä päästä kerran viikossa mäkkäriin ja kebabbiakin täytyy tilata krapulapäivänä kotiinkuljetuksella niin ei ihme että rahat kuluu. Samoin elokuviin pakko päästä ja trendikahvilaan. Turha silloin valittaa.

Niin just.

Me ei käydä mäkkärissä, baarissa, ei tilata ruokaa kotiin, ei käydä elokuvissa eikä kahviloissa.

Silti ruokaan jää vain noin 350e/kk.

Vierailija
613/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnestä tehdään ihmisten uusavuttomuudella ja saamattomuudella. Jättäkää ne epäterveelliset ja kalliit valmisruoat ostamatta ja opetelkaa tekemään itse.

Vierailija
614/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin just.

Me ei käydä mäkkärissä, baarissa, ei tilata ruokaa kotiin, ei käydä elokuvissa eikä kahviloissa.

Sitten kannattaa muuttaa jotain muuta elämässä. Mennä töihin tai vaihtaa halvempaan asuntoon? Luopua suoratoistopalveluista ja muista turhista menoeristä? Katsoa tarkemmin hiukan asioita.

Vierailija
615/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut lapsia varastamaan liha ja juusto kimpaleita kaupasta ihan tarjoamalla pari siideriä vaivanpalkaksi. En voi muuta sanoa kuin että toimii hyvin ja säästän ruokakuluissa. Ahne kauppias saa työntää nyrkkinsä omaan anaaliinsa.

Jos tämä olis totta, niin heti lapset huostaan tuollaiselta luuserilta. Jos lapset ei ole omia, niin rikosilmoitus. Alinta pohjasakkaa on varastaa ruokaa maassa jossa on ruokajakeluita, punalaputettuja, kelatuet, työpaikkoja ym. Vielä isompi luuseri ja pelkuri, jos usuttaa lapset varastamaan eikä itse tee ruokansa eteen mitään.

Vierailija
616/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut lapsia varastamaan liha ja juusto kimpaleita kaupasta ihan tarjoamalla pari siideriä vaivanpalkaksi. En voi muuta sanoa kuin että toimii hyvin ja säästän ruokakuluissa. Ahne kauppias saa työntää nyrkkinsä omaan anaaliinsa.

Jos tämä olis totta, niin heti lapset huostaan tuollaiselta luuserilta. Jos lapset ei ole omia, niin rikosilmoitus. Alinta pohjasakkaa on varastaa ruokaa maassa jossa on ruokajakeluita, punalaputettuja, kelatuet, työpaikkoja ym. Vielä isompi luuseri ja pelkuri, jos usuttaa lapset varastamaan eikä itse tee ruokansa eteen mitään.

Omien lasten värvääminen varasteluun olisi tyhmyyttä joten vieraita tietysti.

- eri 

Vierailija
617/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bisnestä tehdään ihmisten uusavuttomuudella ja saamattomuudella. Jättäkää ne epäterveelliset ja kalliit valmisruoat ostamatta ja opetelkaa tekemään itse.

Mä olen aina tehnyt ruoat itse. Se tulee nykyisin huomattavasti kalliimmaksi kuin aiemmin. Rahat ei meinaa riittää enää, kun aiemminkin on ollut tiukilla.

Jos on aiemmin törsännyt ruokakaupassa, niin helppohan siitä on sitten nipistää, mutta kaikilla ei ole asiat niin hyvin.

Vierailija
618/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vituttaa myöskin nää ruuan hintojen valittajat. Joilla on koiran rakkeja paskattaa ja kusettamaan toisten tonteille ja kamala kakaralauma kiljumassa. 

Vierailija
619/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin just.

Jos tuo on teille liian vähän (en tiedä perhekokoa) niin kannattaa alkaa täyttämään kyselyitä. Hidasta tuloa, riippuen tietysti omasta aktiivisuudesta ja perhemallista mutta tuloa yhtä kaikki. Lahjakortit voi käyttää esim Tokmannilla tai fiksuruoka.fissä. Tai vaikka nettiapteekissa reseptittömiin tuotteisiin. Itse ostan jatkuvasti esim silmätipat ja vitamiinit näillä tuloilla. Mukava kuitenkin saada se esim 30€ lahjakortti ja täydentää ruokakaappiin kuiva-aineita kassillinen Tokmannilla (riisit, pastat, jauhot, säilykkeitä ym) . Jos teitä on kaksi aikuista niin molempien kannattaa osallistua. Muutama minuutti päivässä riittää.

Vierailija
620/1383 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin just.

Työkaveri sanoi että käyttää ruokaan kuukaudessa n.240€ ja sillä syö kuin kuningas. Pistää säästöön sijoituksiin pari sataa/kk ja meinaa ostaa lomakämpän Espanjasta. Että kyllä sitä pärjää, jos asenne on kohdallaan ja osaa elää säästeliäästi.