AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha. Päätöksentekotaidot hylätty,alle 1pistettä. Kyllä ottaa pahasti aivoon. 😭 Aina joku menee pieleen
Miten on mahdollista ettei niistä mene mikään oikein? Mitä sellaista siellä piti oikein päättää ettet osannut päättää?
Et ilmeisesti ole ollut kokeessa? Vääristä vastauksista tulee miinusta joten se saattaa huonolla tuurilla kumota kaikki ne oikeat ja monet taktikoi jättämällä epävarmat kysymykset tyhjäksi jotta niistä ei ainakaan tulisi miinusta
Ite tein ainaki ekalla kerralla sen virheen että panikoin ja koitin vastata mahdollisimman moniin kohtiin, mikä ei tietenkään ole alkuunkaan oikea taktiikka :,D
Minä vastasin kans paniikissa vaan kaikkiin jotain, saattoi koitua kohtaloksi. En tajunnut ajatella että sillä miinuspisteellä on iso merkitys, vaikka olisi vaan 0,6p
Vierailija kirjoitti:
Siis onko Haaga-Helian valintakokeen tulokset jo tulleet kaikille?
Ainakin tradenomituloksia
Vieläköhän pisteitä tippuu tänään vai oliko se tämän päivän osalta tässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha. Päätöksentekotaidot hylätty,alle 1pistettä. Kyllä ottaa pahasti aivoon. 😭 Aina joku menee pieleen
Mulla sama, suomen kielen osio hylätty, vaikka pisteet olis riittäneet sisäänpäässyyn haluamalleni alalle ihan hyvillä mahiksilla :') Epäreilua kun on älyttömän pitkää tekstiä ja niin vähän aikaa((
Mikä siitä tekee epäreilua, kun se on sama kaikille kuitenkin 🤔
Samat säännöt ne on kaikille. Kurjaa se tietysti on jos käy noin, mutta ei epäreilua.
Varmaan tuo kuten kenelle vastasit kertoi, että pisteet olisivat riittäneet sisäänpääsyyn (korkeaemmat kuin alimmat pisteet), mutta tuosta äikästä tullut hylsy niin ei pääse. Esim. alimmat pisteet olleet 50 ja olet saanut 70 pistettä eli reilusti enemmän, mutta hylsy jostain tietystä aineesta niin kyllähän se varmasti sapettaa, koska olet saanut reilusti enemmän pisteitä. Toisaalta tässä tapauksessa olisi riittänyt, että saisi edes sen 1 pisteen äikästä.
Mulla kolme eri hakukohdetta HAMKiin, ylimmässä on vielä varasijat yms tallella, kahdesta muusta ne on kadonneet. Innolla odotan, mutta edelleen kyllä hyvinkin epävarmoin fiiliksin! :D
Kuu. kirjoitti:
Mulla kolme eri hakukohdetta HAMKiin, ylimmässä on vielä varasijat yms tallella, kahdesta muusta ne on kadonneet. Innolla odotan, mutta edelleen kyllä hyvinkin epävarmoin fiiliksin! :D
Palkkiteorian mukaan pääset ylimpään
Mitä tarkoittaa, kun lisätieto palkin alapuolelle lukee "AMK-valintakoe, korkeakouluopintoihin valmentavan koulutuksen suorittaneet"?? Lukeeko tämä muillakin? Jos siis ei ole mitään valmentaavaa koulutusta suorittanut?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, kun lisätieto palkin alapuolelle lukee "AMK-valintakoe, korkeakouluopintoihin valmentavan koulutuksen suorittaneet"?? Lukeeko tämä muillakin? Jos siis ei ole mitään valmentaavaa koulutusta suorittanut?
Lukee. Tosin viime vuonna ei lukenut tuota valmentavan koulutukset suorittaneet-juttua, et onko tää joku uus kohta maybe.
Onko kukaan täällä hakenut LAB amk:iin? Mulla näkyy kaikissa muissa se kohta mihin tulee pääsykokeen pistemäärä, paitsi LABissa tää on varmaan ihan turhaa spekulointia mut mietin et onko muilla samoin?
Mihin amkiin? Ja päivä- vai monimuotoon?
🤩
Mulle tuli kanssa tänään tieto että sain paikan mun kakkosvaihtoehdosta, eli Laureasta.
Mä pääsin sisälle TAMKiin fysioterapeutiksi 😭😍 Oon niin super onnellinen, valintakoe pelasti kun todistusvalinnalla (ainakin vielä) vasta varasija 14.
Reilusti näyttää varasijat liikkuvan; tänään tuli tieto, että pääsen todistusvalinnan varasijalta 113 opiskelemaan.
Itselleni sillä ei ollut väliä hyväksytäänkö heti vai varasijalta, pääasia oli että pääsen opiskelemaan. Olen valtavan iloinen.
Mä en päässyt mihinkään ja mua ahdistaa! 😭
Mitä, onko Laureasta muka tulokset tulleet? Mulla ei näy mitään :( plääh.
Vierailija kirjoitti:
Reilusti näyttää varasijat liikkuvan; tänään tuli tieto, että pääsen todistusvalinnan varasijalta 113 opiskelemaan.
Itselleni sillä ei ollut väliä hyväksytäänkö heti vai varasijalta, pääasia oli että pääsen opiskelemaan. Olen valtavan iloinen.
Oho! Onnea! 😊 Eli mullakin on toivoa, kun olen varasijalla 103.
Mihin pääsit?
Ihan varmasti ahdistaakin, mutta nämä kokeet on kuitenkin muutaman kuukauden välein (2 kertaa vuodessa), kun sitten visuaaliset alat ovat vaan kerran! Niin ehdit oikein hyvin tästä toivuttuasi alkaa harjoitella niitä seuraavia varten, äkkiä ne tulee! Ite oon hakenut aiemminkin, mutta en oo päässyt, ja nyt otin tuommoisen 100€ itsenäisen valmennuskurssin, minkä johdosta tehtävien tekemisen nopeus kasvoi, ja pääsin sisään :) Kyllä se vielä siitä, vaikka saa harmittaa tietysti ensin!
Vierailija kirjoitti:
Tähän tuo vastaus siis <3
Vierailija kirjoitti:
Et ole yksin. Mutta mietippä tätäkin puolta. Mitä sanoisit jollekkin toiselle joka samassa tilanteessa kuin sinä nyt? Varmaankin että voi per**** mutta maailma ei kaadu tähän. Haet uudelleen syksyllä. Mieti mitä muuta hyödyllistä voisit tehdä siihen saakka? Nämä pääsykokeet ei määrittele sinua ihmisenä. Luulen että monikin joka saanut hylkäävän/alhaisen pistemäärän on ihan yhtä hyviä, tunnollisia opiskelijoita, ellei parempiakin. 😉 Tsemppiä. Kyllä asioilla on tapana järjestyä!
Et ilmeisesti ole ollut kokeessa? Vääristä vastauksista tulee miinusta joten se saattaa huonolla tuurilla kumota kaikki ne oikeat ja monet taktikoi jättämällä epävarmat kysymykset tyhjäksi jotta niistä ei ainakaan tulisi miinusta