AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Mistä näätte ne osio kohtaiset pisteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilusti näyttää varasijat liikkuvan; tänään tuli tieto, että pääsen todistusvalinnan varasijalta 113 opiskelemaan.
Itselleni sillä ei ollut väliä hyväksytäänkö heti vai varasijalta, pääasia oli että pääsen opiskelemaan. Olen valtavan iloinen.
Oho! Onnea! 😊 Eli mullakin on toivoa, kun olen varasijalla 103.
Mihin pääsit?
Todellakin on toivoa! Ajattelin itse etten tule pääsemään, mutta tässä asiassa olin mielelläni väärässä.
Toivottavasti pääset myös kouluun :). Minne olet hakenut?
HAMK Tradenomi, tietojenkäsittely oli ensimmäisenä toiveena ja sinne tosiaan pääsin.
Tradenomiksi Helsinkiin Haaga-Heliaan! 45/60 pistettä. Luin viimeisenä iltana ja selasin harjoituskokeita.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikorkeakouluun.fi-sivulta löytyy infoa, sinne tulee viimeistään 7.7 linkki mistä ne näkee (näin siis sanotaan tuolla sivulla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilusti näyttää varasijat liikkuvan; tänään tuli tieto, että pääsen todistusvalinnan varasijalta 113 opiskelemaan.
Itselleni sillä ei ollut väliä hyväksytäänkö heti vai varasijalta, pääasia oli että pääsen opiskelemaan. Olen valtavan iloinen.
Oho! Onnea! 😊 Eli mullakin on toivoa, kun olen varasijalla 103.
Mihin pääsit?
Todellakin on toivoa! Ajattelin itse etten tule pääsemään, mutta tässä asiassa olin mielelläni väärässä.
Toivottavasti pääset myös kouluun :). Minne olet hakenut?
HAMK Tradenomi, tietojenkäsittely oli ensimmäisenä toiveena ja sinne tosiaan pääsin.
Mulla Xamk tradenomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAMK IT-tradenomiksi tuli hyväksyminen jo heti aamulla klo 8:15 mut valintakokeen pisteet ei mulla ainakaan näy vielä. Haluaisin nähdä ne!
Aika jännä et tulee hyväksyminen ennen pisteitä, kun ne selvästi on tiedossa? Lukeeko siellä alimmat hyväksytyt pisteet?
Joo, tätä ihmettelin itsekin. Ei lue mitään pisteistä, pelkkää viivaa tuossa "AMK-valintakoe" -kohdassa ja lukee myös että "Opiskelijavalinta kesken". Kivaa että pääsin kouluun, mut kiinnostais tietää miten koe meni, myös sen suhteen että vieläkin jahkailen olisiko sittenkin pitänyt pistää 2. vaihtoehto ensimmäiseksi... Kakkosvaihtoehdossa oli luonnontieteet mukana niin haluaisin nähdä osiokohtaiset pisteeni, olisiko tuonne kakkosvaihtoehtoon ollut edes mahdollisuuksia.
Jamppura kirjoitti:
Mitä, onko Laureasta muka tulokset tulleet? Mulla ei näy mitään :( plääh.
Ainakin sosionomipuolen vastauksia on tänään tullut.
Ja kaveri sai tiedon Xamkista sh-opinnoista.
Ei ole vielä metropolian koepisteet ainakaan tulleet. :(
Sain paikan XAMKin ympäristöteknologian monimuotototeutukseen.
Nyt vaan pitää selvittää, että onko taloudellisen toimeentulon takia varaa ottaa sitä vastaan. Alla kun on AMK:n koneinsinöörin tutkinto enkä ole töissä..
Paljonko sait valintakokeesta pisteitä, jos sait opiskelupaikan? Mikä ala? Entä paljonko oli alimmat hyväksytyt pisteet? T: Utelias jota kuumottaa riittääkö omat pisteet mihinkään 🙈
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sait valintakokeesta pisteitä, jos sait opiskelupaikan? Mikä ala? Entä paljonko oli alimmat hyväksytyt pisteet? T: Utelias jota kuumottaa riittääkö omat pisteet mihinkään 🙈
XAMK ympäristöteknologia, monimuotototeutus, jossa valinta tapahtuu puhtaasti pääsykokeen perusteella:
Omat pisteet: 67.135
Alin hyväksytty 46.64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaga-Helia Helsinki Tradenomi
Omat pisteet 45.45
Alin hyväksytty 42.95
Hain myös xamk ympäristöteknologia monimuotoon, mutta olen varasijalla 6 😑. Onkohan mitään mahkuja?
2 vikaa hakukohdetta on amk ja vikaan tullu jo, että oon varasijalla 400 🤣 eli tuskin toho toiseenkaa amk pääsen.
Siin kokees aina panikoin ja vastaan vaikken ois varma, syksyn hauissa yritän olla tekemättä noin.
Yliopisto kokeiden tulokset ei viel näy, mut kokeessa olin jo varma, etten siihen toiseen pääse..
Joten odotan, että hakuvaihtoehto 2 pääsisin.
varasijalla 28 rakennusarkkitehtuuriin, onko mahkuja????
Vierailija kirjoitti:
2 vikaa hakukohdetta on amk ja vikaan tullu jo, että oon varasijalla 400 🤣 eli tuskin toho toiseenkaa amk pääsen.
Siin kokees aina panikoin ja vastaan vaikken ois varma, syksyn hauissa yritän olla tekemättä noin.
Yliopisto kokeiden tulokset ei viel näy, mut kokeessa olin jo varma, etten siihen toiseen pääse..
Joten odotan, että hakuvaihtoehto 2 pääsisin.
Anteeksi jos on tyhmä huomautus, mutta huomasihan kaikki siinä kokeessa, että jos meinasi ottaa 0 pistettä (jättää vastaamatta), niin piti vielä klikata kysymykseen että "Jätän vastaamatta". Eli jos jätti vastaamatta (ei klikannut mitään), niin tuli miinusta!
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan eilen nähnyt vielä mistään. Tänään en oo käynyt tarkistamassa
Kertokaas miten teillä varasijat liikkuu! Mulla eilen 16 ja tänään 11. 🤞Terveydenhoitajassa siis.. On tämä jännitysnäytelmää. 😅
Lappeenranta ja Oulu ois kyl kovia paikkoja päästä opiskelemaan🙏🏼. Sormet ristiin, että pääsis opiskelemaan🤞🏼! Moni haluaa myös Turkuun ja Jyväskylään kun niin kauniita ja sillee hienoja/uusia opiskelukaupunkeja. Tradenomi, opettajan, lähihoitajan sekä sosiaalityöntekijän opiskelupaikoista saa kilpailla kun haluttuja! Onnea niille, jotka pääsevät sisään! Kannattaa ottaa paikka vastaan niin varmasti on paikka ja jonot liikkuvat.
Haetko kouluun, minne on tosi paljon hakijoita? Olisitko valmis muuttamaan koulun perässä toiselle paikkakunnalle? Pk-seudun ja isojen kaupunkien kouluihin on oikeasti tosi vaikea päästä. Pienempien paikkakuntien kouluihin vastaavasta huomattavasti helpompi. Kannattaa miettiä tota vaihtoehtoa. Vipusesta pystyt vertailemaan eri koulujen pisterajoja. Tsemppiä!