Miten hiljainen ja ujo ihminen voi saada töitä?
Nykyään pitäisi olla niin puhelias moottoriturpa joka paikkaan.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun saa töitä, niin työelämä on yhtä palaveerausta ja yhteisiä kahvihetkiä. Viihtyisin töissä ilman noita.
Kokouksissa on kiva ja rento olla jos on ns rivijäsen ja vain kuuntelee.
Sen sijaan pj ja sihteerin vastuu on iso ja raskas.
Esim raksalla työmaakokous pöytäkirjaan menee helposti 1...3 h. Minimissään.
Sitten päälle sen jakelu ja korjaukset.
Iso nakki se.
Minä tein niin, että kouluttauduin alalle, jossa oli pienin mahdollinen työttömyys ja ajattelin, että ehkä joku minut sitten palkkaa, jos muita hakijoita ei ole. Ja näin se mun työelämäni suunnilleen menikin.
Ujo sopii asiakaspalvelutehtäviin, koska hän on sosiaalisesti lahjakkaampi kuin joku itseriittoinen pälpättäjä joka puhuu eikä kuuntele. Ujompi lukee tarkemmin asiakkaan olemusta ja kuuntelee tarkemmin eikä puhu päälle. Ujo myös harjaantuu asiakaspalvelussa olemaan pelkäämättä turhia.
Työn haussa tulee nykyään ilmeisesti valehdella olevansa muuta kuin ujo.
Valitsee semmoisen työn missä tarvii puhua vain ja ainoastaan työasioita, seksuaalinen kokemattomuus ei haittaa eikä mitään pöhinää tarvita.
Itse olen asiakaspalvelutyössä ollut jo parikymmentä vuotta. Olen ollut todella ujo ja puhumaton mutta kun työkaverit tulee tutuksi niin kyllä sitä tulee höpöteltyä. Mutta olen yhä koko työporukan edessä erittäin vetäytyvä. Asiakaspalvelutyö on vain työtä lopulta, tekee parhaansa ja on huolellinen. Yleensä työnantajat ovat oppineet arvostamaan työpanostani ajan myötä ja olen saanut kehuja. Ei kaikkien tarvitse olla räiskyviä ilopillereitä.
Hyvin olen saanut, ja ilman niitä suhteita. Kaipa sitten oikeassa kohdassa saan suuni auki :D Kunhan suhteellisen "normaalit" sosiaaliset taidot omaa, niin kyllä pärjää :)
Lapsena olen ollut ihan superujo, tässä iän myötä asia hieman helpottanut, vaikka tuskin koskaan kokonaan tästä ominaisuudesta pääsen eroon.
Yrittää hommata työn, jossa ei tarvitse jutella. Onhan näitä. Eihän jotkut putkimiehet vaikka yleensä paljon juttele. Ja itse arvostaisin hiljaista kampaajaa tai hierojaa. Tai rupeaa vaikka hammasteknikoksi tai johonkin labraan. Ei joku rontgenhoitaja tai sädehoitolaitteen käyttäjä montaa sanaa tarvitse ihmisille sanoa.
Tai vaikka metsuri tai nosturikuski saa olla ihan itsekseen usein koko päivän.
Totuus on myös se, että nuoruuden ujous ja hiljaisuus häviää useimmilta vanhemmiten. Itse olin ihan samanlainen nuorena. En saanut paljon sanottua ja kaikki valitti hiljaisesta äänestä. En vieläkään ole juhlien keskipiste, mutta olen ollut ongelmitta messuesittelijä ja puhumiseni on nykyisin normaalia ja small talk sujuu myös.
Ujoudessa melkein pahinta olikin se, kun luuli sen olevan loppuelämän juttu, mutta ei se ole. Introverttius kyllä on.
Mä sain Postista, jouluapulaisuuden kautta. Siiten vakinaistettiin. Eipä siinå paljon kyselty. CV valt kand drop out.
Saa töitä siinä missä puheliaampikin jos onnistuu siinä haastattelutilanteessa vakuuttamaan työnantajansa. Ehkä jos hakijoita on 200 niin voi helposti jäädä jalkoihin. Mutta jos olet oman alasi asiantuntija niin sinusta voidaan jopa tapella.
Ensin pitää uskaltaa mennä työhaastatteluun joka oli ainakin itselle se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei tarvitse olla moottoriturpa.
Riittää että on normaali.
Ei tarvi olla edes "normaali". Kun työsi teet hyvin niin taatusti työtä löytyy.
Rohkeesti vaan.
Jossain varastokerääjänä pärjää hyvin. Monelle sosiaaliselle on vaikeaa keskittyä tuollaiseen yksin tehtävään työhön kun haluavat puhua jatkuvasti työkavereille.
Aina päättyy minun työnsaanti haastatteluu. :/ alkaa mennä toivo.
Ole kannattavinasi paikkakunnan valtapuoluetta.
Vierailija kirjoitti:
Jossain varastokerääjänä pärjää hyvin. Monelle sosiaaliselle on vaikeaa keskittyä tuollaiseen yksin tehtävään työhön kun haluavat puhua jatkuvasti työkavereille.
Kyllä. Varastotyö yksintyöskentely ovat silkkaa piinaa. Painotuksena se, että työtiimi ja työkaverit ovat tärkeitä.
Moni virastotyö tai tekninen ala sopii hyvin myös introvertille. Todellisuudessa aika harva on joko introvertti tai ekstrovertti. Mieti enemmän mitkä ovat omat kykysi.
Vierailija kirjoitti:
Moni virastotyö tai tekninen ala sopii hyvin myös introvertille. Todellisuudessa aika harva on joko introvertti tai ekstrovertti. Mieti enemmän mitkä ovat omat kykysi.
Sopisi kyllä, siinä olet aivan oikeassa, mutta valitaanko introverttiä siihen tehtävään onkin aivan toinen juttu.
Nykyään halutaan palkata vain yhdenlaisia ihmisiä.
Lidlissä on todellakin outoja nuoria töissä jotka kiusaavat joukolla asiakkaita älyttömän juorujen perusteella ja huutelevat asiakkaista vielä näiden lähdettyä. Todella omituista. Tuollaiseen joukkokiusaamiseen ei kyllä ujompi taivu.