Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En päässyt edes rekrykoulutukseen

Vierailija
14.03.2023 |

Ja olen akateemisesti koulutettu (joskin ns. turhalta alalta). Kävin kolme eri haastatteluvaihetta läpi ja piti tehdä kaikenmaailman ennakkotehtäviäkin. Ei tärpännyt.

Elämä tuntuu tällä hetkellä aika merkityksettömältä, työttömänä kohta vuosi. Tuo olisi luultavasti ollut ainoa mahdollisuuteni päästä enää takaisin työelämään kiinni.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, ööh, kun valmistuu x-maisteriksi niin eikö todellakaan siellä opi mitään jolla voi jotain itsensä työllistävää kehittää, eikä vain odottaa Kunnan extra-asiantuntijan käsien heiluttelu-työtä tulevan ikuisella sopparilla etätyönä tarjolle?

Vierailija
22/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl mainostaa että kesätöitä on jäljellä. Jollekin pienelle paikkakunnalle vaan niin asuntokin on halpa ja kesän jälkeen työt yleensä jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin hoitajaksi! Vajetta yli 20 000 hoitajaa Suomessa.

Vähän aiheen sivusta mutta miten käy hoitajille joita nyt koulutetaan suuria määriä kun suuret ikäkuokat on mullan alla?

Vierailija
24/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma firma?

Vierailija
25/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, ööh, kun valmistuu x-maisteriksi niin eikö todellakaan siellä opi mitään jolla voi jotain itsensä työllistävää kehittää, eikä vain odottaa Kunnan extra-asiantuntijan käsien heiluttelu-työtä tulevan ikuisella sopparilla etätyönä tarjolle?

Esim. minä puhun kuutta kieltä, olen käynyt yrittäjyyskurssit, digitaitokurssit ja kaikki, mutta ei vaan saa paikkaa kun ei ole kokemusta :) Olen opiskellut myös avoimessa sitten valmistumisen jälkeen ns. työelämätaitoja, mut ei. Haastatteluihin pääsen, mutta paikka menee aina jollekulle jolla on enemmän kokemusta.

Vierailija
26/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl mainostaa että kesätöitä on jäljellä. Jollekin pienelle paikkakunnalle vaan niin asuntokin on halpa ja kesän jälkeen työt yleensä jatkuu.

Pienellä paikkakunnalla ei todellakaan saa kesätöitä. Itse asunut 25 vuotta ja vuodesta toiseen kaupoissa ja tehtailla on vakkarityöntekijöiden lapset ja siskontytöt kesätöissä.

Vierailija
27/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokoomuksen maailmassa ihmiset ovat töissä". Niinpä. Paitsi sitten tavoitteena on vain 80 prossaan työllisyys. Ja siitä, ettei haluta edes täystyöllisyyttä, pitää rankaista työttömiä. Turvaa alentamalla. Joka jo valmiiksi reilusti alle kv. suositusten.

Jos joku tietää, miten kokoomus tainoo töitä ikääntyneille koulutetuille pitkäaikaistyöttömille, kertokoon.

Mielestäni ainoa keino on velvoittaa suuryritykset sakon uhalla työllistämistoimiin. Käykö kokoomukselle? 😥

Kokoomuksen hokemat näyttäytyvät pitkäaikaistyöttömiä kohtaan melko julmilta.

Vierailija
28/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne ap! Ja mä olen vielä ns. työllistävältä alalta (vaikka ei siltä tunnu), olen diplomi-insinööri.

Täällä toinen työtön DI, näin aspergerina työllistyminen on liki mahdotonta. Siksi lähden tekemään väitöskirjaa, että olisi edes jotain tekemistä. 

Huvittavaa kun meille autisteille mainostetaan tekniikan alaa ja ensimmäinen mielikuva, mikä ihmisille tulee asseista on hyväpalkkainen DI. Totuus meidän työllistymisestä ei ole niin ruusuinen.

Täällä amk-insinööri ja asperger. Paperilla näytän välillä lupaavalta vaihtoehdolta, mutta ei mua koskaan mihinkään oikeisiin töihin palkata. Ja mitä kauemmin aikaa kuluu, niin sitä epätodennäköisempää se alkaa olla.

Vierailija
29/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pääsen työhaastatteluihin mutta niihin se aina katkeaa.

Vierailija
30/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tuo oma asenne. Saisin itse kyllä työttömänä päiväni täytettyä erilaisilla mielenkiintoisilla jutuilla. Ihminen voi tehdä vaan parhaansa ja jos se ei ole sitä mitä kulloinkin haetaan, niin ei siitä kannata masentua.

Itse ainakin ottaisin tuollaisesta ajasta kaiken irti. Liikkuisin, lukisin, opiskelisin jne. Ja sivussa saattaisin keksiä tapoja käyttää omia taitojani johonkin tuottavaankin.

No kyllä tässä sinkkuna ja asuntovelkaisena alkaa huolestuttaa tuo toimeentulo varsinkin kun en edes pääse haastatteluihin ja inflaatiokin vaan laukkaa. Olis varmaan vähän eri fiilis, jos asuisin vuokralla tai mulla olisi puoliso jakamassa kuluja.

Asunnon voi aina myydä ja yleensä sen jälkeen ilmestyy tilille kivasti rahaa.

Yritäpä myydä asunto vaikkapa Savonrannalta tai Utajärveltä jonkun metsäpolun päästä ja jää odottelemaan miten kiva summa rahaa tilille kilahtaa.

Vierailija
31/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset aivan varmasti ainakin siivoamaan, jos olet alle 60v.

Vierailija
32/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tuo oma asenne. Saisin itse kyllä työttömänä päiväni täytettyä erilaisilla mielenkiintoisilla jutuilla. Ihminen voi tehdä vaan parhaansa ja jos se ei ole sitä mitä kulloinkin haetaan, niin ei siitä kannata masentua.

Itse ainakin ottaisin tuollaisesta ajasta kaiken irti. Liikkuisin, lukisin, opiskelisin jne. Ja sivussa saattaisin keksiä tapoja käyttää omia taitojani johonkin tuottavaankin.

Tosi tuottavaa tämä sinun vapaa-ajan käyttö, v i t t u i l u a roskapalstalla.

Vierailija
33/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse. Siivoamiseen koulutettuja ja siivoamisesta työkokemusta hankkineita hakijoita on jokaiseen siivoojan paikkaan tarjolla kymmeniä. Ei minkään siivousfirman tarvitse palkata siivoojaksi jotain akateemista joka ei osaa siivota. Ihan hullu ajatus. Oletko satavuotias kun luulet, että siivoamaan kyllä pääsee kuka tahansa?

Vierailija
34/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut rekrykoulutuksessa yli puoli vuotta. Asiantuntijan mukaan kaikki paperit ja hommat on täysin kunnossa eikä missään ole mitään vikaa. Kaikki ihmiset ympärillä jankkaa, että "kyllähän sä saat töitä ihan tosta noin vaan".

Ikinä pääse edes haastatteluun.

Jos sattuu olemaan yksikin toinen hakija, töitä ei saa.

Vierailija
35/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten pääse. Akateemista ei valita siivoomaan, koska eihän koulutettu osaa siivota. Lisäksi pitäisi olla siistijän ammattikoulutus. Edes 20 vuotta sitten ei päässyt suomalainen siivoojaksi, ensimmäinen kysymys työnhaussa siivojaksi oli "mikä on kotimaasi ja onko sinulla suomeen oleskeluoikeutta?`"

Vierailija
36/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse. Siivoamiseen koulutettuja ja siivoamisesta työkokemusta hankkineita hakijoita on jokaiseen siivoojan paikkaan tarjolla kymmeniä. Ei minkään siivousfirman tarvitse palkata siivoojaksi jotain akateemista joka ei osaa siivota. Ihan hullu ajatus. Oletko satavuotias kun luulet, että siivoamaan kyllä pääsee kuka tahansa?

No minä ainakin pääsin ilman koulutusta osa-aikaiseksi, takana 15 vuoden työttömyys ja ikää 41. Kunto on sentään hyvä, ehkä se auttoi.

Vierailija
37/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kokoomuksen maailmassa ihmiset ovat töissä". Niinpä. Paitsi sitten tavoitteena on vain 80 prossaan työllisyys. Ja siitä, ettei haluta edes täystyöllisyyttä, pitää rankaista työttömiä. Turvaa alentamalla. Joka jo valmiiksi reilusti alle kv. suositusten.

Jos joku tietää, miten kokoomus taikoo töitä ikääntyneille koulutetuille pitkäaikaistyöttömille, kertokoon.

Mielestäni ainoa keino on velvoittaa suuryritykset sakon uhalla työllistämistoimiin. Käykö kokoomukselle? Ei käy. 😥

Kokoomuksen hokemat näyttäytyvät pitkäaikaistyöttömiä kohtaan melko julmilta.

Päinvastoin. Kokoomuksessa halutaan luopua siitäkin ainoasta toimivasta keinosta, mikä tällä hetkellä on käytössä. Ja se on määräaikainen palkkatuki sellaiselle henkilölle, jolla on ollut vaikeuksia löytää avoimilta markkinoilta töitä esim pitkäaikaistyöttömyyden takia. Palkkatuetussa työssä työntekijälle siis maksetaan normaalia, oikeaa tessin mukaista palkkaa. Se on kokoomuksen mielestä jostain syystä väärin.

Näitä palkkatuettuja työpaikkoja pitäisi saada paljon lisää, ihan kaikki menee, mitä tarjolla on. Oikealla palkalla on muuten ihan kummallinen työtyytyväisyyttä lisäävä voima...

Vierailija
38/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin hoitajaksi! Vajetta yli 20 000 hoitajaa Suomessa.

Puolisoni yrittänyt hakea kahteen eri rekrykoulutukseen, ei ole tärpännyt. Valitetaan kyllä miten alalla työvoimapula, mutta edes rekrykoulutukseen ei pääse.

Vierailija
39/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmointialan rekrykoultuksessa opiskelijoina oli pätevämpää porukkaa kuin kouluttajina. Silti odotettiin, että työssä opitaan palkattomasti puoli vuotta. Onneksi noista pääsee pois kesken kaiken, jos palkallisen työn saa.

Vierailija
40/76 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimpiin rekrykoulutuksiin hakee satoja ihmisiä.