Mahdollinen lapaluiden rakennevika
Täyttä varmuutta tälle ei ole, mutta taidan uskoa tämän mahdollisuuteen. Teininä tämä taisi tulla, koska siitä asti ollut. Olen ajatellut, että mulla on aina ollut vain huono ryhti. Kuitenkin lapaluudi törröttävät, vaikka seisoisin ryhdikkäästi. Teen säännöllisesti tähän liittyviä jumppaliikkeitä, mutta ei ole auttanut.
Ulkonäöllinen haitta lähinnä (näyttää kuin olkapäät olisivat työntyneet eteenpäin)
Kannattaakohan leikkaus jos tosiaan täsyä kyse?
Kommentit (15)
Ja miten tuollanen leikataan? Lapaluista pala pois?
Rintalihakset liian kireällä ja selkälihakset liian löysät. Lapaluissa ei ole rakennevikaa, jos ne törröttävät, lihasten kireys/löysyys määrittää kehon asennon.
Onko sinulla jotain haittaa tuosta?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jotain haittaa tuosta?
Ulkonäöllinen haitta.
Ap
Bucket baby. Googlaa.
Mene hoidattamaan fysioterapiaan, jos on kipuja tai vaikeuksia liikkua.
Julkisella et ainakaan saa leikkausta kun vaan ulkonäöllinen haitta
Vierailija kirjoitti:
Julkisella et ainakaan saa leikkausta kun vaan ulkonäöllinen haitta
Tuskin yksityinenkään, sielläkään ei loputtomasti kirurgeja ole ja perus selkäleikkaukset on paljon helpompia ja kannattavampia.
Guuglaa enkelinsiipi ,onko sellaset?
Minun pojalla on lapaluut eri korkeudella, siis ihan, että paljain silminkin sen huomaa
Vasta 7-luokan terveydenhoitaja huomasi tämän. Lapaluut kuvattiin, mutta kun ei ole mitään selkäsärkyjä tms. niin ei luultavasti tehdä mitään
Kysy kannanottoa rakenneasiaan ihan peruslääkäriltä, joka kyllä näkee, onko kyse normaalivariaatiosta. Jos muuta vaivaa ei ole kuin ulkonäköhaitta, ei tietenkään ole mitään syytä edes harkita minkäänlaista kirurgiaa. Jo ketjussa kuvatut ryhtiin liittyvät harjoitteet ovat ensisijainen apu.
Mullakin on nuorempana ollut tuollaista, yleensä menee siis ohitse. Keho muokkautuu myös kun se korjaa itseään, älä ole heti liian huolissasi. Ymmärrän ne ulkonäköasiat, joskus ne vaivaavat.
Onko kellään kokemusta?