Helsingin Sanomat: seksikumppaneiden määrä puhuttaa, kokematon neitsytnaimen "nähdään ikäänkuin arvokkaampaa"
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009445196.html
Näettekö seksittömän, neitseellinen lapsi naisen Helsingin Sanomien tapaan "ikäänkuin hieman arvokkaampana"?
Pitkään toimitettu naisten vapautta ja oikeuksia mutta nyt uuden kulttuurin saapuessa saamme tuulahduksia myös valkoisten menneisyydestä.
Suomessakin vielä 1950 luvulla ja myöhemminkin oltiin hyvin lähellä islamilaista kulttuuria naisten ja vähemmistöjen asioissa- tietenkään Suomessa ei naisia kivitetty silloinkaan mutta samanlaisen maineen sai kuin nykyaikainen länsinainen islamilaisten silmissä.
Pidättekö neitsytnaisia muita naisia arvokkaampia kuten Helsingin Sanomat?
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen myös muistaa ensimmäisen panon parhaiten, jos ei ole ollut päihtyneenä liikaa. Se tarkoittaa vahvempaa tunnesidettä ensimmäiseen mieheen lähtökohtaisesti.
Hahah, tämä oli hupaisa juttu. Että olisi vahvempi tunneside tyyppiin jonka kanssa seurustelin 3kk 24 vuotta sitten kuin mieheen jonka kanssa olen ollut naimisissa 20 vuotta.
Minulle tulee joskus näihin aikoihin 45 vuotta ekasta kerrasta ja 44 vuotta siitä, kun viimeksi kyseistä poikaa olen nähnyt. Mutta pakkohan se on uskoa, että häneen (17-vuotiaaseen mieheen) on vahvempi tunneside kuin nykyiseen puolisooni :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt sitä väitettä, että muinaiset roomalaiset olisivat pitäneet neitsytnaisia arvossa ja puhtaina. Ei siihen aikaan vielä edes ymmärretty mitään seksitaudeista ja hyvä jos edes raskaaksi tulemisesta. Joten miksi silloin olisi ollut tuollaisia kuvitelmia?
Kai se on se, että neitsyt on puhdas ja uusi.
Miksi käytetyn tavaran arvo tippuu puoleen, kun se kantaa kaupasta ulos? Sama asia.Kyse on myös tunnepuolesta. Jos ei ole kokemusta muista, ei vertaile. Tavallaan ihminen on tyytyväisempi.
Ei tule mustasukkaisuutta, kateutta ja tyytymättömyyttä.Onhan se nyt tilastollisesti aivan selvää, että todennäköisyys saada seksitauti nousee sitä mukaa kun partnerien määrä. Pelkästään kondomin rikkoontumisen todennäköisyys nousee. On siis aivan selvää, että neitsyt mielletään puhtaammaksi, kun tuhansien ihmisten kanssa limojaan vaihtanut henkilö.
Kertoohan tuo muustakin. Itse ainakin arvostan ihmisissä pidättyväisyyttä ja kykyä lykättyyn tarpeidentyydytykseen.
Haluatko kumppanin, joka mättää irtokarkkeja aina kun mieleen juolahtaa, vai kumppanin joka syö järkevästi ja terveellisesti ja herkuttelee silloin, kun se sopii suunnitelmiin? Haluatko kumppanin, joka vetää kännit vaikka keskellä työviikkoa kun siltä tuntuu, vai kumppanin, joka juo hillitysti ja harkiten? Haluatko kumppanin, joka panee kaikkea mikä liikkuu, vai kumppanin, jonka kanssa tietää olevansa todella erityinen, kun on sen petiin kelvannut?
Tuntuu, että nykyään ihaillaan kaikenlaista holtittomuutta ja kurittomuutta. Kehopositiivisuus on tästä tietysti yksi esimerkki, ylettömät tatuoinnit, shokkivärjätyt hiukset. Kaikella on tarkoitus viestiä sitä, että tässä nyt ollaan niin villiä ja vapaata että, meitä ei mitkään rajoitukset pidättele ja ravistellaan instituutioita.
Vahinko vaan, että tylsät tutkimukset on osoittaneet, että impulssikontrolli, kyky lykättyyn tarpeidentyydytykseen ja sen sellaiset tylsät asiat ennustaa eniten ihmisen tulevaa pärjäämistä elämässä.
Kehopositiivisuus yksi esimerkki? Kerropa nyt viisas, miten se, että hyväksyn omab alopeciaa sairastavan kehono, tekee musta holtittoman ja kurittoman????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen myös muistaa ensimmäisen panon parhaiten, jos ei ole ollut päihtyneenä liikaa. Se tarkoittaa vahvempaa tunnesidettä ensimmäiseen mieheen lähtökohtaisesti.
Hahah, tämä oli hupaisa juttu. Että olisi vahvempi tunneside tyyppiin jonka kanssa seurustelin 3kk 24 vuotta sitten kuin mieheen jonka kanssa olen ollut naimisissa 20 vuotta.
Minulle tulee joskus näihin aikoihin 45 vuotta ekasta kerrasta ja 44 vuotta siitä, kun viimeksi kyseistä poikaa olen nähnyt. Mutta pakkohan se on uskoa, että häneen (17-vuotiaaseen mieheen) on vahvempi tunneside kuin nykyiseen puolisooni :-D
Olisi se mahdollista. Jos se 17-vuotias olisi ollut elämän suuri rakkaus ja puoliso olisi vain joku johon on tyytynyt paremman puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi se mahdollista. Jos se 17-vuotias olisi ollut elämän suuri rakkaus ja puoliso olisi vain joku johon on tyytynyt paremman puutteessa.
Tottakai se 17-vuotias oli elämän suuri rakkaus. Silloin. Ainahan teinirakkaus on suurta ja ihanaa. Mutta ei sitä jälkeen päin muistele kuin korkeintaan lämmöllä silloin, jos se tulee puheeksi kuten nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka kuksii ympäriinsä on alfa ja naiset haluavat tämän miehen. Naiset eivät välitä suuresta luvusta vaan jopa haluavat miehen joka tietää mitä tekee kokemuksen kautta.
Naisille se on juuri päinvastoin eli mitä puhtaampi ja kokemattomampi niin sitä arvokkaampi nainen on. Tämä tietenkin aiheuttaa närää naisten keskuudessa koska omaa villiä nuoruutta ei voi muuttaa ja oma arvo on mitä on.
Jos naisella on valittavana 10 naisen tai 100 naisen mies, JOKA IKINEN normaali nainen ottaa ensimmäisen. KUKAAN nainen ei halua miettiä missä kaikkialla oma mies on virunut ja kuinka moni vastaantulija on miestä kopeloinut.
Käytännössä se ei kuitenkaan mene noin, koska miehillä on muitakin ominaisuuksia kuin se, kuinka monen kanssa he ovat harrastaneet seksiä. Ja viime kädessä muut asiat painavat vaa'assa enemmän.
Toki on paljon asioita jotka painavat enemmän. Mutta jos on kaksi ns. samantasoista miestä, kukaan nainen ei valitse sitä miestä joka on laajasti käytetty. Monet seksisuhteet ei myöskään ole vain yksi tekijä, vaan liittyvät moneen muuhunkin asiaan. Mitkä ovat kyseisen henkilön arvot, suhtautuminen naisiin, itseensä, seksiin jne. Kyse ei ole vain numerosta vaan paljon enemmästä. Naisella on paljon riskiä valitessaan kumppania. Käytetty mies voi aiheuttaa taudeillaan naiselle jopa lapsettomuuden. Lisäksi mies joka ei kykene eikä halua pidättäytyä seksistä kenenkään kanssa, on epäluotettava. Nainen ei ikinä voi tietää milloin tämä lähtee seuraavan matkaan, pahimmassa tapauksessa silloin kun nainen on itse raskaana. Naiselle miehen monet seksisuhteet ovat ihan biologisesti valtavan suuri riski.
En ymmärrä tuota, että jos ei ole vertailupohjaa, tyytyy helpommin huonoon. Kyllä minä ainakin haaveilin kaikenlaisesta seksistä ja ajattelin seksiä, en ajatellut että tässä nyt on kaikki, ekan kerran jälkeen.
Kaikki mikä on harvinaista on ihmisten mielissä arvokasta. Totuus taitaa olla ettei koko Suomesta löydy kolmea viisasta miestä eikä neitsyttä.
Minä olen harrastanut seksiä elämäni aikana ehkä n. 70 miehen kanssa ja olen seurustellut miesten kanssa, joilla lukumäärä on ollut jotain 20-100 välillä kuulemma. Ei ole ollut mitenkään merkittävä asia parisuhteen toimivuuden kannalta. Tuo määrä on joillekin paljon mutta minulle se on sopiva, voisin lisääkin seksiä harrastaa jos nykyinen suhde loppuu jossain vaiheessa.
Olen kyllä tavallaan samaa mieltä kun tuo jokin asiantuntija, joka listasi että seksikumppaneiden suuri määrä voi kertoa avoimuudesta ja rohkeudesta ym. Minulla ainakin se kertoo tietynlaisesta elämyshakuisuudesta ja hetkestä nauttimisesta, jos olen vaikka treffeillä miehen kanssa ja synkkaa hyvin ja halutaan lähteä jatkamaan samaan osoitteeseen niin mikä jottei. Pidän ihmisten tapaamisesta, olen sosiaalisesti aika lahjakas, nautin pienestä jännityksestä ja romantiikasta. Minulle seksi ei liity parisuhteeseen ainoastaan ja mulle erilaiset seikkailut ja kokeilut on ollu luontevia myös parisuhteen ulkopuolella, jos on ollut muuten luotettava kumppani näitä toteuttamaan.
Seksi on ihana asia ja toivoisin, että yhä useammat ihmiset rohkeasti miettisivät itsekseen ja keskustelisivat puolisonkin kanssa, onko yksiavoinen suhde varmasti oikea vaihtoehto meille, vai toisiko suhteeseen ihanaa piristystä käydä vaikka tutustumassa muihiin ihmisiin seksuaalisisissa merkeissä. Ei se tietenkään kaikkien juttu ole eikä tarvitse ollakaan, mutta harmi jos molemmilla on saman suuntaisia mietteitä joita ei uskalla tuoda esiin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota, että jos ei ole vertailupohjaa, tyytyy helpommin huonoon. Kyllä minä ainakin haaveilin kaikenlaisesta seksistä ja ajattelin seksiä, en ajatellut että tässä nyt on kaikki, ekan kerran jälkeen.
Minä taas ajattelin ekan kerran jälkeen etten halua mitään muuta, tämä on täydellinen, ja haluan kokea kaiken tämän kanssa. Ei kiinnostanut yhtään millaista jonkun toisen kanssa voisi olla.
Mies kiinnostuu naisesta tämän ulkoisen viehättävyyden perusteella. Jos tuo nainen vaikuttaa henkisesti tasapainoiselta ja mukavalta persoonalta, niin tuo kumppanien lukumäärä häviää sinne samaan taustakohinaan koulutus-, tulotason ja sosiaalisen statuksen kanssa, joilla ei ole suurta merkitystä kumppanin valinnassa itsetunnoltaan terveellä miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H u o r a t pitäisi poistaa yhteiskunnasta.
No entäs ne miehet, jotka tukee h u 0 r 1 e n toimintaa käyttämällä heidän palveluita? Ei olis em kevyt kenkäisiä naikkosia kauaa, jos ei olis niihin lankeavia miekkosia.
Kriminalisoidaan esiaviollinen seksi niin loppu leikki.
Minä kokemattomana naisena en haluaisi mitään "seksihurjastelijaa" miehekseni. Ensiksikin vaikuttaa hyvin epäluotettavalta pidempiaikaiseen suhteeseen ja toiseksi miksi haluaisin riskeerata oman terveyteni tällaisen mittavan seksihistorian omaavan miehen kanssa. Hpv riski on korkea sekä muiden seksitautien. Ei ole mies siinnä suhteessa sen parempi kuin nainenkaan jolla paljon kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka kuksii ympäriinsä on alfa ja naiset haluavat tämän miehen. Naiset eivät välitä suuresta luvusta vaan jopa haluavat miehen joka tietää mitä tekee kokemuksen kautta.
Naisille se on juuri päinvastoin eli mitä puhtaampi ja kokemattomampi niin sitä arvokkaampi nainen on. Tämä tietenkin aiheuttaa närää naisten keskuudessa koska omaa villiä nuoruutta ei voi muuttaa ja oma arvo on mitä on.
Jos naisella on valittavana 10 naisen tai 100 naisen mies, JOKA IKINEN normaali nainen ottaa ensimmäisen. KUKAAN nainen ei halua miettiä missä kaikkialla oma mies on virunut ja kuinka moni vastaantulija on miestä kopeloinut.
Mites 0 naisen mies tai 10 naisen mies? Niinpä...
Mitä iloa minulla olisi estoisesta naisesta? No,onneksi sen näkee yleensä naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ei ollut mitään tunnesidettä.
Kuulostaa aidolta rakkaudelta eikä oman himon tyydyttämiseltä. Kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Minä kokemattomana naisena en haluaisi mitään "seksihurjastelijaa" miehekseni. Ensiksikin vaikuttaa hyvin epäluotettavalta pidempiaikaiseen suhteeseen ja toiseksi miksi haluaisin riskeerata oman terveyteni tällaisen mittavan seksihistorian omaavan miehen kanssa. Hpv riski on korkea sekä muiden seksitautien. Ei ole mies siinnä suhteessa sen parempi kuin nainenkaan jolla paljon kumppaneita.
Ei kukaan seksistä pitävä halua kanssasi läheisempää tuttavuutta tehdä. Ole ihan rauhassa.
On varmaan mahdollista nauttia itsetyydytyksestä ja olla silti nauttimatta seksistä.