Helsingin Sanomat: seksikumppaneiden määrä puhuttaa, kokematon neitsytnaimen "nähdään ikäänkuin arvokkaampaa"
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009445196.html
Näettekö seksittömän, neitseellinen lapsi naisen Helsingin Sanomien tapaan "ikäänkuin hieman arvokkaampana"?
Pitkään toimitettu naisten vapautta ja oikeuksia mutta nyt uuden kulttuurin saapuessa saamme tuulahduksia myös valkoisten menneisyydestä.
Suomessakin vielä 1950 luvulla ja myöhemminkin oltiin hyvin lähellä islamilaista kulttuuria naisten ja vähemmistöjen asioissa- tietenkään Suomessa ei naisia kivitetty silloinkaan mutta samanlaisen maineen sai kuin nykyaikainen länsinainen islamilaisten silmissä.
Pidättekö neitsytnaisia muita naisia arvokkaampia kuten Helsingin Sanomat?
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Epävakaan persoonallisuushäiriön diagnoosiin kuuluu impulsiivinen ja holtiton seksuaalielämä yhtenä potentiaalisena kriteerinä. Kuhan totean tämän ääneen.
Ehkä. Minulla on kuitenkin epävakaa persoonallisuus, enkä ole koskaan harrastanut seksiä. Ikää yli 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt sitä väitettä, että muinaiset roomalaiset olisivat pitäneet neitsytnaisia arvossa ja puhtaina. Ei siihen aikaan vielä edes ymmärretty mitään seksitaudeista ja hyvä jos edes raskaaksi tulemisesta. Joten miksi silloin olisi ollut tuollaisia kuvitelmia?
Kai se on se, että neitsyt on puhdas ja uusi.
Miksi käytetyn tavaran arvo tippuu puoleen, kun se kantaa kaupasta ulos? Sama asia.Kyse on myös tunnepuolesta. Jos ei ole kokemusta muista, ei vertaile. Tavallaan ihminen on tyytyväisempi.
Ei tule mustasukkaisuutta, kateutta ja tyytymättömyyttä.Onhan se nyt tilastollisesti aivan selvää, että todennäköisyys saada seksitauti nousee sitä mukaa kun partnerien määrä. Pelkästään kondomin rikkoontumisen todennäköisyys nousee. On siis aivan selvää, että neitsyt mielletään puhtaammaksi, kun tuhansien ihmisten kanssa limojaan vaihtanut henkilö.
En tarkoita mitään seksitauteja.
Jos sinulla on mahdollisuus ostaa uusi takki, ostatko? Käytetty voi olla hyväkuntoinen, mutta silti se on käytetty. Ei tarvitse olla mitään näkyvää likaa.
Myös tunnepuoli. Eka rakkaus on monesti syvä ja koskettava. Ensimmäinen suudelma, ensimmäinen kerta, kun istut jonkun kanssa rannalla käsikädessä.
Muut kerrat ovat tavallaan toistoa, vaikka onkin hauskaa.Eli puhummeko nyt takeista? Voin laittaa kaikenlaisia vertailuja oman intressien mukaan. Onko käytetty ensimmäinen Ferrari arvokkaampi kuin viimeisin tehtaalta tullut Ferrari? Onko uusi muovipussi halutumpi kuin likainen ja vanha?
Me elämme yhteiskunnassa, jossa naisen arvoon vaikuttaa entisten partnerien määrä. Se on niin, eikä vaan Suomessa, vaan kaikialla maapallolla. Eikä sitä ajattelua, yksi menaisiin haastateltu tyyppi muuta.
Myönnän täysin itsekin ajattelevan näin ja vaikka joku väittää, ettei ne seksikerrat kerro mitään, niin minulle ne kertoo ja paljon kertovatkin.
Tietenkin ymmärrän poikkeuksia ja ymmärrän syitä seurauksia ja kaikenlaista. On aivan selvä, että 12 vuotias tyttö, joka on jossain Aasiassa maksulliseksi pakotettu on aivan eri asia, kuin 25 vuotias pohjoismaalainen, täysin vapaasti tinderistä miehiä metsästävä nainen. Vaikka seksikertoja on sama määrä.En tietenkään voi tietää, jonkun yksilön taitoja tai tauteja kertojen perusteella. Mutta kai nyt jokainen vähänkin pidempään parisuhteessa ollut ne taidot oppii, jos on oppiakseen. Kuten joku 1000 eri tyyppiä kokeillut. Oppinut tai ei, se ei enää määrästä ole siinä vaiheessa kiinni.
Olen eri, mutta ajattelen samoin. Tosin ajattelen niin miehistä, koska olen nainen. Minulle ehdottomasti merkitsee se, kuinka käytetty mies on. Kertoo todella paljon miehestä, kuinka ahkerasti on jakanut itseään. Se vaan on niin, eikä sitä muuta pelimiesten teoriat joilla he yrittävät aivopestä naisia ja kääntää naisten ajatuksia itsestään toisenlaisiksi. Naiseen on sisäänkoodattua kavahtaa naisia metsästävää miestä jo tautiriskien takia.
Jos tällainen koodi olisi, niin ei olisi niitä itseään jakavia miehiäkään. Se jakaminen juuri kertoo siitä, ettei koodia ainakaan monilla ole. Yksin kun ei voi jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on kuin helmi ja mahtavaa korkata sellainen.
Et varmaan ole koskaan korkannut, jos mielikuvasi asiasta on noin ruusuinen.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä erikoista jos kuvitellaan että ensimmäinen seksikerta on naiselle jotenkin erityisen merkittävä. Toki jollain voi näin ollakin, mutta mitä olen asiasta naisten kanssa keskustellut, useimmille se on ollut jotain mistä ei ole osannut lainkaan nauttia. Kipua, epävarmuutta, sähläystä, noloutta. En tiedä yhtään naista joka olisi saanut ensikerrallaan orgasmin.
monikohan mahtoi olla avioliitossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt sitä väitettä, että muinaiset roomalaiset olisivat pitäneet neitsytnaisia arvossa ja puhtaina. Ei siihen aikaan vielä edes ymmärretty mitään seksitaudeista ja hyvä jos edes raskaaksi tulemisesta. Joten miksi silloin olisi ollut tuollaisia kuvitelmia?
Kai se on se, että neitsyt on puhdas ja uusi.
Miksi käytetyn tavaran arvo tippuu puoleen, kun se kantaa kaupasta ulos? Sama asia.Kyse on myös tunnepuolesta. Jos ei ole kokemusta muista, ei vertaile. Tavallaan ihminen on tyytyväisempi.
Ei tule mustasukkaisuutta, kateutta ja tyytymättömyyttä.Onhan se nyt tilastollisesti aivan selvää, että todennäköisyys saada seksitauti nousee sitä mukaa kun partnerien määrä. Pelkästään kondomin rikkoontumisen todennäköisyys nousee. On siis aivan selvää, että neitsyt mielletään puhtaammaksi, kun tuhansien ihmisten kanssa limojaan vaihtanut henkilö.
En tarkoita mitään seksitauteja.
Jos sinulla on mahdollisuus ostaa uusi takki, ostatko? Käytetty voi olla hyväkuntoinen, mutta silti se on käytetty. Ei tarvitse olla mitään näkyvää likaa.
Myös tunnepuoli. Eka rakkaus on monesti syvä ja koskettava. Ensimmäinen suudelma, ensimmäinen kerta, kun istut jonkun kanssa rannalla käsikädessä.
Muut kerrat ovat tavallaan toistoa, vaikka onkin hauskaa.Eli puhummeko nyt takeista? Voin laittaa kaikenlaisia vertailuja oman intressien mukaan. Onko käytetty ensimmäinen Ferrari arvokkaampi kuin viimeisin tehtaalta tullut Ferrari? Onko uusi muovipussi halutumpi kuin likainen ja vanha?
Me elämme yhteiskunnassa, jossa naisen arvoon vaikuttaa entisten partnerien määrä. Se on niin, eikä vaan Suomessa, vaan kaikialla maapallolla. Eikä sitä ajattelua, yksi menaisiin haastateltu tyyppi muuta.
Myönnän täysin itsekin ajattelevan näin ja vaikka joku väittää, ettei ne seksikerrat kerro mitään, niin minulle ne kertoo ja paljon kertovatkin.
Tietenkin ymmärrän poikkeuksia ja ymmärrän syitä seurauksia ja kaikenlaista. On aivan selvä, että 12 vuotias tyttö, joka on jossain Aasiassa maksulliseksi pakotettu on aivan eri asia, kuin 25 vuotias pohjoismaalainen, täysin vapaasti tinderistä miehiä metsästävä nainen. Vaikka seksikertoja on sama määrä.En tietenkään voi tietää, jonkun yksilön taitoja tai tauteja kertojen perusteella. Mutta kai nyt jokainen vähänkin pidempään parisuhteessa ollut ne taidot oppii, jos on oppiakseen. Kuten joku 1000 eri tyyppiä kokeillut. Oppinut tai ei, se ei enää määrästä ole siinä vaiheessa kiinni.
Olen eri, mutta ajattelen samoin. Tosin ajattelen niin miehistä, koska olen nainen. Minulle ehdottomasti merkitsee se, kuinka käytetty mies on. Kertoo todella paljon miehestä, kuinka ahkerasti on jakanut itseään. Se vaan on niin, eikä sitä muuta pelimiesten teoriat joilla he yrittävät aivopestä naisia ja kääntää naisten ajatuksia itsestään toisenlaisiksi. Naiseen on sisäänkoodattua kavahtaa naisia metsästävää miestä jo tautiriskien takia.
Jos tällainen koodi olisi, niin ei olisi niitä itseään jakavia miehiäkään. Se jakaminen juuri kertoo siitä, ettei koodia ainakaan monilla ole. Yksin kun ei voi jakaa.
Miten niin? Naiset suostuvat seksiin noiden miesten kanssa jos eivät tiedä että he ovat jakaneet itseään laajemmallekin. Jos tietävät, he eivät suostu vaan etsivät vähemmän käytetyn miehen. Tämän takia naiset kertovat toisilleen ketä ovat panneet, ja tämän takia miehet eivät kerro naisille ketä ovat panneet vaan yrittävät vähätellä määrää. Määrällä yritetään tehdä vaikutusta toisiin miehiin, ei naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Neitsyyttä vaativat miehet on osa pedofiilikulttuuria. Kyse on kontrollista, vallankäytöstä ja lapsiin sekaantumisen halusta silloin kun aikuinen, seksuaalinen nainen ei viehätä.
Missä niitä neitsyyttä vaativia miehiä on? Naiset selittävät itselleen tuota roskaa oikeuttaakseen ympäriinsä paneskelunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävakaan persoonallisuushäiriön diagnoosiin kuuluu impulsiivinen ja holtiton seksuaalielämä yhtenä potentiaalisena kriteerinä. Kuhan totean tämän ääneen.
Ehkä. Minulla on kuitenkin epävakaa persoonallisuus, enkä ole koskaan harrastanut seksiä. Ikää yli 40 vuotta.
Se on yksi kriteeri, ei siis edellytys diagnoosiin. Joillakin epävakailla on vilkas seksuaalielämä ja ihmissuhteet intensiivisiä ja vaihtuvia. On myös väärän diagnoosin mahdollisuus. Ne ovat psykiatriassa valitettavan yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin neitsyt pitkään ja en kyllä todellakaan haluttu seurustelukumppani vaikka kokemattomista naisista ajatellaan että ovat haluttuja.
Itse olen neitsyt vieläkin, ja se johtuu siitä etteivät miehet halua minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumatausta ilmenee usein rajattomuutena ja itsensä arvostamattomuutena. Haetaan hyväksyntää ja validaatiota satunnaisilta seksikumppailta.
Frederikissä tämä näkyi hyvin. Hänet rais kat tiin lapsena, ja lähes kaikki laulunsa olivat ylimachoilevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumatausta ilmenee usein rajattomuutena ja itsensä arvostamattomuutena. Haetaan hyväksyntää ja validaatiota satunnaisilta seksikumppailta.
Frederikissä tämä näkyi hyvin. Hänet rais kat tiin lapsena, ja lähes kaikki laulunsa olivat ylimachoilevia.
Miksi mennyt aikamuoto? Olenko missannut jotain?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla neitsyt, mutta tänäpäivänä hehkutetussa sarjadeittailussa ja uusien seksikumppaneiden jatkuvassa keräilyssä ei myöskään ole mitään ihailtavaa, päinvastoin ällöttävää ja iso turn off naisessa ainakin itselle.
T.mies
Kai myös miehessä silloin?
Vierailija kirjoitti:
Mies joka kuksii ympäriinsä on alfa ja naiset haluavat tämän miehen. Naiset eivät välitä suuresta luvusta vaan jopa haluavat miehen joka tietää mitä tekee kokemuksen kautta.
Naisille se on juuri päinvastoin eli mitä puhtaampi ja kokemattomampi niin sitä arvokkaampi nainen on. Tämä tietenkin aiheuttaa närää naisten keskuudessa koska omaa villiä nuoruutta ei voi muuttaa ja oma arvo on mitä on.
Jos naisella on valittavana 10 naisen tai 100 naisen mies, JOKA IKINEN normaali nainen ottaa ensimmäisen. KUKAAN nainen ei halua miettiä missä kaikkialla oma mies on virunut ja kuinka moni vastaantulija on miestä kopeloinut.
Vierailija kirjoitti:
Naisella voi kestää hyvinkin kauan ennen kuin ylipäätään alkaa tykkäämään seksistä ja nauttimaan siitä ollenkaan. Tämä vaan tiedoksi neitsyistä haaveileville.
Olipas hurja yleistys! Kuin jostain 1950-luvulta. Miksi se naiselle sen enemmän kestäis? Eikö nuo naiset ole esim.itsetyydyttäneet koskaan? Kyllä minä ainakin nautin heti.
Vierailija kirjoitti:
Nainen myös muistaa ensimmäisen panon parhaiten, jos ei ole ollut päihtyneenä liikaa. Se tarkoittaa vahvempaa tunnesidettä ensimmäiseen mieheen lähtökohtaisesti.
Höpö höpö. Ei ollut mitään tunnesidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut vain 4 seksikumppania ennen miestäni ja hän oli huolissaan, että oonko kokeillut tarpeeksi. Mietti kuulemma, että kannattaako sitoutua, kun en oo kokeillut yhden illan juttuja. Että jos ne onkin sitten mun juttu.
Kerro hänelle, että se ei ole loppupeleissä prosentuaalisesti kovin monen naisen juttu.
Miten niin? Ei ole sukupuolikysymys.
Vierailija kirjoitti:
"Seksitaidoista kumppanien paljous tai vähyys ei kuitenkaan paljasta mitään. Siitä yhtä mieltä ovat Syld ja Sihvonen.
Syld kannustaa miettimään tilannetta, jossa ihmisellä on ollut vaikkapa puolisen sataa seksikumppania. Seksi on saattanut olla kaavamaista, kestoltaan muutaman minuutin, eikä nautintoa ole tapahtunut kuin korkeintaan hetkellisesti.
Samaan aikaan jollakin on takanaan on vuosikausia kestänyt suhde, jossa on menty seksin suhteen pitkälle, kokeiltu erilaisia asioita ja kuunneltu toisen tarpeita."
Tuotahan olen lukemattomia kertoja täällä sanonut. Parisuhdeseksi on se, jossa kokeillaan, rietastellaan, irstaillaan; jota harrastetaan intohimolla ja usein ilman kondomia. Se on sitä seksiä, jota jäädään kaipaamaan.
Irtoseksi on yhtä kuin käynti grillikioskilla, kun gourmet-ravintolat ovat kiinni. Ei sitä jää ikävä.
Ja vielä vähemmän se irtoseksi muutaman kokemuksen jälkeen edes kiinnostaa, koska sitä samaa (eli huonoa) se on joka kerta vaikka lakanat välillä vaihtuukin.
Siksikin on vaikea ymmärtää kuinka joku ns hakkaa päätään seinään esim 30 tai 100 kertaa eikä siltikään ymmärrä, että ei irtoseksi sen paremmaksi muutu vaikka kokeilisi panna kaikkia maailman ihmisiä sen yhden kerran.
Tuossa on vähän sellainen juttu, että kun olet pannut yhtä satunnaista niin oletkin pannut kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Nainen myös muistaa ensimmäisen panon parhaiten, jos ei ole ollut päihtyneenä liikaa. Se tarkoittaa vahvempaa tunnesidettä ensimmäiseen mieheen lähtökohtaisesti.
Hahah, tämä oli hupaisa juttu. Että olisi vahvempi tunneside tyyppiin jonka kanssa seurustelin 3kk 24 vuotta sitten kuin mieheen jonka kanssa olen ollut naimisissa 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka kuksii ympäriinsä on alfa ja naiset haluavat tämän miehen. Naiset eivät välitä suuresta luvusta vaan jopa haluavat miehen joka tietää mitä tekee kokemuksen kautta.
Naisille se on juuri päinvastoin eli mitä puhtaampi ja kokemattomampi niin sitä arvokkaampi nainen on. Tämä tietenkin aiheuttaa närää naisten keskuudessa koska omaa villiä nuoruutta ei voi muuttaa ja oma arvo on mitä on.
Jos naisella on valittavana 10 naisen tai 100 naisen mies, JOKA IKINEN normaali nainen ottaa ensimmäisen. KUKAAN nainen ei halua miettiä missä kaikkialla oma mies on virunut ja kuinka moni vastaantulija on miestä kopeloinut.
Käytännössä se ei kuitenkaan mene noin, koska miehillä on muitakin ominaisuuksia kuin se, kuinka monen kanssa he ovat harrastaneet seksiä. Ja viime kädessä muut asiat painavat vaa'assa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Jos nainen arvostaa kokemusta miehessä, se tarkoittaa ettei halua miehen olevan täysi neitsyt. Mutta kokemusta kymmenistä, jopa sadoista naisista ei arvosta kukaan. Jotakuta se ei ehkä haittaa, mutta kukaan ei halua ensisijaisesti sellaista miestä jos puhtaampi on tarjolla. Lukuisat seksisuhteet tekevät miehestä likaisen ja käytetyn. Kukaan nainen ei halua olla vaikkapa ravintolassa miehen kanssa, jota kaikki ympärillä olevat naiset ovat panneet. Se on noloa, silloin on joutunut tyytymään tähteisiin, muiden jämäpalaan. Nainen haluaa tuntea itsensä erityiseksi. Hän haluaa että muut naiset katsovat kiinnostuneina hänen miestään mutta eivät saa.
Kuka yleensä puhuu seksikokemuksistaan tai niiden puutteesta kenellekään? Fiksuinta on pitää sellaiset asiat omana tietonaan.