Onko teillä jokin tietty ruoka/ruoka-aine, jota syötte joka päivä (tai ainakin melkein joka päivä)?
Joskus vaan olen miettynyt, miten jotkut syövät joka päivä jotain tiettyä ruokaa. Minä tykkään vaihdella.
Kommentit (55)
Oletteko kaikki lopettaneet lihan syönnin?
Kahvia on kyllä saatava ihan joka päivä. Myös munia ja juustoa syön melkein joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos näin on. Itsekin olen vegaani.
- Sama
Aamukahvi ja sen kanssa ruisleipä. Päivän ainoat.
Vierailija kirjoitti:
En varmasti ole! Kasvisproteiineihin en koske pitkällä tikullakaan! Kuitenkaan minulla ei ole mitään liharuokaa jota söisin samaa joka päivä. Vaihtelen lihaa, kalaa ja kanaa. Joskus syön teen munakasta jne
Juusto! :D Leivän päällä on aina joko emmentalia tai sulatejuustoa, hyvin usein molempiakin. Ja ilman sitruunateetä en saa päivää käynnistymään eli sitä menee joka aamu 1-3 mukillista :)
Oululaisen jälkiuunileipää on pari palaa saatava päivittäin ja siihen päälle oltermannia. Ja tämä on siis mun klo 17 välipala/ruoka.
Kananmunat, n. 2-3 kpl menee päivässä.
Oliiviöljy tärkein energialähde päivittäin. Työpaikkalounalla aina myös jäävuorisalaatti, kotona kukkakaali.
Parsakaalia tulee varmaan syötyä useimpina päivinä jossain muodossa. Useimmiten höyrytettynä lisukkeena, mutta toki paljon myös ruoissa itsessään. Porkkanaa menee myös lähes ruokaan kuin ruokaan. Ei samojen ruoka-aineiden käyttö tarkoita, että ruoat olisivat samankaltaisia. Muutamasta eri vihanneksesta vaihtelevien proteiininlähteiden kanssa yhdistettynä saa lukemattomia erilaisia aterioita. Oman jääkaappini vihannesosio kooostuu talvisin pääosin erilaisista juureksista, mutta niistäkin saan kokattua niin intialaista, suomalaista kuin vaikka japanilaistakin ruokaa.
Syön lähes joka aamu saman aamupalan: smoothie maustamattomasta jugurtista, 1/2 banaanista ja marjoista. Marjat vaihtelee sen mukaan, mitä sattuu pakastimesta käteen.
Kahvia myös juon joka päivä.
Päivällisruokia yritän vaihdella, mutta yleensä syödään samaa 3-4 pv, koska en viitsi joka päivä kokata.
Vierailija kirjoitti:
Syön leipää aamulla, lounaalla ja vielä Iltapalaksi pari palaa.
Ei ole leivän voittanutta.
T. Nainen. 174cm/68kg
Mina syön myös paljon leipää ja eikä lihota :)
Kahvia joka aamu,2-3 mukia ja sen kanssa muutama pala kauraleipää,päällysteenä juustoa tai maksamakkaraa ja herkkukurkkuja.
Juusto. Leivän päällä, ruokiin raasteena tai kuutioina salaattiin jne. Gouda, Edam, Feta, Parmesaani, Halloumi, kaikki käy. Paitsi homejuusto.
Voisin syödä joka päivä myös nuudeleita. On ne vaan niin hyviä ja voi tuunata monin eri tavoin.