Onko teillä jokin tietty ruoka/ruoka-aine, jota syötte joka päivä (tai ainakin melkein joka päivä)?
Joskus vaan olen miettynyt, miten jotkut syövät joka päivä jotain tiettyä ruokaa. Minä tykkään vaihdella.
Kommentit (55)
Marjoja ja pähkinöitä syön joka päivä. Ja juon kahvia. Mutta vaihtelen kyllä sitten esim. mitä marjoja ja pähkinöitä syön ja välillä esim puuron joukossa ja välillä jogurtin kanssa ja niin edelleen.
Porkkana ja suklaa nyt ainakin. Ja kananmunat.
Syön joka päivä saman aamu ja iltapalan. päivällisruokia vaihtelen, mutta ei niitäkään montaa ole. Sesongin mukaan vähän vaihtelen hevi-puolta.
Omena. Ostan yleensä aina sellaisen kilon säkin. Yleensäkin ostan samat peruseväät kaupasta.
Aamulla kahvin kanssa pari palaa juusto/kinkku leipää.
Joka aamu :)
Joka ikinen päivä kahvia, maitoa, ohuita ruispaloja ja tomaatteja.
Syön leipää aamulla, lounaalla ja vielä Iltapalaksi pari palaa.
Ei ole leivän voittanutta.
T. Nainen. 174cm/68kg
Luomu kaurapuuro, joka tehty puoliks veteen ja puoliks soijamaitoon, suolaa reippaasti sekä hieman öljyä. Päälle iso nokare maapähkinävoita sekä sivulle noin desi marjakeittoa. Juomaksi vettä.
Siinä mun aamupala, aina sama jos olen kotona. Se on ihana alku päivälle, tuttu ja turvallinen. Terveellistä, raikasta ja makeaa. Pitää nälän loitolla ja saa olon virkeäksi sekä tehokkaaksi.
Olen se ihminen joka ei voi syödä kahta päivää peräkkäin samaa lämmintä ruokaa. Muutenkin tykkään vaihdella mitä syön milloinkin. Jostain syystä tuo aamupala on kuulunut tiukasti elämääni useamman vuoden, siihen ei kyllästy.
Aamupalalla aina kahvi + kevytmaito, Oivariini ja ruisleipä/Paahtoleipä gouda-juustolla. Tänä talvena lisäksi ulkomaista paprikaa leivän päällä kalliin kotimaisen kurkun sijaan.
Muuten vaihtelen ruokia kyllä mutta tää aamunavaus on ehdoton 🙂
Banaani, leipä, juusto, maustamaton jugurtti ovat kyllä joka päivä mun listoilla. Muut hedelmät lisänä mutta vaihdellen. Samoin kasvikset vaihtelee. Eri leikkeleet myös. Kunnon ruoasta nyt puhumattakaan.
Kunnon ihmiset syö niin ja näin. Ihanks totta.
Monet ei muuten syö aamupalaa ollenkaan. Eivät olleet hulluja mun mielestä.
Syön aamupalana, lounaana ja päivällisenä ruisleipää, jonka päällä leikettä ja juustoa. En syö lämmintä ruokaa kuin harvoin, ehkä 3 kertaa viikossa lämmin ruoka korvaa ruisleivät. Niitä menee siis 6-10 palaa päivässä. Näin on mennyt kohta parikymmentä vuotta.
Aika montakin. En nyt ihan aina syö näitä, mutta lähes.
- Itsetehty ketsuppi ja sinappi
- Peruna jossain muodossa, keitettynä, lohkoina tai ranskalaisina
- Punajuuret
- Musta tee
Joka aamu siis joka aamu, kaurapuuro jossa auringonkukan siemeniä, pellavansiemeniä, 1 banaani, raejuustoa ja pakastepuolukoita.