Turku vai Oulu - kumppaan muuttaisit?
Olen tuleva aikuisopiskelija ja mietin kumpi kaupunki olisi parempi? Miten turvallista on naisen liikkua yksin nykyään näissä paikoissa? Millainen on vuokrataso? Laittakaa kokemuksia.
Kommentit (129)
Elä muuta turkusse, on katujengejä, keskustassa narkkareita, puliveivareita yms. sekopäitä.
Muuta vaikka varisuolle.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut molemmissa. Turkuun en enää ikinä muuta, mutta muutoa Ouluun voisin harkitakin.
Turussa tykkäsin varhain tulevasta keväästä, mutta muutoin oli aika ikävä paikka. Oulussa ainoa huono puoli on pitkä talvi, mutta toisaalta se on myös etu jos tykkää esim. hiihtää. Itse en ole hiihdon ystävä, vaikka muuten luonnossa tykkäänkin liikkua. Oulusta katsottuna monet pohjoisen kansallispuistot ja vaellusreitit ovat lyhyen ajomatkan päässä. Mikä on minulle iso plussa. Oulussa ihmiset paljon aidompia kuin Turussa.
Mikä sulle on lyhyt ajamatka ? Alkuperäiset oululaiset ovat töykeitä ja heillä on huono itsetunto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Turku
Siellä on oletettavasti lämpimämpää. -Turun murreen ehkä tottuu.
😂😂Kyllä Turun murteen tottuu, se ei edes pure! Mitä tulee murteeseen, niin siihenkin tottuu. Turkuun vaan, opiskelijalle tosi kiva kaupunki. Itse muuttaisin heti, jos voisin.
Yhtä lailla on tottumista niin Oulun kuin Turun murteeseen. Riippuu paljon, mistä päin itse on peräisin, kumpi on tutumpaa.
Täytyy sanoa, että ketä-sanan käyttö kuka-sanan sijaan tökkii yhä, mutta koko ajan vähemmän Turussa.
Oulun murre on todella rumaa ja kuulostaa, että sitä puhuva on jälkeenjäänyt.
Oulus voi hiihtää ja Turusta pääsee risteilylle. Ei kai noissa paljoa muuta eroa. Turun joukkoliikenne saattaa toimia paremmin. Oulussa paremmat pyörätiet.
Eikö sula ole ihmisiä joita haluat tavata usein? Valitsisin sen perusteella kun nuo on kaukana toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Oululaiset tympeitä ja sisäänpäin lämpiäviä.
Tarkoitit varmaan Turkulaisia?
Vierailija kirjoitti:
Täällä Oulussa on kylmä pitkä talvi, voisin muuttaa Turkuun, kevät tulisi aikaisemmin.
Täällä Turussa on loskaa ja paljon mamui . Kaipaan kunnon talvea. Turussa on vaikea saada ystäviä, mutta toisaalta tapahtumia on paljon ja kävellen sekä bussilla pääsee helposti liikkumaan. Ehkä kalliimpi kuin Oulu.
Turkulaiset on pinnallisia ja arvottavat ihmistä pukeutumisen ja omaisuuden mukaan. Paitsi tietty vakkella ja halisissa siellä pärjää parhaiten aggressiolla ja saa samalla pelon sekaista kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi täytyy ilkeillä? Mielestäni kaikki tarpeellinen lukee aloituksessa. Yksin muuttava aikuinen naisopiskelija, joka arvostaa rauhallisuutta ja turvallisuutta. Luetun ymmärtäminen ois kiva juttu.
Jos kaikki tarpeelinen oli tuossa niin minun on pakko päätellä että et aio poistua vuokrakopistasi kertaakaan ulkoilmaan muuten kuin käydäksesi koulullasi.
Jos joku kuljettaisi sinut silmät sidottuna asunnnollesi ja näyttäisi kädestä pitäen reitin koulullesi, et valmistuttuasi edes tietäisi kummassa kaupungissa olet opiskellut.
En harrasta mitään ja enkä usko että tulee opiskelijana olemaan varaa harrastaa mitään ihmeellistä.
Pääpointtina on opiskella ja elää rauhallista elämää. Ja jos hyvin käy tulisi muodostettua ystävyyssuhteita. Tärkeintä olisi että saisi olla rauhassa ilman jatkuvaa
Turkulaisena suosittelen muuttamista Ouluun!
Kangasalle.