Kuinka vaarallista on kourallinen salmiakkia raskaana ollessa?
Eilen tuli popsittua ihan kauheaan salmiakinhimoon karkkeja :( nyt viikko 13. Aiemmin en ole syönyt enkä aio syödä jatkossa joten ei kai tuo eilinen maailmaa kaada?
Kommentit (13)
Monissa maissa abortti tehdään salmiakkipastilleita syömällä, kutsuvat niitä katumuspillereiksi.
En tiedä. Mä söin salmiakkia raskauspahoinvointiin. Terve vauva syntyi silti. En tiedä vaikuttiko se mitään mihinkään.
Ei kaada. Verenpaineeseen voi periaatteessa vaikuttaa.
Ei ole kourallinen vaaraksi. Mutta jatkuvaa syöntiä kannattaa hillitä sekä verenpaineen että myös verenpaineesta täysin erillään olevien vaikutusten takia:
Söin salmiakkia, graavikalaa, pastoroimattomia juustoja. Lapset aikuisia, terveitä, allergittomia,
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mä söin salmiakkia raskauspahoinvointiin. Terve vauva syntyi silti. En tiedä vaikuttiko se mitään mihinkään.
No sen näkee sitten myöhemmin.
Mun kaveri söi koko raskausajan salmiakkia. Ihan terve vauva tuli mutta käsittääkseni salmiakki vaikuttaa istukkaan jotenkin niin että kaikki ei imeydy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen näkee sitten myöhemmin.
Kuin myöhään? Ko. vauva on nyt yli kakskymppinen.
Älä hätäile. Yksi tai muutama kerta ei tutkimusten mukaan mihinkään vaikuta.
Son kouriintuntuvan vaarallista. Ehkä kannattaa harkita aborttia.
Fazerin Salta Katten salmiakkilakritsikarkkeja voi raskaana syödä salmiakin himoon raskausaikana. Niissä ei ole glykyrritsiinia, mikä on se tekijä miksi salmiakkia ja lakritsia ei raskausaikana suositella.
Ei ole vaarallista. Itse asiassa minulle sanottiin neuvolassakin, että muutama salmiakkikarkki on paljon parempi kuin puoli levyä suklaata. Eli kohtuus kaikessa. En siis päivittäin söisi salmiakkia enkä sitä suklaatakaan.
Ei kaada, eikä kaada vaikka söisit jatkossakin.