Turku vai Oulu - kumppaan muuttaisit?
Olen tuleva aikuisopiskelija ja mietin kumpi kaupunki olisi parempi? Miten turvallista on naisen liikkua yksin nykyään näissä paikoissa? Millainen on vuokrataso? Laittakaa kokemuksia.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet kotoisin? Jos idästä, Ouluun, jos lännestä tai etelästä, Turkuun.
Olen alunperin Keski-Suomesta, Jyväskylästä. Molemmat paikkakunnat ovat täysin vieraita mulle.
Ouluun, olenhan siellä syntynytkin.
Olen asunut molemmissa. Turkuun en enää ikinä muuta, mutta muutoa Ouluun voisin harkitakin.
Turussa tykkäsin varhain tulevasta keväästä, mutta muutoin oli aika ikävä paikka. Oulussa ainoa huono puoli on pitkä talvi, mutta toisaalta se on myös etu jos tykkää esim. hiihtää. Itse en ole hiihdon ystävä, vaikka muuten luonnossa tykkäänkin liikkua. Oulusta katsottuna monet pohjoisen kansallispuistot ja vaellusreitit ovat lyhyen ajomatkan päässä. Mikä on minulle iso plussa. Oulussa ihmiset paljon aidompia kuin Turussa.
Paskoja paikkoja molemmat ja kauheita ihmisiä.
Oulu. Talvi on oikeasti luminen, kaupunki, siis keskusta, on pienempi ja helpommin lähestyttävä, pyöräily on kätevä tapa kulkea kaikkialle vuoden ympäri, uimavedet on levättömiä koko kesän, ihmisillä on ns. maalaisjärkeä ja onhan se halvempikin. Kesäkaupunkina kumpikin on kiva, mutta ei se kesä suomessa niin pitkä ole.
Olen turkulainen jolla on oma loma-asunto Oulussa.
Voisiko joku ystävällisesti avata omiaan kokemuksiaan paikkakunnalta? Millaisia paikalliset ovat? Onko helppo sopeutua?
Jos olet menossa opiskelemaan, niin sama kai tuo kumpaan muutat. Eiköhän kummatkin ole ihan tarpeeksi turvallisia.
Molemmat kaupungit täynnä ulkomaalaisia!
Turussaon lyhyempi talvi ja kesällä vähemmän hyttysiä
Miksi et harkitse Tamperetta? Tännehän kaikki muuttavat nykyään😀
Vierailija kirjoitti:
Paskoja paikkoja molemmat ja kauheita ihmisiä.
Yleensä nämä ihmiset, jotka valittavat paskoista ihmisistä, ovat itse niitä kaikista vaikeimpia tyyppejä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi et harkitse Tamperetta? Tännehän kaikki muuttavat nykyään😀
Tampereelle on vaikeinta päästä ja muistuttaa liikaa nykyään Helsinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ihmiset ovat Oulussa? Saako murteesta selvää?
Siellon niitä lestoja. Puhuvat outoja.
Ouluun! Rauhallinen kaupunki ja mukavat ihmiset
Turussa on kamala murre ja ihmisiin vaikea tutustua. Plussaa: kiva kesäkaupunki. Jos tykkää talvesta niin Oulu.
Turkuun. En missään tapauksessa muuttaisi pohjoisemmaksi kuin missä nyt asun.
En kyllä tunne Oulusta yhtään lestaa. Ne on ympärillä olevissa maalaispitäjissä. Itse Oululaisetkin ovat siten tavallaan maalaisia verrattuna etelän isojen kaupunkien ihmisiin, että ikäänkuin rennompia, lunkinpia. Ei se ole niin justiinsa -asenne.
Toisaalta Turun suunnalla tuntemani ihmiset ovat puheliaampia, juttua tulee runsaammin vaikka ei olisi kovin pitkäaikainenkaan tuttavuus.
Vierailija kirjoitti:
Turku. Ei ole ns. jumalan selän takana. Jos tykkäät talviurheilusta, niin sitten Oulu. Turussa ei ole yleensä paljon lunta.
Juuri tämä. Hyvät yhteydet kaikkialle. Vanhan yliopistokaupungin perinne, tunnelma ja skene.
Vierailija kirjoitti:
Turku on halpa, jos pääkaupunkiseutuun vertaa.
Mutta kallis, jos Ouluun vertaa.
Täällä Oulussa on kylmä pitkä talvi, voisin muuttaa Turkuun, kevät tulisi aikaisemmin.