Miten ihmiset voivat asua vanhoissa taloissa?
Enkä tarkoita siis vanhoilla mitään upeita pohjalaisia +100-vuotiaita hirsikartanoita joita on rikkaan suvun rahoilla restauroitu upeiksi ja joiden omistajilla on omaisuutta niin paljon ettei mitkään kulut tunnu missään, vaan niitä lukemattomilla suomalaisilla omakotialueilla tönöttäviä rintamamiestaloja ja 60-70-80-lukujen hirvityksiä jotka olivat ehkä Kekkosen presidenttiaikana vielä ihan mukiinmeneviä asumuksia mutta jotka kaipaisivat lähinnä puskutraktoria tänä päivänä. Monesti olen lenkillä ohi kävellessä ajatellut että jos minun pitäisi vastata tuollaisen talon energialaskuista, remonteista ja pihatöistä niin en saisi öitäni nukutuksi.
Kommentit (544)
Aloittaja asuu isän, suku on varmaan muurannut talonsa z g klikin keinoin.
Joko köyhyys; ei ole varaa remontoida ja myydessä ei saisi paljon mitään ja vielä joutuisi jänskäämään 5 vuotta tuleeko ostaja katumapäälle tai löytyy jotain vuodelta kivi ja ruukku, josta myyjällä ei ole ollut mitään tietoa tai sitten rikkaus; on niin rikas, että on varaa asua vanhassa talossa ja pitää paikat kunnossa. Vanhan talon asujalla on lompakko levällään koko ajan; yhden nurkan saa rempattua niin jo toinen repsottaa.
Minä en taas ymmärrä 1000v vanhoissa taloissa asuvia ihmisiä esim Sandwichissä. Johan nitisee ja natisee vaikka nättiä on.
No voi hyvä ihminen sentään! Koskahan sinäkin kasvat aikuiseksi. Jos olet jo, niin et sitten koskaan. Kyllä se elämä opettaa vanhanakin.