Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko myös köyhällä oikeus saada lapsia? Niin usein syyllistetään köyhää jolla on lapsia...

Vierailija
11.03.2023 |

Perustoimeentulotuella elävä esim. Kyllä heilläkin on oikeus kokea täydellinen onni lapsien myötä, sekä jatkaa sukua.

tukia saa kuitenkin korotettuna kun on lapsia.

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monesti köyhillä perheillä nähdään neljä-viisi lasta. Se on väärin lapsia kohtaan.

Vierailija
42/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rikkaita juuri olisi jos kaikki tekisi lapsia. Lapsen elätys maksaa n..puoli miljoonaa ja harva rikastuisi jos lapsia. Köyhyys johtuu lapsista.

Kehitysmaissa erijuttu, lapset tuovat rikkautta, mitä useampi mukula, sitä useampi töissä

Toki Suomessa köyhyydessä elävällä lapsella on huonot oltavat. Koulukiusaamista, lyhyempi elinikä ja köyhyys periytyy muunmuassa siksi kun rikkaat elää pidempään ja kerryttää omaisuutta eläkkeellä ollessaan lapsilleen. Köyhä kuolee monesti ennen eläkeikää. Köyhien kerryttämillä eläkemaksuilla maksetaan rikkaiden suuret eläkkeet, siksi eläkeikää joudutaan nostamaan, jotta rahat riittävät rikkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla äärimmäisen itsekäs, jos köyhänä tekee lapsen!! Lapsi kärsii ja häpeää köyhiä vanhempiaan. Köyhät myös ovat usein alkoholisteja, joten lasta pidetään nälässä.

Vierailija
44/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla äärimmäisen itsekäs, jos köyhänä tekee lapsen!! Lapsi kärsii ja häpeää köyhiä vanhempiaan. Köyhät myös ovat usein alkoholisteja, joten lasta pidetään nälässä.

Mites kokoomuksen vaalikampanja etenee? Joko löytyy uskottavat laskelmat miljoonan kansainvälisen huippuosaajan houkuttelemiseksi Suomeen, kun heikommat ainekset lopettaa lisääntymisen?

Vierailija
45/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus, mutta maltillisella lapsiluvulla. Ei kannata perustaa suurperhettä, jos ei ole varaa itse elättää lapsiaan. Keskituloisetkin joutuu pohtimaan monta lasta pystyy hankkimaan.

Vierailija
46/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se köyhyys johtuu? Jos fyysisiä tai henkisiä rajoitteita elättää tai huolehtia edes itsestään, niin miten pystyy täysipainoisesti huolehtimaan lapsista?

Vierailija
47/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien kerryttämillä eläkemaksuilla maksetaan rikkaiden suuret eläkkeet, siksi eläkeikää joudutaan nostamaan, jotta rahat riittävät rikkaille.

Mitä eläkemaksuja köyhät maksaa? Hehän ei käsittääkseni maksa yhtään mitään vaan ovat käsi ojossa vain saamassa yhteiskunnan tukia

Vierailija
48/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole. Jos ei saa omaa elämää yhteiskuntakelpoiseksi kouluttautumalla ja menemällä töihin niin ei ole edellytyksiä lapsien kasvatukseenkaan. Tai jos on alkoholisti/ huumeiden käyttäjä.

Jostain syystä tuntuu, että tämä on silti se ryhmä joka sikiää eniten.

Vierailija
49/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko itse olla vähävaraisen perheen lapsi? Lapsi, jolle aina sanotaan, että ei ole varaa. Asiaa voisi miettiä myös lapsen kannalta eikä vaan vanhempien, jotka haluavat lapsen. 

No enpä ole koskaan kärsinyt siitä että olen lähtöisin vähävaraisesta perheestä. Oli rakastavat vanhemmat, ruokaa oli riittävästi ja se oli hyvää, vaikkemme gourmet-ravintoloissa käyneetkään. Äiti oli taitava käsistään, ompeli kauniit vaatteet. Opin arvostamaan sitä vähää mitä oli ja selviytymään vaikeinakin aikoina. Vanhempani eivät koskaan käyttäneet alkoholia, vietimme vapaa-ajat yhdessä. Ulkoilimme paljon. Harrastimme hiihtämistä, luistelua, ulkoleikkejä, kädentaitoja ym missä harrastaminen maksoi välineiden verran, nekin kierrätettyinä sisarukselta toiselle. Kotimme oli aina kaunis ja siisti vaikkakin vaatimaton.

Opin nuoruudessani, että kaikki ihmiset ovat arvokkaita taustastaan ja olosuhteistaan. huolimatta. Vaikka rahaa ei paljon ollut, äiti tarjosi aina ruokaa nälkäiselle kulkijalle, jos joku sattui sitä kysymään. Meni keskellä yötäkin avaamaan oven, jos joku sattui kolkuttamaan. Itse en kyllä uskaltaisi tuota nykypäivänä tehdä.

50-70 luvuilla naiset olivat yleisemmin kotiäitejä, mutta äitini kouluttautui ammattiin ja oli työelämässä. Palkat eivät olleet suuria mutta tulimme toimeen vaikka rahaa ei ollut mihinkään ylimääräiseen. Sain kotoa mallin, että kaikesta selviytyy vaikkei elämä aina helppoa ole.

Itselläni on kaksi alempaa korkeakoulututkintoa. On ollut taloudellisesti hyviä ja huonoja aikoja. Ensimmäisellä kerralla valmistuin 90-luvun lama-aikaan. Opiskelun aloittaessani ala oli työpaikkavarma, mutta laman alettua työpaikat katosivat. Menin työhön joka ei vastannut koulutustani ja palkka oli sen mukainen, mutta olin kiitollinen että oli työtä, vaikkei se sitä vastannutkaan mihin olin kouluttautunut.

Lapsillemme olemme voineet tarjota taloudellisesti enemmän, mitä omat vanhempamme pystyivät tarjoamaan meille. Hyviä omillaan toimeentulevia nuoria aikuisia on talostamme lähtenyt opiskelemaan. Pian valmistuvat maistereiksi.

Koskaan en ole harmitellut sitä miksi synnyin vähävaraiseen perheeseen. Olen aina ollut kiitollinen että saan elää tämän elämän ja saada nämä kokemukset.

Vierailija
50/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta. Ei ole oikeutta myöskään yhteen lapseen köyhyyden perusteella. Se yksikään lapsi - eikä itse asiassa kukaan - halua syntyä köyhään perheeseen. Ainoan lapsen osa köyhässä perheessä on kaikkein ikävin, koska kaupan päälle saa vielä yksinäisyyden ja ulkopuolisuuden.

Köyhä eläköön elämänsä yksin tai kaksin toisen köyhän kanssa, ilman turhia perheenperustamishaaveita. Mitään perittävääkään ei tarvitse jättää.

Vierailija
51/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhyydellä ja lasten saamisella ole mitään yhteyttä. Lasten saaminen on biologiaa. Köyhyys on talousongelma. Siihen taas on monenlaisia lääkkeitä.

Miksi sitten köyhissä maissa suurperheissä on vaikka 10 lasta? Aivan, lapsia tehdään omaksi turvaksi. Suomessa ei tarvitsisi, mutta niin vaan kantasuomalaisillakin köyhillä saattaa olla kahdeksan-kymmenen  lasta, ilmeisesti oman turvattomasta lapsuudesta johtuvan turvattomuuden tunteen vähentämiseksi. Ei ole lääkkeet tepsineet tai niitä on annettu liian vähän ja lapset joutuvat tätä asiaa paikkaamaan.

Vierailija
52/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko itse olla vähävaraisen perheen lapsi? Lapsi, jolle aina sanotaan, että ei ole varaa. Asiaa voisi miettiä myös lapsen kannalta eikä vaan vanhempien, jotka haluavat lapsen. 

No enpä ole koskaan kärsinyt siitä että olen lähtöisin vähävaraisesta perheestä. Oli rakastavat vanhemmat, ruokaa oli riittävästi ja se oli hyvää, vaikkemme gourmet-ravintoloissa käyneetkään. Äiti oli taitava käsistään, ompeli kauniit vaatteet. Opin arvostamaan sitä vähää mitä oli ja selviytymään vaikeinakin aikoina. Vanhempani eivät koskaan käyttäneet alkoholia, vietimme vapaa-ajat yhdessä. Ulkoilimme paljon. Harrastimme hiihtämistä, luistelua, ulkoleikkejä, kädentaitoja ym missä harrastaminen maksoi välineiden verran, nekin kierrätettyinä sisarukselta toiselle. Kotimme oli aina kaunis ja siisti vaikkakin vaatimaton.

Opin nuoruudessani, että kaikki ihmiset ovat arvokkaita taustastaan ja olosuhteistaan. huolimatta. Vaikka rahaa ei paljon ollut, äiti tarjosi aina ruokaa nälkäiselle kulkijalle, jos joku sattui sitä kysymään. Meni keskellä yötäkin avaamaan oven, jos joku sattui kolkuttamaan. Itse en kyllä uskaltaisi tuota nykypäivänä tehdä.

50-70 luvuilla naiset olivat yleisemmin kotiäitejä, mutta äitini kouluttautui ammattiin ja oli työelämässä. Palkat eivät olleet suuria mutta tulimme toimeen vaikka rahaa ei ollut mihinkään ylimääräiseen. Sain kotoa mallin, että kaikesta selviytyy vaikkei elämä aina helppoa ole.

Itselläni on kaksi alempaa korkeakoulututkintoa. On ollut taloudellisesti hyviä ja huonoja aikoja. Ensimmäisellä kerralla valmistuin 90-luvun lama-aikaan. Opiskelun aloittaessani ala oli työpaikkavarma, mutta laman alettua työpaikat katosivat. Menin työhön joka ei vastannut koulutustani ja palkka oli sen mukainen, mutta olin kiitollinen että oli työtä, vaikkei se sitä vastannutkaan mihin olin kouluttautunut.

Lapsillemme olemme voineet tarjota taloudellisesti enemmän, mitä omat vanhempamme pystyivät tarjoamaan meille. Hyviä omillaan toimeentulevia nuoria aikuisia on talostamme lähtenyt opiskelemaan. Pian valmistuvat maistereiksi.

Koskaan en ole harmitellut sitä miksi synnyin vähävaraiseen perheeseen. Olen aina ollut kiitollinen että saan elää tämän elämän ja saada nämä kokemukset.

Semmonen topeliaaninen satu siellä. Aina nämä jalot köyhät.

Vierailija
53/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe köyhässä lapsuudessa mitään ihannoitavaa. Meillä on kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla. Olemme pystyneet tarjoamaan heille kaiken sen, mitä itse jäimme omissa lapsuudenperheissämme vaille.

Meillä on molemmilla kaksi sisarusta ja vanhemmistamme näkee, että resursseja ei todellakaan ollut enää siihen kolmanteen. Appivanhemmilla koko pikkusisko taisi olla moka ja minun lapsuudenperheessäni äitini vain halusi jumittaa kotona ja pikkusisko oli sitten peruste siihen.

Vierailija
54/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi hankkia lapsia jos on varaa elättää itse

Esim omassa perheessä yhden lapseni perheeseen ei tule toista lasta enää. Isompaan asuntoon ei ole varaa kun korot nousee ja nykyiseen ei mahdu

Suru on tietty suuri mutta ymmärtävät ettei ole varaa eivätkä ole aikeissa elää yhteiskunnan loisina vaan omilla tuloillaan.

55/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia voi tehdä vain niin monta kuin pystyy elättämään.

Vierailija
56/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälläkin voi ajatella olevan oikeus vanhemmuuteen, mutta myös heillä pitää olla kyky ajatella lapsen etua ja sitä, mikä on järkevä lapsimäärä - ja se ei ole koskaan yli kaksi, jos on köyhä, mieluiten yksi.

Vierailija
57/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo 0/5. Kellään ei ole oikeutta lapsin.

Vierailija
58/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä suurempi osa suomalaisista lapsista ja nuorista voi huonosti. Ei se kaikki köyhyydeestä johdu.

Vierailija
59/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tehkööt vain sen verran lapsia (jos lainkaan) kuin pystyy ITSE elättämään.

Jos hyväksikäyttää vain yhteiskunnan tukia niin se on väärin.

Johan lapsikin saa siitä väärän mallin.

Eli mene töihin, loinen.

Vierailija
60/151 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tekemiseen ei ole köyhälläkään rajoitetta, tosin jos ei pysty elättämään, niin mikä järki.... Sen sijaan en hankkisi lemmikkejä jos ei ole rahaa ylläpitää niitä. Monella köyhällä tutullani on pakkomielle isoihin koiriin, sitten ollaan koko ajan pyytämässä lainaa eläinlääkärin laskuun... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi