Onko muiden sinkkuäitien deittailu tällaista?
Kaikki treffailemani miehet kuvittelevat minulla olevan heitä kohtaan enemmän tunteita (eli paljon!) ja että salaa haaveilen yhdessä asumisesta ja yhteisistä lapsista. Että en sen enempää suunnittele omaa tai lasteni elämää kun olen kerran lapsia hankkinut niin olen hankkimassa niitä heti lisää ja kenen tahansa kanssa. Eikö niiden miesten kannattaisi epäillä enemmän niitä edelleen lapsettomia naisia, joiden kello tikittää? Ymmärrän kyllä, että vielä kusisempi tilanne kuin tulla "vahinkolapsen" isäksi olisi tulla samalla kusetetuksi joksikin isäpuoleksi, mutta ei kai se nyt hitto soikoon ole mikään todellinen uhka. Miksi miehet niin usein kuvittelevat, että nainen salaa rakastaa heitä ja on vain näyttämättä sitä tai että nainen tahtoo pilata kaikkien elämän?
Kommentit (129)
Onko seurrustelu nykyään enää pelkkää sanallista viestintää jota voi seurrata kihlaus ja avioliitto vai tarkoitetaanko seurustelulla avoliitonkaltaista elämää?
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, joilla on aikaisemmista suhteistaan lapsia ja joilla on kiire muuttaa yhteen, niin etsivät pääosin piikaa ja lapsille hoitajaa. Eivät yleensä edes tapaile niitä, joilla lapset on pieniä.
Minä olen lapseton nainen ja joskus olen Tinderissä viestitellyt pikkulasten vuoroviikkoisien kanssa, ja olen ihanhuvikseni kysyny heiltä, että etsivänsä he ensisijaisesti lapsetonta naista vai saako naisella olla omia lapsia. Kerran eräs 5-vuotiaan lapsen isä sanoi, että hän haluaa lapsettoman naisen , koska kuulemma se on helpompaa, kun toisella ei ole lapsia. Sitten eräs kolmen lapsen isä sanoi, että hän ei missään nimessä halua seurustella naisen kanssa, jolla on lapsi.
Heillä oli toiveissa ei-kiitollisesta äitipuolen asemasta haaveileva sinisilmäinen nainen, jonka sitouttamisseksi riittäisi ne miehen omat lapset kun ei lapsella omiakaan olisi eikä helpolla tohtisi luopua äitipuolen asemasta kun on lapsiin kiintynyt. Näitähän nämä.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, joilla on aikaisemmista suhteistaan lapsia ja joilla on kiire muuttaa yhteen, niin etsivät pääosin piikaa ja lapsille hoitajaa. Eivät yleensä edes tapaile niitä, joilla lapset on pieniä.
Minä olen lapseton nainen ja joskus olen Tinderissä viestitellyt pikkulasten vuoroviikkoisien kanssa, ja olen ihanhuvikseni kysyny heiltä, että etsivänsä he ensisijaisesti lapsetonta naista vai saako naisella olla omia lapsia. Kerran eräs 5-vuotiaan lapsen isä sanoi, että hän haluaa lapsettoman naisen , koska kuulemma se on helpompaa, kun toisella ei ole lapsia. Sitten eräs kolmen lapsen isä sanoi, että hän ei missään nimessä halua seurustella naisen kanssa, jolla on lapsi.
No on se käytännössä aika hankalaa kun usein ne lasten tapaamiset menee ristiin niin että aina jommalla kummalla on lapset. Että joo, on tuossa tuollainen ihan looginen selitys. Mutta se sitte että onko jollain sinkkuisällä/yh-isällä vara tehdä tuollaisia rajauksia, niin sitäpä en tiedä. Toivotaan että jokainen löytää sellaista seuraa joka sopii.
Itse sinkkuäitinä, jolla on lapset enimmäkseen luonaan, tapailisin mielummin miestä jolla myöskin on lapsia, koska se ymmärrys siihen on silloin parempi, että minulla ei ole aikaa tavata joka päivä. Ja miehellä olisi muutakin elämää, eikä odottaisi jatkuvaa viestittelyä tai soittelua. Siis jos ylipäätään haluaisin jotain tapailla. Tällä hetkellä en.
ulkona nykykielestä kirjoitti:
Onko seurrustelu nykyään enää pelkkää sanallista viestintää jota voi seurrata kihlaus ja avioliitto vai tarkoitetaanko seurustelulla avoliitonkaltaista elämää?
Se on nykyisin ihan parin itsensä päätettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan täysjärkinen mies ala seurustelemaan yh-naisten kanssa, varsinkaan sellaisten kanssa joilla on pakonomainen tarve korostaa suhdettaan lapsiinsa.
Mies tekeeitselleen palveluksen kun pysyy erossa yh-naisista.Koskeeko tämä myös yh-isiä? Että sinkkunaisten kannattaa pysyä erossa yh-isistä?
Sehän on toki sinun itsesi arvioitavissa. YH-isiä ei kovin paljoa tästä maasta löydy.
Olet muuten väärässä.
Totaali yh isät pitävät itsestään vähemmän mekkalaa. Ne joiden lasten äiti on syystä tai toisesta vaan häipynyt kuvioista.
Yhden vanhemman perheitä oli Tilastokeskuksen Perheet 2020 -tilaston mukaan Suomessa kaikista lapsiperheistä 24 % (23). Äitilapsi-perheitä oli 20 % (20) lapsiperheistä eli 152 417 (152 759 ). Isälapsi-perheitä oli 261 enemmän kuin edellisenä vuotena 34 275 (34 014) eli 4 % (3) lapsiperheistä.
https://www.pienperhe.fi/yhdistys/tietoa-yksinhuoltajuudesta/
Yh-äitejä näyttäisi olevan noin viisinkertainen määrä yh-isiin verrattuna.
Mä aina teen heti alussa selväksi etten etsi lapselleni isää koska hänellä on jo isä, enkä halua lisää lapsia, enkä edes voi koska se olisi terveydellinen riski. En myöskään halua naimisiin tai muuttaa yhteen. Siitä huolimatta miehet alkavat puhua heti yhteenmuutosta, naimisiin menosta ja yhteisistä lapsista, vaikka nämä eivät ole olleet heille ennen mikään elämän suurin unelma.
En enää tapaa miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan täysjärkinen mies ala seurustelemaan yh-naisten kanssa, varsinkaan sellaisten kanssa joilla on pakonomainen tarve korostaa suhdettaan lapsiinsa.
Mies tekeeitselleen palveluksen kun pysyy erossa yh-naisista.Koskeeko tämä myös yh-isiä? Että sinkkunaisten kannattaa pysyä erossa yh-isistä?
Sehän on toki sinun itsesi arvioitavissa. YH-isiä ei kovin paljoa tästä maasta löydy.
Olet muuten väärässä.
Totaali yh isät pitävät itsestään vähemmän mekkalaa. Ne joiden lasten äiti on syystä tai toisesta vaan häipynyt kuvioista.Yhden vanhemman perheitä oli Tilastokeskuksen Perheet 2020 -tilaston mukaan Suomessa kaikista lapsiperheistä 24 % (23). Äitilapsi-perheitä oli 20 % (20) lapsiperheistä eli 152 417 (152 759 ). Isälapsi-perheitä oli 261 enemmän kuin edellisenä vuotena 34 275 (34 014) eli 4 % (3) lapsiperheistä.
Ja edelleen suurin osa eronneista vanhemmista on yhteishuoltajia, ei yksinhuoltajia. Jostain syystä jotkut vaan on sitä mieltä että kaikki eronneet äidit on yh (ja eronneet isät ilmeisesti ei).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet muuten väärässä.
Totaali yh isät pitävät itsestään vähemmän mekkalaa. Ne joiden lasten äiti on syystä tai toisesta vaan häipynyt kuvioista.Yhden vanhemman perheitä oli Tilastokeskuksen Perheet 2020 -tilaston mukaan Suomessa kaikista lapsiperheistä 24 % (23). Äitilapsi-perheitä oli 20 % (20) lapsiperheistä eli 152 417 (152 759 ). Isälapsi-perheitä oli 261 enemmän kuin edellisenä vuotena 34 275 (34 014) eli 4 % (3) lapsiperheistä.
Ja ne yh-isät kyllä pitää meteliä itsestään, hehän on suuria sankareita kun osaavat hoitaa lapsensa yksin.
Oli tuollaista tinderissä, sitten poistinkin sen kokonaan. Samalla säästyi aikaa hyödyllisempään tekemiseen kuin kiusallisiin treffeihin, mistä oli hankala luistella pois kun tosi elämässä ei ollenkaan tuntunut hyvältä, mutta mies tahtoisi jatkaa tapailua.
Oikeassa elämässä on paljon helpompaa vaikka miehiä ei aivan niin ovista ja ikkunoista tule. Sitä kuitenkin tietää kenen kanssa treffeille on lähdössä. Olen ollut sinkkuäiti reilun vuoden ja elämä on sinkkuna oikeasti aika ihanaa.
Mutta taidan tietää miksi osa tinderöivistä miehistä on niin katkeria tinderistä. Itse siellä kun mielenkiinnosta vaihdoin asetuksista, että näin naisprofiileja niin siellähän ei ensinnäkään ole paljon naisia (omalla alueella tinder-miehiä oli suunnilleen 10 kertaa enemmän) ja tinderissä nimenomaan on ihan tolkuttomasti pienten lasten yksinhuoltajanaisia tai lähes yksinhuoltajia. Varmaan siksi, että sinkkunaiset ei kauheasti käytä tinderiä, ainakaan kokeilua enempää. En minäkään tykännyt, kauheeta käydä treffeillä jonkun tyypin kanssa, joka koittaa jäädä sitten roikkumaan tai muuten ei tajua että ei on ei... mutta just pienten lasten yksinhuoltajanaisia on siellä paljon varmaan kun eivät vielä ilman lapsia pääse liikkumaan ja olisin varmaan itsekin yksinäinen ja kaipaisin jotain miestäkin elämään.
(Huom. sitä en tarkoita että KAIKKI yh:t olisi siellä tinderissä tai varsinkaan, että ne kaikki tindein yh:t olisi sen epätoivoisempia kuin kukaan muukaan. Eikä siellä tinderissä ole miehistäkään kivoimmat, en ainakaan itse tavannut kuin yhden ihan kivan sitä kautta ja monta vähän hullua)
Mutta miehet menee tinderiin itse epätoivoisina ja sitten heitä harmittaa kun siellä onkin yh-äitien markkinat.
Tosi elämässä on kaikille helpompaa.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa eronneista vanhemmista ei kuitenkaan ole yksinhuoltajia vaan lapsilla myös se toinen vanhempi, jota he tapaavat enemmän tai vähemmän. Yh tarkoittaa yksinhuoltajaa. On aika eri asia olla yksin vastuussa lapsistaan aina, kuin vuoroviikoin.
Mites sitten, jos lapsi asuu vakituisesti vaikka isänsä luona Turussa ja lapsen äiti työskentelee ja asuu Lontoossa ja lapsi tapaa äitiään vain koulujen loma-aikoina, eli vaikka kesälomalla kolme viikkoa, talvilomalla, joululomalla ja hiihtolomalla viikon verran. Silloinhan isä on melkein käytännössä yksinhuoltaja, kun hän joutuu kuitenkin kaikki menot, kuten koulujen vanhempainillat, lääkärikäynnit jne huolehtimaan yksin. Ei se Lontoossa asuva etä-äiti niitä asioita pysty hoitamaan.
Niin onhan näitä erilaisia tapaamiskuvioita olemassa. Sinkkuäiti/isä tarkoittaa vain vanhempaa joka ei ole parisuhteessa, kuvaamatta tarkemmin kuinka ison osan arjesta ne lapset vie. Äkkiseltään tosin kuvittelisi että yksin tai täysin yksin lapsensa hoitavalla ei hirveästi ole aikaa käydä treffeillä, joten suurin osa deittailevista lienee niitä joitten lapsilla se toinenkin vanhempi on lasten elämässä mukana.
Kun deittailin eron jälkeen miehiä niin moni ilmoitti melkein alkuun ettei aio sitten olla mikään isäpuoli. Sellaista en ollut etsimässä, koska isä on olemassa ja olen aika tarkka minkälaisen miehen haluan vaikuttavan lasteni elämään. Miksi mies haluaa vakavan suhteen naisen kanssa jolla on lapsia? En itse halunnut parisuhdetta miehen kanssa jolla on lapsia, joten en sellaisia miehiä edes tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Kun deittailin eron jälkeen miehiä niin moni ilmoitti melkein alkuun ettei aio sitten olla mikään isäpuoli. Sellaista en ollut etsimässä, koska isä on olemassa ja olen aika tarkka minkälaisen miehen haluan vaikuttavan lasteni elämään. Miksi mies haluaa vakavan suhteen naisen kanssa jolla on lapsia? En itse halunnut parisuhdetta miehen kanssa jolla on lapsia, joten en sellaisia miehiä edes tavannut.
Etkö itse näe omassa toiminnassasi mitään ristiriitaa, että itselläsi on lapsia, mutta sinä et halua tapailla miestä, jolla myös on omia lapsia?
Yh ja uusi parisuhde.
Aika haasteellinen soppa nieltäväksi jos siihen aikoo hämmentää itsensä sekaan.
Suosittelen ihan vilpittömästi siinä tilanteessa pitämään omat ihan kämpät ja järjestelemään pelkästään satunnaisia tapaamisia, jos meinaa jonkinlaista suhdetta yh:n kanssa suunnitella.
Ja eihän nainen tarvitse täältä luettujen kirjoitusten perusteella miestä mihinkään, miehet on sikoja, yms, joten ...
Eiköhän se ole parempi että jätetään yh:t rauhaan, ja lopputulos on todennäköisesti win win.
Rehellinen kysymys itselle: Mitä semmoisessa suhteessa miehellä on ylipäätään saatavana ja voitettavana? Mies on siinä enempi kuin 95% varmuudella pelkästään sponsori, juoksupoika ja talonmies. Siinä on se tulevaisuus.
Av:lla on kaikki hankalaa. Todellisuudessa yh:t pariutuvat ja lapsi saa perheen, jossa on kaksi vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Av:lla on kaikki hankalaa. Todellisuudessa yh:t pariutuvat ja lapsi saa perheen, jossa on kaksi vanhempaa.
Jos yh äiti on suhteellisen hyvännäköinen, omaa normaalit sosiaaliset taidot, ja on valmis itse näkemään edes hieman vaivaa asian eteen, niin kyllä hän hyvin todennäköisesti itselleen kumppanin löytää.
Kaiken maailman narsistit ja persoonallisuushäiriöiset naiset, sekä he ketkä ovat päästäneet ulkonäkönsä rapistumaan, varmasti monesti kokevat haasteita saada uutta kumppania. Mutta se nyt tuskin on yllätys kenellekään.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse näe omassa toiminnassasi mitään ristiriitaa, että itselläsi on lapsia, mutta sinä et halua tapailla miestä, jolla myös on omia lapsia?
Eihän siinä mitään ristiriitaa ole. Jokainen saa määrittää itse millaisen kumppanin haluaa eikä kumppanin tarvitse olla samassa elämäntilanteessa kuin itse on. Toki jos ei omien kriteerien kaltaista henkilöä löydy suhteeseen, niin sitten täytyy joko muuttaa kriteerejä tai olla yksin.
Minä ainakin ymmärrän hyvin sen, ettei sinkkuvanhempi halua välttämättä kumppanikseen sellaista, jolla on lapsia, koska kahden perheen lapsissa on enemmän liikkuvia osia ja vaikeampi järjestää asioita.
Ottakaa huomioon vielä se asianhaara että kaikkia lapsia ei ole _tehty_ yhteisestä päätöksestä. Kondomi on vain 85% varma ehkäisykeino, eikä pillereidenkään pettäminen niin harvinaista ole. Että hyvinkin saatatte tapailla myös tällaista yh äitiä, joka on tehnyt päätöksen lapsen pitämisestä ilman miehen suostumusta, usein tästä seuraa ero aika pian lapsen syntymän jälkeen, ellei jopa ennen sitä. Mutta eihän tätä asiaa moni äityli myönnä ainakaan heti uudelle mieskandidaatille. Eli läheskään aina ole ole kyse siitä että nainen on ollut niin vakavassa suhteessa että lapsi on _päätetty_ hankkia. On voinut päättää ihan yksin ja siitä seuraa ero ennemmin tai myöhemmin.
Itse en henkilökohtaisesti haluaisi pariutua miehen kanssa jolla on takana avioliitto ja yhdessä halutut lapset, hän olisi minun silmissäni ns käytetty mies siinä asiassa. Jos miehellä taas on vahinkolapsi, eli joutunut epätasapainoisen naisen uhriksi, ei asialla ole niin suurta merkitystä, enkä näe asiaa niin että hän olisi jo ns käyttänyt sen kortin elämässään.
Onko teille väliä, onko mies/nainen ollut jo avioliitossa tai hankkinut (tai mies joutunut tahtomattaan vanhemmaksi) lapsia, vai onko jompikumpi ehdoton ei?
Mikä siinä muuten on että Tinderissä yh-mamman tapaa niin se on aina tehnyt sen lapsen jonkin "RajuRanen"kanssa nuoruudessaan? :) Onko naiset vaan niin pöhköjä nuoruudessa.
Olet muuten väärässä.
Totaali yh isät pitävät itsestään vähemmän mekkalaa. Ne joiden lasten äiti on syystä tai toisesta vaan häipynyt kuvioista.