Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajan 20 vuotta vanhaa autoa ja työpaikalla sille naureskellaan

Vierailija
11.03.2023 |

Auto on hyvässä kunnossa, vain 150 000 kilonetriä ajettu Corolla, joka on kaikin puolin toiminut moitteetta.
Muilla on uudempia autoja, hienoja audeja ja mersuja. Sähköautoja ei taida olla kuitenkaan vielä kovinkaan monella.

Oma autoni maksoi 10 vuotta sitten, kun sen ostin, 3000€. Ostin käteisellä mummolta, joka oli pitänyt sitä tallissa. Minulla ei ole koskaan ollut autolainaa.
Onko vanhalla autolla ajaminen ihmisistä jotenkin noloa? Koskaan ei auto ole jäänyt esim katsastuksessa kiinni mistään, sillä osaan korjata sitä hiukan itsekin ja veljeni osaa tehdä isompiakin remontteja, kuten viimeeksi kun vaihtoi jakopään hihnan autooni.
Ystävä pyysi kerran apua lapsensa kuljettamisessa, mutta pohti ääneen uskaltaako antaa lastaan noin vanhan auton kyytiin. Turvaistuin oli viritetty, tottakai, mutta ystävää mietitytti miten turvaton vanha auto on. En ole ajanut ikinä kolaria.
Minusta vanha, toimiva ja hyväkuntoinen auto on fiksu valinta tänä päivänä. Mieluusti ilman velkaa, enkä oikein ymmärrä mitä naurettavaa vanhan auton ajamisessa on. Valottakaa ajatuksenjuoksua jos keksitte, miksi 20 vuotta vanhalla corollalla ajo on noloa?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa muitten mielipiteet. Ajan 18v vanhalla autolla, toimii hyvin ja lähtee joka kerta käyntiin. Perille oon aina päässyt minne tarvinnut mennä ja voisin ostaa paljonkin kalliimman auton mutta ei vaan kiinnosta rahoja laittaa ruostuvaan arvoaan menettävään käyttöesineeseen.

Vierailija
42/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea-Ingmar ajoi vanhalla volvolla vaikka oli maailman toiseksi rikkain ihminen 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia minkälaisella autolla ajaa. Itse ajan aina uudella ja vaihdan 2-3 vuoden välein koska saan nautintoa uusista autoista. En mollaa jos joku ajaa vanhalla corollalla.

Vierailija
44/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajelen 2006-mallin autolla eikä kukaan ole koskaan sille naureskellut. Minun ajoillani ei tarvitse olla kymmenien tuhansien autoa, enkä harrasta autoa muutenkaan. Venettä harrastan ja siihen tungen rahani.

Vierailija
45/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla naisena ajelen 20 vuotta vanhalla erittäin pienellä ja epämuodikkaalla autolla. Saan jotain tyydytystä kun ajan sen työpaikan parkkihalliin äijien Teslojen väliin. Siinähän miettivät, miten mulla on varaa ajella kotterolla. Ja tarkoitan varaa henkisesti. Auton sain perinnöksi.

Vierailija
46/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä on 17 vuotta vanha peugeot. Ajettu 170 000. Vielä ajattelin 2-3 vuotta sitä ainakin pitää. Mitään vikoja ei ole. Työkaveri otti just 20 000 € autolainan ja osti yli 100 000 km ajetun Volvon, ei mitään järkeä..

Ja se työkaveri ajaa sillä volvolla vielä pitkään kun sun pösö on vain valokuva perhealbumissa. Volvo kestää.

Kyllä tuolla pösölläkin ajaa vielä pitkälle, 406 vai 7, eikö niin? Tottakai myös Volvolla ajaisi pitkään, mutta mun vibat on että kulissit vaatii uudempaa ajopeliä paljon aiemmin

Vierailija
47/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat autot ne onkin hyviä. Me hommattiin osamaksulla uusi toyota proace pakettiauto ja siinä oli valtavasti vikoja. Heti, kun takuu loppui tuli melkein 5000 euron remppa. Jouduttiin myymään se pois ja hommattiin pienempi auto.

Vanha hiace oiskin ollu parempi valinta. Proace ei ole Toyota. Kaikki uudet autot on aivan paskoja. Sähköllä liikkuvat hinttapuli pommiautot kaikkein huonoimpia. Uudessa autossa arvonalenema on raaka fakta. Vanhasta romusta saatat saada omasi pois vielä myytäessä. Vaimon E Carinasta maksettiin aikoinaan 300e 6 vuotta sitten. Itse ajettu 125 000km sillä. Kuukausi sitten siitä olisi maksettu 1000e. Ei myyty.

Vierailija
48/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huolisin 20 -vuotta vanhan Toyotan.

Niin minäkin.

Vierailija
49/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan myös. Ostin sen viisi vuotta sitten ja maksoin 2000 euroa. Oli ajettu 80 000 km, huollettu säännöllisesti, uudet talvirenkaat, ollut 80+ mummolla käytössä.

Aika harvat autolleni naureskelee ja ne jotka niin tekee, osoittavat vain oman tyhmyytensä. Ajokilometrit on olleet  halpoja tällä autolla.

Vierailija
50/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa työssä olet?

Mulla on melkein yhtä vanha auto, Toyota sekin, ja olen ylempi toimihenkilö ns. "hienossa ja kohtaisen hyväpalkkaisessa työssä". Eikä kukaan naureskele mun autolleni. Lähimmillä työkavereilla taitaa kaikilla olla työsuhdeautot, mutta mä en halunnut. Ei ketään kiinnosta mun autoni.

Naisvaltainen hoitoala.

Hoitoalan ihmisillä on viimeisenä varaa naureskella. Ei hoitoalan palkoilla ton kummallisimmilla autoilla ajeta. Paitsi jos mies sponsoroi.

Olen itsekin hoitoalalla ja on meillä pari hoitajaa jotka ajaa 20v vanhoilla autoilla ja he kettuilee niille jotka ajaa 25v vanhoilla autoilla. Käsittämätöntä käytöstä!

Ei se niin käsittämätöntä ole, äo n. 80-90 ja kukkoileva mielenlaatu, jota toiset samanlaiset ruokkivat. Vähempikään äly ei olisi ongelma jos asenne on kunnossa ja mallia otetaan jostain fiksummista lähteistä kuin porukan koviksista. Mutta kun nykyisin on hedonismi muotia, niin eihän se onnistu. Tuohan on sitten ikuinen ala-aste.  

Vierailija
51/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanikäinen auto, eipä tuota ole kukaan kommentoinut. Ilmatyynyt on vaikkei olekaan Toyota. Ajetaan sillä niin vähän ettei kannata vaihtaa.

Vierailija
52/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It-alalla naisena ajelen 20 vuotta vanhalla erittäin pienellä ja epämuodikkaalla autolla. Saan jotain tyydytystä kun ajan sen työpaikan parkkihalliin äijien Teslojen väliin. Siinähän miettivät, miten mulla on varaa ajella kotterolla. Ja tarkoitan varaa henkisesti. Auton sain perinnöksi.

Totta, tuosta saan itsekin ihan lapsellista iloa. Itse olen juristia ja saan jotain erikoista iloa siitä, että halpa kotteroni seisoo niiden kalliiden vieressä.

Vierailija
53/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, tuosta saan itsekin ihan lapsellista iloa. Itse olen juristia ja saan jotain erikoista iloa siitä, että halpa kotteroni seisoo niiden kalliiden vieressä.

Minäkin olen aivokirurgi ja ajan vanhalla postin ladalla. Saan sairaasti orkkuja kun parkkeeraan oranssin letukkani hoitsun teslan viereen.

Vierailija
54/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Corolla 1975 KE 1200.  Pienikuluksinen, yhä toimiva, helppo korjata ja huoltaa -itsekin. 

Olen huomannut nykyinen vihersiirtymä vaatiijatkuvaa kertakäyttökulutusta, syntyy muovijätettä, akkuongelmia jne. Mikään ei kestä.

En ole lähtenyt tähän. 

Vierailija
55/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaahan jotkut paljon vanhemmillakin autoilla. (esim. 1950-luvun 'jenkeillä '')

Vierailija
56/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on miesvaltaisella työpaikalla.

Miehille ovat ulkoiset asiat, kuten auton ikä, ihmeellisen tärkeitä. Olisivat vaan kiitollisia, kun työpaikalla on joku, jonka auto on vanhempi kuin heidän oma autonsa.

Vierailija
57/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se niin heitä häiritsee, niin pyydä että ostavat sinulle sitten jonkun tämän vuotisen mallin sen nykyisen autosi tilalle!

(Sano heille vielä  ettei sinulla kyllä  periaatteessa .eikä  sinänsä ole yhtään  mitään mihinkään uuteenkaan autoon siirtymistä vastaan ja ettei se tosiaankaan siitä kiinni ole!)

Vierailija
58/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava johtajalla on vm-84 Talbot Horizon ainoana autona, uutena ostanut. Vuosiansiot 100t paremmalla puolella.

Vierailija
59/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nolottaa näin paskat porvoolaiset!

Vierailija
60/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vuoden 2003 auto? Eihän tuo ole edes vanha! Näkisit meidän Toyotan 😀 En edes tiedä miltä vuosikymmeneltä ( tai vuosisadalta ) se on. Hyvä , näppärä kakkosauto. Ja ikioma 😃