Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajan 20 vuotta vanhaa autoa ja työpaikalla sille naureskellaan

Vierailija
11.03.2023 |

Auto on hyvässä kunnossa, vain 150 000 kilonetriä ajettu Corolla, joka on kaikin puolin toiminut moitteetta.
Muilla on uudempia autoja, hienoja audeja ja mersuja. Sähköautoja ei taida olla kuitenkaan vielä kovinkaan monella.

Oma autoni maksoi 10 vuotta sitten, kun sen ostin, 3000€. Ostin käteisellä mummolta, joka oli pitänyt sitä tallissa. Minulla ei ole koskaan ollut autolainaa.
Onko vanhalla autolla ajaminen ihmisistä jotenkin noloa? Koskaan ei auto ole jäänyt esim katsastuksessa kiinni mistään, sillä osaan korjata sitä hiukan itsekin ja veljeni osaa tehdä isompiakin remontteja, kuten viimeeksi kun vaihtoi jakopään hihnan autooni.
Ystävä pyysi kerran apua lapsensa kuljettamisessa, mutta pohti ääneen uskaltaako antaa lastaan noin vanhan auton kyytiin. Turvaistuin oli viritetty, tottakai, mutta ystävää mietitytti miten turvaton vanha auto on. En ole ajanut ikinä kolaria.
Minusta vanha, toimiva ja hyväkuntoinen auto on fiksu valinta tänä päivänä. Mieluusti ilman velkaa, enkä oikein ymmärrä mitä naurettavaa vanhan auton ajamisessa on. Valottakaa ajatuksenjuoksua jos keksitte, miksi 20 vuotta vanhalla corollalla ajo on noloa?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen työpaikka. Miksi ihmeessä ketään kiinnostaa joku vanha auto? Suurin osa ihmisistä tuskin kiinnittää mitään huomiota siihen minkälaisella autolla työkaveri saapuu. Ellei se ole joku tosi erikoinen menopeli. Vuoden 2003 Toyota Corolla on niin harmaata massaa kuin vain voi kuvitella. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
62/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://dsu2f16ugr2z8.cloudfront.net/1600x1200/autotalliprodmedia/image…

Tämänlaisen auton jos näen parkkipaikalla niin ei takuuvarmasti herätä mitään tunteita suuntaan taikka toiseen. Niin perus kottero kuin vain olla ja voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten parhaita autoja nuo vanhemmat. Oikeita autoja 💪 Kestää ja kestää aina vaan. Eikä jätä edes paukkupakkasessa

Vierailija
64/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettäähän se. Viimeksi autokorjaamon nuori miesomistaja kysyi, miksi pidän tuollaista vanhaa saastuttajaa. Siihen oli vaikea vastata ja hävettihän siinä. Syynä on se, että auto on halpa pitää, siihen on tottunut, se on niin iso, että kyytiin mahtuu vaikka mitä. On myös vetokoukku polkupyöränkuljetustelineelle. Harkitsen vaihtoa ladattavaan hybridiin. Sähköllä olisi paljon halvempi ajaa työmatkat kuin bensalla, mutta pelkkä latausjohto maksaa varaosana yli 400.

Kyllä se hybridi pitää tankata. Tosin kuluttaa vähemmän kuin tavallinen bensa-auto,

Sähköautot on sitten niitä mistä tankataan seinästä menovirtaa.

Vierailija
65/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettäähän se. Viimeksi autokorjaamon nuori miesomistaja kysyi, miksi pidän tuollaista vanhaa saastuttajaa. Siihen oli vaikea vastata ja hävettihän siinä. Syynä on se, että auto on halpa pitää, siihen on tottunut, se on niin iso, että kyytiin mahtuu vaikka mitä. On myös vetokoukku polkupyöränkuljetustelineelle. Harkitsen vaihtoa ladattavaan hybridiin. Sähköllä olisi paljon halvempi ajaa työmatkat kuin bensalla, mutta pelkkä latausjohto maksaa varaosana yli 400.

Kyllä se hybridi pitää tankata. Tosin kuluttaa vähemmän kuin tavallinen bensa-auto,

Sähköautot on sitten niitä mistä tankataan seinästä menovirtaa.

Anteeksi. Luin hätäisesti ja silmät ohittivat ladattavaan -sanan. Joo. Se vois olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
66/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa työssä olet?

Mulla on melkein yhtä vanha auto, Toyota sekin, ja olen ylempi toimihenkilö ns. "hienossa ja kohtaisen hyväpalkkaisessa työssä". Eikä kukaan naureskele mun autolleni. Lähimmillä työkavereilla taitaa kaikilla olla työsuhdeautot, mutta mä en halunnut. Ei ketään kiinnosta mun autoni.

Nousukasmeininkiä autolla egon boostaami en.

Vierailija
67/116 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa nauraa vaan. Vain tyhmä ostaa uuden auton. Meillä 10 vuotta vanha auto ja ajetaan se niin loppuun kuin mahdollista. Ammattien puolesta (molemmat johtavassa asemassa) meidän pitäisi kai esittää ja kiiltää, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa. Sijoitan rahat ja matkustan. 

Vierailija
68/116 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaahan jotkut paljon vanhemmillakin autoilla. (esim. 1950-luvun 'jenkeillä '')

vanhat autot onkin hienoja pelejä ja todistavat että kyllä kestää. Ei kestä uudet samalla lailla.

Vierailija
69/116 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota nii vakavasti. Musta ois hienoo ajaa maksetulla autol ja edullisesti. Siis jos on toimiva peli

Vierailija
70/116 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 21 vuotta vanha auto eikä sille kukaan töissä naureskele.

Vierailija
71/116 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen työpaikka, mitä teette työksenne? Minulla on 15 vuotta vanha auto ja koko talon omistavalla vuokra-isännällä ehkä 25 vuotta vanha, eikä kukaan ole naureskellut.

Miesystävällä on vanha lantikka toisena autona ja käy sillä aina täällä. Minulta on kyselty, että onko ollut työttömänä pitkään. Auton on ostanut tuliteränä, eikä aio luopua, Palkkaero meillä on melkein kymmenkertainen. Ajatus siitä, että vanhalla autolla ajaa vain köyhät on sitkeä.

Vierailija
72/116 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ajetaan niin vähän, että ihan hölmöä ois ostaa uutta autoa. Siksi meillä on 16 vuotta vanha auto. Siitä ei ole velkaa ja korjaaminen on aika helppoa&edullista. Luultavasti on myös ekologisempaa ajaa toi vanha auto ns. loppuun kuin ostaa nyt uusi auto.

Vierailija
73/116 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä Suomalaista käyttäytymistä.

Vierailija
74/116 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä itse luottaisin kunnon teräsrunkoiseen 700-sarjan Volvoon kolareissa enemmän kuin nykyajan muovi- ja alumiinikoppeihin.

Vierailija
75/116 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä duunissa muilla on uusia sähkö/hybridi audia ja Bemaria.

Itsellä on vajaa 20v vanha neliveto Diesel isolla moottorilla. Ministeritason edustusauto joka maksanut uutena sen 120 000€.

Maksoi 8 tonnia kun ostin.

On tilavampi, mukavampi ja parempi ajaa kuin muiden uudet. Eikä polttoainettakaan vie yhtään enempää kuin tavallinen pakettiauto.

Vierailija
76/116 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä itse luottaisin kunnon teräsrunkoiseen 700-sarjan Volvoon kolareissa enemmän kuin nykyajan muovi- ja alumiinikoppeihin.

Niin, no onhan se nykyauton suurlujuusteräs aika paljon lujempaa kuin vanhan Volvon ruosteen raiskaama pelti..

Vanhassa laatikkovollessa tietty se hyvä puoli, että kitumaan ei jää.

Vierailija
77/116 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pintaliitoporukkaa. Ovat korviaan myöten veloissa ja kuvittelevat olevansa parempiavaikka ovat tyhmiä. Siinä selitys.

Sinä omistan sen Corollan, mutta Santander omistaa ne toisten bemarit ja audit.

Vierailija
78/116 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen työpaikka, mitä teette työksenne? Minulla on 15 vuotta vanha auto ja koko talon omistavalla vuokra-isännällä ehkä 25 vuotta vanha, eikä kukaan ole naureskellut.

Miesystävällä on vanha lantikka toisena autona ja käy sillä aina täällä. Minulta on kyselty, että onko ollut työttömänä pitkään. Auton on ostanut tuliteränä, eikä aio luopua, Palkkaero meillä on melkein kymmenkertainen. Ajatus siitä, että vanhalla autolla ajaa vain köyhät on sitkeä.

ei köyhillä ole varaa ajella lantikalla :)

Vierailija
79/116 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no onhan se nykyauton suurlujuusteräs aika paljon lujempaa kuin vanhan Volvon ruosteen raiskaama pelti..

Vanhassa laatikkovollessa tietty se hyvä puoli, että kitumaan ei jää.

ei lolvoista ruostu mitkään muut kuin 40-sarjalaiset, koska on ranskalainen, ja ranskalaiset on munapäitä. näinhän sanoi otso kontio, ja se on sentään poliisimies.

Vierailija
80/116 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corolla on just kova. Terveisin mulla sama. Kiva kuunnella, kun porukka töissä kitisee niiden bemareistaan, että muuten hyvä, jos on varaa maksaa korjauksista. Toyota pelittää vimosen päälle, sen kun sanoo, niin on porukka suut kiinni. Helvetin hyvä auto, ole ylpeä vain!