Tapailu päättyi taas miehen puolelta siihen, ettei tullut tunteita
Tapailin jonkin aikaa erästä miestä, joka tuntui itselleni tosi sopivalta ja meillä meni arvot, ajatukset elämästä ja tulevaisuudesta hyvin yksiin. Hän puhui paljon meidän yhteisestä tulevaisuudesta ja ehdin jo ihastuakin häneen ihan kunnolla. Sitten ihan yhtäkkiä hän vaan kertoi, ettei näe meillä yhteistä tulevaisuutta, koska hänelle ei ole muodostunut romanttisia tunteita. Olen jotenkin tosi hämmentynyt tästä, kun mulla oli koko ajan sellainen olo, että molemmin puolin on ihastusta.
Jos ei tule tunteita, niin tarkoittaako se, ettei ulkonäkö miellytä? Vai että toisen luonne on jotenkin vääränlainen tai ei sellainen kuin mitä etsii? Hän kehui mua mukavaksi ja ihanaksi naiseksi, kehui miten hyvää seksiä meillä on ja kaikkea tätä, niin en ymmärrä yhtään, että mitä jäi puuttumaan. Ja olisi halunnut jatkaa kavereina, mihin en voi missään tapauksessa suostua, mulla on sellaisesta tosi huonoja kokemuksia. Mies ei ollut itse millään lailla hyvännäköinen, vaan ihan tavallinen . Mietin myös, että vaikuttikohan se, kun hän oli itse amistaustainen ja eleli aika vaatimattomasti ja mulla taas on ihan hyvin varallisuutta ja hyvät tulot.
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Ja kun alussa vielä juteltiin, että tutustutaan rauhassa ja hän kertoi, ettei pidä pinnallisista naisista ja haluaa oppia tuntemaan toisen syvällisellä tasolla. No sitten kun näin tehtiin, kiinnostus loppui siihen. ap
No ehkä siellä syvällisellä tasolla kaikki ei matchannut. Niinkin voi käydä. Ehkä et ollut tarpeeksi syvällinen hänelle tai sitten olit liiankin deeppi. Turha sitä on spekuloida, kun et voi olla muuta kuin itsesi. Jos se ei matchaa miehen mieltymyksiin niin parempi vaan ettette jatkaneet, koska se ei olisi toiminut pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annatte ennen vakiintunutta suhdetta? Mulle ei oo koskaan käynyt noin
Koska ainakaan minulla ei ole mitään syytä odottaa suhteen vakiintumiseen. Eikä seksi ole minulle mitään yksipuolista antamista, vaan ihan vastavuoroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopullista totuutta tuskin koskaan tulemme tietämään. Mahdollisia selityksiä on juurikin nuo, mitä itse spekuloit:
- mies ei innostunut riittävästi ulkonäöstäsi
- sinun korkeampi koulutus- ja tulotaso oli hänelle ongelma
Asiaa voi toki katsoa monelta kantilta, ja voi myös ajatella että jos ihminen on oikeasti ihastunut, ulkonäkö ja taloustilanne menettävät merkitystään. Itse ajattelen että ulkonäköön, koulutukseen ja tulotasoon ihastuminen ei ole kovin vankalla pohjalla. Toisaalta ihastumiseen vaikuttavat niin monet asiat, että on mahdotonta eritellä mihin oikein ihastui tai miksi ei ihastunut.
Mulla ihastus toimii niin että ihastun ensimmäisenä nimenomaan ulkonäköön.
Mitä sitten tapahtuu jos toisen ulkonäkö muuttuu suhteen aikana?
Miten niin JOS? Se muuttuu 100 % varmuudella.
Christiiina kirjoitti:
Miehille on tyypillistä se, että mieli muuttuu yhtäkkiä ja jos on vaikka vietetty mukava viikonloppu yhdessä, niin maanantaina ilmoitetaan, ettei halua enää tavata uudelleen.
Vaikea kuvitella että se viikonloppu oli miehen mielestä tosi mukava, jos maanantaina ilmoittaa että ei halua enää nähdä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa tosielämää. Sellasta se on tänäpäivänä
Toiset valitaan, toisia ei valita. Semmoista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja usein huomaa jälkeenpäin että se olikin lottovoitto että ei "tullut valituksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja usein huomaa jälkeenpäin että se olikin lottovoitto että ei "tullut valituksi".
Sekin on ihan totta.
Ja joskus uskottelemme itsellemme että "olipa onni ettei minua valittu", samaan tapaan kuin kettu kommentoi happamia marjoja.
Ei voi tietää toisen päämääriä tavoitteita,mitä loppupelist ajattelee. Ja mikä mieliala muutos sai aikaan tän,vika oli ehkä miehessä. Niinku nyt tässäkin kävi surullisesti. Näitä riittää,parisuhteet on tosi vaikeita. . Mut en kyl ois seksii nopeest edenny,pitää olla 100% varma,et toine myös oikeesti rakastaa ja sitoutuu. Vaatii pitkää tutustumista. Seksii ei kannata kiirehtiä,sen peräs juoksevat tippuu kyl pidemmän tutusmise jälkee pois. Ettei oo näyttelijöitä jotka näyttelee saadaaksee haluamansa,sit jättää ku on saanu
Minulla tuli aloitusta lukiessa fiilis, että onko ap kenties hieman pinnallinen, kun päällimäisinä syinä miettii ulkonäköä, menestystä ja varallisuutta.
Sitten seuraavaksi ap kertoo, että mies on kertonut, että ei pidä pinnallisista ihmisistä. 1+1=?
Oli syy mikä tahansa, turha sitä on liikaa murehtia. Kyllä vastaan tulee vielä sekin tyyppi jonka kanssa homma vain toimii molemmin puolin ja ne tunteetkin sieltä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on ihan totta.
Ja joskus uskottelemme itsellemme että "olipa onni ettei minua valittu", samaan tapaan kuin kettu kommentoi happamia marjoja.
Voi kai se joskus olla niinkin.
Minusta tuo koko ajatus että "tulee valituksi" on niin vastenmielinen, että on aika vaikea nähdä kuka haluaisi olla kohteena. Pariutumisessa ei kuitenkaan ole kyse mistään työnhausta. Tai no, kai se voi joillain hyötyajattelijoilla olla sitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on ihan totta.
Minusta tuo koko ajatus että "tulee valituksi" on niin vastenmielinen, että on aika vaikea nähdä kuka haluaisi olla kohteena. Pariutumisessa ei kuitenkaan ole kyse mistään työnhausta. Tai no, kai se voi joillain hyötyajattelijoilla olla sitäkin.
Mä olen aina ajatellut että pariutuminen on kuin työnhakua, paitsi että parinhaku on vielä työnhakuakin raadollisempaa 😄
Olemme näköjään maailmankatsomukseltamme täydelliset vatsakohdat.
Mua ihmetyttää tuo, että ap toteaa vaan että "miehellä amistausta" ihan kuin se kertoisi yhtään mitään. Onko esimiesasemassa, yrittäjä vai mikä, siivooja, varastotyöntekijä? Ja sit että lapseton ihminen "ja elää vaatimattomasti kun minulla on hyvin varallisuutta (ja se ilmeisesti näkyy, kulutustavat)" niin tiedätkö tuon miehen varallisuuden vai arvailetko vain elämäntavan mukaan? Siis mua ärsyttää, että ihanko tuosta "on amis, elää niukasti" pitäisi selvitä jotain hirveen havainnollistavaa ja konkreettista kun se mies voi olla vaikka kysytty puuseppä, joka ei törsää tai joku tyyliin 0-tuntisopimuksella it-tukihenkilö tai ihan mitä vain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on ihan totta.
Mä olen aina ajatellut että pariutuminen on kuin työnhakua, paitsi että parinhaku on vielä työnhakuakin raadollisempaa 😄
Olemme näköjään maailmankatsomukseltamme täydelliset vatsakohdat.
No niin olemme. Olen aina ajatellut sen kahden ihmisen aitona kohtaamisena, jossa liekki joko syttyy tai ei. Ei siinä syynätä järkiperustein kuka olisi se kaikkein optimaalisin "valinta" tähän tehtävään. Ja suhtauduta ihmisiin kuin joihinkin pelinappuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää toisen päämääriä tavoitteita,mitä loppupelist ajattelee. Ja mikä mieliala muutos sai aikaan tän,vika oli ehkä miehessä. Niinku nyt tässäkin kävi surullisesti. Näitä riittää,parisuhteet on tosi vaikeita. . Mut en kyl ois seksii nopeest edenny,pitää olla 100% varma,et toine myös oikeesti rakastaa ja sitoutuu. Vaatii pitkää tutustumista. Seksii ei kannata kiirehtiä,sen peräs juoksevat tippuu kyl pidemmän tutusmise jälkee pois. Ettei oo näyttelijöitä jotka näyttelee saadaaksee haluamansa,sit jättää ku on saanu
Tuo on ihan ok, jos niin haluaa tehdä. Mutta ei se yleisohjeeksi sovellu. Esim. oma suhteeni alkoi seksisuhteesta, jolloin en edes hakenut sitoutunutta suhdetta, en edes rakkautta - suhde kuitenkin syveni, kun meillä synkkasikin niin hyvin. Seksiäkin voi harrastaa vain siksi, että haluaa, riippumatta siitä, mikä suhteen vaihe tai jatkosuunnitelma on. (Ja olennaista tietenkin, että kuuntelee sitä, mitä itse haluaa - jos haluaa odottaa, se on tietenkin täysin ok, eli en tarkoita, että kaikkien pitäisi toimia kuten itse.)
Miehille on tyypillistä se, että mieli muuttuu yhtäkkiä ja jos on vaikka vietetty mukava viikonloppu yhdessä, niin maanantaina ilmoitetaan, ettei halua enää tavata uudelleen.